Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Paliwo 篡wiczne
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sro Kwi 27, 2005 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co mi si wydaje, 瞠 u篡貫 lakieru epoksydowego. Taki lakier zawiera rozpuszczalnik i po prostu wysycha na powietrzu, a nie utwrdza si powietrzem (lub wilgoci z poowietrza). Druga mo磧iwo嗆 to to, 瞠 lakier by...poliuretanowy. Ale taka pomy趾a raczej niezbyt wydaje si prawdopodobna. U篡j klasycznej 篡wicy z utwrdzaczem i powinno by spoko.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
MadMax



Do陰czy: 26 Mar 2005
Posty: 24
Sk康: Trzebnica

PostWys豉ny: Czw Kwi 28, 2005 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jestem mocno zainteresowany paliwem 篡wicznym.
Mam jednak ma貫 pytanie co do u篡tego magnezu. Jakie powinno by jego rozdrobnienie? Czy taka posta proszku, powiedzmy jak na za陰czonym URL wystarczy - http://chemik.vitnet.pl/podstrony/mg.html ?
Bo mam wra瞠nie, 瞠 nie uda si rozprowadzi r闚nomiernie tego sk豉dnika w paliwie - chyba, 瞠 dopiero dodanie 浩 umo磧iwi dok豉dne wymieszanie. Jak to jest w praktyce ?
A mo瞠 jednak rozdrobnienie Mg powinno by wi瘯sze (py, a nie proszek )? Mg jaka pami皻am jestem metalem dosy mi瘯kim. Czy np. m造nek kulowy poradzi豚y sobie i zmieli proszek do konsystencji py逝 ?

P.S. A w豉郾ie. Mo瞠 komu si przyda m鎩 programik wyliczaj帷y z zadanej proporcji warto嗆 wagow poszczeg鏊nych sk豉dnik闚 paliwa: http://83.15.210.242/piotrek/software/wagometr.exe Question

Piotrek
----------------
Arrow Pras do dysz i segment闚 paliwa zosta這 tylko pomalowa.


Ostatnio zmieniony przez MadMax dnia Pi Maj 26, 2006 8:16 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
NVX



Do陰czy: 15 Wrz 2004
Posty: 45
Sk康: From Beyond

PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piro_techman napisa:
heksogen pl napisa:
.... ale by這 zbyt g瘰te 瞠by rozmiesza w niej ca這嗆 ...


Porzuci貫m 烈 bo nie lubi wy軼ig闚 z czasem, 篡wica cuchnie styrenem, styren potem powli ulatnia si i paliwo si kurczy.




Tutaj ma貫 sprostowanie - 篡wica poliestrowa kurczy si podczas utwardzania w wyniku polimeryzacji, a nie przez to 瞠 ulatnia si z niej styren. To jest og鏊nie znany problem w przetw鏎stwie 烈, kt鏎y powoduje wiele problem闚.

_________________
M康ry od inteligentnego r騜ni si zdolno軼i do powstrzymania si od z這郵iwych komentarzy...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 10:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NVX napisa:
......Tutaj ma貫 sprostowanie - 篡wica poliestrowa kurczy si podczas utwardzania w wyniku polimeryzacji, a nie przez to 瞠 ulatnia si z niej styren. To jest og鏊nie znany problem w przetw鏎stwie 烈, kt鏎y powoduje wiele problem闚.


Nak豉daj si dwa efekty. Z utwardzaniem 烈 w mieszankach z AN ( AA ) jest problem. Je郵i proces nie nast徙i szybko np. zima czyli zimna mieszanka to potem nie chce "to" ju w og鏊e stwardnie. Po prostu nastepuje reakcja redox pomi璠zy nadtlenkiem benzoilu a 郵adami wody i magnezem ( pewno wodorem "in statu nascendi" ). Nadtlenek nam "znika" i nie ma ju jak utwardzi 烈.

Je郵i utwardzenie nast徙i ( pisze o paliwe walec z inhibitowan zewn. powierzchni ) to :

1. Je郵i paliwo ( silnik ) zu篡jemy w ciagu np. tygodnia - wszystko jest ok. Paliwo odlane w korpus ( 軼ianki jednocze郾ie inhibituj zen皻rzn powierzchnie plaiwa ) na oko jest dobre. SR pali si prawid這wo.


2. Je郵i paliwo pole篡 np. p馧 roku to odrywa si od 軼ianek na skutek dodatkowego skurczu powsta貫go pewno od ulatniania si niespolimeryzowanego styrenu.


Zjawiska skurczu nie ma przy 浩 i wiadomo dlaczego. Nic si z niej nie ulatnia. Czyli paliwa na 烈 - cuchn i si kurcz tak瞠 w czasie le瘸kowania. Wad tych nie ma ZE. Do tego 浩 jest korzystniejsza energetycznie ni 烈.

Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 11:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Moim (i nie tylko) zdaniem poliestry kurcz si jednak g堯wnie z powodu r騜nicy g瘰to軼i monomeru i polimeru. W ko鎍u przecie nast瘼uje przemiana nA--->(A)n czyli jednego zwi您ku chemicznego w drugi. Producenci staraj si temu zapobiec jak umiej, ale nie zawsze to wychodzi jak trzeba.
Moim zdaniem parowanie styrenu ma wp造w marginalny - po prostu po pierwszym szybkim etapie oligomeryzacji, kt鏎ej skutkiem jest powstanie niemal sta貫go bloku ziarna (sklejonego wysokolepkim oligomerem) nast瘼uje bardzo powolne "doreagowanie" oligomer闚 w polimery, kt鏎ego konsekwencj jest dalszy wzrost g瘰to軼i.

Je郵i chodzi o typowe poliestry do laminowania to maj one opr鏂z wspomnianego kiepskiego bilansu tlenowego do嗆 s豉b wytrzyma這嗆 mechaniczn (s kruche - i tylko wzmocnione w堯knami zachowuj odpowiedni wytrzyma這嗆) a na dodatek 篡wice s bardzo lepkie (st康 potrzeba rozcie鎍zania styrenem obni瘸j帷ym wytrzyma這嗆).
Poniewa trudno utrzyma w mieszaninie z utleniaczem i innymi wype軟iaczami korzystne warunki (np. temperatur) dla polimeryzacji, przebiega ona jeszcze gorzej i efekt ostateczny jest co najmniej mizerny. O mo磧iwej redukcji inicjator闚 nie wspomn...
Ziarna wi您ane poliestrem nie s w stanie przenosi 瘸dnych powa積iejszych napr篹e rozci庵aj帷ych (nie nadaj si do 豉dunk闚 w kt鏎ych ziarno bierze na siebie cz窷 napr篹e dzia豉j帷uch na korpus). Nie m闚i tutaj, 瞠 ziarno rurowe nigdy nie zadzia豉, ale s康z, 瞠 tylko wtedy kiedy ma si troch szcz窷cia.
Za to mo積a paliwa bindowane poliestrem spokojnie podda napr篹eniom 軼iskaj帷ym (czyli silniki czo這we - zreszt jest ca豉 grupa paliw typu Aeroplex na KClO4 bez py堯w metali). R闚nie ziarna (bates) wk豉dane do komory silnika w zasadzie powinny si sprawowa bez zarzutu.

Pozdrawiam,
PI

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ander



Do陰czy: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWys豉ny: Pon Maj 09, 2005 11:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wydaje mi si 瞠 ZP ma jedn zalet nad 浩. utwardzaczem jest nadtlenek a nie amina, wi璚 utwardzacz nie powinien reagowa z solami amonowymi. co do redukcji to wywystarczy da wi瘯sz ilo嗆 nadtlenku. natomiast ZE trzebaby utwardza jakim bezwodnikiem ew kwasem.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Maj 16, 2005 10:04 am    Temat postu: Sr 81 z paliwem KNOSAL Odpowiedz z cytatem

Witam

14 V 2005 przeprowadzi貫m testy naziemne SR-闚 z czterema rodzajami paliw.
W鈔鏚 nich by這 nowe, jeszcze nie testowane paliwo.
Nazwa貫m je dla w豉snych cel闚 Arrow KNOSAL. (o podobnym sk豉dzie paliwa pisa ju wcze郾iej Pirotechman - tak, 瞠 nie przypisuj sobie tutaj roli odkrywcy. Zreszt trudno ju wymy郵i co nowego w tym temacie. Very Happy
Da貫m zupe軟ie inny sk豉d paliwa, r騜ni帷y si znacznie od proponowanego przez A. Wink
Paliwo zaliczam do grupy 篡wicznych, poniewa lepiszczem jest ZE.
Przeliczaj帷 sk豉d KNOSAL-a w programie PROPEP, otrzyma貫m warto嗆 impulsu w豉軼iwego dla ci郾ienia 400 psi ok 160, co jest wynikiem nawet lepszym od paliwa ZPP.

A oto jak prezentowa這 si paliwo podczas testu


Silnik SR81 zawiera 100 g tego paliwa.
Zacisk Kn=150 i ju mozna po pr鏏ie stwierdzi, 瞠 to za ma這, bo widoczne by造 niewielkie oscylacje w pracy silnika.
Uwa瘸m jednak, 瞠 jak na pierwszy test by這 ca趾iem, ca趾iem.
Potwierdza to chyba zdj璚ie zamieszczone powy瞠j.
Du穎 obiecuj sobie po tym paliwie.
Dobre parametry, dost瘼no嗆 sk豉dnik闚 - a co za tym idzie niska cena, du瘸 widowiskowo嗆.
Silnik wymaga jeszcze dopracowania.
Mo瞠 by alternatyw dla ZPP.
Nie zawiera trudno dost瘼nego magnezu - to jego g堯wna zaleta w por闚naniu z ZPP.

To na razie tyle - pozosta貫 relacj z innych pr鏏 zamieszcz w najbli窺zych dniach.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Pon Maj 16, 2005 4:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
z tego co widz po nazwie to pewnie da貫 mniej wi璚ej taki sk豉d:

KNO3 ( s康ze 瞠 pocz徠ek nazwy - KNOSAL sugeruje u篡ty utleniacz ) 65% b璠zie dobrym kompromisem mi璠zy zawarto軼i innych sk豉dnik闚 a iw.

Al - Metal w paliwie KNOSAL generalnie zwi瘯sza impuls ale tak瞠 dodaje widowiskowo軼i 9%. Wydaje mi si tak瞠, 瞠 kolor p這mienia informuje nas nieco o u篡tym metalu - w kompozycji z Mg p這mie jest czerwie雟zy.

S - Katalizator spalania ( KNOSAL ) glinu. 9%

Fe2O3 - Zapewne tak瞠 doda貫, lubiany dodatek dla kompozycji KN/浩

Mo瞠 郵ady innych utleniaczy "potasowych" - my郵 o KClO3/KClO4

浩 - Lepiszcz kt鏎ym u豉twi貫 zagadk s康ze, 瞠 im mniej epoxy tym lepiej tak瞠 my郵 瞠 15%.


Jaki czas temu pr鏏owa貫m takiego sk豉du - u mnie by bledszy p這mie. I je郵i to to paliwo to sugerowa bym zacisk ko這 300 ( na pocz徠ek ) - u mnie by這 200 a paliwo spala這 si zbyt d逝go - aczkolwiek stabilnie!!


Ksardzie, prawde m闚i帷 niezmiernie ciekawi mnie czas spalania i geometria . paliwowego - czy m鏬豚y ujawni??

Dopisane/ Nie przeczyta貫m linku do postu pirotechmana Confused , ale trudno ju nic nie zmieniam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Maj 16, 2005 5:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:
Ksardzie, prawde m闚i帷 niezmiernie ciekawi mnie czas spalania i geometria . paliwowego - czy m鏬豚y ujawni?


Witam Ziomala Very Happy

Czas spalania = 5,9 sek (stanowczo za d逝go - podzielam Twoje spostrze瘸nia, 瞠 paliwo nie nale篡 do szybkopalnych - ale zobaczymy co b璠zie przy wi瘯szym Kn).

100 g paliwa uformowane by這 w 3 ziarna o 鈔ednicy 25 mm (m鎩 standard) z kana貫m 8 mm z inhibitowan powierzchni boczn 豉dunk闚.

Sk豉d paliwa:

KNO3
S
Al


i tyle. Nie by這 tlenku 瞠laza (a szkoda), ani nadchloran闚.
Jednym s這wem prostota wykonannia.

Podobnymi paliwami bawili鄉y si na podw鏎ku jeszcze przed l康owaniem ludzi na Ksi篹ycu, tyle 瞠 bez lepiszczy.
Gilzy na tym paliwie czasami wzbija造 si w powietrze. Very Happy
Mam nadziej, 瞠 uda si zrobi niez造 silnik na tym paliwie.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Sob Maj 21, 2005 6:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:

Jaki czas temu pr鏏owa貫m takiego sk豉du - u mnie by bledszy p這mie.

I s康z 瞠 to jest klucz do rozwi您ania zagadki tego paliwa Wink
Kno3 61
S 3
Al 18
Epox 18
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Cze 28, 2005 9:12 am    Temat postu: Pierwszy lot mojej rakiety na silniku z paliwem ZPP Odpowiedz z cytatem

Pierwszy lot rakiety na paliwie ZPP.

Zamieszczam to zdj璚ie w tym temacie jako przyk豉d wykorzystania paliwa 篡wicznego wg receptury Pirotechmana ju w konkretnym zastosowaniu.

Jest to pocz徠ek 2-go lotu rakiety HTest 3 na Pustyni B喚dowskiej 25-06-2005 roku.

Wi璚ej szczeg馧闚 na temat tego testu zamieszcz w dziale po鈍i璚onym rakiecie nadd德i瘯owej HIPERSONAL.


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Cze 28, 2005 10:10 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Cze 28, 2005 9:44 am    Temat postu: KNOSAL 2 Odpowiedz z cytatem

A wi璚 KNOSAL po raz drugi ( nie zaczyna si od "a wi璚" ). Very Happy

Tym razem zwi瘯szy貫m KN do 200.
Masa paliwa w silniku 140g.
Czas pracy po analizie tylko filmu trudno jednoznacznie oceni.
Szacuj na 2-3 sek. (w zale積o軼i od interpretacji - znowu wraca sprawa hamowni).
Wci捫 widoczne s minimalne oscylacji w pracy silnika.
Czyli, w nast瘼nej pr鏏ie jeszcze zwi瘯sz zacisk.
Tylko nie wiem, czy wytrzyma konstrukcja korpusu silnika Question


Ale silnik dzia豉 bardzo widowiskowo - pi瘯ny p這mie - wida chyba wp造w siarki.
Silnik pracuje zupe軟ie inaczej, ni na paliwie typu ZPP na magnezie.
No i zauwa篡貫m. 瞠 tym razem nie widoczne s iskry wylatuj帷e z dyszy.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Wto Cze 28, 2005 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆

C騜:
Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!

Ciekawi mnie parametry balistyczne tego paliwa. Napewno jednak jest lepsze od tego na Mg. To Mg by這 wed逝g mnie g堯wna pomy趾. Mam pytanie do pana Ksarda: jak g瘰to軼 mo積a uzyska sporz康zaj帷 to paliwo?
Super efekt przyda造 by sie szczeg馧owe testy.

My郵 瞠 paliwa na 浩 wymagaja do鈍iadczenia i napewno nie s najlepszym rozwiazaniem dla pocz徠kuj帷ych.Oczekuj na dalsze wynik bada. Po prostu zapiera dech w piersiach.

Moje Gratulacje

pozdrawiam
fox

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sro Cze 29, 2005 7:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa:
Ciekawi mnie parametry balistyczne tego paliwa. Napewno jednak jest lepsze od tego na Mg. To Mg by這 wed逝g mnie g堯wna pomy趾. Mam pytanie do pana Ksarda: jak g瘰to軼 mo積a uzyska sporz康zaj帷 to paliwo?


Witam serdecznie.
Dzi瘯uj za s這wa uznania. Mnie tak瞠 podoba si praca silnika na paliwie KNOSAL.
Co prawda, testy s dopiero w fazie pocz徠kowej i jeszcze daleko do zrobienia pewnego i powtarzalnego silnika na tym paliwie. Jednak wydaje si, ze jest szansa na sukces.

Pyta貫 o parametry balistyczne tego paliwa.
Dokonam mo瞠 por闚nania paliwa KNOSAL z paliwem ZPP - czyli popularnie nazywanym Paliwem Pirotechmana z magnezem:

Zastrzegam si, 瞠 s to jedynie por闚nania oparte na obliczeniach teoretycznych.

sk豉d KNOSALA

POTASSIUM NITRATE
ALUMINUM (PURE CRYSTALINE)
IRON OXIDE
CARBON BLACK
EPOXY 201
SULFUR
------------------------------------------
sk豉d ZPP
POTASSIUM NITRATE
MAGNESIUM (PURE CRYSTALINE)
EPOXY 201
DEXTROSE (GLUCOSE)
------------------------------------------

Parametry dla ci郾ienia 400 psi

KNOSAL / ZPP

ci篹ar w= 1,90 / 1,73
impuls w =165 / 151
temperatura sp.= 2126 / 1600
obj皻o軼iowy ISP= 140 / 129

Produktami spalania s w przewa瘸j帷ej ilo軼i: tlenek w璕la i wod鏎.

Patrz帷 na to zestawienie wida, 瞠 KNOSAL teoretycznie jest paliwem bardziej energetycznym od ZPP.
Zalet KNOSALA jest du篡 ci篹ar w豉軼iwy (wi璚ej paliwa w tej samej obj皻o軼i silnika).
Wad moim zdaniem jest wysoka temperatura pracy KNOSALA w por闚naniu z ZPP (wzgl璠y technologiczne).
Niew徠pliw zalet KNOSALA jest dost瘼no嗆 sk豉dnik闚 (brak w sk豉dzie magnezu).

Podczas ostatnich lot闚 na B喚dowskiej do鈍iadczyli鄉y r騜nicy w pracy silnik闚 na karmelce i paliwie 篡wicznym.
Nie ma por闚nania - a paliwa 篡wiczne to ju namiastka paliw HP.
Praca silnika ju bardzo wizualnie i d德i瘯owo przypomina silniki na paliwach wysoko energetycznych.
Tak wi璚, warto popracowa nad tymi paliwami - na HP przyjdzie mo瞠 jeszcze czas.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Sro Cze 29, 2005 9:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆

Ja r闚nie do陰cz sw鎩 wk豉d przy pracy nad tym paliwie 篡wicznym. Mo瞠 pozwoli to na szybsze opracowanie silnika kt鏎y dzia豉 by nie zawodnie, my郵 nawet o budowie silnika wielokrotnego u篡tku z tym paliwem. Czas poka瞠, a na razie ruszam do test闚!

pozdrawiam
fox

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Cze 29, 2005 9:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:


sk豉d KNOSALA

POTASSIUM NITRATE
ALUMINUM (PURE CRYSTALINE)
IRON OXIDE
CARBON BLACK
EPOXY 201
SULFUR
------------------------------------------
sk豉d ZPP
POTASSIUM NITRATE
MAGNESIUM (PURE CRYSTALINE)
EPOXY 201
DEXTROSE (GLUCOSE)
------------------------------------------


Tak si zastanawiam, na ile r騜nilyby si parametry tych paliw, gdyby zastosowa saletr sodow zamiast potasowej. Ma ona lepszy bilans tlenowy, a przy tym efekt wizualny m鏬豚y by bardzo interesuj帷y - taka d逝ga 鄴lta kita.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sro Cze 29, 2005 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno znacznie spadnie liniowa pr璠ko嗆 spalania. Z moich pr鏏 z saletr sodow wychodzi na to, 瞠 pali si to duzo wolniej ni z Kn i jeszcze jedno: saletra sodowa baaardzo nie lubi aluminium. Od razu tworzy gliniany. To wymusza starchiometrycznie do sodu naliczanie ilo軼i siarki. B璠zie wtedy jej sporo, a to znacznie obni篡 impuls. Ale popr鏏owa mo積a, mo瞠 faktycznie b璠zie niesamowicie widowiskowe.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
szpaner



Do陰czy: 11 Pa 2004
Posty: 561

PostWys豉ny: Czw Cze 30, 2005 12:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze zrobic paliwo segmentowe, i jako ostatni segment(przy samej dyszy) dac segment z NaNO3, ale bez AL, moze zamiast tego pyl innego metalu, zeby przyspieszyc przenikanie ciepla do ziarna, moze zrobic cos w rodzdaju prochu chilijskiego prasowanego z zywica?

pozostale segmenty o normalnym skladzie, dla zachowania ciagu.
moze z wieksza zawartoscia Al?(o tyle, co powinno sie znalezc w segmencie sodowym, gdyby bylo to mozliwe)

_________________
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Czw Cze 30, 2005 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
KARBON BLACK – Jak sadze stosowa (kominow? ) je郵i mo積a si dowiedzie Question

KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1
FeO 1

ISP=142.2 / Temperatura sp = 2127 / Impuls w = 166,6 / Ci篹ar w = 1,8880 / przy 400 PSI
Wysok temperatur mo積a obni篡 o 200C Very Happy zamieniaj帷 Kno3 60 , Epox 19 zyskuj帷 dodatkowo na „ilo軼i CO i H2 ”

DOPISANE Ostatnio kombinowa貫m w Guipep jak "ulepszy" sk豉d kt鏎y powy瞠j poda貫m

AZOTAN POTASU (KNO3) 46
ALUMINUM (Al) 16
SIARKA 3
EPOXY 201 (epoksyd) 19
CARBON BLACK 1
IRON OXIDE 1
AZOTAN STRONTU Sr(NO3)2 12
AMMONIUM CHLORIDE 2

ISP= 144,3 / Temp sp = 2125 / Imp w = 168,6 / Ci篹ar w = 1.8927
przy400 Psi

Og鏊nie bardzo obiecuj帷o si prezentuje sprawdzcie w Guipep
S to sk豉dy nie testowane , mo瞠 kto mnie ubiegnie Wink


Ostatnio zmieniony przez Go嗆 dnia Pon Lip 18, 2005 5:29 pm, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Lip 01, 2005 7:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nick napisa:
KARBON BLACK – Jak sadze stosowa (kominow? ) je郵i mo積a si dowiedzie Question


Witam
W moim przypadku zastosowa貫m zwyk造 w璕iel drzewny.
My郵, 瞠 podan modyfikacj mo積a przetestowa. Very Happy
Przymierzasz si do zrobienia silnika na KNOSALU Question
A mo瞠 ju co pr鏏owa貫?

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast瘼ny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP