 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
b-12 SIANOPIS
Do³±czy³: 29 Cze 2004 Posty: 22 Sk±d: Ze stogu siana
|
Wys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:09 pm Temat postu: Paliwo ¿ywiczne |
|
|
Chcia³bym wypróbowaæ ,,Paliwo pirotechmana nr1'' oparte na ¿ywicy epksydowej.
W tym rzecz ¿e nie mam Magnezu, A zwyk³a karmelka... Za³ó¿my ¿e nie chcê robiæ (dlatego zak³adam ten temat).
Czego mogê daæ zamiast Py³u Mg?
Posiadam:
-Py³ cynkowy
-Py³ aluminiowy
-Py³ mosiê¿ny
-Tlenek ¿elaza
Który z tych substytutów Py³u Mg by³by najlepszy? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:40 pm Temat postu: |
|
|
Spróbuj wyrzuciæ skrobiê i daæ w jej miejsce Siarkê. Zamiast Mg dajesz py³ Al.
Np.
KNO3 - 60
Siarka - 10
Al - 10
¯E - 20
Pozdr. A
PS. kto zrobi da znaæ.
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Kwi 10, 2005 9:53 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:44 pm Temat postu: |
|
|
A jaki zacisk by¶ zastosowa³ dla tego paliwa?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:57 pm Temat postu: |
|
|
maxlam napisa³: | A jaki zacisk by¶ zastosowa³ dla tego paliwa?? |
150 - 200
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Nie Kwi 10, 2005 11:07 pm Temat postu: |
|
|
200? To zdecydowanie za ma³o na takie paliwo. Chyba, ¿e obudowa z rurki po srajta¶mie a ci±g 5N z silnika 200 gramowego...
Moim zdaniem, aby z tego wogóle wyszed³ silnik powinno byæ 300-400 _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:06 am Temat postu: A ja ju¿ zrobi³em |
|
|
Witam
Przetestowa³em paliwo ¿ywiczne w silniku Sr56
Dane silnika:
100g paliwa w 3 segmentach typu "batest".
Ca³kowita masa silnika 223 g.
¦rednica silnika 31 mm
D³ugo¶æ silnika 235 mm
Zap³on elektryczny (zapalnik na koñcu silnika).
Zacisk obliczeniowy Kn=165
Przebieg testu:
Czas rozpalania 1,13 sek
Czas trwania ci±gu 4,067 sek
Czas dopalania 3,13 sek
Filmi
Wnioski:
By³a to moja pierwsza próba SR z paliwem Pirotechmana.
Muszê przyznaæ, ¿e by³em pod wra¿eniem, a mója asystent Konrad a¿ jêkn±³ z zchwytu.
Silnik zagada³ jak nale¿y. Widoczny piêkny p³omieñ (tutaj na zdjêciach nie za bardzo wyszed³, bo by³o z³e o¶wietlenie - za jasno).
Efekty akustyczne tak¿e fajne
Potwierdzi³a siê widowiskowo¶æ tego paliwa.
My¶lê podobnie jak Pinot, ¿e mo¿na spokojnie zwiêkszyæ zacisk do 250-300.
Przy ci¶nieniu panuj±cym w silniku podczas testu, paliwo spala³o siê z prêdko¶ci± liniow± = 2 mm/sek. - (to bardzo ma³o)
Wynika z tego, ¿e ci±g tak¿e nie by³ za du¿y (szacujê na ok. 20-30 N).
Tego typu paliwo nadaje siê szczególnie do silników marszowych.
Zamierzam prowadziæ dalsze testy z tym paliwem.
Proces produkcji paliwa jest ³atwy i szybko siê go robi.
W³a¶ciwo¶ci mechaniczne tak¿e bez zarzutu.
Natomiast martwi to, ¿e nie daje du¿ego ci±gu (a mo¿e to i zaleta) no i trudno¶ci z dostêpno¶ci± magnezu.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:34 am Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | 200? To zdecydowanie za ma³o na takie paliwo. .....Moim zdaniem, aby z tego wogóle wyszed³ silnik powinno byæ 300-400 |
Zacisk nie co poni¿ej 200 by³ w SR "Olusia" ( 120 g paliwa ). Filmy s±, nawet jak ci±gnie wiert³o 3,5 kG. Pocz±tkuj±cym zabawê z tym paliwem polecam zacisk do maks. 200. Ale mo¿na i daæ zacisk 300 - 400. Korpus jest wtedy na granicy rozerwania. Przy paliwach z Mg szybko¶c palenia silnie zalezy od zawarto¶ci proszko Mg. Powy¿ej 14 % - uwaga na explozje. Spróbujcie zamieniæ Mg i cukier ( skrobiê ) na Al i siarkê. Mo¿e i ja spróbujê ale kiedy¶ .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 4:25 pm Temat postu: |
|
|
Ok zgoda, ale wiert³o 3,5 kg powinno byæ poci±gniête spokojnie przez silnik 50 gram....  _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
b-12 SIANOPIS
Do³±czy³: 29 Cze 2004 Posty: 22 Sk±d: Ze stogu siana
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:40 pm Temat postu: |
|
|
A jakby nie wywalaæ skrobi a na miejsce Mg daæ Tlenek ¿elaza? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:48 pm Temat postu: |
|
|
Dobrze kumasz, ale ¼le . Magnez nie tylko zwiêksza impuls, nie tylko daje efekt widowiskowy, ale przez zwiêkszone oddzia³ywanie cieplne na paliwo zwiêksza jego liniow± prêdko¶æ palenia. Zostawiæ magnez, a zrezygnowaæ z przyk³adowo 3% skrobi i daæ w zamian Fe2O3, to mog³oby (powinno) zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ palenia. No, chyba ¿e mia³e¶ na my¶li w³a¶nie zmniejszyæ ilo¶æ magnezu o te kilka procent, i daæ w zamian Fe2O3. Wtedy to o.k. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:51 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | ...Ok zgoda, ale wiert³o 3,5 kg powinno byæ poci±gniête spokojnie przez silnik 50 gram....  |
Widzê, ¿e ciagu SR doda³e¶ PINOT napisa³: | ....Chyba, ¿e obudowa z rurki po srajta¶mie a ci±g 5N z silnika 200 gramowego... |
Nie zachêcam ani zniechêcam nikogo do paliwa ¿ywicznego - Jeden lubi ogórki , drugi ogrodnika córki. Ka¿dy robi to co lubi .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:00 pm Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | .....Zostawiæ magnez, a zrezygnowaæ z przyk³adowo 3% skrobi i daæ w zamian Fe2O3, to mog³oby (powinno) zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ palenia. |
Po prostu silnie zmielcie KNO3 bo stosujê nie mielony - prosto w wora . Zmielenie w widoczny spsosób zmienia prêdko¶æ palenia siê paliwa. Wg mnie lepiej zwiêkszyæ ilo¶æ cukru pudru ( wolê jego ni¿ skrobiê ) o 3 % i Mg o 2 % a KNO3 daæ 5 % mniej czyli czyli 55 %. Tak teraz zrobi³em dla paliwa do nowych SR "2R_mini".
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
b-12 SIANOPIS
Do³±czy³: 29 Cze 2004 Posty: 22 Sk±d: Ze stogu siana
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:19 pm Temat postu: |
|
|
Chodzi o to ¿e nie mam magnezu a chcia³bym zrobiæ dobre paliwo ¿ywiczne.
PS.Magnez drogi! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:32 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Widzê, ¿e ciagu SR doda³e¶ |
Witam,
135 sek ( IW = Karmelka magnezowa )*50g/0,8 s = 8437,5 g = ~8,5kg
Taki SR w dobrym wykonaniu mo¿e spokojnie poci±gn±æ 3,5kg .
205 sek ( IW = Pi-S-20/K1 )*50g/1,1 s = 9318,181818... = 9,5kg
Z dobrym zap³onem taki SR Pinota ( wysokokaloryczny ), mo¿e tym bardziej unie¶æ 3,5kg.
Takie paliwo przy¶pieszyæ mo¿na cieñk± grubo¶ci± ziarna ( Du¿y Kana³ ) dziêki czemu paliwo szybciej siê spali a do tego bêdziemy mogli mieæ wy¿sze KN ( Przy ³ad. formowanym bezpo¶rednio w SR ). Co do dodatków to mo¿na spróbowaæ co¶ik takiego :
KNO3 - 50% ( Drobno mielony, suszony )
Fe2O3 - 3% ( Py³ )
¯E - 16%
Mg - 16% ( Najlepiej Atomizowany )
KClO4 - 15% ( Py³; mo¿na te¿ KClO3 ale wtedy trzeba bardzo uwa¿aæ )
Oprócz tego b. dobry zap³on, pokrywanie segmentów pcz. itp.
PS. Próbowa³em paliwa ¿ywiczne, stosowa³em sk³ad b. podobny do tego podanego przez pirotechmana - spala³o siê b. wolno ... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:23 pm Temat postu: |
|
|
Bardzo analogicznym paliwem jest Klasyk-1, który prezentowa³em z pó³tora roku temu. Sk³ad na mojej stronie. Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3), ale klasyk wielokrotnie dowiód³ swojej niezawodno¶ci przy Kn=150.
By³o to moje pierwsze tanie paliwo kompozytowe, na którym wystrzeli³em wiele kijanek, rakiet a i parê osób potwierdzi³o moje obserwacje, ¿e jest ono proste w obs³udze i bezpieczne...
Przy swoim oryginalnym sk³adzie paliwo to ma obliczeniowy ISP=150, sprawuje siê ¶wietnie w du¿ym zakresie zacisków, nie ciufa, nie ga¶nie.
Zwiêkszenie zawarto¶ci Al, zmniejszenie ¿e, jest jak najbardziej mo¿liwe - prowadzi jedynie do mniejszego zacisku i wiêkszego ISP. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:30 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | .......Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3)........ |
To z³y pomys³. Ze dwa razy sam wpsomnia³em o KCLO3 ( jako sk³adnik masy podpa³owej ) na forum.ru i mnie "zjechali" . Maj± nadwra¿liwo¶æ na niego ale pewno maj± racjê. Przez moje rêce przesz³o jego z pó³ tony wiêc siê chloranu nie bojê - choæ jeden do¶æ gro¼ny wypadek z nim mia³em
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:08 pm Temat postu: |
|
|
piro_techman napisa³: | To z³y pomys³ |
To samo w pewnych krêgach mówi siê o AN (+Mg), AP (+Al), nie wspomnê o topieniu TCAP, detonatorach z trójjodku azotu i innych...takie chrzanienie bierze siê po prostu z nieznajomo¶ci rzeczy.
Forum ru nie jest dla mnie specjalnym autorytetem, bo ró¿ne idiotyzmy na nim widywa³em...a moje paliwo przetestowa³em w przeró¿nych silnikach, nawet takich o których bojê siê mówiæ... wiec proszê mi tu nie pitoliæ
Postêpuj±c m±drze, mozna spokojnie i bezpiecznie u¿ytkowaæ klasyki...oczywi¶cie ostro¿no¶æ w manipulowaniu KClO3 wysoce wskazana... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Kwi 11, 2005 11:06 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | ....To samo w pewnych krêgach mówi siê o AN (+Mg), AP (+Al), nie wspomnê o topieniu TCAP, detonatorach z trójjodku azotu .. |
Pierwsze krêgi - oficjalne, naukowe. Widzia³em patent usa na paliwa AP + Mg. Sam testowa³em ten uk³ad - jest ca³kiem bezpieczny, mo¿na trzeæ , stukaæ. Wrazliwy na wilgoæ ale te¿ bez przesady. To nie to co z Zn.
Drugie krêgi - Ci od topienia TCAP. To krêgi kandydatów na samobójców , czesto ³epków 15 - 17 letnich. Nie ma co porównywaæ. Od AN z Mg nigdy sobie qq nie zrobi³em i nie zrobiê. Od kclo3 mia³em spory k³opot .
Osobi¶cie dopuszczam kclo3 jako sk³adnik mas podpa³owych.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:40 am Temat postu: Sr 66 Klasyk 1 |
|
|
PINOT napisa³: | Bardzo analogicznym paliwem jest Klasyk-1, który prezentowa³em z pó³tora roku temu. Sk³ad na mojej stronie. Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3), ale klasyk wielokrotnie dowiód³ swojej niezawodno¶ci przy Kn=150 |
Witam
Przy³±czê siê do dyskusji i przedstawiê wyniki testu silnika Sr66 z paliwem Klasyk 1 opracowany przez Pinota.
Dane silnika:
100g paliwa w segmencie typu C-slot.
Ca³kowita masa silnika 225 g.
¦rednica silnika 31 mm
D³ugo¶æ silnika 235 mm
Zap³on elektryczny (zapalnik na koñcu silnika).
Zacisk obliczeniowy Kn=175
Przebieg testu: (dla porównania prezentujê fazy pracy obu silników
Górne zdjêcie paliwo Klasyk 1 a dolne ¯PP
Czas rozpalania 0,7 sek
Czas trwania ciagu 9,4 sek
Czas dopalania silnika 7,000 sek (czas liczony do momentu ustania "kopcenia" silnika).
Wnioski:
Szkoda, ¿e silniki na paliwo ¿ywiczne Pirotechmana i silnik z paliwem Klasyk 1 ró¿ni³y siê kszta³tem ³adunku.
Nie mo¿na wiêc za bardzo porównywaæ tych paliw na podstawie przeprowadzonych testów.
Zastanawia mnie jedynie nieprzewidzianie d³ugi czas pracy silnika Sr66.
Analizuj±c film, widaæ wyra¼nie du¿y ci±g w pierwszej fazie pracy silnika i s³abszy w drugiej fazie. Nie bardzo zgadza siê to z tym, co teoretycznie mówi siê o ³adunkach typu C-slot, bowiem charakteryzuj± siê one sta³ym ci±giem w czasie.
W porównaniu z paliwem ¿ywicznym, klasyk wydaje siê ³atwiej zapalny (0,7 sek Klasyk i 1,13 sek ¯PP (¯ywiczne Paliwo Pirotechmana ).
Ale jednak z ostatecznymi wnioskami chyba nale¿y siê wstrzymaæ.
Podsumowuj±c - oba paliwa mog± byæ u¿yteczne i stanowiæ ciekaw± alternatywê dla paliw typu karmelka.
Prace nad silnikami z tymi paliwami bêdê nadal kontynuowa³.
My¶lê, ze jeszcze bêdzie okazja do dyskusji na temat tych paliw.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Kwi 12, 2005 6:19 pm Temat postu: |
|
|
Co mnie zaskoczy³o . Kilka razy 10 % KNO3 - w paliwie ¿ywicznym - zamieni³em na KCLO3 ale zamiast ¯E da³em ¯P ( poliestrowa ). Po explozji paliwo gas³o . Nie testowa³em z ¯E - dlatego bo paliwko czêsto obrabiam mechanicznie. Przy dodatku chloranu jest to nawet nie do pomy¶lenia
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|