Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paulina 1
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Paź 25, 2006 11:58 am    Temat postu: Re: Rasterowanie Odpowiedz z cytatem

YagYelskY napisał:

Co do inhibitowania powierzchni, ziarna były prasowane w rurce PCV:
http://img112.imageshack.us/img112/7798/imgp1279ll7.jpg
Takich segmentów pakuje się siedem.


Witaj

Nie jest to dla mnie jasne, a więc zapytam - czy bloki paliwa wkładane są do silnika razem z osłoną z rury PVC ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Paź 25, 2006 2:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Cytat:
czy bloki paliwa wkładane są do silnika razem z osłoną z rury PVC ?

Tak, rura pełni dwie funkcje: inhibituje powierzchnie boczne oraz stanowi izolację termiczną chroniącą aluminiowy korpus. Między segmentami siedzą uszczelki gumowe (szerokości ścianki rury) zapewniające dystans między ziarnami (umożliwiają zapłon powierzchni czołowych dzięki czemu mamy układ Bates a nie spalanie w kanale) oraz uszczelniające połączenia segmentów, tak by gazy nie wydostawały się między rurę PCV a korpus (jest tam mały prześwit). Przy zamykaniu silnika zatyczka musi być wciśnięta na siłę, żeby scisnąć wszystkie uszczelki i w takim stanie zabezpieczona jest segerem. Moje optymistyczne założenie, że gazów przedstanie się jednak tyle, aby zrównoważyć ciśnienie od wewnątrz ziarna (co wywołałoby jego pęknięcie) okazało się słuszne; żaden z segmentów nie był pęknięty po pracy i widać było obecność gazów spalinowych między PCV a aluminium.
Chyba trzebaby wrzucić fotki to byłoby jaśniej...
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Czw Paź 26, 2006 11:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

YagYelskY napisał:

Tak, rura pełni dwie funkcje: inhibituje powierzchnie boczne oraz stanowi izolację termiczną chroniącą aluminiowy korpus.


Zadałem to pytanie, ponieważ chciałem się upewnić, ze dobrze odczytuję Twoje intencje.
Moje wątpliwości budzi sama idea stosowania PVC do inhibitowania.
Obawiam się, ze paliwo nie zbyt dobrze jest związane ze ściankami rury PVC.
To moze skończyć się wiadomo czym Very Happy

No i właśnie - ostatnia faza pracy silnika Raster wskazywałaby na to.
Widać wyraźnie, ze coś wylatuje z dyszy - być może to właśnie oderwane od ścianek większe cząstki paliwa opuszczają silnik.
Ale to tylko moja hipoteza.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Paź 29, 2006 11:57 am    Temat postu: Paulina 2 Odpowiedz z cytatem

Witam!
Rzeczywiście, silnik wymaga jeszcze dopracowania, zastanawiam się nawet czy nie zrezygnować z układu "Bates" na rzecz ziarna nieinhibitowanego. Zobaczymy.
Zaczynam już myśleć o kolejnym silniku WU - "Templar". Byłby ze stali nierdzewnej i mieściłby (uwaga!) 600 gramów paliwa. Chciałbym aby masa całkowita silnika nie przekroczyła 1,1 kg, co pozwoliłoby "Paulinie 2" na przekroczenie prędkości dźwięku (na karmelce Very Happy ). Dobra ale to nie miejsce na rozpisywanie się o marzeniach Wink
Obecny stan prac nad "Pauliną 2" (na zdjęciu obok pomalowanej wreszcie "jedynki"):
http://img176.imageshack.us/img176/2492/imgp1366qa0.jpg
Wygląda na gotową ale wnętrze jest jeszcze puste... Przedział silnikowy jest niemal kompletny (tylko wkleić rurkę łączącą z górną częścią), natomiast góra jest jeszcze do zagospodarowania. Również głowica (styropian, laminat i szpachla...) wymaga jeszcze drobnych przeróbek. Nie wiem jeszcze jaki będzie odzysk ale pewnie KMZ. Szacowany pułap - 980 metrów, masa lift-off 1,7 kg.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 24, 2006 12:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Powoli do przodu. Filmik z kamery na pokładzie Pauliny2 (1,5 mega, nic szczególnego):
http://rapidshare.com/files/4621520/widok3.wmv.html
Wszystko w zasadzie gotowe, czekam tylko na układ odzysku. Odpalenie pewnie dopiero koło świąt bo nie będzie mnie jakiś czas.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxlam
Gość





PostWysłany: Pią Lis 24, 2006 1:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oglądając ten filmik wpadłem na taki pomysł, aby pokusić się o szacowanie wysokości lotu rakiety przez analizę materiału filmowego wydaje mi się, że było by to możliwe gdyby na ziemi narysować powiedzmy białą linię o długości n i szerokości umożliwiającej dostrzeżenie jej z określonego pułapu albo jakieś dwa punkty orientacyjne widoczne w obiektywie. Pewnie można by tak określić wysokość niezbyt dokładnie, ale i tak lepiej niż na „oko. Muszę to jeszcze przemyśleć Wink
Powrót do góry
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 6:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mm na podstawie parametrów obiektywu i zastosowania funkcji trygonomwtrycznych? Nie wiem jak to sie nazywa ale trzeba wziasc pod uwage "szerokokatność" obiektywu (tzn ile stopni ma pole widzenia, nie znam sie i nie wiem jak to nazwać).
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Lis 26, 2006 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisał:
Oglądając ten filmik wpadłem na taki pomysł, aby pokusić się o szacowanie wysokości lotu rakiety przez analizę materiału filmowego


Taki sposób pomiaru zaproponowałem już w styczniu 2004 roku.
Zobacz tutaj.
Wiem - nie było Ciebie jeszcze na Forum.

Metodę tą nazwałem FoPoPuCha - Fotograficzny Pomiar Punktów Charakterystycznych.

Lot rakiety z kamerą TRYMAX Małego, pozwolił na próbę oceny wysokości na jakiej był model w momencie wykonania niżej zamieszczonej fotki.


Punktami charakterystycznymi były gabaryty pojazdów.
Szerokość mojego samochodu = 1,7 m
Na zdjęciu zajmuje on 10 pikseli.
Używając wzoru:

H= Wr / p*Wf

gdzie:

H – wysokość uzyskana przez rakietę
Wr- odległość punktów charakterystycznych na ziemi [m]
Wf – odległość punktów charakterystycznych zmierzona na zdjęciu w pikselach
p – współczynnik charakterystyczny dla danej kamery (dla mojej kamery p=2,12/1000)

otrzymujemy odległość modelu rakiety od samochodów równą 89 m.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxlam
Gość





PostWysłany: Nie Lis 26, 2006 11:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy

Kiedyś czytałem ale wypadło z pamięci hihi Ameryki nie odkryłem
Powrót do góry
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Maj 04, 2007 5:27 pm    Temat postu: P2 Odpowiedz z cytatem

Witam!
W zeszłą niedzielę odbyły się starty obu "Paulin". Pierwsza uległa niestety nieodwracalnemu zniszczeniu w wyniku awarii w układzie odzysku (w zasadzie to nie awaria tylko coś nie łączyło ale efekt ten sam Crying or Very sad ). Dobrze, że lot był ładny i stabilny, to jedyne pocieszenie. Filmik będzie w swoim czasie.
Na otarcie łez bardzo udany był start "Pauliny 2". Całość przebiegła prawidłowo, przy lądowaniu jedynie odłamał się jeden statecznik i obiła się trochę głowica ale już wszystko jest wyremontowane Very Happy
Silnik "Raster" w nieco uspokojonej wersji (250 gramów KNOSAl'a) nie miał żadnych problemów z wyniesieniem blisko dwukilogramowego modelu na wysokość zbliżoną do kilometra.
Rakieta jako sprawdzona dostała malowanie:
http://files.filefront.com//;7428593;;/
A tak wyglądał start:
http://files.filefront.com//;7428529;;/
Narazie nie mam lepszego nagrania ale będzie "w swoim czasie" Wink
Moduł kamery jest dawno gotowy i prawdopodobnie zostanie użyty przy następnym starcie.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andżej
Gość





PostWysłany: Pią Maj 04, 2007 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Piękna rakieta i piękny start, szkoda że tylko tyle widać na filmie. Czy możesz napisać w jaki sposób określasz max wysokość lotu? Na filmie słychać też ( tak mi się wydaje) że spadochron rozwinął się dopiero po kilkusekundowym locie w dół - czy to było celowe?

Pozdr
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP