Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

SR Mustang
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Sob Sie 06, 2005 7:39 pm    Temat postu: SR Mustang Odpowiedz z cytatem

Witam!
Zauwa¿y³em, ¿e na forum brakuje sprawdzonych opracowañ silników na prochu czarnym,
wiêc postanowi³em opublikowaæ jeden z pierwszych swoich udanych projektów na tym paliwie.
Jest to SR typu Mustang
Silnik ten skutecznie napêdza niewielkie modele rakiet, jak równie¿ po zmianie stosunku lepiszcza do prochu nadaje siê równie¿ do napêdzanie ró¿nych zabawek (³ódki samochody itp.) Jest to ¶wietny silnik dla pocz±tkuj±cych modelarzy, gdyz pozwala on opanowaæ wszelkie podstawy dotycz±ce budowy SR.
Dodatek kleju biurowego do paliwa zwiêksza jego plastyczno¶æ i ³atwo¶æ prasowania.
Paliwo jest nie inhibitowane prasowane bezpo¶rednio w komorze silnika.
Wykonywa³em tak¿e te silniki z ³adunkiem miotaj±cym, który po przepaleniu siê warstwy górnej paliwa (pozosta³a 1 paliwa bez kana³u) zostawa³ odpalany przez lont wklejony w zatyczce.
Silnik ten jest powtarzalny ok. w 98% w moim wykonaniu;]
Odpalanie za pomoc± lontu od strony dyszy lub elektryki tak¿e od strony dyszy.
Silnik ten opracowa³em do¶æ dawno temu.
Podczas pracy nad nim bazowa³em tylko i wy³±cznie na w³asnych do¶wiadczeniach i przemy¶leniach.
Dokumêtacja: http://members.lycos.co.uk/beatmen/srmustang.doc
Dane:
D³. Silnika – 100mm
¦r. Silnika – zew. – 15mm wew. – 13mm
¦r. Krytyczna dyszy - (-)4mm (3,70mm)
¦r. Kana³u – (+) 4mm (4,10mm)
D³. Dyszy – 10mm
D³. Zatyczki – 10mm
D³. Kana³u – 3/4 ziarna
Paliwo – Proch czarny (76/18/6 lub 75/15/10) + klej biurowy 1-3%)
Materia³ korpusu – PCV
Materia³ dyszy – glina/CX5
Materia³ zatyczki – gips/CX5

Osi±gi:
Ci±g max –ok650-700g
Czas pracy –ok1,7s
-----------Foty-----------
http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/patent.jpg

mój patent na mocowanie silnika w korpusie za pomoc± ocieplacza do pcv

http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/patriot1nasrmustang.jpg

rakieta Patriot 1 wyposazona w silnik Mustang

http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/srmustangoddyszy.JPG

sr mustang od strony dyszy

http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/srmustang.JPG
http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/srmustang2.JPG

SR Mustang

http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/wenusnasrmustang.jpg

rakieta Venus na SR mustang

---------Filmy----------

http://members.lycos.co.uk/beatmen/startrakietypatriotnasrmustang.AVI

Start rakiety Patriot1 na SR Mustang model osi±gn±³ wysoko¶æ oko³o 100-150m

http://members.lycos.co.uk/beatmen/rakiety/sojuz3newladnystart.AVI

start rakiety Sojuz 3 na sr mustang wys. ok 80-100m rakieta byla lekko nadstabilna.

--------------------------
Przepraszam za marn± jako¶ filmów ale nie dysponujê lepszym sprzêtem.
Wmiarê mozliwo¶ci postaram siê wstawiæ film z testu na hamowni.

Proszê o komentarze i pomys³y na ulepszenie tego silnika.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Sie 07, 2005 12:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzyskanie du¿ej powtarzalno¶ci silnkiów na proch to nie lada k³opot , wiêc je¿eli uda³o ci sie o¶i±gn±æ 98% powtarzalno¶æ to gratulujê , choæ móg³ bys podaæ ile takich silników zrobi³e¶ , bo z pewn±¶ci± na kilku sztukach powtarzalno¶ci nie idzie stwierdziæ , tu potrzeba ca³ej serii , kilkudziesiêciu egzemplarzy- powiedzmy. W ka¿dym razie do doskona³o¶ci trochê jeszcze brakuje temu sr-owi. Nie piszesz ile p-cz mie¶ci siê w twoim silniku,ale 1,7s to zdecydowanie za du¿o , no chyba ¿e jest to jetex ale widzê ¿e ten sr ma napdzaæ te¿ rakiety. No i ten klej biurowy mi siê nie podoba. Je¿eli chcesz budowaæ powtarzalne sr to niestety trzeba w to trochê zainwestowaæ. My¶lê ¿e lepszy by³ by lakier nitrocelulozowy. Nie piszesz nic o sposobie prasowania, a napewno nie wystarczy tu ubijak. Przyda³oby siê prasowanie pod naciskiem 2 ton( no a to znowu kwestia machaniczna i praktyczna bla bla bla....). Wa¿ny jest te¿ sposub wyrobu p-cz no i chyba jasne ¿e powinnien on byc najwy¿szej jako¶ci.

pozdrawiam i my¶lê ¿e warto jeszcze rozwijaæ temat sr-ów na p-cz bo tak naprawdê to temat nigdy nie zosta³ podumowany. W ka¿dym b±dz razie silniki na p-cz to wed³ug mnie zajêcie dla do¶wiadczonych modelarzy a nie dla laików.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Sie 07, 2005 1:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem SR na PCz to taki sobie pomys³ je¶li chodzi o modele rakiet ale je¶li chodzi o fajerwerki to super a¿ serducho ¶ciska gdy rakietka wed³ug Siemianowicza zostawia za sob± pióropusz ognia co¶ piêknego. Wed³ug mnie w tym temacie trzeba siêgn±æ do ¼róde³ czyli do ojca polskiej artylerii...

Klej biurowy to zdaje siê dekstryna a wiec nie¼le spowalnia ten proszek zgadzam siê ¿e jako lepiszcze lepsza by³a by bawe³na strzelnicza
Powrót do góry
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Sie 07, 2005 4:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Moim zdaniem SR na PCz to taki sobie pomys³ je¶li chodzi o modele rakiet

Moim zdaniem p-cz nadaje siê idealnie. Ale dla mniejszych modeli. No chyba ¿e kto¶ pokusi siê o robienie sr na p-cz z mas± paliwa wiêksz± ni¿ powiedzmy 150g ale to i tak chyba za du¿o. Dlaczego to chyba nie trzeba t³umaczyæ Rolling Eyes

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Nie Sie 07, 2005 9:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten silnik jest to moje pierwsze zakoñczone powodzeniem opracowanie powtarzalnego SR
tego typu silników zrobi³em ok 20 powtarzalno¶æ ta opiera³a siê nad wypracowaniem nawyków w poszczególnych procesach produkcyjnych
znudzi³y mi siê nieco ale chyba popracuje nad ulepszeniem.
prasowanie opiera³o siê na zwyk³ym ubijaku Wink
Idea Arrow mysle ¿e dobrym rozwi±zaniem lepiszcza dla tego sr by by³o uzycie bawe³ny strzelniczej na acetonie ale nie posiadam nitrocelulozy niestety Crying or Very sad (ale to siê zmieni)
Idea Arrow my¶lê tak¿e nad zastosowaniem prasy chydraulicznej (nawet takiej z lewarka samochodowego)

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pon Sie 08, 2005 12:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
my¶lê tak¿e nad zastosowaniem prasy chydraulicznej (nawet takiej z lewarka samochodowego

Mo¿liwe ¿e wystarczy³o by imad³o, dla zastosowañ w ma³ych silnikach gdzie zairno ubijane jest berpo¶rednio w komorze powinno wystarczyæ. A w³a¶nie czy ktos wie jaki nacisk mo¿na uzayskaæ za pomoc± takiego warsztatowego imad³a bo mi siê wydaje ¿e du¿y, nawet bardzo du¿y???!!!.

Mam te¿ pewna obiekcjê co do rozpuszczaniea nitrocelulozy w acetonie: o ile wiem to nitroceluloza rozk³ada siê pod wp³ywem acetonu.
Po za tym po co siê tak bawiæ przecie¿ lakiery nitrocelulozowe s± dostêpne w sklepach.

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Obserwator



Do³±czy³: 20 Lip 2005
Posty: 10
Sk±d: Z miasta stu mostów

PostWys³any: Pon Sie 08, 2005 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
Moim zdaniem SR na PCz to taki sobie pomys³ je¶li chodzi o modele rakiet

Mogê siê z tym zgodziæ , faktycznie s± kompozyty …
Z silnikami na Pcz jest jeden problem trzeba byæ upartym i cierpliwym i czekaæ na efekty , d³ugo czekaæ Crying or Very sad


P³omieñ wylotowy zosta³ odchylony przez kamieñ opuszczaj±cy dysze

Silnik przeszed³ w tryb marszowy Very Happy

~82g Pcz ¶rubki zbêdny odatek ala KSARD Very Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 9:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mariusz M napisa³:


P³omieñ wylotowy zosta³ odchylony przez kamieñ opuszczaj±cy dysze


Shocked sk±d kamienie w silniku ????????
Shocked

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
hemist
Go¶æ





PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
Klej biurowy to zdaje siê dekstryna a wiec nie¼le spowalnia ten proszek



chiñczycy uzywali smo³y dachowej wiec ......


pozdr
Powrót do góry
piroman



Do³±czy³: 16 Cze 2004
Posty: 244

PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 2:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hemik - wiêc co??
Wa¿ne ¿eby lepiszcz by³ na tyle elastyczny ¿eby ziarno paliwa nie pêk³o, a ju¿ spowolnienie prochu to mniejszy problem bo i tak w silniku przecie¿ wytwarza siê ci¶nienie i proch pali siê znacznie szybciej Smile Poza tym chiñczycy stosowali proch, a nie tak jak niektórzy mieszankê odpowiadaj±c± mu sk³adem (czyli bardzo wolny proch)
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hemik napisa³:
maxlam napisa³:
Klej biurowy to zdaje siê dekstryna a wiec nie¼le spowalnia ten proszek



chiñczycy uzywali smo³y dachowej wiec ......


pozdr

Wtedy sobie nie zdawa³em z tego sprawy ale teraz wiem ¿e to by³ b³±d : Crying or Very sad .
Muszê przetestowaæ nitrocelulozê(ale czy nie za bardzo zwiêkszy szybko¶ci Rolling Eyes ) i lakier nitro Razz
PS
my¶lê ¿e ten drugi bedzie lepszy bo ³atwiejszy i tañszy Razz

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Czw Sie 11, 2005 11:00 am    Temat postu: te¿ niteo Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Smile

Rafa³ napisa³:
Muszê przetestowaæ nitrocelulozê(ale czy nie za bardzo zwiêkszy szybko¶ci ) i lakier nitro

Toæ to w³a¶nie nitroceluloza tylko rozpuszczona w acetonie, wiêc nie podzielam Twoich obaw.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"


Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Sro Sie 24, 2005 10:58 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Czw Sie 11, 2005 1:19 pm    Temat postu: Re: te¿ niteo Odpowiedz z cytatem

dziadek kermit napisa³:
K³aniam siê piêknie Smile

Rafa³ napisa³:
Muszê przetestowaæ nitrocelulozê(ale czy nie za bardzo zwiêkszy szybko¶ci ) i lakier nitro

Toæ to w³a¶nie nitroceluloza tylko rozpuszczona w acetonie, wiêc nie podzielam Twoich obaw.

Witam!
Tak. Ale z dodatkiem Toulenu, Ksylenu itp.
Wiêc prêdko¶ci spalania paliwa mimo wszystko na tych dwuch lepiszczach beda na pewno inne Razz .

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Czw Sie 11, 2005 1:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Toulen, ksylen etc. paruj± podczas schniêcia.
Jedyna ró¿nica to zawarto¶æ azotu w NC lakierniczej, która jest o jakie¶ 2% mniejsza. Niezmienia to tego, ¿e nawet NC o maksymalnej zawarto¶ci azotu nie przyspieszy³a by ci za bardzo szybko¶ci spalania.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
W³a¶nie wróci³em z wakacji i przeprowadzi³em dwa testy silników
w pierwszym jako lepiszcze zosta³ uzyty lakier nitro celulozowy
a w drugim klej biurowy.
Pierwszy silnik by³ szybszy i wykaza³ nieco lepszy ci±g.
A wie wniosek jest jeden klej odpada!!
PS
niestety nie mam filmów bo narazie nie mam dostêpu do kamery ani aparatu;(

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 1:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rafa³ napisa³:
A wie wniosek jest jeden klej odpada!!


W tym przypadku najlepszym klejem by³o by wysokie ci¶nienie wiêc... bez praski siê nie obêdzie
Powrót do góry
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Imad³o mysle ze starczy, bo do tej pory ubijak te¿ by³ dobry.
A jak nie to trzeba pokombinowac z lewarkiem.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Dybol



Do³±czy³: 26 Lip 2005
Posty: 9
Sk±d: Police

PostWys³any: Nie Pa¼ 09, 2005 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobilem juz 2 sr na bazie pcz. Dlugosc ok. 6cm (papier z rolki do kas fiskalnych) srednica ok <1cm (nawijane na baterie AAA). Dysza z olówka. Za kazdym razem wysadza mi dysze i rakieta wznosi sie przez sam odrzut na wys. ok 7m. Czy jest to wina malej sr. dyszy??
_________________
NADPH - zredukowany fosforan dinukleotydu nikotynamidoadeninowego
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
X-Men
Go¶æ





PostWys³any: Nie Pa¼ 09, 2005 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyklejasz dysze do korpusu silnika?
Powrót do góry
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Nie Pa¼ 09, 2005 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dybol napisa³:
Zrobilem juz 2 sr na bazie pcz. Dlugosc ok. 6cm (papier z rolki do kas fiskalnych) srednica ok <1cm (nawijane na baterie AAA). Dysza z olówka. Za kazdym razem wysadza mi dysze i rakieta wznosi sie przez sam odrzut na wys. ok 7m. Czy jest to wina malej sr. dyszy??

powodów jest sporo :
-ma³a sr dyszy
-niesprasowane paliwo
-geometria paliwa
itp.

ja dysze wklejam na distal albo na podobne tego typu kleje

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP