Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo na Nadchloranie amonu?
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 1:38 pm    Temat postu: Paliwo na Nadchloranie amonu? Odpowiedz z cytatem

Witam.Chcê zrobiæ silnik na paliwie metalizowanym AL #1

65% Nadchloran amonu
16% Proszek aluminiowy
18% Polibutadien
0,5% Fe2O3
0,5% Dodatki (stabilizatory)
- ze stroinik PINOTA. I pytania;): jaki zacisk dobraæ??? Sk±d mo¿na wzi±¶æ HTPB?? Albo jak go zsyntezowaæ? Aha i jako stabilizator wrzuce wêgiel drzewny, dobry wybór? i jak uformowaæ kana³, ¿eby prêt sie nie przyklei³?Smile
Powrót do góry
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W±tpie ¿eby ci siê uda³o opracowanie powtarzalnego SRa na tym paliwie
zacisk-najlepiej zapytaj PINOTA
HTPB-to jest strze¿one przez USArmy a z syntez± to raczej w domu niemo¿liwe. To najlepsze lepiszcze do sta³ych paliw rakietowych.
Dodatki -3/4 sukcesu z tymi paliwami to odpowiednie dodatki nie wiem jakie ale napewno lepiej zamiast wêgla sadzê u¿yæ
kana³ - nie mam do¶wiadczenia z preparatyk± ziaren na tym paliwku ale my¶le wa¿ny jest materia³ prêtu np.aluminium
to paliwo ma du¿e ISP i ka¿da niedok³adno¶æ w preparowaniu ziarna mo¿e sk±czyæ siê BUUUUM!!!!
i dlatego radzê nie u¿ywaæ metalu w SR.

Powodzenia!

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 6:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
my¶lê ¿e zacisk dla tego paliwa przy drobnym AP bêdzie wacha³ siê w granicach ~50, lub dla grubego wg. ¼róde³ amerykañskich ~180.
HTPB raczej nie wytrza¶niesz, ale napisz o tym do mr. PINOT. Z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e trzpieñ formuj±cy kana³ bardzo ³atwo wychodzi, wiêc raczej nie masz siê o co martwiæ.

Przyk³adowe Stabilizatowy : Wêgiel drzewny, Sadza, B³êkit pruski, Tlenek Cynku.

Inne Lepiszcza : Lakier do Pod³ug DOMALUX - Poliuretan ( wsp. n wzrasta przez pory, genialna wytrzyma³o¶æ paliwa ), Silikon N ( Wsp. n raczej nie wzrasta, niska wytrzyma³o¶æ ziarna ), Inne : Fix All, Butylrub itp.

PS. Je¶li to bêdzie twój pierwszy test z paliwami typu HP, to mo¿esz siê z ca³± pewno¶ci± pogodziæ sie, ¿e te 200g AP ( jak nie wiêcej ) przepalisz bez najmniejszego sukcesu... Wink
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 6:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ambitny plan. Nawet bardzo do¶wiadczeni eksperymentatorzy próbowali okie³znaæ to paliwo i nie uda³o siê to do tej pory osi±gn±æ dobrych rezultatów. Ale OK, próbuj...mo¿e siê uda

Co do zacisku, jak pisz± moi przedmówcy: najlepiej dobraæ go eksperymentalnie, ustalanie teoretyczne nic nie da. Wszystko zale¿y od rozdrobnienia utleniacza, rozdrobnienia aluminium, wytrzyma³o¶ci korpusu, ziarna i kilkunastu czynników. Niby niewiele, ale je¶li ka¿dy z tych parametrów dok³adnie opisaæ zrobi siê encyklopedia. Np. wed³ug ¼róde³ z USA taka mieszanina przy uziarnieniu AP oko³o 200 um i uziarnieniu Al oko³o 45 um przy 20% HTPB potrzebuje zacisku 200-250.

Je¶li mielisz sk³adniki we m³ynku do kawy radzê zacz±æ od niskich zacisków i ziaren o spalaniu czo³owym przy Kn nawet 50-75. Radzê równie¿ zachowaæ du¿± ostro¿no¶æ, gdy¿ paliwo to je¶li je do tego lekko nak³oniæ bardzo silnie wybucha. Mia³em przypadki potê¿nych wybuchów silników, gdzie vzê¶æ utleniacza stanowi³ "leniwy" NH4NO3...wiêc UWAGA !!!

Co do elastomerów poliuretanowych, proszê o kontakt na priv. zobaczymy co da siê zrobiæ....

Ps. Temat o paliwach na AP ju¿ istnieje...

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 9:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Testy z AP robi na forum.ru
Serge




Film

Proponuje zrobiæ jeden eksperyment i zalaæ SR ( na paliwe AP ) nitrometanem po czym odlaæ nadmiar. Wg mnie za explozje winiê pory powietrza w paliwe. A ten eksperyment z NM - by to wyja¶ni³ Rolling Eyes


Pozdr. A
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co¶ piêknego - rewelacja !!! Bardzo efektowny silnik. S±dzê, ¿e pracowa³ przy bardzo wysokim ci¶nieniu i byæ mo¿e nawet korpus by³ stalowy ????
Fakt, ¿e kombinacja AP/NM jest i¶cie szatañska - gdybym co¶ takiego robi³, da³bym troche NC dla zagêszczenia, zamiast odlewaæ nadmiar NM. Wtedy paliwo ³adnie trzyma³oby siê kupy i nie wycieka³o z silnika....

S±dzê, ¿e spalanie przyspiesza³o i silnik wybuch³ nie z powodu baniek powietrza, a raczej z powodu dwóch zjawisk:
1. AP opad³ na dno, NM pozosta³ na wierzchu...a wiêc powsta³ gradient stê¿enia utleniacza w nitrometanie i w miarê wypalania paliwa (zak³adam czo³owego wypalania) stê¿enie AP by³o tak, du¿e, ¿e szybko¶æ spalania przekroczy³a oczekiwan± warto¶æ;
2. NM zawrza³ dostaj±c ciep³o od ¶cianek silnika....i wtedy pojawi³y siê bañki, ale nie powietrza Smile

Te¿ robi³em co¶ podobnie widowiskowego, paliwo sta³e NCA-K4.



Zdjêcie pochodzi z jednego z nieudanych testów, gdzie podobnie jak na ruskim filmie silnik zachowa³ siê po millerowsku - ³adnie zacz±³, kiepsko skoñczy³. Tulejka silnika mia³a 70mm, co pozwala z grubsza szacowaæ d³ugo¶æ p³omienia na 1 metr.
Obecnie silnik fi28 masa paliwa NCA_K4, 30 gram, czo³owy ju¿ jest dopracowany, nu nowych fotiek niet....Na booster startowy idealny, a przy tym bez proszku metalu ---> niska erozja dyszy

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Pon Kwi 11, 2005 9:18 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
....zamiast odlewaæ nadmiar NM. Wtedy paliwo ³adnie trzyma³oby siê kupy i nie wycieka³o z silnika....

S±dzê, ¿e spalanie przyspiesza³o i silnik wybuch³ nie z powodu baniek powietrza, a raczej z powodu dwóch zjawisk:
1. AP opad³ na dno, NM pozosta³ na wierzchu...


O czym piszesz Question Shocked Wink . Serge robi³ test bez NM. Nawet nie wiem czym zarabia AP bo nie mam i nie bêdê jego mia³ Rolling Eyes . Potem zobacze co za motor - czy z metalu czy bez.

Ja zaproponowa³em NM tylko po to aby sprawdziæ czy pory odpowiadaj± za explozje paliwa na AP. Nic nie bêdzie ¶cieka³o. W miejsce por wejdzie NM i do¶æ szybko nalezy zrobiæ test.


Pozdr. A
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro tak, to raczej dajcie sobie siana z testem NM/AP z powodów podanych powy¿ej... Rolling Eyes je¶li wam ¿ycie mi³e,

Mam trochê do¶wiadczenia, i wiem, ¿e NM zacznie wyciekaæ z AP ju¿ przy zawarto¶ci przekraczaj±cej 15%. Przy takim sk³adzie, to bedzie g...nie paliwo, bo spaliny mieszanki AP/NM przestaj± zawieraæ tlen przy zawarto¶ci ponad 45% NM....tako obliczy³ propep

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 10:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
Skoro tak, to raczej dajcie sobie siana z testem NM/AP z powodów podanych powy¿ej


Chyba nadal mnie nie rozumiesz. Robisz paliwo takie jakie chcesz, choæby po "swojemu". Tak jak umiesz. Robisz dwa SR. Jeden testujesz a w drugi lejesz NM po czym jego wylewasz . NM wnika tylko w pory, maks. kilka %. Nawet nie musi byæ to NM - co¶ co nie rozpu¶ci lepiszcza. W przemy¶le stosujê sie odlewanie pod pró¿ni± bo w³a¶nie o te porych chodzi - aby ich nie by³o.

Pozdr. A
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki za odpowiedzi, zabiore sie chyba za spalanie czo³owe, Kn=75 i masa paliwa =50g dam znaæ jak co¶ wyjdzie (albo i nie)Wink
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Nie Kwi 24, 2005 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam problem z policzniem powierzchni przekroju punktu krytycznego w dyszy, je¶li powierzchnia spalania ma 150mm2, to powierzchnia ¶rednicy krytycznej powinna wynosiæ 3mm2 przy Kn=50, czy tak? I czy do tego paliwa starczy korpus o gr. ¶cianki=1,6mm? czy wzmocniæ? i czy jest jakie¶ sensowne prawdopodobieñstwo, ¿e paliwo sie zapali podaczas przyrz±dzania?
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Wrz 03, 2006 4:14 pm    Temat postu: Za³o¿enia techniczne do SR "PROFI_max" Odpowiedz z cytatem

Szuka³em tematu o silnikach na paliwie HP i mam Wink . Co prawda temat ma ksard no ale w tytule s± "silniki ksarda".

Postanowi³em ,¿e zrobiê dla Was prosty i profesjonalny silnik rakietowy na bazie utleniacza AP.

Za³o¿enia :

1. Masa paliwa typu AP do 50 gram
2. Korpus silnika papierowy
3. Ca³o¶æ bardzo estetyczna
4. Byæ mo¿e dysza wysuniêta
5. Odpalanie lontem ale do lontu szybkopalnego mo¿na podczepiæ zap³onnik elektryczny.
6. Cena silnika do 20 zeta ( nie zamierzam nim handlowaæ, to za³o¿enie tylko dla mnie). Czyli czas na wykonanie 1 silnika do maks. 5 minut w te¶cie, 1 minuta w produkcji.


Utleniaczem jest wy³acznie AP. Opracowa³em paliwo twarde ( moje w³asnie opracowanie ), bez por ( no, prawie bo przecie¿ pod pró¿ni± nie prasujê ), o du¿ej wytrzyma³o¶ci.


Test nr 1

1. Widok silnika




2. Praca silnika

FILM


Próba jeszcza nieudana no ale to chyba drugi test a pierwszy wg za³o¿eñ jak wy¿ej . Przy okazji - jaki wg Was powinien byæ SR aby by³ profesjonalny, bezpieczny i o masie paliwa do tych 50 gram Question . Czyli dla szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Robiê to dla siebie. To prawie nierealne aby na produkcji SR w Polsce "trzepaæ" wiêksz± kasê Wink

SR jeszcze nie ma ma wysuniêtej dyszy ale raczej bêdzie mia³. I od razu pytanie czy musi mieæ wg Was Question . Wg mnie wysuniêta dysza to picerski bajer a bajer to te¿ produkt.



Pozdr. A


PS. Kupiê 2 kg AP. Proszê o cenê i odpowied¼ dlaczego tak drogo Wink .
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie Wrz 03, 2006 5:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

He, he Laughing Sk±d ja znam tê lokomotywkê. A tak naprawdê, to najpierw flara, potem ci¶nienie podskoczy³o, ale by³o zdecydowanie za niskie (ciufanie), potem znów flara. Po mojemu to daæ ci¶nienie razy 10 i zaskoczy.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wojciech G



Do³±czy³: 16 Lis 2005
Posty: 63
Sk±d: Szczecin

PostWys³any: Nie Wrz 03, 2006 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odno¶nie dyszy przedstawiê swoje zdanie. Dla silników HP wskazana jest dysza zbie¿no-rozbie¿na (de Lavala). Z³±cze dysza-korpus silnika musi mieæ odpowiedni± powierzchniê (d³ugo¶æ) stosown± do ci¶nienia w silniku. Je¿eli w tej d³ugo¶ci dyszy zmie¶ci siê:
1. czê¶æ zbie¿na L1=3-4 d.kr. (L-d³ugo¶æ; d.kr.-¶rednica krytyczna)
2. ¶rednica krytyczna L2=0,5-1 d.kr.
3. czê¶æ rozbie¿na L3= ta d³ugo¶æ zale¿y od przyjêtej ¶red.wylotowej d.wyl.=1,5-2,5 d.kr.
Je¿eli suma L1+L2+L3 <= d³ugo¶ci dyszy, to nie jest wskazane a nawet szkodliwe dla osi±gów silnika stosowanie zewnêtrznej czê¶ci rozbie¿nej.
Je¿eli suma L1+L2 >= d³ugo¶ci dyszy, to oczywiste jest ¿e L3 wypadnie na zewn±trz korpusu silnika. Bêdzie w ten sposób pe³niæ swoj± funkcjê plus wizual efekt.

