Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Silnik MaKs
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Czw Sty 12, 2006 6:34 pm    Temat postu: Silnik MaKs Odpowiedz z cytatem

Witam !
Nadesz豉 pora przedstawi najnowsz konstrukcj ze "stajni krakowskiej' Very Happy
Silnik MaKs ( Ma造 & Ksard) 陰czy technologi silnik闚 Ksarda z moim "wk豉dem" - nowym sposobem mocowania dyszy i za郵epki .
Dzi瘯i zastosowaniu dw鏂h nieskomplikowanych narz璠zi proces mocowania staje si wr璚z przyjemno軼i hehe Smile
A oto i jedno z nich

i w akcji





Silnik wykonany na bazie rurki aluminiowej z dysz bezpo鈔ednio zalewan w korpusie na sto磬ach -wewnetrznym i zewn皻rznym



Dodatkowo zastosowa貫m form z poxyliny na zewn皻rzny sto瞠k do "wykszta販enia kieliszka"


wykonanego tak瞠 z CX5


tylko dodatkowo zbrojonego siateczk ze wzgl璠u na swoj cienko嗆.

A oto i gotowy silnik :





ziarno paliwa w papierze z"czekolady"




A teraz troch danych :
鈔ednica zewn皻rzna silnika 30mm
d逝go嗆 silnika (bez zewn.sto磬a dyszy) 215mm
ci篹ar ca趾owity 260 gram
dysza fi.kryt.7mm (stalowe)
dysza i za郵epka wykonane z CX5
ziarno:
鈔ednica 28mm
d逝go軼i 45mm
kana fi.8mm
szt.3
waga paliwa 140gram
paliwo karmelek 65/35 z tlenkiem 瞠laza
(ten karmelek jest ca趾iem ca趾iem -takie ziarno jak na fotce zamkni皻e od g鏎y odpalone lontem w os這nce startuje z patykiem bez dyszy na kilkadziesi徠 metr闚)

Dopisane przez Ksarda 14.01.2006r.
Parametry silnika wyliczone w arkuszu R.Nakki

C.D.N
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
wojtek



Do陰czy: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 2:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podoba mi si ta zaciskarka /pozosta貫 oprzyrz康owanie jest r闚nie pierwsza klasa/
Pr鏏uj帷 zrozumie zasad dzia豉nia skojarzy這 mi si to z obcinark do rurek Cu gdyby zast徙i n騜 odpowiednim k馧eczkiem mo瞠 by si da這 tak瞠 wykorzysta w modelarstwie.


Chetnie bym obejrza testy statyczne silnika....

Pozdarwiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Jak tylko zrobie do ko鎍a now hamownie (post-Co jak hamownia) to zaraz odb璠 si pr鏏y mam nadziej 瞠 zwie鎍zone filmikami -tutaj u鄉iech Very Happy do Ksarda lub Jaskiniowca my郵 瞠 mog na nich liczy.
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Tomash
dost瘼 pr鏏ny do MW


Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk康: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 3:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widz full profi. Ale mam jedno zastrze瞠nie, czy op豉ca si robi taki silnik jednorazowego u篡tku ? Bo po konstrukcji takim si on w豉郾ie wydaje.
To pytanie pozostawiam jako otwarte, ale z mojej strony odpowied brzmi - raczej nie. Lepiej jako g鏎n zatyczk zastosowa co otwieranego - z gwintem.
Tomash.

p.s. Wielkie uznanie dla autor闚 projektu.

_________________
Ju tylko teoretyzuj, potrzeba mi r帷zek by rodzin utrzyma Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 3:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.....czy op豉ca si robi taki silnik jednorazowego u篡tku ?

Witam !
Wyobra sobie 瞠 tak -ca豉 zabawa trwa tylko kilka minut a otrzymujemy
powtarzalne osadzenie dyszy i zatyczki.
Oczywi軼ie odbywa si ca這嗆 w dw鏂h etapach:
karby+zawni璚ie do dyszy -zalewanie dyszy -suszenie .
Do tak przygotowanych korpus闚 w nast瘼nym etapie ziarno
na to jaki szczelny kr捫ek -karby -zawini璚ie i mo積a zalewa zatyczk
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"


Ostatnio zmieniony przez Ma造 dnia Nie Sty 15, 2006 4:06 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 3:46 pm    Temat postu: ten typ tak ma Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Smile
Tomasch napisa:
Ale mam jedno zastrze瞠nie, czy op豉ca si robi taki silnik jednorazowego u篡tku ? Bo po konstrukcji takim si on w豉郾ie wydaje.

I dok豉dnie masz w tym wzgl璠zie racj. Ten typ po陰czenia jest stosowany wy陰czie przy kostrukcjach jedorazowych, czyli jak raz si zamkie to ju si tego nie otwiera. Pytanie co do op豉calno軼i to jest to chyba bardziej sprawa polityki. Po mojemu w amatorskich konstrukcjach nie ma takiej potrzeby aby robi silniki wielokrotnego u篡tku. Chyba, 瞠 tak jak to robi JATEX, ale te silniki s przeznaczone do zupe軟ie innych zada.
Po mojemu zysk jest pozorny, czyli wi璚ej czasu b璠zie kosztowa這 wyremontowanie i przygotowanie do ponownego startu zu篡tego silnika, ni zrobienie nowego, a koszt materia逝 jest w sumie chyba do pomini璚ia.

Gerneralnie uwa瘸m 瞠 Ma造 i Ksard s na prostej drodze do uruchomienia seryjnej produkcji silnik闚 klasy H, o czym 鈍iadczy to profesjonalne oprzyrz康owanie do zaciskania dyszy i zatyczki w korpusie.

Zreszt szczerze im 篡cz uzyskania powtarzalno嗆i wynik闚.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Tomash
dost瘼 pr鏏ny do MW


Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk康: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys豉ny: Nie Sty 15, 2006 11:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyne zastrze瞠nie co do ew. powtarzalno軼i z mojej strony, to paliwo w trzech ziarnach. Jak s康z jest ono ciasno zamocowane w silniku jednak w przypadku karmelki nie da si unikn望 palenia na ca貫j powierzchni styku osobnych ziaren. Efektem tego jest fakt, 瞠 poprzez r騜ny czas zap這nu owych powierzchni ci篹ko b璠zie uzyska powtarzalny wykres ci庵u. Mo瞠 to r闚nie skutkowa uszkodzeniami silnika.
Wiem 瞠 ch這paki znaj si na robocie i zapewne potrafi sobie z tym poradzi skoro stosuj takie rozwi您anie, jednak ja chyba na zawsze pozostan sceptykiem co do paliw w kilku ziarnach. No chyba mamy na my郵i paliwa s逝pkowe w kt鏎ych powierzchnia palenia (ca這軼iowa) jest z g鏎y przewidziana i nast瘼uje jej ca趾owity zap這n. Z powierzchniami mi璠zy ziarnami paliwa w silniku MaKs mo瞠 by r騜nie.
P.s. Wybaczcie 瞠 tak si czepiam ale widz 瞠 d捫ycie do absolut PROFI wi璚 staram si jako pom鏂.
Pozdrawiam. Tomash.

>>dodano po 3 min. :
Tak przy okazji bardziej poprawne j瞛ykowo by這by chyba "MaKs Rocket Motor" a nie "Motor Rocket" ale to kwesia zupe軟ie poboczna i kosmetyczna. Tomash.

_________________
Ju tylko teoretyzuj, potrzeba mi r帷zek by rodzin utrzyma Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
maxlam
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Sty 16, 2006 3:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomash napisa:
Jedyne zastrze瞠nie co do ew. powtarzalno軼i z mojej strony, to paliwo w trzech ziarnach. Jak s康z jest ono ciasno zamocowane w silniku jednak w przypadku karmelki nie da si unikn望 palenia na ca貫j powierzchni styku osobnych ziaren. Efektem tego jest fakt, 瞠 poprzez r騜ny czas zap這nu owych powierzchni ci篹ko b璠zie uzyska powtarzalny wykres ci庵u. Mo瞠 to r闚nie skutkowa uszkodzeniami silnika.


Dyskusja zaczyna dryfowa w z造m kierunku Wink


Z tego co piszesz wynika jedna rzecz nie do ko鎍a rozumiesz zasad dzia豉nia takiego silniczka Wink bez urazy ale nie tylko ziarna nie mog by 軼i郾i皻e ale powinna by mi璠zy nimi przerwa zapewniona dystansami. Skutkiem takiej geometrii silnika jest jak najbardziej p豉ski wykres ci庵u je郵i oczywi軼ie ziarna dobrze si policzy. Co do reszty odsy豉m do odpowiednich temat闚.
Powr鏒 do g鏎y
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Pon Sty 16, 2006 4:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
I tu Maxlam ma racj -ziarna maj pomi璠zy tulejeczki dystansowe przez co uzyskujemy p豉ski wykres ci庵u.Nie pisa貫m nic o dystansach przyjmuj帷 za rzecz oczywist -sorry Embarassed
Pozdrawiam
ps.nie znam angielskiego je郵i tak jest poprawniej 瘸den problem zmieni.

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Tomash
dost瘼 pr鏏ny do MW


Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk康: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys豉ny: Pon Sty 16, 2006 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W豉郾ie brak opisu podk豉dek dystansowych w projekcie jest powodem ca貫go zamieszania Wink Wiem jak to powinno dzia豉 ale nie by這 o nich s這wa w opisie Razz
Wi璚 ponownie Uznanie autorom.
Nied逝go zaczn tu widywa silniki takie jak na usa雟kich stronach... 150kG ci庵u, 6s pracy, 99% powtarzalno嗆... bajka.
Tomash.

_________________
Ju tylko teoretyzuj, potrzeba mi r帷zek by rodzin utrzyma Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Jacek R.



Do陰czy: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk康: Z 陰k Arkadii a tak serio Krak闚

PostWys豉ny: Pon Sty 16, 2006 7:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak mi szczenka opda豉 to udezyla mnie w palec u nogi... Jestem pod ogromnym wra瞠niem. Powodzenia w produkcji. P.S. jak to "narzedzie " od karbowania dziala?
_________________
Czasem okoliczno軼i zmuszaj cz這wieka do porzucenia swojej dawnej dzia豉lno軼i Sad
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Pon Lut 06, 2006 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
5 lutego w gronie "fan闚 rakietomaniak闚" Very Happy (Aga,Jaskiniowiec ,Ksard i Ja)
przy pi瘯nej aczkolwiek mro積ej pogodzie (ok.-10 st.C)
odby豉 si pr鏏a (na nowej "hamowni" szczeg馧y-Uk豉dy pomiarowe)
silnika MaKs klasy H i druga pr鏏a silnika klasy G od rakiety"Zefirek"


Oto wykres zrobiony przez Ksarda (dzi瘯i) Very Happy
na podstawie w豉snych materia堯w filmowych

Silnik MaKs odpalany lontem w otulinie aluminiowej z g堯wk zapa販z.
KSARD film MaKs - H

Zmiany w drugiej pr鏏ie silnika "Zefirka" (pierwsza tu- http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=7567 )
polega造 na uczuleniu powierzchni ziarna mi瘰zank KCLO3+C+S warstw ok.1,5 mm
osadzon na powierzchni ziarna minimaln ilo軼i rozpuszczonego celuloidu.Warstwa taka
odpala si b造skawicznie w por闚naniu z karmelk- na rysunku miejsca oznaczone kolorem 鄴速ym

Filmiki z obu pr鏏 potwierdzaj to co widzieli鄉y na "poligonie"
-- wzrost szybko軼i rozpalania silnika,kr鏒szy czas pracy.
Obie pr鏏y silnika -G zapalane lontem bez g堯wki zapa販zej.
silnik Zefirka -G
I jeszcze film Jaskiniowca -troch podrasowany aby dok豉dnie by這
wida wskazania manometru hamowni
Jaskiniowiec film MaKs -H
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"


Ostatnio zmieniony przez Ma造 dnia Sro Cze 20, 2012 7:32 pm, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sro Lut 08, 2006 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Po przeanalizowaniu film闚 nakr璚onych przez Jaskiniowca (du穎 lepszej jako軼i) wydaje si, ze silnik MAKS H osiagn掖 ci庵 maksymalny 30 kG. Exclamation
M鎩 aparat ustawiony by zbyt daleko od urz康zenia pomiarowego i odczyt nie by precyzyjny.
Jeszcze jedna uwaga.
Hamownia ma pewn bezw豉dno嗆 - wida to wyra幡ie w momencie pocz徠kowym i ko鎍owym pracy silnika.
Dlaczego tak s康z?
Zauwa盧ie, 瞠 kiedy silnik rozwin掖 juz pewien ci庵, co objawi這 si poruszeniem ca貫j hamowni - manometr nadal wskazywa zero.
Podobnie, kiedy z dyszy przesta造 wydobywa si gazy, to manometr pokazywa ci庵 prawie 15 kG.
P騧niej ci庵 opada prawie liniowo do zera.
Zapewne wp造w na to mia豉 temperatura otoczenia (-10 stopni C).
Tym niemniej s這wa uznania dla Ma貫go. Takie urz康zenie umo磧iwia ju pomiary ci庵u w stopniu zadawalaj帷ym.
Gdyby jeszcze uda這 si precyzyjniej wyskalowa miernik i rozszerzy podzia趾 (wieksze wychylenie wskaz闚ki dla maksymalnego ci庵u), to by這by super.
Niezaprzeczaln zalet jest niski koszt i mo磧iwo嗆 zastosowa w "plenerze".

Mam nadziej, 瞠 sam b璠 m鏬 korzysta z hamowni Ma貫go. Confused

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Luk



Do陰czy: 14 Lis 2005
Posty: 101
Sk康: Libi捫

PostWys豉ny: Sro Lut 08, 2006 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Wyniki pr鏏y pokaza造 瞠 parametry rzeczywiste silnika by造 do軼 podobne do za這瞠n teoretycznych. Widac tym samym ze arkusz Nakki do軼 dok豉dnie obliczy ci庵 MAX czyli ok 25kg. Mysle 瞠 bardziej wysrubowane parametry mozna uzyskac daj帷 zap這n elektryczny a nie od lontu.

砰cze dalszych sukces闚 i my郵e 瞠 wkr鏒ce doczekamy sie wspania貫j rakiety na tym 瞠 silniku.

Pozdr.Luk
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
YagYelskY



Do陰czy: 08 Gru 2002
Posty: 90
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Nie Pa 29, 2006 12:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Musz przyzna, 瞠 o ile pocz徠kowo by貫m zachwycony silnikiem "Maks", o tyle coraz bardziej robi si sceptyczny co do niego. Ma造 sam musisz przyzna, 瞠 ostatnie loty na tych silnikach ko鎍zy造 si tragicznie ("Powiew","Trymaks", "Kolorowa", nawet kijanka, kt鏎 zmontowali鄉y z ocala貫go silnika z Powiewa w maju tego roku sko鎍zy造 tak samo). Dopatruj si 2 powod闚 takiego stanu rzeczy. Po pierwsze, silnik jest mocno wy篡這wany, cienka aluminiowa 軼ianka korpusu musi stawi czo這 wysokiemu ci郾ieniu; po drugie, aluminium ma ma陰 wytrzyma這嗆 termiczn (my郵, 瞠 to w豉郾ie temperatura wywo豉豉 CATO "Kolorowej"). Trzeba pami皻a, 瞠 w silniku oba czynniki dzia豉j naraz... Moja rada jest prosta: po鈍i璚i cz窷 mocy silnika na korzy嗆 jego bezpiecze雟twa. Mo瞠 warto zmniejszy ilo嗆 tlenku 瞠laza w paliwie b康 ca趾iem go wyeliminowa (zmniejszy ci郾ienie) oraz zmniejszy o kilka gram闚 ilo嗆 paliwa w komorze celem umieszczenia dodatkowej izolacji termicznej. Skoro silnik rozwija ci庵 300 N to jego spadek o 20% jest do zniesienia...
Nie proponuj zmian w konstrukcji bo to by豚y ju inny silnik Wink
Pozdrawiam!
P.S.
Nadal jednak uwa瘸m, 瞠 to 鈍ietny silnik.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Nie Pa 29, 2006 1:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
C騜 na pewno masz du穎 racji zreszt to co piszesz ju jest wprowadzone w 篡cie -ziarno o mniejszej 鈔ednicy
(bez dodatu tlenku 瞠laza) "grubiej" inhibitowane + dodatkowo os這na korpusu od wewn徠rz.
Takie s silniki MaKs do nast瘼nego startu "Trymaksa"
Tego zapomnia貫m napisa
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"


Ostatnio zmieniony przez Ma造 dnia Pon Pa 30, 2006 4:08 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
maxlam
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Pa 30, 2006 8:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam koleg闚.

Kibicuj temu SR od samego pocz徠ku lecz tak瞠 niepokoi豉 mnie te jedna rzecz, o kt鏎ej ju wspomina m鎩 poprzednik a mianowicie dodatek tlenku. Nie b璠 t逝maczy, bo ka盥y wie, co i jak pewnie nawet lepiej ode mnie chcia貫m tylko zapyta, jakie by造 intencje w zwi您ku z tym tlenkiem gdy nie mog tego do ko鎍a zrozumie.

Pozdrawiam Sylwek
Powr鏒 do g鏎y
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Pon Pa 30, 2006 4:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Wygl康a na to 瞠 silnik MaKs jest naprawd "wy篡這wany".W stosunku do pierwowzoru opracowanego przez Ksarda
nap璠zanego karmelk glukozow- ew.tradycyjn cukrow .
Osobi軼ie chcia貫m upakowa jak najwi璚ej paliwa(wi瘯sza 鈔ed.ziarna)i na dodatek szybszego tj.z dodatkiem katalizatora jakim jest tlenek 瞠laza.
Owszem sprawdzi這 si to w pierwszej pr鏏ie naziemnej-silnik wytrzyma ale zap這n silnika by od LONTU .
Ka盥a nast瘼na pr鏏a "lotnicza" by豉 odpalana zapalnikiem elektrycznym(g堯wka zapa販za)
a jak ju dowiedziono mi璠zy innymi i na tym forum -daje to du穎 wi瘯szy impuls i ci郾ieniie w fazie rozpalania ziarna paliwa-
co skutkuje wy窺zymi parametrami pracy ca貫go silnika.W tym przypadku CATO
Jak juz napisa貫m -w kolejnej pr鏏ie tradycyjna karmelka cukrowa (jeszcze nie glukoza) ale ju bez katalizatora.Mniejsza 鈔ednica ziarna
a "zdobyczny"luz w korpusie przeznaczam na lepsz og鏊nie izolacj.

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pon Pa 30, 2006 5:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cha, i tu w豉郾ie ma造 wic. Aby upakowa w korpusie wi璚ej paliwa, trzeba go SPOWOLNI, a nie przyspieszy. Dlatego te kataliz lub inhibitacj mo積a w pewnym zakresie regulowa sobie parametry uzyskiwanych silnik闚. Spowolniaj帷 paliwo np 2 razy, uzyskujemy to, 瞠 o ile silnik dzia豉 wcze郾iej np na otworze w dyszy 6 mm i dw鏂h ziarnach, mo積a da otw鏎 6 mm i 4 ziarna. Oczywi軼ie wi捫e si to z dwukrotnie d逝窺zym czasem pracy, a nie wi瘯szym ci庵iem. Z kolei przyspieszaj帷 paliwo dwukrotnie, to przy otworze 6 mm (otw鏎 w dyszy traktujemy jako constans) mo積a da tylko jedno ziarno. Czas pracy b璠zie o po這w kr鏒szy.
Wszystko to wynika z faktu, 瞠 tak naprawd chc帷 utrzyma okre郵one ci郾ienie pracy trzeba zapewni sta造 i jednakowy, zale積y od sk豉du gaz闚 i parametr闚 dyszy, masowy dop造w gaz闚. Ten za zale篡 od g瘰to軼i paliwa, liniowej pr璠ko軼i spalania i powierzchni spalania. Chc帷 zapewni taki sam dop造w gaz闚 przy predko軼i spalania o po這w mniejszej, trzeba da powierzchni spalania dwa razy wi瘯sz. I odwrotnie. Dlatego te dwa razy mniejsza liniowa predko嗆 spalania, to dwa razy wi瘯sza powierzchnia spalania (a co za tym idzie r闚nie zacisk) i oczywi軼ie skutkuje to zazwyczaj dwa razy wi瘯sz ilosci paliwa (np ziaren bates)
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Sob Mar 24, 2007 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Tym razem korpus silnika MaKs zosta nape軟iony paliwem typu Knosal :
inhibitowany bates 3x 30 g
lepiszcze -lakier nitrocelulozowy,
aluminium - do嗆 gruby proszek
dysza Cx5 z wk豉dk stalow
Spalanie ziarna
http://malyro.ovh.org/Knosal30gram.wmv

Silnik
http://malyro.ovh.org/knosalsil.WMV

Pomimo zastosowania zapalnika o wysokiej temperaturze spalania -
piekielnie trudno toto "dobrze zapali" tzn.瞠by szybko przesz這 jak ja to nazywam punkt krytyczny zap這nu aluminium
inaczej potrafi si wypali samo lepiszcze z utleniaczem,czego namiastk mo積a zobaczy na filmiku(ten bia造 dymek)
nakr璚onym przez Jaskiniowca (dzi瘯i Very Happy )
Przy takiej "pla禦ie" oczywi軼ie dysza i wk豉dka uleg造 znacznej erozji Very Happy
w nast瘼nej pr鏏ie wk豉dka z grafitu w Cx5.
Pozdrawiam

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP