Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dla wszystkich
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaner



Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 561

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 2:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tj. u Ciebie inhibitowane były zewnętrzne powieżchnie boczne, tak?

Dobra metoda. Jeżeli inhibitor jest odpowienio mocny (tj. nie koniecznie bardzo mocny, taki, żeby pasował do masy ziarna, oraz warunków zapłonu) to bardzo uprości konstrukcję. Nie trzeba pakować dodatkowych elementów, a przy okazji ziarno nie sięga poza tulejkę, więc pali się na całej powieżchni czołowej

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DOkładnie, zewnetrzna boczna powierzchnia jest inhibitowana. Nie jest to konieczne (inhibitowanie) gdy paliwo ubijamy bezposrednio w silniku oczywiscie ale wtedy trudniej o odstępy miedzy ziarnami bo... jest jedno ziarna Very Happy
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
maxlam
Gość





PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 2:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szpaner napisał:

W tulejkach nie ma być żadnych otworków na kanał. Tulejki to dość cienkie pierścienie przylegające do wewnętrznej ścianki korpusu. Poza nimi nie ma co się spalać. A "dziurki na kanał" są zdecydowanie większe od kanału, więc nazwa nie zbyt trafna


W takich silnikach, o jakich miejmy nadzieję jest tu mowa tulejkę dystansową można z powodzeniem zastąpić odpowiednim ułożeniem ziaren a następnie sklejeniem ich razem za pomocą taśmy klejącej z odstępami powiedzmy 1mm między ziarnami.

szpaner napisał:
uwaga! Ten tym ziarna jest przewidziany raczej dla zaawansowanych modelarzy. Mniej zaawansowanym całkowicie wystarczy pojedyńczy segment, spalający się na powieżchni bocznej (w kanale)
Takie ziarno umożliwia odlanie lub ubiecie go bezpośrednio w korpusie, co znacznie upraszcza pracę!


A jeśli chodzi o tą część wypowiedzi to raczej bym polemizował, jeśli chodzi o ten typ silnika to znaczy z pojedynczym ziarnem inhibowanym na zewnątrz i palącym się kanałem to zastosowanie pojedynczego ziarna jeszcze z karmelkiem na cukrze a nie sorbitolu masakra doprowadzi to do zniszczenia silnika i tyle.

Jeśli chodzi o ziarno batest to wystarczy do ochrony ścian silnika z PVC kilka warstw papieru sklejonych taśmą klejącą.

Polecam lektorkę mojej stronki gdzie jest kilka fotek, bo szkoda gadać.
Powrót do góry
pepe.154



Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 35

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 9:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początek chciałem Was poinformować że moja wypowiedź w żadnym wypadku nie krytykuje tego tematu ani nie umniejsza jego wartości
Otóż wczoraj zrobiłem ,, byle jaki" silnik . Był on wykonywany jak te kijanki według łodygin'a tyle że w większej skali mianowicie masa paliwa to około 40g jeden bloczek paliwa obwinięty kilkoma warstwami papieru z zatyczką papierową i zaciskaną dyszą. To wszystko zostało ,,wepchane" w równie byle jaką rakietkę, zrobioną tak na szybko w celu nabrania wprawy. rakietka miała 43cm wysokości wykonana z papieru klejonego wikolem + 3 stateczniki. Ot cały zestaw Wybrałem sie na wieś na pola w celu przekonania się jakie popełniłem błędy i na co zwracać uwagę. Odpaliłem lontem start odbył się z deski z drutem ze starej anteny samochodowej wkręconym pod kontem 90* Poleciała ledwo co ją dostrzegłem, wysokość około 150- 200m normalnie nie wiedziałem co się stało poleciała idealnie prosto bez żadnych odchyleń była bez spadochronu pomimo bezwietrznej pogody spadła ok. 200m ode mnie. jedyne z czego nie byłem zadowolony to nadpalona dolna część rakiety silnik był cały. Zdziwiłem się bo ten lot był wyższy i ładniejszy od niejednego lotu ,,profesjonalno - amatorskiej" rakiety w wykonaniu naszych specjalistów. Nasuwa się pytanie czy to forum oby za bardzo nie bierze pod uwagę ,,profesjonalności wykonania" od ich osiągnięć.
Dziwi mnie to bo te profesjonalne wykonanie nie koniecznie przekłada się na osiągi czego przykładem jest moja rakietka.

Mam jeszcze jedno pytanie jaki był ,,tak na oko" (tak wiem w szpitalu chłop umarł Rolling Eyes ) ciąg tego silnika zakładając że rakieta ważyła 100g i silnik pracował około 1.2s w karmelku był kanał przez całą długość o średnicy 3mm. średnica dyszy 3mm. długość paliwa 5cm. średnica paliwa 1,5cm. Bo jeżeli ciąg był większy niż 90Ns czyli tak jak silnik tryt'a to moim zdaniem nie ma sensu bawić się w tak ładny i pracochłonny jakim jest ww. silnik skoro można zrobić taki kijankowy który leci wyżej od tego ładnego wygląd rakiety to druga sprawa.

_________________
pepe.154
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego policz sobie w SRM

A SR kolegi Tryta mają Profi wygląd oby każdy robił takie więc nie krytykuj.....
Powrót do góry
Luk



Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 101
Skąd: Libiąż

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 10:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pepe.154 napisał:
Mam jeszcze jedno pytanie jaki był ,,tak na oko" (tak wiem w szpitalu chłop umarł Rolling Eyes ) ciąg tego silnika zakładając że rakieta ważyła 100g i silnik pracował około 1.2s w karmelku był kanał przez całą długość o średnicy 3mm. średnica dyszy 3mm. długość paliwa 5cm. średnica paliwa 1,5cm.


Ciąg to ok 30N a impuls właściwy 35-40Ns

Pozdr.Luk

P.S
W porównaniu z silnikiem tryta ten twój to raczej kaszlak Wink .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pepe.154



Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 35

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 10:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kaszlak nie dlaczego palił się bardzo ładnie Wink
lepsze określenie to malutki silnik który wyniósł rakietke na wysokość 170m. Wink
pozdro

_________________
pepe.154
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Luk



Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 101
Skąd: Libiąż

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pepe.154 napisał:
wyniósł rakietke na wysokość 170m. Wink


Skąd wiesz że na 170m? Miałeś jakiś przyrząd do określania wysokości lotu rakiety? Opowiedz coś więcej Smile .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pepe.154



Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 35

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dokładnie na 170m. to taka wysokość orientacyjna mój tato okrślił to na >200m to podałem że na 170m. żeby dane nie były zawyżone Wink Jak był w najwyższym punkcie to widziałem tylko czerowoną plamkę Wink
co do przyrządów to narazie sie niezapowiada na jakąś dokładną ani chośby orientacyjną maszynkę która by mierzyła wysokość (brak funduszy i zbyt mała wiedza Evil or Very Mad )

następny lot bedzie pewnie już nakręcany to porównam do tego i orientacyjnie zobaczysz jak wysoko poleciała Wink
pozdro

_________________
pepe.154
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
porni



Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 12

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pepe.154...Chodzi raczej o to że tu Ci się udało Wink Mogło wyjść,mogło niewyjść. No i wyszło. Równie dobrze sr mogł się nie oderwać od ziemi Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pepe.154



Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 35

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 1:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

porni napisał:
pepe.154...Chodzi raczej o to że tu Ci się udało Wink Mogło wyjść,mogło niewyjść. No i wyszło. Równie dobrze sr mogł się nie oderwać od ziemi Smile

hehe a czy ta zasada nie tyczy sie do każdego silnika. Nawet najbardziej profesjonalny silnik może sie udać a może sie wogóle nie wznieść Wink
nie ma czegoś takiego jak 100% pewności

_________________
pepe.154
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
szkamil



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 5
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 7:53 pm    Temat postu: Re: Silnik dla wszystkich Odpowiedz z cytatem

tryt napisał:
teraz nawijamy na rdzeń o średnicy mniejszej od średnicy korpusu o ok.
3mm warstwę papieru klejonego wikolem i rozcinamy na pierścienie o długości ok. 5mm każdy
Wkładamy do korpusu pierścień/bloczek paliwa pierścień/bloczek paliwa pierścień/bloczek paliwa /pierścień

Witam jestem początkujący w dziale SR i proszę o pomoc bo nie rozumie tego co jest w cytacie.
Ma to wyglądać tak??

To czerwone to te pierścienie
Aha i mam przy okazji jeszcze pytanko jak mam rurę o średnicy wew. 14mm to jaki kanał zrobić w karmelku i jakiej średnicy dysze??

Proszę o wyrozumiałość i z góry dzięki.

Kamil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krissmann



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 108
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie ciekawi właśnie jak Wy wyliczcie średnice dyszi i kanału, długość i szerokość silnika, żeby był dobry ciąg. Czy to zożna wyliczyć jakimś programem Question
_________________
Piszę poprawnie po polsku
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxlam
Gość





PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 8:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krissmann napisał:
Mnie ciekawi właśnie jak Wy wyliczcie średnice dyszi i kanału, długość i szerokość silnika, żeby był dobry ciąg. Czy to zożna wyliczyć jakimś programem Question


Siedzisz tu już kilka dni i zakładam że interesują cię SR i jeszcze nie skumałeś...... Confused

SRM
Powrót do góry
krissmann



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 108
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 8:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem, że są różne programy, ale jedne są do czegoś, a inne do czegoś innego Razz ja zawsze eksperymentowałem Twisted Evil dzięki za info.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MICHAL-RAKIETOMAN



Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 68

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra rurka, wlasciwie zrobiony karmel czyli bez wody i glicerynki,dobrze dobrany zacisk, cisnienie,dobra,gladka dysza z zachowanymi katami zrobiona z odpowiedniego materialu,najlepiej erozja=0mm ,dobry zaplon oczywiscie zaplon dobiera sie do kazdego silnika,poniewaz musi on wytworzyc odpowienie cisnienie
to wszystko,oto patent na niezly silniczek
polecam posiedziec w SRM (na stronie Maxlama mozna pobrac polska wersje) i wycisnac z karmelu jak najwiecej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krissmann



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 108
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 5:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie wczoraj sobie ściągnołem ze strony maxlama po polsku. Fajny program Twisted Evil
_________________
Piszę poprawnie po polsku
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxlam
Gość





PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 5:35 pm    Temat postu: Re: Odp. maxlam Odpowiedz z cytatem

Wojciech G napisał:
Maxlam napisałem "Interesujący jest sposób zawężania krawędzi rury PCV"
ty piszesz "Nic nowego koledzy rakieciarze już robili takie silniczki"
To jest odpowiedź wynikająca z czytania bez zrozumienia, odpowiedź nie
na temat. Autor potwierdza moje spostrzeżenie, ta technologia jest nowa
i nikt takiej do tej pory nie stosował, a jeżeli chodzi o rakiety to już w chinach....
Pozdrawiam


taki mały off

olej.... no tak można i w oleju maczać ale ja wolę w piasku Very Happy przynajmniej nie śmierdzi i nie jest tłuste...

No i mamy nową technologię bez zrozumienia...

dopisane->maxlam
no tak garnuszek Wink


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Wto Maj 30, 2006 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 6:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
no i proszę
kolejna ciekawa i prosta metoda Razz
zakładam że piasek grzejesz w garnku?
może sprubóję z piaskiem który zostaje po piaskowaniu ( taki pyłek)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wojciech G



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 63
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie, czy rurkę grzejesz razem z piaskiem, czy ją wkładasz do rozgrzanego piasku i czy piasek się nie przykleja do rurki.
Pozdrawiam Wojciech G
Dziękuje Maxlam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP