Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ALUMINIOWE KORPUSY SILNIKÓW

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej21



Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 6
Skąd: wrocław

PostWysłany: Sob Mar 08, 2003 11:42 pm    Temat postu: ALUMINIOWE KORPUSY SILNIKÓW Odpowiedz z cytatem

Cześć!
Moje pierwsze ale nie ostatnie pytanie-czy próbował ktoś robić silniki [korpusy i dysze] z aluminium, chodzi mi o średnice ok 40-50mm.Znalazłem w sklepie metalowym takie rury o różnych średnicach i grubościach ścianek [rury były bez szwu], o połączenie elementów silnika[korpus,dysza,zatyczka] się nie martwię ale mam kilka wątpliwości:
-czy masa nie będzie za duża [paliwo amatorskie]
-czy nie zadziała jak granat w razie niestabilnego spalania paliwa[chociaż masa aluminium mała to i energia kinetyczna ew odłamków nie powinna być za duża]
-czy nie lepiej zrobić korpus z włókna szklanego plus epoxy?
No i tak dla info-chciałbym zbudować rakietę o zasięgu 200-300m
Pozdrawiam Andrzej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
knod



Dołączył: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Mar 09, 2003 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja stosuje aluminium do SR. Jezeli chodzi o korpusy to sprawdza sie idealnie. Oczywiscie potrzebna jest odpowiednia grubosc scianki. Co do dysz to tutaj aluminium niewytrzymuje. Wysoka temperatura i cisnienie sprawiaja ze po 1 czy 2 startach z wewnetrznego stozka dyszy malo co zostaje (jak mi sie uda to wkleje w tygodniu zdjecie takiej wyeksploatowanej czesci). Co do niebezpieczenstwa rozerwania dyszy to mozesz zaprojektowac tak zlacze dysza/zatyczka - korpus aby puszczalo pod wplywem sily o rzad nizszej niz sam korpus Laughing
Pozdrawiam
knod
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pirotechmaan
Gość





PostWysłany: Nie Mar 09, 2003 8:28 pm    Temat postu: Re: ALUMINIOWE KORPUSY SILNIKÓW Odpowiedz z cytatem

andrzej21 napisał:
....chciałbym zbudować rakietę o zasięgu 200-300m



Witam

Widzę, że plany juz są, teraz potrzeba konsekwencji. Polecam paliwo KNO3/ C drz. Proch "wilgotny" ( ok. 8 % lakieru nitro ) ubijasz w koprusie albo poza nim formując paliwo z kanalem. Dla początkującego mniej problemów niż z paliwem karmelkowym. Wynik silnie będzie zależał od gęstości paliwa. Musisz opracować sobie powtarzalną technologię robienia paliwa. Zalecam zaprasowanie w korpus.


Pozdr. A
Powrót do góry
knod



Dołączył: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Pon Mar 10, 2003 10:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

knod napisał:
...Co do dysz to tutaj aluminium niewytrzymuje. Wysoka temperatura i cisnienie sprawiaja ze po 1 czy 2 startach z wewnetrznego stozka dyszy malo co zostaje (jak mi sie uda to wkleje w tygodniu zdjecie takiej wyeksploatowanej czesci...

Okazuje sie ze mozna temu czesciowo zaradzic. Dysze aluminiowa mozna pokryc elektrochemicznie warstewka Ni. W przypadku paliwa 'karmelkowego' zdaje to egzamin (z PC tez pewnie bedzie ok) - co prawda warstewka jest czesciowo zdarta i trzeba ja odnowic ale to zawsze mniej pracy niz tworzenie od nowa dyszy. Sposob zostal przetestowany na nowym silniku AD3 umieszczonym w rakiecie Rdza2

start: http://www.korozja.pl/rakieta/r3b.avi
Pozdrawiam
knod
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzej21



Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 6
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon Mar 10, 2003 11:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za rady, planowane paliwo to właśnie Pcz, dyszę zamierzam umieszczać w korpusie przez jej wtłoczenie na wcisk i zawalcowanie krawedzi korpusu silnika.Ciekawy pomysł z tym pokryciem galwanicznym dyszy, pomyślałem sobie że jak jąmam poniklować to równie dobrze mogę ją jeszcze pochromować[ pokrycie takiej dyszy kosztuje parę zł, więc warto] .Plan mam taki:[chodzi o cykl budowy]
- określenie średnicy dyszy, korpusu i produkcja paliwa
- doświadczalna weryfikacja powyższych założeń [myślę o takiej niby hamowni]
- dalsze doskonalenie konstrukcji pod względem zasięgu i powtarzalnośći wyników
Nie ukrywam że budowa takiej rakiety troszkę potrwa, ale postanowiłem wszystko robić solidnie i się nie spieszyć no i wnikliwie czytam forum weryfikując swoje pomysły oraz nadrabialąc zaległości[z 10-12lat temu ostatni raz odpalałem rakietkę].
Dziekuję kolegom, w miarę postępu prac będę informował no i napewno dalej prosił o pomoc.
POZDRAWIAM Andrzej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tomahovk



Dołączył: 16 Maj 2002
Posty: 10
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2003 4:36 pm    Temat postu: duraluminium Odpowiedz z cytatem

mam pytanie knod pisał iż po paru startach dyszka traci kształt czy w takim bądź razie nie można jej zrobić nie z aluminium tylko jego stopu chodzi mi konkretnie duraluminium ?????? z tego co wiem jest to owiele bardziej wytrzymały
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojto111



Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 83
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2003 4:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale skad wezmiesz rurke z duraluminium ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP