Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo na Nadchloranie amonu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Wrz 15, 2006 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pessos napisał:
....Coś ci tam Arku wypluwa z tego silnika podczas kichnięcia - taka mała czarna kropka nagle pojawia sie po lewej stronie na dole i stacza z kupki piasku w której jest umieszczony silnik - jak na mój gust to coś z zapłonnika



Piasek jest suchy bo od tygodnia nie pada i jest ciepło, silnik w czasie pracy drga i po prostu jakieś badziewie z piasku się sturlało Razz

Wg mnie to pierwsze kichnięcie silnika ma inną przyczyną a nie wiem jaką. Zapłonnik ma 2 gram i jest to masa szybkopalna , do tego zawiera 15 % proszku Mg. To nie jest masa żywiczna. Więc zapłonnik "zaskakuje" od lontu bardzo szybko i od razu "z dużą siłą" ( temperatura ). Na razie powalczę z tym korpusem aby jego nie przepalało a potem pokażę jakiś lot rakiety Wink . Robię też kilka rurek jak te "liche" ale na wikolu. Będą znacznie bardziej wytrzymałe na ciśnienie i temperaturę. Wg mnie silnik na nim będzie już git. Ale własne rurki to też wada bo rurki maszynowe są bardzo dostępne więc i bardzo tanie. Więc z tymi tanimi rurkami też powalczę. Widać ,że nie wiele im brakuje do tego aby na ich bazie zrobić dobry silniczek rakietowy typu HP. Ogień a la igła przy pracy silniczka - bardzo mi się podoba.


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Paź 08, 2006 12:09 pm    Temat postu: Porównanie Odpowiedz z cytatem

Witam

Porównanie pracy dwóch silników.
Z lewej silnik z paliwem żywicznym z magnezem - z prawej silnik z paliwem SRB na nadchloranie amonu.



Silniki zawierały po 100 g paliwa.
Widać, jak ogromną mocą dysponuje silnik z paliwem HP.

Testy przeprowadziłem 7 X 2006r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Paź 08, 2006 10:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Domyślam się, że silniki były porównywalne (wielkością) i silnik HP przeżył.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP