Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zabezpieczanie wnêtrza silnika z PCV przed stopieniem.
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Luk



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 101
Sk±d: Libi±¿

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 4:42 pm    Temat postu: Zabezpieczanie wnêtrza silnika z PCV przed stopieniem. Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam taki problem. Mianowicie chodzi ziarna paliwa typu BATES. Szukam sposobu jak mo¿na skutecznie uchroniæ silnik przed stopieniem, w którym zosta³ zastosowany ten w³a¶nie typ ziarna.. Papier raczej sie nie sprawdza poniewa¿ zap³on w tego typu paliwie nastêpuje na powierzchniach czo³owych i w kanale przez co "ostro grzeje" po sciankach silnika.

Pozdr.Luk
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Joker
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam



Niez³e s± rurki tekstolitowe nie powinna sie stopic
Powrót do góry
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 5:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo¿e wy³o¿yæ ¶cianki azbestem?
_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Hubcio



Do³±czy³: 05 Sty 2005
Posty: 375
Sk±d: tiaaa

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 6:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdyby tak szk³o wodne zmieszaæ z proszkiem grafitu wtedy efekt pokrywania by³ by jeszcze trwalszy . Smile
_________________


Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Joker
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam



zale¿y jaki grafit bo jak ja bra³em z o³owka H6 do prochu czarnego to super sie pali³ a jak dasz z jakiego¶ B to bêdzie ok
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 6:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A o jakim paliwie jest mowa??

W domowych warunkach raczej ciê¿ko o ceramikê itp. papier szk³o wodne jaka¶ glinka itd. wiêcej raczej nie trzeba.

http://www.jamesyawn.com/modelrocket/batesgrain/
Powrót do góry
Hubcio



Do³±czy³: 05 Sty 2005
Posty: 375
Sk±d: tiaaa

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo¿e tak jak jest napisane u Sêkowskiego przepis na farbê ognioodporn± szk³o wodne + wysyszona i roztarta glinka
_________________


Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedna uwaga je¶li mowa o karmelku to wystarczy z gór± kilka nawojów papieru kredowego by zabezpieczyæ ziarna je¶li chodzi o HP to ju¿ inna bajka i raczej tego typu ziarna siê nie sprawdz± z PVC piszê raczej bo nie testowa³em HP ale wystarczy poczytaæ forum by mieæ ogólne pojêcie.
Powrót do góry
Luk



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 101
Sk±d: Libi±¿

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak chodzi o karmelka 60/40.

Pozdr.Luk
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla karmelki spokojnie starcza papier by zabezpieczyæ kredowy taki który siê nie pali np. materia³y reklamowe provident Wink zapewniam nie pal± siê.

A jak wykonasz z papieru + szk³o wodne bajka moim zdaniem dla ma³ych silników szkoda roboty.
Powrót do góry
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szk³o wodne siê nie sprawdza w amatorskich konstrukcjach (i w profesjonalnych te¿), bo d³uugo schnie, kurczy siê, a w wysokiej temperaturze puchnie (b±ble siê robi±). Same wady.
_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Gru 16, 2005 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, ciekawy i nieczêsto poruszany dot±d temat.

Ze znanych mi wyk³adzin/insulacji/linerów...kurcze, jak to nazwaæ, pojawiaj± siê:

tekstolit, ju¿ wymieniany, (¿ywica fenolowo formaldehydowa w postaci cienkiej rurki bêd±cej laminatem rezolu na tkaninie bawe³nianej);
papier, wraz z modyfikacjami, tj. papier s±czony szk³em wodnym, ¿ywicami fenolowymi, melaminowymi i mocznikowymi, a nawet smarowany silikonem czerwonym i zwijany w rurki;
guma - bodaj najlepsza wyk³adzina. Na ró¿nych stronach rakietowych mówi siê, co jest prawd±, ¿e guma degraduj±c termicznie zamienia siê w spieniony wêgiel, który doskonale chroni ¶cianki silnika nawet dla paliw HP o du¿ej zawarto¶ci proszków metali. Osobi¶cie stosowa³em i papier nas±czany szk³em wodnym i gumê (ziarna bates wepchane do odcinka dêtki rowerowej - obydwa siê sprawdza³y.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Nie Gru 18, 2005 2:03 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Gru 18, 2005 1:01 pm    Temat postu: zalety gumy Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy
Poza tym o czym pisa³ PINOT, guma ma jeszcze jedn± ciekaw± w³a¶ciwo¶æ, a mianowicie reaguje na ¶ciskanie tak jakby by³a ciecz±.
Jakie to daje korzy¶ci? Ano takie:
1. Skoro ci¶nienie w cieczy rozchodzi siê jednakowo w ka¿dym kierunku, wiêc ¶ciskanie takiego ochraniacza spowoduje przekazanie ci¶nienia panuj±cego wewn±trz kana³u na ¶cianki zewnêtrzne ziarna, co zabezpieczy go przed rozerwaniem ci¶nieiem wewnêtrznym ( ci¶nienia wewnêtrzne i zewnêtrzne zostaj± zrównowa¿one).
2. Identyczne ci¶nienie zostaje wywarte na ¶cianki silnika, co zapobiega przep³ywowi gazu pomiêdzy ochraniaczem ziarna i ¶ciank± silnika. ( znika poroblem nagrzewania siê ¶cianki, o co chyba g³ównie chodzi³o )
3. Wci¶niêty pomiêdzy ¶ciankê silnika i ziarno ochraniacz, poddany dzia³aniu ci¶nienia spalania, zapobiega przemieszczaniu siê ziarna wzglêdem ¶cianki silnika.

ERGO Idea same walety, a mo¿e kto¶ znajdzie parê zad Question

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie Gru 18, 2005 4:49 pm    Temat postu: Re: zalety gumy Odpowiedz z cytatem

dziadek kermit napisa³:
ERGO Idea same walety, a mo¿e kto¶ znajdzie parê zad Question


Witam!

Jest jedna "zada" Laughing trzeba inwestowaæ w ka¿dy nowy rozmiar dêtki a te grubsze(do motoru) troche kosztuj±, no ale naszczê¶cie siê dobrze rozci±ga wiêc jeden rozmiar dêtki pasuje do paru ¶rednic w zwyrz.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Gru 18, 2005 5:00 pm    Temat postu: nie tylko dêtka Odpowiedz z cytatem

A czy to musi koniecznie byæ kicha??
Widzia³em poliuretany które siê stosuje do klejenia uszczelek samochodowych. Mo¿na tym wkleiæ w korpus ka¿dy ³adunek pod warunkiem ¿e bêd± odpowiednie luzy zagwarantowane.

Niemniej zada Laughing to niew±tpliwie jest, tak jak napisa³e¶. Laughing Laughing Laughing

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pon Lut 13, 2006 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co my¶licie o czym¶ takim:

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=pl&vat=0&dok=2008187.htm
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sro Lut 15, 2006 3:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znam tê ta¶mê, bêdzie do niczego. Jest to lekko podpolimeryzowany polibutylen-butadien w postaci bardzo lepkiego polimeru formowanego w ta¶mê, który wulkanizuje pod wp³ywem powietrza. Wulkanizowanie trwa d³ugo a produkt wulkanizacji w wysokiej temperaturze ³atwo siê topi i depolimeryzuje.

Guma z opon lub dêtek ma tê cenn± w³a¶ciwo¶æ, ¿e jest tak przesieciowana, ¿e nie depolimeryzuje, a zwêgla siê nie topi±c, daj±c "spieniony" wêgiel który jest tym w³a¶ciwym izolatorem termicznym

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Luk



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 101
Sk±d: Libi±¿

PostWys³any: Sob Maj 13, 2006 12:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam problem. Przeprowadzi³em przed chwil± kolejna próbê silnika ¶r. wew 29mm grubo¶æ ¶cianki 2,2mm. No i za ka¿dym razemwypala mi dziure tuz przy dyszy. Jak temu zaradziæ?

Pozdr.Luk
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
progressiff



Do³±czy³: 19 Mar 2006
Posty: 6

PostWys³any: Sob Maj 13, 2006 1:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapewne pomiêdzy dysz± a pierwszym segmentem paliwa jest przerwa przez co gor±ce gazy maj± kontakt ze ¶ciank± i robi± w niej otwór. Z do¶wiadczenia wiem ¿e ciê¿ko jest dopasowaæ idealnie segment z dysz±, tak aby nie by³o przerw. Dlatego w mniejszych silnikach dajê warstwê silikonu czerwonego, do wiêkszych i tych z cieplejszymi paliwami polecam uszczelniacz do piecy Soudala. Testowa³em to rozwi±zanie w rurkach 3/4 na karmelce 65/35 i wszystko ok. Zero jakichkolwiek ¶ladów nadtopienia od wewn±trz rurki.
EDIT: Oczywi¶cie powy¿sze rozwi±zanie nadaje siê do silników o stosunkowo krótkim czasie pracy, mam zamiar przetestowaæ jeszcze jak d³u¿szy czas pracy silnika na ciep³ym paliwie znosi uszczelniacz soudala.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sob Maj 13, 2006 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do takich szybkich SR na karmelce to wystarczy trochê kredowego papieru takiego z ulotek super siê nadaje bo jest niepalny.
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP