Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Pon Maj 22, 2006 12:16 am Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do Ksarda.
Czy jako lepiszcz ¿ywiczny u¿ywa Pan "Epidiamu 5"? Jest to kompozycja szbko sieciuj±ca i zastanawiam siê jakie rezultaty da³by inny typ, o d³u¿szym czasie sieciowania i innym utwardzaczu.Sam jak do tej pory u¿ywa³em jedynie Epid-5 bo taki mia³em "pod rêk±".
pozdrawiam
ps. bardzo ³adny film w ca³o¶ci oddaj±cy charakterystykê paliw na ¯E.
Cikawy jestem kto zbuduje pierwszy silnik WU na tych paliwach- Ja siê w³anczam do wy¶cigu  _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Maj 22, 2006 10:23 am Temat postu: |
|
|
fox napisa³: | Mam pytanie do Ksarda.
Czy jako lepiszcz ¿ywiczny u¿ywa Pan "Epidiamu 5"? |
Witam
Tak¿e u¿ywam w³a¶nie takiej ¿ywicy epoksydowej. Czy czas sieciowego mo¿e mieæ wp³yw na parametry paliwa? Nie mam pojêcia, wypada sprawdziæ.
Jak na razie jedno mogê powiedzieæ, ¿e KNOSAL na ¯E jest bardziej widowiskowy ni¿ na DOMALUXsie.
Ale to moja opinia - ciekaw jestem jak innym bêdzie sprawdzaæ siê to paliwo?
¯a³ujê tylko, ¿e nie wystarczy³o czasu w sobotê na przetestowanie silnika na KNOSALU z ³adunkiem gwiazdowym.
Mia³em silnik przygotowany z przeznaczeniem dla rakiety LACERTA.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Cze 05, 2006 2:16 pm Temat postu: GASPOL |
|
|
Przyk³ad zastosowania paliwa ZPP w rakiecie GASPOL.
Poni¿ej dwa filmy z tego startu.
Start mia³ miejsce na pikniku rakietowym 13 maja 2006.
Film nr1
Film nr2
Majestatyczny start
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004 Posty: 561
|
Wys³any: Pon Cze 05, 2006 7:34 pm Temat postu: |
|
|
£adnie, ale chyba za krótka wyrzutnia, co? ;P
Co jest na drugim filmie? Raczej nie negatyw, ani termika, wiêc? _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Sro Cze 07, 2006 12:44 pm Temat postu: |
|
|
Mo¿e nied³ugo bêdê siê mia³, czym pochwaliæ, je¶li chodzi o SR na paliwie z epidianem a na razie film ze spalania niewielkiego ziarna tego¿ paliwa (prace trwaj±, mimo i¿ lewa rêka jeszcze unieruchomiona)
60% KNO3
11% Cukru
9% Mg
20% Epidianu 5
Odpalone visco
http://files.filefront.com/test_15g_60kno3_11cukier_9Mg_2/;5123432;;/fileinfo.html
Dodano:
Trochê wiêcej o wykonaniu paliwa:
Najpierw odwa¿amy 60g KNO3 i 11g cukru sk³adniki suche na ile to mo¿liwe i do m³yna kulowego. Nastêpnie odwa¿amy 9g proszku magnezowego; teraz odwa¿amy 18g epidianu 5 i 1,8g Z1 mieszamy dok³adnie epidian z Z1 a nastêpnie dodajemy Mg i mieszamy w miêdzyczasie dosuszamy wcze¶niej zmielone sk³adniki. Po wymieszaniu mamy równo zabarwion± ¿ywicê, któr± wyci±gamy z pojemnika i dodajemy do uprzednio dosuszonych sk³adników i umieszczonych na sporym kawa³ku mocnej folii, gdy ca³y epidian znajdzie siê na proszku zaczynamy ugniataæ to przez foliê. Gdy ciasto bêdzie mia³o równy kolor nale¿y przyst±piæ do formowania ziarna mocno ubijaj±c paliwo. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Wrz 18, 2006 9:07 am Temat postu: SR142 |
|
|
Witam
17 IX 2006 - kolejny test silnika z paliwem KNOSAL - E
Jestem ju¿ blisko dopracowania silników z tym paliwem.
Po silnikach z serii KS bêdzie to druga grupa SR-ów, któr± mo¿na uznaæ za dopracowane i pewne.
Robocza nazwa KNOKS lub KNOX
Testowany silnik sk³ada³ siê z czterech bloczków paliwa po 30 g ka¿dy.
Zacisk ¶redni ok. 400.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Pa¼ 02, 2006 8:14 pm Temat postu: Silniki ze stajni KSARD'a ju¿ w seryjnej produkcji |
|
|
Witam
Silniki typu KNOKS przesz³y chrzest bojowy na poligonie w ostatni± niedzielê.
Silniki te zosta³y przetestowane w modelach Zombka i Kacpra.
Oto start rakiety Zombka. Poni¿ej model Kacpra
Silniki charakteryzuj± siê piêknym z³ocistym p³omieniem i ciemnym dymem.
D¼wiêk równie¿ niez³y - inny ni¿ w paliwie karmelkowym.
Czterosegmentowy silnik poradzi³ sobie z 2 kilogramowym modelem Kacpra.
Kto reflektuje ?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Wto Pa¼ 03, 2006 1:51 pm Temat postu: |
|
|
Witam .
Tak, to prawda, silniki Ksarda spisa³y siê wy¶mienicie! Charakteryzuje je du¿a moc, ryk oraz PIÊÊÊKNY p³omieñ wylotowy. Tylko pogratulowaæ tak efektywnych i efektownych motorów. Mogê jeszcze nadmieniæ, ¿e moja rakieta ( Phoenix ), na tym silniku osi±gne³a wg. mojej subiektywnej oceny ok. 700 metrów albo wiêcej. Tak czy inaczej cudownie znik³a nam z oczu .
Jeszcze raz dziêkuje Ksard za silniki!! .
Pozdrawiam. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Pa¼ 04, 2006 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Dla porównania zamieszczam fotkê ze startu mojego modelu GASPOL z silnikiem na paliwo ¿ywiczne z magnezem, czyli ZPP - (odmiana G).
Widaæ ró¿nicê w kolorze p³omienia w stosunku do KNOSAL'a.
Paliwo to charakteryzuje siê mniejsz± liniow± prêdko¶ci± spalania, co przek³ada siê na wolniejsze zej¶cie rakiet z wyrzutni.
Zdjêcie pochodzi z ostatniej naszej wyprawy.
Dodam jeszcze, ze odzysk rakiety by³ pirotechniczny.
Rakieta bezpiecznie wyl±dowa³a.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Lis 21, 2006 3:10 pm Temat postu: Knosal w rakiecie Gaspol |
|
|
Witam
Jeszcze jedno zdjêcie startuj±cej rakiety Gaspol, ale tym razem z silnikiem mojej konstrukcji KNOKS (paliwo KNOSAL).
Widaæ potêgê tego paliwa. Silnik zawiera³ 150 g KNOSALA.
Piêkna kita i ogromne przyspieszenie z jakim schodzi³a rakieta z wyrzutni.
Jestem bardzo zadowolony z osi±gów KNOKSÓW, a zw³aszcza ich powtarzalno¶æ i niezawodno¶æ.
Wszystkie modele lecia³y bardzo wysoko.
Proponujê ogl±dn±æ film
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wojciech G
Do³±czy³: 16 Lis 2005 Posty: 63 Sk±d: Szczecin
|
Wys³any: Wto Lis 21, 2006 5:07 pm Temat postu: |
|
|
Taki start i lot robi wra¿enie. Operator kamery ma problem z uchwyceniem lotu, mo¿e lepiej by by³o z wiêkszej odleg³o¶ci. Gratuluje efektów i wyników prac.
Pozdrawiam Wojciech G. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Wto Lis 21, 2006 6:15 pm Temat postu: |
|
|
Ano operator mia³ problem. Tak wystrzelilo, ¿e nie nad±¿y³em. Mo¿e faktyvcznie za blisko sta³em, ale....jakbym wiedzia³ jaki bêdzie start i lot, to pewnie ustawi³ bym siê odpowiednio. Tymczasem to jednak troche loteria... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piromarek
Do³±czy³: 07 Kwi 2005 Posty: 75
|
Wys³any: Sro Lis 22, 2006 8:24 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Super piêkne starty.
Gratulujê i rakiet i silników.
Starty bardziej przypominaj± wystrzelenie z armaty , ni¿ majeststyczny start pojazdu rakietowego
Swoj± drog± przy takiej dynamice powstaj± niez³e przeci±¿enia. Zaczyna siê pojawiaæ problem oddzia³ywania na podzespo³y wewnêtrzne.
Nie mieli¶cie problemów z deformacjami urz±dzeñ pok³adowych ?
Elektronikê to chyba silikonem trzeba traktowaæ ?
Bardzo piêkne znikniêcia
Jeszcze raz gratulujê.
pozdrawiam
Piromarek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Lis 28, 2006 9:21 am Temat postu: |
|
|
Piromarek napisa³: | Nie mieli¶cie problemów z deformacjami urz±dzeñ pok³adowych ?
Elektronikê to chyba silikonem trzeba traktowaæ ? |
Dziêki za s³owa uznania
Ma³e wyjasnienie - ten model nie posiada³ elektroniki na pok³adzie.
Odpalenie uk³adu odzyskiwania realizowane by³o pirotechnicznie.
Szybko¶æ zej¶cia modelu z wyrzutni by³a bardzo du¿a. Na wszystkich zdjêciach obraz rakiety jest mocnoo zamazany (nawet z aparatu cyfrowego!), co ¶wiadczy dobitnie o bardzo du¿ym przyspieszeniu.
Mo¿naby pokusiæ siê o przybli¿one wyliczenie przyspieszenia z analizy poklatkowej filmu krêconego przez Jaskiniowca.
Silnik by³ zbyt mocny jak na model o masie startowej 800 g.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 08, 2007 7:13 pm Temat postu: |
|
|
Arkadiusz napisa³: | .... Ja rownie¿ zamierzam porobiæ kilka testów na SR "Boster" z paliwem Boster. Wyja¶nie tylko, ¿e SR bêdzie mia³ paliwa 100 -120 gram. Fi zewn. SR ok. 32mm . d³. ok. 230 mm.
 |
Kontynuowa³em ostatnio stary temat . Bostery s± znacznie prostsze w produkcji ni¿ ten na zdjêciu. SR mam zamiar podpi±æ w okolicach g³owicy rakiety. Paliwo by³o 120 gram.
W czasie pracy
FILM
Nie zd±¿y³em w³±czyæ kamery na ca³y film ale drugi ( ca³y ) ma kto¶ z zespo³u robercika i and¿eja
Je¶li przyj±æ ¶redni ci±g 1,5 kG to razy 3 mamy 4,5 kG ciagu przez 4 sekundy dla rakiety o wadze np. 1,5 kG ( z silnikami ). Silnik wa¿y 220 gram. Byæ mo¿e zmniejszê fi krytyczne dyszy.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 6:44 pm Temat postu: DYWAN 4 powered by PREDATOR |
|
|
Witam
Tym razem na weso³o Udzieli³y siê nam obawy Arkadiusza i ostatecznie postanowili¶my zrezygnowaæ z ³adowania SR PREDATOR do naszego modelu DUKE, i w pó³ godziny skonstruowali¶my pocisk balistyczny DYWAN 4 z tuby po papie (1cm grubo¶ci ), masa 3,4 kg kwalifikuje "model" raczej do grupy hamowni ni¿ rakiet, nie mniej konstrukcja prezentuje siê okazale:
jak widaæ zastosowano nowy kszta³t stateczników pozwalajacy na przekroczenie bariery d¼wiêku, w tym celu wzmocniono tak¿e mocowanie g³owicy super ta¶m± samoprzylepn±. Na pytanie czy toto poleci odpowiadamy I to jeszcze jak !
Machina lataj±ca zachowa³a siê co najmniej jak prom kosmiczny majestatyczne zej¶cie z wyrzutni, wspania³a kita ognia, jednak do pociagniêcia Vectora (w³a¶nie czy cosik drgnê³o w temacie ?) to ten silnik to trochê za ma³o. Zreszt± zobaczcie sami
http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V71.DYWAN4&PREDATOR.3,40kg.avi
Wniosek jest jeden:
Nie ma takiej rury z której nie mo¿naby zrobiæ rakiety
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:47 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 8:00 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Nie mam poligonu do testowania takich silników w locie do tego le¿a³y one 2 lata i wiem wiêc, ¿e paliwo ¿ywiczne jest trwa³e i niehigroskopijne. Nie chcia³em te¿ "namawiaæ" zespo³u z pó³nocy do rakietowego testu silnika , do tego nie pownien nazywac siê predator a "kaszana" - ma tylko 6-7 kG ci±gu trwaj±cego kilka sekund.
Widok Predatora - Kaszany ( jeden spalony jako test 1 z 2 )
Film z wagi
Ten sam film co z postu robercika ale na serwku HNIW i znacznie l¿ejszy. Filmik git
Dzi¶ robiê taki silnik o 40 % l¿ejszy , z ci±giem startowym od 15 kG
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Kwi 15, 2007 9:10 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 8:38 pm Temat postu: predator |
|
|
Czekamy wiêc z niecierpliwo¶ci± na Predatora a nie pótorakilow± kie³bachê krakowsk± . Proponujemy wspó³pracê - tym razem bez wyg³upów. Arkadiusz z pewno¶ci± zrobi testy na wadze, eltopsj poda masê startow± Vectora z takim silnikiem, zobaczymy co na to SpaceCad, a my wystrzelimy model o tej samej wadze i na podstawie filmu obliczymy parametry lotu. Co WY na to
Ma to pos³u¿yæ zebraniu wszystkich danych niezbêdnych dla projektu Vector.
ju¿ mi siê podoba taki scenariusz
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beaker

Do³±czy³: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:08 pm Temat postu: |
|
|
witam
TOÆ TO PIKNE
tyle te spirale to chyba cos ze stabilonoscia? widzialem pare takich filmikow w necie, wtedy kiedy to slabo wywazone rakiety lecialy na mocnych silnikach.
Panowie cenni na forum gratuluje ekipy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tryt

Do³±czy³: 19 Maj 2004 Posty: 156 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:13 pm Temat postu: |
|
|
i tak ³adnie polecia³o
ty siê dziwisz ¿e nie wywa¿ona a spój¿ na statyeczniki
i tak silnik d¼wign±³ kawa³ rury fi 1cm  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|