Pozdrawiam Wojciech G
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Wrz 03, 2006 9:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy zrobiê ten silnik bo wymaga to wielu, wielu prób Rolling Eyes Confused . Jak siê do 10 testu nie wstrzelê to bêdzie kicha. Kto testowa³ paliwa na AP ten wie jak ciê¿ko okie³zn±æ ten utleniacz. Mam ju¿ nowy silnik testowy z tym ,¿e bêdzie siê pali³ : kana³em ale dojdzie jedna powierzchnia tylna, od strony zap³onnika. Rurki mam fabryczne ( stary zapas ) a maj± one wadê. S± klejone na jakim¶ s³abym kleju. Byæ mo¿e sam bêdê robi³ tuleje paierowe ale znacznie mocniejsze. No i dam nie co mocniejszy zap³onnik. No, nic. Zobaczymy jak tym razem wyjdzie. Robiê te¿ kolejny SR "Olusia_max" na korpusie PE.


Nie wiem jak dla Was ale dla mnie SR to forma wypoczynku Cool


Dopisane 04.09

Test nr 2 , w czasie pracy silnika ( kichniêcie :- ) )




FILM

Próba nadal nieudana ale strumieñ gazów jak ig³a podoba siê mi Wink . Do³o¿enie do palenia jednej powierzchni czo³owej paliwa nie da³o widocznych rezultatów. Czas wiêc "pod³ubaæ" przy sk³adzie paliwa Rolling Eyes . Da³em tylko czê¶æ filmiku bo cyfrê przewróci³ silny wiatr Rolling Eyes


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Wrz 08, 2006 7:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
Nie wiem czy zrobiê ten silnik bo wymaga to wielu, wielu prób


Witaj - oj, wymaga, wymaga - wiem co¶ na ten temat.
Ale dobrze, ¿e kto¶ prowadzi ten temat nadal.
Ja, jak wiesz znalaz³em ju¿ sposób na AP, czego dowodem s± ostatnie udane testy i pierwsze loty na du¿ych silnikach z tym utleniaczem.
Z moich do¶wiadczeñ wynika, ¿e zrobienie wiêkszego silnika na AP w korpusie papierowym nie jest mo¿liwe. To moja opinia na dzieñ dzisiejszy, ale cieszy³bym siê, gdyby by³o inaczej. Mo¿e Tobie siê uda.
Arku - najwa¿niejszym nie jest sk³ad paliwa, ale technologia wykonania.
To moja podpowied¼. Wink
Pozdrowienia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Wrz 08, 2006 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
....najwa¿niejszym nie jest sk³ad paliwa, ale technologia wykonania.To moja podpowied¼.


THX ale wiem o tym choæ nie do koñca siê zgodzê. Zamiast 2 % Al dodawa³em od 2 do 6 % tiomocznika, albo kclo3 albo wêgla drzewnego albo kaszki starego prochu ngl albo PAM-3 albo ........... dzi¶ nowy test czego.

Zauwa¿y³em znaczne ró¿nice w pracy SR wykonanego wg tej samej technologi Exclamation .

Co do rurek papierowych. W czasie silniejszego "kichniêcia" silnika - jak widaæ korpus to znosi. Nawinê jednak swoje rurki na wikolu. Bêd± znacznie bardziej wytrzyma³e. Na sukces wiêc liczê Wink



Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sro Wrz 13, 2006 4:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny test

1. 2% Al i bez katalizatora ( stara próba, wy¿ej podana )

FILM 1

2. 2% Al i z katalizatorem 1 % ( zap³onnik w czarnym korku )


FILM 2

3. Jak wy¿ej czyli 2 % Al, 1 % katalizator - ale zap³onnik da³em inny. Ubity jest na p³asko czyli stanowi czê¶æ tylnej powierzchni ³adunku. Masa zap³onnika 1,5 gram. Jak widaæ 40 % sukcesu to zap³onnik :- ). Rurkê nadal przepali³o choæ jej tylna czê¶æ na d³. ok. 50 mm owin±³em paskiem 297 mm kartki A-4. Klej - ¯E a mimo to wypali³o dziurê Rolling Eyes . Wa¿ne , ¿e nie rozerwa³o korpusu Exclamation . Gdyby nie to przepalenie raczej mia³bym ju¿ pracê silniczka na 5 choæ jedno kichniêcie na pocz±tku by³o ale raczej bym sie nim nie przejmowa³.


FILM 3



Test wykaza³ , ¿e dodanie 1 % katalizatora by³o bardzo korzystne bo reszta by³a ta sama. Rurki przepala³o ale dla mnie to akurat mniej wa¿ne bo z tym sie liczy³em. Gorzej by by³o gdyby j± rozerwa³o.

Paliwo zawiera kilka innych sk³adników ale dodatki jak AL, Cdrz , tiomocznik , katalizator itp. s± dla mnie najwa¿niejsze.

U¿yte rurki s± nadal te "liche".



Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Wrz 15, 2006 6:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
......Z moich do¶wiadczeñ wynika, ¿e zrobienie wiêkszego silnika na AP w korpusie papierowym nie jest mo¿liwe. ....



A co rozumiesz pod pojêciem "wiêkszego" Question

Zrobi³em dzi¶ kolejny test, bardzo bliski sukcesu. Formalnie próba nieudana ale na tym SR rakieta ju¿ by pogna³a. Do tego test wykaza³ , ¿e SR na tulejce papierowej mo¿na zrobiæ. Niestety nie znam osi±gów bo nie mam hamowni.


Test jak wy¿ej próba nr 3 ale przed zaprasowaniem paliwa wnêtrze rurki poci±gn±³em ( od koñca na g³. ok. 50 mm ) - ¯E. Fi dyszy 6 mm czyli 1 mm mniej ni¿ test 3. Masa zapalaj±ca o masie 2 gramy (z 15 % Mg ) zaprasowana na p³asko ( bez przek³adki z papieru rêcznikowego ), i na to od razu ¯E plus szamot ( 1 : 2 ).


FILM_4


Pod sam koniec w korpusie wypali³o ma³± dziurkê ale ju¿ widzê ,¿e SR - na samych tulejkach papierowych - da radê zrobiæ. W odró¿nieniu od Twoich silników ksardzie ( bardzo efektownych w pracy ) mój SR bêdzie potencjalnie PRODUKTEM czyli robi siê bardzo szybko ( kilka operacji ).

Mam nadziejê, ¿e ten szczegó³ ( przepalenie korpusu ) rozwi±¿ê ale sami wiecie jak to jest ze szczegó³ami Rolling Eyes . Nie mniej chyba zgodzicie siê z moj± konkluzj± , ¿e papierowy silnik rakietowy na AP w ilo¶ci co najmniej 50 - 100 gram da radê zrobiæ.


W moim SR, paliwa jest 60 gram.

Gdybym dalej zechcia³ temat rozwijaæ to "czepi³" bym siê jeszcze paliwa. Nie jest w pe³ni technologiczne ( ma pewn± drobn± wadê , która mo¿e obni¿yæ wydajno¶æ w produkcji ) . Porobiê jeszcze testy celem uzyskania wytrzyma³ego termicznie korpusu ale przy sk³adzie paliwa nie bêdê "d³uba³" bo produkcji przecie¿ nie uruchamiam Wink

Nie wiem jeszcze jak pozbyæ sie pierwszego "kichniêcia" no ale chyba nie jest to wad± Question

U¿y³em tulejki maszynowej czyli "lichej" ( na jakim¶ s³abym kleju ) Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Pi± Wrz 15, 2006 7:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
Nie wiem jeszcze jak pozbyæ sie pierwszego "kichniêcia" no ale chyba nie jest to wad± Question

Jak dla mnie ka¿de kichniêcie jest wad± Idea
Co¶ ci tam Arku wypluwa z tego silnika podczas kichniêcia - taka ma³a czarna kropka nagle pojawia sie po lewej stronie na dole i stacza z kupki piasku w której jest umieszczony silnik - jak na mój gust to co¶ z zap³onnika bo podczas kichniecia widaæ ró¿owoczerwony kolor i iskierki ( ¯E+Mg Question ) Rolling Eyes
Pozdrawiam
Szymon

_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP