Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Projekty rakiet [Tu opisywaæ swoje rakiety]
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Czw Cze 07, 2007 2:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byæ mo¿e dlatego ze robi³e¶ w³asnie objêto¶ciowo, jak nie masz wagi to albo sobie wykonaj co¶ na wzór tego :

http://img101.imageshack.us/img101/3909/skanuj0001ax2.jpg
Jak siê juz podejmiesz jej wykonania, to wszystko musi byæ idealnie równe, po zawieszeniu na tym haczyku ta listewka ma byæ prosta, jak siê przekrzywia to na l¿ejszy bok dodaj co¶ np. kawa³ek ta¶my, i tak dodawaj dopóki nie bêdzie to równe. Tutaj masz monety ile wa¿± (bêd± s³u¿yæ jako odwa¿niki) np. jak potrzebujesz 15g saletry to dajesz 3 monety po 1z³ itp.


1gr-1,65g
2gr-2,2g
5gr-2,60g
10gr-2,45g
20gr-3,25g
50gr-3,9gr
1z³-5g
2z³-5,15g
5z³-6,5g

W przypadku jakby ci siê nie chcia³o robiæ wagi to mo¿esz np. na kieliszki albo p³askie ³y¿eczki itp.


EDIT:
Popatrz na forum czy np. nie robisz z³ej dyszy, korpusu czy rakieta jest odpowiednio zbudowana itp.
Powrót do góry
Front



Do³±czy³: 18 Gru 2006
Posty: 189
Sk±d: Wrocek

PostWys³any: Pi± Lip 06, 2007 11:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To teraz ja napaskudze trochu Cool

Moje pocz±tki rakietek Wink oto i ona ¯elazna Dziewica 2

http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1136

Wcze¶niej Zwana jako HARDPORN

http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1123


No to on ¯D 2 dane tech:
Fi zew. 32mm
Fi wew. 29mm
wysoko¶c 360mm

4 stateczniki
trapezy równoramienne Dolna podstawa 80mm; górna 50mm
wysokosc statecznika: 50mm
Masa startowa 160g


Silnik ANAL 2
Jako korpusu u¿ylem rurki z tworzywa sztucznego 3/4 cala ci¶nieniowej takiej niebieskiej od wody

Paliwo Standard Karmelek 2 ziarna typu bates ka¿de po 4cm
¶rednica kanalu 7mm
¶r. dyszy 8mm
Fi wew komory spalania 20mm
D³. komory spalania 8cm


Dzisiaj ¯D 2 startowala... ostatnia fota:
http://malutki.vitnet.pl/download.php?id=1137

Ko³nierz aero nie zadzialal i rakieta zginela w ¿ycie jednak cieszê siê bo by to moj pierwszy udany start Very Happy Pofrunê³a na ok 40m. widok jak startuje by³ wart tej pracy Very Happy i czasu.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ecnal1
&& ( 2-gie ostrze¿enie )


Do³±czy³: 14 Cze 2007
Posty: 12

PostWys³any: Wto Lis 20, 2007 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

W tym temacie bêdê opisywa³ kolejne etapy powstawania rakiety DELTA-OPTI.do tej pory wykona³em trzon Pierwszy czyli komorê na silnik z Statecznikami i G³owice teraz troszkê liczb:

G³owica
Wysoko¶æ(od krawêdzi do czubka):180mm
¦rednica: 75mm
Materia³: Styropian/g³ad¼ szpachlowa
Waga:Brak jeszcze nie wa¿y³em

Trzon 1(Komora Silnika)
Wysoko¶æ:408mm
¦rednica:75mm
Materia³: PCV

Stateczniki
Ilo¶æ:4
Wymiary:95mm/370mm
Grubo¶æ:2-3mm
Materia³: Balsa
Przyklejane Klejem z pistoletu , potem ¿ywic± Epo i naklejona folia na spoiwach.

Oto Zdjêcia:
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd826e9b69b7d689.html[/img]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acbe5d0cb07f4bec.html[/img]
http://pl.youtube.com/watch?v=F_EEtHtszgE

Co do SOS-u to bêdzie to ekologiczny bezwladnik na Kwas Solny bo lepiej ni¿ woda przewodzi pr±d , nie bêdê stosowa³ opó¼niacza bo nie mam ale najpierw go przetestuje na sucho

PS:Sorki za te zdjêcia ale aparat mi sie rozpad³ i robie je z tela ale to z winy z³ego camdriva ze taki dziwne te zdjêcia s±.

PS2:Ma kto¶ mo¿e spolszczona wersje Arkusza Nakki , SRM lub inna wersje arkusza gdzie mo¿na wyliczyæ max prêdko¶æ rakiety , ci¶nienie w silniku , ¶r dyszy itp , Nie piszcie o Space Cad bo ja chce dodaæ w³asny silnik na karmelek a poza tym space cad-a nie ma w polskiej wersji.
Jak mo¿ecie to prze¶lijcie mi link na PRIV
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
teesq



Do³±czy³: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Sk±d: Trzebinia

PostWys³any: Czw Lis 22, 2007 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ecnal1 napisa³:

Co do SOS-u to bêdzie to ekologiczny bezwladnik na Kwas Solny bo lepiej ni¿ woda przewodzi pr±d , nie bêdê stosowa³ opó¼niacza bo nie mam ale najpierw go przetestuje na sucho


taki uklad odpali ci zaraz po ustaniu pracy silnika musisz miec jakis timer po drodze inaczej czeka cie w najlepszym wypadku starata rakiety
pozdro
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email MSN Messenger
ecnal1
&& ( 2-gie ostrze¿enie )


Do³±czy³: 14 Cze 2007
Posty: 12

PostWys³any: Pi± Lis 23, 2007 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgodzê sie z tob± , nie ma takich przeci±¿eñ w momencie ustania pracy silnika , poza tym zagêszczê kwas solny i to rozwi±¿e problem , ale najpierw zorbie próbê na malej rakiecie
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Sob Lis 24, 2007 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie gadaj gupot poniewaz wszyscy rakietowcy wiedz± lub powinni wiedziec ¿e przy skoñczeniu pracy silnika wystêpuj± takie przeci±¿enia które w³±cz± ka¿dy bezw³adnik. Masa bezw³adnika nic tu nie zmienia
gdyby nie by³o tego problemu nie potrzebne by by³y ¿adne timery poniewaz bezw³adnik odpala³ by spadochron zawsze po zawróceniu rakiety w kierunku ziemi
zadaniem bezw³adnika jest wykrycie koñca pracy silnika Wink (zapamiêtaj !)
pozdro
p8p8

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
witek700
&& ( 2-gie ostrze¿enie )


Do³±czy³: 05 Gru 2007
Posty: 17

PostWys³any: Czw Gru 13, 2007 2:44 pm    Temat postu: Stateczniki Odpowiedz z cytatem

Witajcie.Chcia³bym wiedzieæ czy macie jakie¶ swoje sprawdzone sposoby montowania stateczników.Tzn. ¿eby by³y idealnie prosto.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
japan



Do³±czy³: 10 Kwi 2006
Posty: 65
Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y

PostWys³any: Pi± Sty 25, 2008 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RAKIETA ZOLTEK

Korpus
D³ugo¶æ: 935 mm
Materia³: tektura (rura tekturowa taka do nawijania ceraty, wiecie o co chodzi Wink )
¦rednica zew. : 55 mm
¦rednica wew. : 47 mm
Waga: 315 g

G³owica
D³ugo¶æ (ca³ej razem z tym kawa³kiem, który bêdzie w korpusie) : 275 mm
D³ugo¶æ (bez kawa³ka który bêdzie w korpusie) : 220 mm
¦rednica: dostosowana do korpusu
Materia³: jeszcze jej nie zrobi³em ale chyba styropian i szpachla akrylowa.

[img=http://img524.imageshack.us/img524/2724/rysunekyw6.th.jpg]

Stateczniki
Wymiary:
Materia³: tektura (ok³adka od twardych zeszytów)
Mocowane do korpusu "na zapa³ki" (boje sie nacinaæ tekturowej rury)

Kolorystyka
Taka jak na zdjêciu:

[img=http://img181.imageshack.us/img181/5189/zoltek1rw7.th.jpg]

Silnik(jeszcze nie zrobiony)
Komora silnika
28 mm ¦rednica komory (wewn.)
140,0 mm D³ugo¶æ komory (wewn.)
86205 mm3 Objêto¶æ komory (pustej)

Ziarno paliwa

Typ KN/sacharoza
27,00 mm ¦rednica zewn. (pocz±tkowa)
8mm ¦rednica kana³u (pocz.)
46,00 mm D³ugo¶æ segmentu
3 Ilo¶æ segmentów
Powierzchnia zewn. inhibitowana
Kana³: nieinhibitowany
Koñcówki: nieinhibitowane
138 mm D³ugo¶æ ziarna (pocz.)
72076 mm3 Objêto¶æ ziarna (pocz.)
0,836 Wype³nienie komory silnika
1,889 g/cm3 Gêsto¶æ paliwa (idealna)
0,96 Gêsto¶æ wzglêdna (rzeczywista/idealna)
1,813 g/cm3 Rzeczywista gêsto¶æ paliwa
0,131 kg. Masa paliwa (pocz.)
3134 mm2 Pow. Spalania na koñcach
3468 mm2 Pow. Spalania w kanale
0 mm2 Zewn. Powierzchnia spalania
6602 mm2 Ca³kowita powierzchnia spalania

Dysza:

190 Zacisk pocz±tkowy
35 mm2 Powierzchnia krytyczna dyszy
6,651 mm ¦rednica krytyczna dyszy

2,0 mm Erozja dyszy
8,65 mm ¦rednica krytyczna dyszy (koñcowa)

[skopiowane z SRM'a]

Zdjêcia z prac nad rakiet±:

Ca³a rakieta (pomalowana, jeszcze bez g³owicy)
[img=http://img181.imageshack.us/img181/4492/zdjcie000bl7.th.jpg]


Stateczniki (pomalowane)
[img=http://img246.imageshack.us/img246/7479/zdjcie001pu0.th.jpg]

Prace dalej trwaj±...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
gobi12



Do³±czy³: 07 Pa¼ 2007
Posty: 15

PostWys³any: Pi± Sty 25, 2008 5:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

japan napisa³:



Mocowane do korpusu "na zapa³ki" (boje sie nacinaæ tekturowej rury)


Móg³by¶ co¶ wiêcej powiedzieæ? Bo akurat p;oszukujê metody dol±czenia stateczników do rury tekturowej Twisted Evil
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Pi± Sty 25, 2008 5:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zajrzyj do tematu o rakiecie Wostok - tam masz to ³adnie pokazane. Ale sposób do najlepszych nie nale¿y Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
japan



Do³±czy³: 10 Kwi 2006
Posty: 65
Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y

PostWys³any: Sob Sty 26, 2008 12:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem, ¿e nie do najlepszych, ale có¿ mi na razie wystarcza Very Happy

A co do gobi to.... bierzesz zapa³ki smarujesz je wikolem czy czym tam chcesz i doklejasz z obu stron statecznika przy samej krawêdzi (tej która bêdzie przyklejona do rakiety) i tak ka¿dy statecznik, czekasz a¿ to wyschnie wszystko(ja to zostawiam na noc zazwyczaj) i jak wyschnie to, to co przylega do rakiety jest szersze bo... ZAPA£KI Very Happy i wtedy smarujesz ca³± krawêd¼ z zapa³kami i doklejasz do rakiety.
[w temacie o Wostoku wysz³y wyra¼ne zdjêcia stateczników i tych...zapa³ek to sobie zobacz]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
japan



Do³±czy³: 10 Kwi 2006
Posty: 65
Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y

PostWys³any: Sob Kwi 12, 2008 2:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dniu 06.04.2008 odby³ sie start ZOLTEK'a, przepraszam, ¿e dokumentacja tak pó¼no ale dopiero teraz dosta³em film.

Lot 95% udany. Rakieta piêknie zesz³a z wyrzutni i poszybowa³a w górê. Nie przewidzia³em w niej uk³adu odzysku, wiêc opar³ siê on na wprawnie kopi±cych koñczynach górnych Cool . Rakieta po zrobieniu drugiej g³owicy i odciêciu od strony g³owicy kilku cm korpusu bêdzie nadawa³a siê do nastepnego lotu Very Happy . Te 5% pora¿ki to wypadniêcie dyszy z korpusu dlatego lot nie by³ zbyt wysoki. Oto ca³a dokumentacja z filmem i zdjêciami:



Projekt z SpaceCAD'a



Przed startem



ZOLTEK po "wyl±dowaniu", g³owicy nie uda³o siê odzyskaæ.



Po odzyskaniu rakiety z miejsca upadku



Zej¶cie z wyrzutni



Zoltek w locie



Utrata rakiety z "oczu" kamery


http://rapidshare.com/files/106888691/lekka_przer_bka.mpg.html
Film z lotu
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Pi± Kwi 25, 2008 2:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!!
Wczoraj odby³ siê start 2 rakiet i statyczna próba silnika.
Najpierw omówiê silnik do rakiety:
Ca³kowita d³ugo¶æ - 180mm
¦rednica wew. - 23mm
Paliwo: 2 bloki po 60mm, kana³ przez ca³± d³ugo¶æ fi10mm, masa paliwa to nieco ponad 70 gram.
Zatyczka z fugi i szk³a wodnego, d³ 25mm .
Dysza lavala d³ 30mm (trochê ciê¿ka bo 70 gram), konstruowana na podstawie ksi±¿ki TERMODYNAMIKA (nie pamiêtam autora)
fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c809d417dd17140.html
¶r. krytyczna 7mm, zacisk wg. srm'a ok 130.
Fotka ca³ego silnika (to ten najwiêkszy, ten ¶redni pos³u¿y³ do testu statycznego, z dysz± z fugi): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9ce914256e30aa2.html
Pierwsza rakieta: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09ad89c0ae9bd0e3.html
Konstrukcja oparta na starej, radzieckiej wêdce z w³ókna szklanego.
D³. rakiety ok 63 cm z g³owic±. Silnika nie chce mi siê dok³adnie opisywaæ ale by³ z rurki pcv 1/2", dwa bloki paliwa po 45mm ka¿dy, kana³ 8mm przez ca³± d³ugo¶æ, uproszczona dysza lavala d³. 30mm i ¶r. kryt. 6mm. G³owica toczona przez mnie na prowizorycznej tokarce z silnika od "frani". Bez uk³adu odzysku gdy¿ ¶r wew. w górnej czê¶ci to ok 19mm, to by mi nawet spadochron nie wszed³ a co dopiero jaka¶ elektronika Wink.
Mimo, ¿e paliwa by³o tylko 30 (hmmm co¶ ma³o) rakiete znalaz³em nieco mniej ni¿ 200 metrów od miejsca startu (wbit± 30 cm w ziemiê) , choæ strza³ odbywa³ siê w pionie, a rakieta lecia³a pod wiatr Question dziwne.
Nie s±dzi³em, ¿e z tak ma³ego silniczka mo¿na tak wycisn±æ, gdy¿ podej¿ewam ¿e pu³ap grubo przekroczy³ 250 metrów (mogê siê myliæ), a rakieta na kilka sekund w najwy¿szym punkcie lotu znik³a mi z oczu.
Filmik ze startu http://www.youtube.com/watch?v=_tVW4DWvSEs
Przekrêæcie ekrany Wink Laughing
Druga rakieta wykonana z rury od odkurzacza http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/99488097a025c335.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b5e06b73b2aec25.html
Rakieta przedzielona na dwa cz³ony (lecz nie rozdzielajace siê): jeden silnikowy, a drugi z elektronik± i spadochronem.
¦rednica zew. rury ok 32mm. Rura dosyæ ciê¿ka, bez silnika, ale z elektronik±, g³owic± i spadochronem wa¿y 300 gram Shocked do tgo jeszcze 200 gram silnika, co daje nam pó³ kilo. Co na tak ma³± rakiêtê to miom zdaniem bardzo du¿o. Silnik do napêdzania tej rakiety to ten z tego linku na pocz±tku strony (najwiêkszy), opisany ju¿ wcze¶niej.
Uk³ad odzysku oparty na timerze dla lamerów JASKINIOWCA, testowany kilka razy przed startem, lecz zawiód³ mnie ³adunek miotaj±cy z p.cz który nie odpali³ Mad
Rakieta znaleziona jakie¶ 70 metrów za pierwsz± czyli oko³o 270m od miejsca startu. Mimo, ¿e rakieta startowa³a w pionie skrêci³± pod wiatr, nie wiem jaki mog³a mieæ pu³ap ¿eby spa¶æ tak daleko ?? mo¿e mi kto¶ mniejwiêcej podaæ ??
Filmik ze startu (krótki, ale po co d³u¿szy jak i tak nic pó¼niej nie widaæ)
te bloki z ty³u s± w odleg³o¶ci 800-900 metrów, ¿eby nie by³o ¿e w mie¶cie odpalam Wink na szczê¶cie rakieta spad³a 200 metrów w przeciwn± stronê.
http://www.youtube.com/watch?v=kRRuBcifyIg
W nastêpnych rakietach bêdzie bezw³adnik rtêciowy bez ¿adnych uk³adów.
Rakietki startowa³y z tego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4e10dc636b8f24f.html
Widaæ miejsce na kilka prêtów, mo¿e byæ pojedyñczy, cieñki do "klasycznej" wyrzutni, ale mo¿na te¿ w³o¿yæ 3 prêty, do wiêkszych otworów i bêdzie wyrzutnia ta, noo (zapomnia³em jak sie nazywa, ale ka¿dy wie o co chodzi)
Prêt by³ baaardzo krótki Mad bo d³u¿szego ni¿ metr i do tego cieñkiego znale¼æ nie mog³em)
Na koniec jeszcze filmik z testu statycznego silnika (nieco krótszego ni¿ w rakiecie, z dysz± z fugi)
http://www.youtube.com/watch?v=s3oW48R2hF4
Troche d³ugo siê rozpala³ Mad
Zapomnia³em jeszcze dodaæ, ¿e paliwo to wszêdzie karmelek na sorbitolo 65/35.
Bardzo proszê o wszelkie porady, a szczególnie o uk³ad odzysku który by siê zmie¶ci³ w rurce o ¶r. wew 30mm. My¶la³em po prostu o bezw³adniku rtêciowym, który po przechyleniu prowadzi pr±d do ¿aróweczki, prosto z bateri 9V bez ¿adnych uk³adów. Zadzia³a to ??
Za odp. z góry dziêki i sory za b³êdy w pisowni (poprawie wieczorem, teraz siê ¶pieszê).
POZDRAWIAM !!!

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Pi± Kwi 25, 2008 5:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Bardzo ³adne rakiety!
Stabilna rakieta, zawsze leci pod wiatr.
Wyrzutnia, z kilkoma prêtami - wie¿owa.
A co do samej platformy startowej, pokryj j± jak±¶ blacha tzn cze¶c która jest nastawiona na dzia³anie spalin.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Kwi 25, 2008 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
My¶la³em po prostu o bezw³adniku rtêciowym, który po przechyleniu prowadzi pr±d do ¿aróweczki, prosto z bateri 9V bez ¿adnych uk³adów. Zadzia³a to ??

Czêsty b³±d my¶lowy. Zadzia³aæ mo¿e zadzia³±, ale odpali Ci spadochron zaraz po skoñczeniu siê pracy silnika, czyli w momencie najwiêkszej prêdko¶ci rakiety. Nie jest to za dobry pomys³. Potrzebny bêdzie tajmer. Mo¿na to za³atwiæ albo elektronicznie, albo lontowo.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Pi± Kwi 25, 2008 9:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... przemy¶la³em sprawê i rzeczywi¶cie...
Postaram siê teraz w miarê zrozumiale opisaæ SOS na uk³adzie jaskiniowca w po³±czeniu z bezw³adnikiem.
Uk³ad dajemy standardowy, wycinamy jednak kable zwarciowe, które zwieraj± nam kondensator nie pozwalaj±c na jego na³adowanie, i nic w tym miejscu nie ruszamy. W miejscu gdzie by³by w³±cznik zasilania zamiast owego w³±cznika dajemy bezw³adnik, który za³±cza nam ca³y uk³ad w którym jak wcze¶niej pisa³em nie ma kabli zwarciowych musz±cych siê zerwaæ przy starcie. Ustawiamy czas na taki jaki nam odpowiada za pomoc± PR 10k. Moim zdaniem po³±czenie to jest troszeczke lepsze ni¿ sam timer, gdy¿ przy starcie nie musz± siê zrywaæ ¿adne kable, ani nie trzeba w³±czaæ baterii kilkana¶cie sekund przed samym startem w obawie o roz³adowanie taniej baterii, gdy¿ dopiero bezw³adnik puszcza nam napiêcie do uk³adu.
Co o tym my¶licie ?

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Kwi 25, 2008 11:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie za dobre rozwi±zanie. Bierz pod uwagê, ze bezw³adnik rtêciowy musia³by skutecznie zwieraæ styki przez ca³y czas opó¼nienia. A rtêæ jest ruchliwa. Tak naprawdê to daje seriê po³±czeñ. Jak masz problem ze zrywaniem przewody, to mo¿esz zastosowaæ w³±cznik obok dyszy. Rakieta swoim ciê¿arem trzyma wci¶niêty przycisk, czyli zwarty kondensator. Po starcie nastêpuje rozwarcie przycisku i stopniowe ³adowanie sie kondensatora. Jest jeszcze do wykorzystania ¶wietny pomys³ Eltopsja, maj±c metalow± wyrzutniê i stosuj±c metalowe przeloty do modelu - masz od razu kontakt. Jedna przelotka jest zwarta z drug± poprzez prêt wyrzutni. Chwilowe rozwarcia jakie sie mog± pojawiæ nie maj± znaczenia, pod warunkiem ¿e s± nie d³u¿sze ni¿ czas opó¼nienia. Po prostu po po³±czeniu kondensator sie spina i znów jest OK. Po starcie z natury rzeczy brak po³±czenia miêdzy przelotkami. Mo¿na jako przelotki zastosowaæ klasyczne przelotki do wêdek, które s± robione z twardego drutu.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Sob Kwi 26, 2008 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki za rady. Przetestuje jeszcze kilka rozwi±zañ Wink
A tak troche poza tematem ma³e pytanko:
Jak siê maj± osi±gi dwóch indentycznych silników: jeden z dysz± prost±, zwyk³y otwór, a drugi z poprawnie skonstruowan± dysz± lavala ??
Chodzi mi naprzyk³ad o jakie¶ dane procentowe, osób które maja dostêp do odpowiedniej literatury.
Zreszt± rakieta z rury od odkurzacza, z dysz± lavala mia³a "na ¿ywo" o wiele "przyjemniejszy" d¼wiêk ni¿ na silniku ze zwyk³±, prost± gipsow± dysz±.
PO PRZECZYTANIU POST DO USUNIÊCIA (i tak ju¿ nie brakuje spamu i pierdó³)

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
slu_1982



Do³±czy³: 21 Lip 2007
Posty: 341
Sk±d: Zza P³otu

PostWys³any: Sob Kwi 26, 2008 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam wa¿ne pytanie: Dyszla Lavala dobrze dzia³a w tedy gdy gaz przemieszczaj±c siê przezeñ ma prêdko¶æ d¼wiêku lub wiêksz±, czy je¿eli prêdko¶æ jest mniejsza to ta dysza zadzia³a poprawnie ?
_________________
myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Slav



Do³±czy³: 17 Lip 2006
Posty: 30
Sk±d: World

PostWys³any: Sob Kwi 26, 2008 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slu_1982 napisa³:
A ja mam wa¿ne pytanie: Dyszla Lavala dobrze dzia³a w tedy gdy gaz przemieszczaj±c siê przezeñ ma prêdko¶æ d¼wiêku lub wiêksz±, czy je¿eli prêdko¶æ jest mniejsza to ta dysza zadzia³a poprawnie ?


Nie - taka dysza wówczas nie tylko nie pomaga ale wrêcz szkodzi (opory ruchu w warstwie przysciennej czescie rozbieznej)
Je¶li wiec gaz w ¶rednicy krytycznej dyszy ma predkosc nizsza niz predkosc dzwieku to lepszy bedzie efekt bez czesci rozbie¿nej

Pozdr
Slawek
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP