Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rakiety made by Ksard
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Wto Lis 01, 2005 4:02 pm    Temat postu: Rakiety made by Ksard Odpowiedz z cytatem

Witam

W sobotę 29 X 2005 roku odbyła się II wspólna wyprawa "rakietowa" , w której wzieli udział :Agnieszka, Jaskiniowiec, Mały oraz ja, czyli Ksard. Very Happy
Zabraliśmy 6 modeli rakiet, 5 moich oraz jeden model Małego (POWIEW 2).
Ten temat poświęcę moim modelom.


Na zdjęciu od lewej:
ASTRO 1
ALBIREO 2
MAXI ALPHA3

oraz zdjęcia już z poligonu rakiet HTest4 i Blue5



Model rakiety ASTRO 1
Przeznaczeniem tej rakiety było wyniesienie mini kamery i sfilmowanie lotu z pokładu.
Masa startowa 1100 g.
Napęd : silnik KS140HAl29 z opóźniającym ładunkiem pirotechnicznym.


Start rakiety filmowany był kamerą umieszczoną obok wyrzutni z obiektywem skierowanym w niebo.
Rakieta wystartowała majestatycznie, za wolno i w efekcie nie osiągnęła zaplanowanej wysokości, co spowodowało zbyt późne zadziałanie ładunku miotającego.
Rakieta uległa zniszczeniu, ale kamera przeżyła.

Model rakiety ALBIREO 2
Rakieta została wyposażona w akustyczny system odszukiwania.
Masa startowa 950 g.
Napęd : silnik KS107GAl29 z opóźniającym ładunkiem pirotechnicznym.


To był piekny lot, rakieta bardzo stabilnie mimo silnego wiatru, wzbiła się wysoko.
Układ odzyskiwania zadziałał prawidłowo, ale z niewiadomych względów spadochron nie otworzył się, chociaż opuśćił kadłub modelu.
Na ziemi okazało się, że linki spadochronu splątały się z linką mocującą spadochron do kadłuba.


tutaj -> Film z lotu

Model rakiety Maxi Alpha 3

Tej rakiecie chciałbym poświęcić więcej miejsca, ponieważ większość podzespołów dotarła do mnie od PAULA.
Dodatkowo jeszcze silnikiem napędowym było nasze wspólne dzieło, czyli silnik wielokrotnego PSKS 170 WU.
Był to pierwszy lot rakiety na tym silniku.

Rakieta wyposażona została w układ do odzyskiwania - słynny Denta Mag.


Masa startowa dokładnie 1 kg.
Masa paliwa wyniosła 200 g.
Korpus rakiety wykonany przez Paula z balsy i żywicy epoksydowej - zgodnie z technologią opisywaną na forum.
Głowica z balsy- również produkcji Paula S.

A tak wyglądał sam start rakiety. Był niezwykle dynamiczny (mocny silnik i lekki model - stosunek masy paliwa do masy startowej jak 1:5).
Rakieta pomknęła na bardzo dużą wysokość. Trudno ocenić ale zniknęła z oczu. Układ zadziałał bardzo dobrze, ale tu także wystąpiły trudności ze spadochronem. Rakieta dosyć ciężko przyziemiła. Na szczęście układ elektroniczny nie ucierpiał a sama rakieta po małym remoncie wystartuje ponownie.
Chciałbym jeszcze nadmienić, że przygotowaniem elektroniki zajął się Jaskiniowiec.

Szkoda, że nie ma dźwięku w nakręconym filmie, bo ryk silnika był imponujący. Mam nadzieję, że to usłyszymy, gdy Jaskiniowiec przygotuje jego materiały filmowe z aparatu cyfrowego.


Miejsce przyziemienia

tutaj -> Film z lotu

Albireo 2 - II-gi start
Na zakończenie wystartowała jeszcze raz rakieta Albireo 2.
Tym razem jednostką napędową był silnik z Paliwem żywicznym ZPP.



Na zdjęciach widać płomień wydobywający się z dyszy. To ciekawe, ale nie widzieliśmy tego bezpośrednio podczas startu.

Na zakończenie jeszcze przypomnę, ze w czasie tej wyprawy zaliczył bardzo udany lot POWIEW 2 , ale o tym napisze już Mały.
Tylko dodam, że był to najpiękniejszy lot dnia zakończony wspaniałym lądowaniem na spadochronie.
Kamień spadł mi z serca, ponieważ rakieta startowała na moim silniku.
A tak to wyglądało:


tutaj -> Film z lotu
CDN
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Joker
Gość





PostWysłany: Sro Lis 02, 2005 6:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile


Na jakim paliwie startowała rakieta MaxiAlfa 3 bo ładnie poszła
Powrót do góry
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Lis 02, 2005 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Black-Man napisał:

Na jakim paliwie startowała rakieta MaxiAlfa 3 bo ładnie poszła


Witam
Wszystkie rakiety za wyjątkiem ostatniego lotu startowały na moich sprawdzonych silnikach seri KS A29. Paliwem jest karmelka glukozowa.
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj

Maxi Alpha 3 napędzana była silnikiem wielokrotnego użytku PSKS 170 WU także na karmelce glukozowej.

Naziemna próba silnika


A tak prezentuje się silnik:


Co do mocowania dyszy w moich silnikach, to na razie jest tajemnicą konstruktora. Very Happy

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Sro Lis 02, 2005 4:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam akurat pytanie co do twoich Srw Ksard. Widzialem na twojej stronie silnik rakietowy na paliwo HP "ksardzik". Możesz podac mi sklad tego paliwa i konstrokcje silnika?? bardzo mnie to interesuje.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Lis 09, 2005 9:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Wczoraj otrzymałem filmy ze startów w wersji udźwiękowionej wykonane i obrobione przez Jaskiniowca.

Zachęcam do oglądania - bez porównania lepsze od tych wykonanych przeze mnie.

I start - rakieta Albireo 2



tutaj -> Film z lotu

II start - rakieta Astro 1



tutaj -> Film z lotu

III start - rakieta Maxi Alpha 3



tutaj -> Film z lotu

IV start - rakieta Albireo 2 (drugi lot na silniku z paliwem ZPP)



tutaj -> Film z lotu

Pozdrawiam i życzę przyjemnego oglądania (i słuchania - zwłaszcza reakcji uczestników Very Happy ).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Sro Lis 09, 2005 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
No coz, nic dodac nic ujac. To jest wynik pracy dwuch zawodowcow, jeden robi wspaniale rakiety a drugi super zdjecia.
Jak wykazala praktyka aluminiowe silniki nie sa wcale takie niebespieczne jezeli sie podchodzi do tematu z glowa.
Podziwiac i zazdroscic umiejetnosci i mozliwosci.
Pelen podziwu
Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Sro Lis 09, 2005 2:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwłaszcza Maxi Alpha ładnie poszla
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Lis 09, 2005 3:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Paul

Jest jedna sprawa, którą wartałoby omówić.
Układy odzysku, a zwłaszcza sprawy związane ze spadochronami.
Wiem, ze możesz nam pomóc w tym temacie.
Jako doświadczony modelarz rakiet rozgryzłeś ten temat.
Co Ty na to?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co Panowie sądzą o bezwładniku rtęciowym c chemik. vinet?? Taki chcialem stosowac wiec prsze o uwagi ne jego temat...

Dopisane przez Ksarda:
Przeczytaj to ...

_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z PEWNYCH układów odpalania spadochronu mamy w sumie KMZta, czujnik ciśnienia (jak to już zauważył Paul), odpalanie radiowe. W Naszej praktyce i przy Naszych możliwościach sprawa w zasadzie zawęża się do KMZta. Tajmer jest niepewny, bo musi opierać się na znajomości toru i czasu lotu. A to nie zawsze zgadza się z założeniami. Czujnik rtęciowy jest tylko czujnikiem zmiany przyspieszenia, sam jest do niczego, może tylko służyć do wyzwalania tajmera.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bartosz J.



Dołączył: 30 Mar 2004
Posty: 73
Skąd: pomorze

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 2:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Paul!

Z zakresu odzysku rakiet mnie najbardziej interesuje kwestia olinowania spadochronu (szczególnie w modelach dwuczłonowych) oraz sposób rozmieszczenia całości we wnętrzu rakiety, aby uniknąć splątania lin i mieć „gwarancję” otwarcia spadochronu.

Czytałem różne teksty na ten temat, ale chciałbym poznać Twoje zdanie i rozwiązania tej kwestii.

pozdrawiam serdecznie

Bartek

PS: ze swojej strony mogę opisać metodę i konstrukcję (moim zdaniem bardzo dobrą) rozdziału członów, nad którą aktualnie pracuję i która znajdzie zastosowanie w rakiecie ZENIT II

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maxlam
Gość





PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 2:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisał:
Czujnik rtęciowy jest tylko czujnikiem zmiany przyspieszenia, sam jest do niczego, może tylko służyć do wyzwalania tajmera.


Zamiast czujnika rtęciowego można by zastosować tensometr, ale to i tak nic nam nie daje... jak już powiedział kolega Jaskiniowiec.


Chyba, że by zamiast masy i tensometru zrobić taki myk, że przykleimy go na membranie zamkniętego pojemnika gdyby układ był wystarczająco czuły to dałoby radę...

Ale moje doświadczenie praktyczne z tensometrami = 0 więc co na to praktycy
Powrót do góry
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 5:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, chyba znowu zagadaliśmy Paula. Ale zgodzę się, że o elektronice i sposobach wyzwalania spadochronów było spora, a o olinowaniu, amortyzacji, sposobie składania spadochronów prawie cisza. Dlatego też czekam na opinie i rady tych, którzy mają z tej kwestii jakieś doświadczenie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czujnik rtęciowy jest tylko czujnikiem zmiany przyspieszenia
Przepraszam ale chyba nie jest miernikiem przypieszenia. On działa kiedy rakieta się przechyli co nie ma nic wspolnego z przyspieszeniami. Do taiego układu odpalania potrzeba tylko tego "bezwładnika, baterii 9V albo 2 albo inną małą (2 paluszki AAA te małe) i zapalnika z żaróweczki!!! i odpala w apugeum czyli>>>-------------> dopiero kiedy rakieta się przechyli (wniosek: troche ponizej apogeum).
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dexter 1990 napisał:
Cytat:
Czujnik rtęciowy jest tylko czujnikiem zmiany przyspieszenia
Przepraszam ale chyba nie jest miernikiem przypieszenia. On działa kiedy rakieta się przechyli co nie ma nic wspolnego z przyspieszeniami. Do taiego układu odpalania potrzeba tylko tego "bezwładnika, baterii 9V albo 2 albo inną małą (2 paluszki AAA te małe) i zapalnika z żaróweczki!!! i odpala w apugeum czyli>>>-------------> dopiero kiedy rakieta się przechyli (wniosek: troche ponizej apogeum).


Witam!

Mo chyba trochę się mylisz. W rakiecie gdy sr skończy pracę ona wyhamowuje szybciej niż rtęć która znajduje się w przełączniku rtęciawym gdyż oba ciała zachowują się bezwładnie z tym że na rakietę działa jeszcze opór powietrza więc zwalnia szybciej a rtęć leci do góry i zwiera styki obrazu po zakończeniu pracy sr. Więc spadochron otworzył by się w chwili gdy rakieta ma największą prędkość.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U chyba ze ta... To na dość niewielkiej wysookości a juz na pewno niew apogem otwozy sie spadochron... to lipa. dzieki za info, nie bede wiec tego stosował.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lis 12, 2005 12:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajowo, tematy są do przedyskutowania i w sumie jeszcze nie omawiane. Proponuję jednak założyć nowy temat, bo ten, to bądź co bądź "rakiety Ksarda"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 1:24 pm    Temat postu: Reminiscencje Odpowiedz z cytatem

Witam

Powracając do lotu rakiety Maxi Alpha3 chciałbym dopowiedzieć, że model ten powinien wg. wyliczeń teoretycznych osiągnąć wysokość 1000 metrów.
Trudno to udowodnić, bo nie przeprowadzono pomiarów.
Natomiast gdyby udało się zmierzyć czas, po jakim na filmie wykonanym przez Jaskiniowca pojawił się ślad zadziałania ładunku miotającego, można by na tej podstawie oszacować wysokość lotu.
Zwracam się z prośbą do operatora o sprawdzenie tego na oryginalnym materiale filmowym.
Jeżeli ten czas wynosił 12 sek, to rakieta osiągnęła rzeczywiście więcej niż 1000 m.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 3:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

A przypadkiem nie koło 3s Question Dźwięk w powietrzu rozchodzi się z prędkością 343m/s.
Jęśli 12s to musiał by poruszać się 83m/s.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 12, 2005 6:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i problem...Nie dam rady ocenić tego na oryginalnym filmie. Dlaczego? Otóż filmowałem start i lot modelu, a w pewnym momencie straciłem go z pola widzenia. Po prostu był już za wysoko, a wizjer w aparacie ma swoją ograniczoną rozdzielczość. Odłożyłem aparat od oczu, spojrzałem w niebo i zauważyłem jeszcze lot rakiety koło pułapu, więc skierowałem tam aparat i zaczęłem kręcić dalej. Ile czasu trwała ta przerwa, trudno powiedzieć. Wydaje mi się, że między 2 a 3 s mogło to trwać. Wtedy lot do zadziałania elektroniki trwałby między 9 a 10s.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP