Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

silnik TJ/001ITS1
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Sro Sie 03, 2005 11:36 am    Temat postu: silnik TJ/001ITS1 Odpowiedz z cytatem

witam!!!
a wiêc zrobi³em sobie projekt silnika. Chcê najpierw opracowaæ w miarê powtarzalny wiêkszy silnik, a potem przyjdzie czas na model rakiety. Cu¿, na dzieñ dzisiejszy nie moge powiedzieæ dok³adnych gabarytów silnika (choæ mam projekt). Moge podaæ wstêpne miary, ale one siê napewno zmieni± wraz z budow± SR.
SR TJ/001ITS1 wymiary:
d³ugo¶æ:155mm
¶rednica wewnêtrzna:25mm
¶rednica zewnêtrzna:40mm
dysza, ¶rednica kryt. 8mm (wsumie w tym miejscu chcia³bym o wasze porady, ale mysle ¿e 8mm bêdzie dobry)
d³ugo¶æ dyszy:23mm
d³ugo¶æ zatyczki:30mm
Jesli to mozliwe to prosi³bym was o mozliw± korekte miar, jesli s± z³e lub je¶li inne sa lepsze Cool . I jeszcze nie wiem dok³adine z czego wykonam sam silnik papier czy PVC. Wybiore raczej papier bo mam do niego wiêksze zaufanie.
Paliwo: a wiêc paliwem bêdzie tradycyjne karmelek 60:40, bêd± trzy segmenty ihibitowane. Kana³ przez ca³± d³ugo¶æ.
Dysza i zatyczka bêdzie wykonana prawdopodobnie z cementu (robi³em ju¿ z tego materia³u dysze i jest z niego zadowolony) choæ nie w±tpie ¿e moga byæ leprze materia³y, ale do tego dojde jak bêda wykonywane testy.
Mam zamiar robiæ seryjnie te silniki tzn 3SR na jedn± seriê ale zobacze, napewno bedê robi³ wiêcej ni¿ 1 SR.
Chyba z najwazniejsze i mniej wa¿ne ¿eczy na temat tego silnika omuwi³em. Prosze o korekte (jesli trzeba0 wymiarów).


Pozdrowienia

TomekJ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Sie 03, 2005 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zacznij od korpusu, bo to g³ównie korpus limituje resztê rozwi±zañ. Tak przynajmniej najczê¶ciej siê zdarza. Z za³o¿onego rozmiaru wynika, ¿e to silnik w calówce. Osobi¶cie radzê (je¶li chcesz zrobiæ sobie wiêcej takich silniczków) skorzystaæ jednak z rurek PCW, gdy¿ naj³atwiej uzyskaæ w nich powtarzalno¶æ i dodatkowo ³atwiej solidnie zamocowaæ dyszê i zatyczkê. Dla za³o¿onej d³ugo¶ci i ¶rednicy krytycznej dyszy, da³bym 2 ziarna o rozmiarach: d³ugo¶æ ---> 45 mm, ¶rednica zew ---> 23 mm, ¶rednica kana³u ---> 10 mm. Ca³o¶æ daje d³ugo¶æ ko³o 10 cm wiêc zostaje Ci akurat miejsce na dyszê i korek. Przy tych rozmiarach powiniene¶ mieæ ci¶nienie powy¿ej 1 MPa i impuls ko³o 50 Ns, s³owem...powinno fruwaæ (i to nie¼le)
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Sie 03, 2005 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je¶li chodzi o mocowanie dyszy i zatyczki polecam podgrzewanie rury i obróbkê plastyczn± bardzo ³adnie wychodzi zatyczkê mo¿na ca³kowicie zatkaæ tworzywem. Je¶li chodzi o dyszê to polecam najpierw rurê uformowaæ tak by³o otwór odpowiadaj±cy wylotowi a nastêpnie w³o¿yæ podk³adkê z otworem równym najmniejszemu przekrojowi dyszy i miejsce miêdzy tworzywem a plastikiem zalaæ betonem i w³o¿yæ trzpieñ.
Powrót do góry
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 11:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
no tak z PCV raczej ³atwiej bêdzi mi uzyskaæ powtarzalno¶æ. Ale s± takie gróbe rurki?? Bo to jednak 15mm i nie wiem czy takie rurki s±. A jesli chodzi o same mocowanie to mam zamiar zamontowaæ 6 ¶rób i zagi±æ rurkê tak jak pisa³ wy¿ej kol. maxlam. Pierwsz± seriê zaczne robiæ jak znajdê czas jechaæ do sk³adu budowlanego. Dzieki za pomoc.

Pozdrowienia

TomekJ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 2:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wed³ug mnie ¶ruby s± zbêdne Wink bo je¶li zetnie tworzywo to znaczy, ¿e korpus i tak by nie wytrzyma³ ci¶nienia.
Powrót do góry
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 4:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mo¿e i masz racjê, ale ja i tak zabezpiecze dysze i zatyczke ¶róbami (raczej 4, a nie 6).

Pozdro
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem ci tyle z do¶wiadczenia ¿e jak ma strzeliæ to ¶ruby nie pomog± w niczym jak przegniesz z ci¶nieniem tylko mo¿e ci siê odbiæ na czole nakrêtka Wink ja zanim nie zauwa¿y³em jak ³adnie siê wygina rurka na ciep³o i jakie to po³±czenie jest super stosowa³em do montowania dyszy wkrêty stalowe takie do monta¿y sufitów z gipsu ale szybciej i lepiej robi siê tak jak ci ju¿ mówi³em noo i silnik ma wygl±d profi Wink
Powrót do góry
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 5:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Jak rurki obtabiane to nie ¶ruby bo nimi tylko os³abisz korpus. Takie obtapianie jest wystarczaj±co mocne. Rurki PCV napewno znajdziesz takie jak chcesz chocie¿ by w skalepie tybu OBI . a obrapianie powinno wygl±daæ tak
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 7:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W³a¶nie o czym¶ takim mówi³em Wink tylko u mnie rurka w wokó³ dyszy jest zaci¶niêta tak ¿e zostaje otwór max rozszerzenie dyszy. Taki silnik ma jeszcze jeden wielki plus ³atwo go umie¶ciæ w modelu gdy¿ nic nie wystaje z niego ¿adne ¶ruby itd...
Powrót do góry
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 8:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
no jednak musze przyznaæ wam racjê Cool przegl±da³em wczoraj stronki o silnikach rakietowych i wiem ¿e ta metoda jest w 100% sprawdzona i w 99% niezawodna. Ale gdy przegl±da³em wczoraj te stronki natrafi³em na bardzo ciekawe rozwi±zanie http://www.inverseengineering.com/Pages/2002/Ignis%20project/Ignis%20engine%20overview%20and%20construction.html Mianowicie chodzi o te nawiercenia. Sposób do wykonania te¿ raczej prosty, jesli posiadamy wiertarkê na stojaku (ja tak± posiadam). No i sposób wykonania dyszy te¿ dobry.

Pozdrowienia

TomekJ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czo³em
Pomys³ mo¿e i dobry, ale ile przy tym "cackania" Rolling Eyes Lepsze moim zdaniem zgrzewanie z wklejeniem, bardziej pewne, bo dysza jest mocowana na praktycznie ca³ej d³ugo¶ci, a¿ do konca. Takie otworki jednak zmniejszaj± wytrzyma³o¶æ mechaniczn± rurki i j± ograniczaj± do tego miejsca jakby na to nie spojrzeæ Rolling Eyes

_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzia³em kiedy¶ te zdjêcia wed³ug mnie za du¿o zachodu ja robiê dysze ju¿ w korpusie wiêc odpada jej wklejanie szybko i skutecznie.....
Powrót do góry
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Nie Sie 07, 2005 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie gabaryty, jak opisa³e¶, posiada rurka polipropylenowa, jak Ciê interesuje to jest do kupienia w POL-DOMie w Radomiu na D±browskiego Razz . Ja ze swej strony radzê Ci jednak zej¶æ troszkê ze ¶rednicy zewn., bo to ju¿ niejako dyktuje ¶r. rakiety, a kazdy mm. wiêcej w ¶rednicy korpusu trakiety to sporo metrów mniej.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Pon Sie 08, 2005 6:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
ze ¶rednic± i tak troszku zejde. Wczoraj zacz±³em prace eksperymentalne nad ma³ymi silniczkami z rurek PCV, wykonam do nich ma³± rakietkê, ale o tym kiedy iñdziej. Jak narazie bardziej chcê sie skoncentrowaæ nad tym SR, prace nad nim zaczynam zaraz jak kupie rurki czyli w tym tygodniu.

Pozdrowienia

TomekJ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
no niestety nie dosta³em takiej rurki jak chcia³em, ale kupi³em tak± jak by³a i mi ona odpowiada (chociaz chcia³bym tamt±).
Wymiary rurki:
¶rednica zewnêtrzna: 25mm
¶rednica wewnêtrzna: 16mm
gróbo¶æ ¶cianek: 4mm
Wiêc jak sami widzicie po wymiarach bêdziê to mniejsza wersja silnika. Ale mam nadzieje ¿e te¿ bêdzie fruwa³. Jak wymiary rurki sie zmieni³y to wymiary ¶rednicy krytycznej, ziarna, itd. te¿ siê zmieni±. Wiêc na dzieñ dzisiejszy szacuje nastepuj±ce miary:
¶rednica zewnêtrzna: 25mm
¶rednica wewnêtrzna: 16mm
gróbo¶æ ¶cianek: 4mm
¶redinca krytyczna dyszy: 5mm
d³ugo¶æ dyszy i zatyczki pozostaja bez zmianczyli
d³ugo¶æ dyszy:23mm
d³ugo¶æ zatyczki:30mm
d³ugo¶æ silnika te¿ pozostaje bez zmian 155mm
dwa ziarna paliwa tak jak mówi³ kol.jaskiniowiec tylko ¿e wymmiary inne:
d³ugo¶æ bez zmian 45mm
¶rednica zewnêtrzna: 14mm
¶rednica kana³u: 6mm
Tak mam na dzieñ dzisiejszy zaplanowane wymiary silnika. Materia³y na silnik mam wszystkie (tak mi sie wydaje)
materia³y:
ruki PCV na obudowy i na modelowanie dyszy zatyczki i ziarna
cemen na dysze i zatyczke
odczynniki na paliwo
niezbêdne kleje
itd
Prosi³bym was bardziej do¶wiadczonych o mozliw± korekte wymiarów. AAA w³asnie mam g³upie pytanie czym wy w³a¶ciwie tniecie rurki PCV ¿eby by³o prosto i ³adnie???

Pozdrowienia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Ma³y



Do³±czy³: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk±d: kraków

PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 3:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj !
Naj³adniej uci±æ ( zachowuj±c k±t prosty) mo¿esz u¿ywaj±c obcinaka krazkowego do rur.
Do PCW mog± byæ stosowane tañsze wersje popularne.Cena zale¿y od przedzia³u wielko¶ci ¶rednic jakie tnie.

_________________
Ma³y
..."Jak mam czas to siedzê i my¶lê jak nie mam czasu to tylko siedzê"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Sie 10, 2005 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brzeszczot na ramce i tyle zawsze mówi³em po co wydawaæ pieni±dze tam gdzie nie potrzeba jak mo¿esz mieæ co¶ za darmo. Ka¿dy kto trochê majsterkuje ma co¶ takiego w domu a dok³adno¶æ Wink do ilu setek chcesz ci±æ najlepiej na tokarni planujesz czo³o i odcinasz rurkê... Ale na powa¿nie jedno dwa ciêcia (na sto³ku pod buta i....) i dojdziesz do wprawy rurka jest miêkka to nie stal Wink
Powrót do góry
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Sob Sie 13, 2005 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie takie ¿eczy sie ciê³o co Maxlam? Ja robilem SR z tych rurek to dusza metalowa (alu) w postaci wa³ka z lejkiwem wsadzam dysze akrawêdzie obtapiam i jest git Smile Polecam te rurki.
_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
Tomek J.



Do³±czy³: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWys³any: Sob Sie 13, 2005 7:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
dexter 1990 czy mówisz o tych rurkach co ja posiadam??? Bo wczoraj siedzia³em trzyma³em w rêce juz obciête rurki na SR i przemysla³em kilka faktów. Mianowicie silniki na tych rurkach nie uci±gne³y by rakiety która mam zamiar zbudowac w najblizszym czasie (chocia¿ mo¿e mnie zaskocz± te SR) i nie wiem czy wogóle sie braæ za budowe SR na tych rurkach. Bo wzi±³em pod uwagê opcje ¿e kupie rurki do zimnej wody o wiêkrzych gabarytach. AAA w³asnie mam do ciebie pytanie dexter 1990 czy (jesli robi³es z takich samych rurek ja mam) dobre sa z nich silniki???

Pozdrowienia

TomekJ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Nie Sie 14, 2005 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ko¿ystalem z rurek do WODY ¶r zew. 20,5mm wew. 14,7 Dysze z pocietego prêta alu przewierconego sto¿kowo (¶r krytyczna 3mm) a rurka zatoppiona i zwê¿ona (maxlam o tym pisa³) zatyczka tez z alu i tak samo zatopiona rurka. Kana³ wiercony przez polowe d³. silnik zalewnay karmelk±. Lata³y zajebiscie polecam te silniki bo s± proste w wykonaniu. Dysze mozna wykozystac powtornie Smile
_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP