Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Testy SR KSARDa z paliwami typu HP
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 4:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lepiszczem w Ksardzikach jest Question

Dodane:
Czy zosta豉 pokonana granica Kn 30 Question


Ostatnio zmieniony przez Go嗆 dnia Pi Maj 06, 2005 7:01 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NICKt napisa:
Lepiszczem w Ksardzikach jest Question


Witam

Lepiszczem stosowanym w tych silnikach jest silikon neutralny.

Dorzuc jeszcze film ze startu modelu rakiety na tym w豉郾ie silniku.
Test ten udawadnia przydatno嗆 omawianych tutaj miniaturowych silnik闚 HP w zastosowaniach modelarskich.



Film (*.avi=0,4 Mb)

Pozostaje jeszcze wa積a rzecz do dopracowania, a mianowicie - 豉dunek op騧niaj帷y w silniczkach.

Dopisane
Je瞠li wierzy obliczeniom - to zacisk Kn pocz徠kowy wynosi 40 a ko鎍owy a 170 (wg programu SHJ) ale ten program nie uwzgl璠nia erozji dyszy. Exclamation

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Maj 06, 2005 9:08 pm    Temat postu: Sr77 Odpowiedz z cytatem

Jak wcze郾iej wspomina貫m, przeprowadzi貫m wiele test闚 z silnikami na paliwo HP.

Opr鏂z mini silnik闚 testowa貫m silniki z PVC o 鈔ednicy 3/4".

Jednym z nich by silnik SR77.

Sk豉danka zdj耩 z testu


Silnik o masie 80g pracowa przez 2,6 sek.

Silnik tego typu zastosowa貫m w rakiecie David.


Efektowny start rakiety Dawida na silniku SR73

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Sob Maj 07, 2005 7:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wi璚 jednak poszed pan w kierunku spalania kana這wego Sad , troch to utrudni budow op騧niacza .

Je郵i mia by kto powt鏎zy do鈍iadczenie
Ile procent stanowi silikon w paliwie ?
Czy zosta造 zastosowane „dodatki” , pytam bo na filmie wida stabilna prac.

Dopisane przez KSARD'a
Lepiszcze stanowi這 15% paliwa
Powr鏒 do g鏎y
alpha



Do陰czy: 24 Mar 2004
Posty: 51

PostWys豉ny: Sob Maj 07, 2005 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z czego sa zrobione dysze do tych silnikow?

Dopisane przez KSARD'a
W tym konkretnym przypadku dysze wykonane by造 z CX-5
Polecam ten produkt.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Sob Maj 07, 2005 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam materia dyszy nie jest a tak istotny

Wa積iejsze jest:
1)spos鏏 wykonania
2)konstrukcja ca這軼iowa (mo瞠 to by element z這穎ny z wielu materia堯w i cz瘰to tak jest w ciekawszych rozwi您aniach )
3)jak jest zamocowana do korpusu (mo瞠 by jego cz窷ci)
4)w ko鎍u sam materia „podstawowy ” dyszy.
s to wa積e detale kt鏎e tylko w ca這軼i stanowi o tym czy dysza eroduje i czy zostanie wyrwana .

Na materia dyszy lepiej patrze jako wype軟iacz przytrzymuj帷y elementy stalowe takie np. jak wk豉dki w 鈔ednice krytyczn .
Najcze軼iej jest to tajemnica konstruktora Wink
Powr鏒 do g鏎y
maxlam
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Maj 07, 2005 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alpha napisa:
z czego sa zrobione dysze do tych silnikow?


Ostatnio my郵a貫m nad robieniem kr捫k闚 z gresu albo p造tek ceramicznych nie jest to takie trudne wystarczy kupi dobry cyrkiel, ale na razie nie robi tak du篡ch silnik闚, ale wydaje mi si, 瞠 to w po陰czeniu z zapraw szamotowo + cement + szk這 wodne mog這by by ca趾iem wytrzyma貫

Edit maxlam: My郵a貫m, my郵a貫m i w ko鎍u zrobi貫m kilka sztuk, przetestuje je w sobot jak dostan wolne to dam zna jak si sprawdzi造 ale s康z 瞠 b璠zie OK

Zrobi貫m z p造tki ceramicznej (軼iana Parady) o grubo軼i 7,5mm fi krytyczne 9mm fi zewn皻rzne (kielicha)11mm (taki by cyrkiel niestety) fi zatyczki 32mm, Co zamierzam zrobi dysz z dw鏂h p造tek ceramicznych odwr鏂onych do siebie sto磬ami sklei je razem niewielk ilo軼i kleju do p造tek ze szk貫m wodnym i zamontowa mi璠zy nimi podk豉dk stalow (poszerzan) zastosuj j do silniczka o wymiarach
fi wewn皻rzne komory 32mm
l komory 200mm

fi paliwa 31mm
4 segmenty paliwa 50mm ka盥y powierzchnia boczna inhibowana czo這we nie

kana przez wszystkie segmenty fi 8mm

Paliwo karmelek wiem, 瞠 nie na temat, ale zacz掖em ju odpowiada koledze o tej dyszy i jako tak sk這ni這 mnie to do rozwini璚ia tego Wink
My郵 jednak, i taka ceramiczna dysza b璠zie wystarczaj帷o dobra dla opisywanych tu paliw mo積a by dodatkowo j za zbroi np. mi璠zy p造tami wk豉dk metalow lub z w堯kna szklanego - w璕lowego i zamiast kleju do p造tek 篡wic itd.

Wydaje si, i ceramika jest lepsza od dysz z cementu itd. opisywanych na forum ciekawy jestem waszego zdania na ten temat mo瞠 kto ju stosowa taki wynalazek (wiem, 瞠 pewnie prochu nie odkry貫m Wink )


Edit maxlam: Zastanawiam si czy nie zrezygnowa z wk豉dki metalowej w przekroju krytyznym dyszy ale Nakka ma w swoich konstrukcjach tak wk豉dk do tej pory robi貫m podobnie ale p造tka jest bardzo wytrzyma豉 i mo瞠 jest to zb璠ne. Trzeba to przetestowa jak wygl康a tu erozja.



Wreszcie uda這 mi si wykona pr鏏 dyszy na tej p造tce zrobi貫m j nast瘼uj帷o:

dysza ceramiczna
wk豉dka metalowa
dysza ceramiczna

wszystko uszczelnione szk這 wodne + cement + szamot

fi krytyczne dyszy 7,5mm

silnik
3 ziarna karmelka z kana貫m przez ca陰 d逝go嗆 fi 6mm l ziarna 50mm powierzchnie czo這we nie inhibowane boczna tak (papierem) fi ziarna 20mm fi komory spalania 21mm l komory 150m

silnik pracowa prawid這wo Wink

A dysza wzorowo po zako鎍zonej pracy dysza wygl康a豉 jak nowa Wink brak jakichkolwiek 郵ad闚 erozji itd. mo積a wykorzysta ponownie bez najmniejszego problemu Wink

Dysza ceramiczna jest OK tylko sporo pracy przy niej musz spr鏏owa dawa tylko w fi krytycznym zamiast metalu (powinno si sprawdzi) no i lepszy jest stosunek masy do wytrzyma這軼i.
Powr鏒 do g鏎y
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Czw Cze 23, 2005 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆

Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju dawno nie by poruszany, mam nawet takie odczucie 瞠 pojawi這 si zw徠pienie i niech耩.

Nie prowadze bada w tym kieruku, a pow鏚 jest prosty "HP" to spory wydatek.Mimo to staram si rozwija w tym kierunku( mo瞠 kiedy).

Mam pytanie ( mo瞠 te s逝篡 za rad ): zjawisko rezonansu nie zosta這 przez cz這wieka wpe軟i zrozumiane, ale da si je obej嗆. W technologi stosuj si m.in. wiercenia promieniste w ziarnie paliwa, ale przede wszystkim stosuje si nieowalny poprzeczny kana w paliwie- MO浩 WI犴 TO JEST TA Wx列IWA DROGA!.
Mam tez pytanie co do paliw: czy przewprowadza kto pr鏏y z paliwami zawieraj帷ymi 吐ODKI POWIERZCHNIOWO CZYNNE.
Z tego co wiem s 鈍ietnymi stabilizatorami (nie tylko)

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Cze 24, 2005 7:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Fox
fox napisa:
Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju dawno nie by poruszany, mam nawet takie odczucie, 瞠 pojawi這 si zw徠pienie i niech耩.


Nie dopatrywa豚ym si w tym wypadku akurat spalania rezonansowego.
Raczej jestem prawie pewny, ze wyst瘼uje tutaj spalanie erozyjne.
Widzia貫m ziarno z silnika tego typu, kt鏎y uleg awarii (rozerwaniu).
By wyra幡ie widoczny sto磬owy kana - taki sam jak w przypadku silnika na paliwie Big Bird prezentowanym ->tutaj
Co do dalszych krok闚 w tym temacie?
Ot騜 prace b璠 kontynuowane - tym bardziej, 瞠 dysponuj ju nowym lepiszczem.
W豉郾ie lepiszcze ( w tym wypadku silikon) wydaje si by g堯wnym sprawc niepowodze.
No i dodatki (katalizatory, modyfikatory, stabilizatory)- czyli ulepszacze - tu tkwi tajemnica.

Te ma貫 silniczki (Ksardziki) mo積a uzna za sukces - s powtarzalne i znajduj zastosowania.
Powsta造 niejako przy okazji. Jednak moim celem jest opracowanie paliwa HP do wi瘯szych silnik闚.
Czy si uda? - czas poka瞠.

PS.
Wiercenie w ziarnie paliwa otwor闚 prostopadle do osi silnika jest uzasadnione tylko w przypadku ziaren o bocznej powierzchni spalania. Wyr闚nuje sie tym sposobem r霩nic ci郾ie (a co za tym idzie i pr璠ko嗆 przep造wu gaz闚) mi璠zy 軼iank silnika i ziarnem a kana貫m wewn皻rznym.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Pi Cze 24, 2005 11:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆

Kiedy kto rzuci pomys zastosowania pomocniczego 豉dunku, kt鏎y zapewnie by stabile spalanie, ale podobno jest to obej軼ie problemu a nie jego rozwi您anie Rolling Eyes . Ja doszuka貫m si jednak sk豉du tzw. 豉dunku pomocniczego kt鏎y spalaj帷 si zapewnia du瞠 ci郾ienie.
Oto przyk豉d:
-KCLO4
-py aluminiowy
-py tytanowy
-Vinylit
-plastyfikator
Mo瞠 da這 by si z jakim skutkiem zast徙i VYNU po prosu polichlorkiem winylu.

ps. Chyba nie prewd jest 瞠 浩 nie nadaje si do paliw z nadchloranem amonu. Wyczyta貫m 瞠 浩 miesza si z 烈, poczym miesza si to z AP w stosunku 1:2. Jak to wi璚 w ko鎍u jest?

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 2:48 pm    Temat postu: Du篡 silnik HP z Paliwem BA Odpowiedz z cytatem

Witam

Po zimowej przerwie, wczoraj wznowi貫m testy silnik闚.
Jednym z nich by silnik SR 118 wype軟iony 100 gramami paliwa Blue Angel.


Fot. nr 1. Silnik SR 118

Silnik wykonany na bazie rury i z陰czek PVC 1".
Sk豉da si z 3 segment闚 z kana貫m 10 mm.
Wybra貫m takie rozwi您anie, aby przekona si, czy rzeczywi軼ie poprzednie CATO wynika造 ze zbyt ma貫j wytrzyma這軼i korpus闚 silnik闚.


Fot. nr 2. Tak dzia豉 SR 118

Czas pracy 1.3 sek.
Silnik wyda pot篹ny, wibruj帷y ryk, i cho sta貫m w du瞠j odleg這軼i, to jeszcze d逝go po pr鏏ie dzwoni這 mi w uszach.
Barwa p這mienia - niebieska, ma豉 ilo嗆 dymu.
D逝go嗆 p這mienia oceniam na ok. 1m.


Fot. nr 3. Fazy pracy SR 118

Silnik uruchomiony dynamicznym zap這nnikiem elektrycznym.
Prosz zwr鏂i uwag na ciekawy efekt zaobserowany na pocz徠ku pracy.
Z dyszy wydosta si b喚kitny duszek Shocked .
Nie zaobserwowa貫m 瘸dnych pulsacji, kichania ani ciufania. Smile

Acha - by豉 usterka - wydostanie si gaz闚 w ko鎍owej fazie pracy przestrzeni pomi璠zy korpusem PVC a warstw CX-5.
Nie mia這 to wi瘯szego znaczenia dla istoty tego testu, ale w nast瘼nym silniku zmieni konstrukcj dyszy.



Film z testu (1,6 Mb)

Tak - uda這 si Exclamation Very Happy
Rado嗆 tym wi瘯sza, 瞠 to ju du篡 silnik i nadzieja zastosowania go w wi瘯szych rakietach (mo瞠 HIPERSONAL?).



Przy okazji chcia豚ym wyrazi podzi瘯owania Pinotowi za wsparcie, cenne informacje i rady.
Obaj pracujemy nad paliwami HP na nowych lepiszczach (Poliolach).
On bada paliwa z kompozycjami utleniaczy AN, AP, KP, a ja skoncentrowa貫m si na paliwach na czystym AP.
Jak widzicie pierwszy sukces ju jest.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Mar 26, 2006 3:15 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 3:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluje! Very Happy
"Ja wiedzia貫m 瞠 tak b璠zie..." Very Happy
Mam pro軸 do Pana Ksarda, czy m鏬豚y co wi璚ej napisa na temat tego nowego lepiszcza.
ps.Przyda by si komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi Very Happy . Chyba 瞠 to tajemnica Rolling Eyes

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
Bartosz J.



Do陰czy: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk康: pomorze

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Ksard!

No... teraz musisz uwa瘸 czy Cie Aerotech nie oskarzy o zlamane patentu Wink
Dzia豉nie silnika do z逝dzenia przypomina prac motoru AT I300T (440 N-sec /221,6g paliwa) - 篡cz Ci 瞠by kolejny silnik z serii "Blue Angel" dorownal silnkowi AT osiagami Very Happy

fot. AT I300T


pozdrawiam

Bartek

_________________
www.hpr.blo.pl
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa:
Przyda by si komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi Very Happy . Chyba 瞠 to tajemnica Rolling Eyes


Dziekuj za gratulacj i ma豉 pro軸a - prosz zwraca si bez tego "Pana". Czy jestem ju tak stary? Very Happy

Wracaj帷 do silnika, napisz co wi璚ej na jego temat, poniewa jest to -jak dla mnie - prze這m w silnikach na paliwach typu HP.
Prze這m w skali naszego Forum - rzecz jasna.
Pr鏏a ta pozwala my郵e optymistycznie i mie nadziej na skonstruowanie powtarzalnego silnika amatorskiego o wysokim impulsie w豉軼iwym.
Wyja郾i豉 si sprawa zasadnicza - a mianowicie niestabilnej pracy poprzednich silnik闚 na paliwach HP.
Przyczyn by這 zbyt niskie ci郾ienie w komorze spalanie. To wywo造wa這 preturbacje w pracy silnik闚 takie jak ciufanie i pulsacja, jednym s這wem niestabilne spalanie.
SR 118 udowodni, ze jest mo磧iwe zbudowanie w naszych warunkach du瞠go silnika z wykorzystaniem jako utleniacza nadchloranu amonu.

Jak zbudowa貫m SR 118?

1. Paliwo Blue Angel
AP 75% + Mg 5% + Poliol 19% + CuO 1%

w ilo軼i 100 g w 3 segmentach z kana貫m 10mm.

2. Konstrukcja komory spalania

Paliwo umieszczone zosta這 w rurkach z PVC o d逝go軼i 50 mm i 鈔ednicy 1".
Nast瘼nie te segmenty po陰czy貫m za pomoc z陰czek PVC (na kleju do PVC).
Zabieg ten pozwoli na zwi瘯szenie grubo軼i 軼ianki komory spalanie 2 krotnie.

Dysz wykona貫m w odcinku rurki PVC z CX-5 z wk豉dk metalow.
Jak si okaza這, by to najs豉bszy punkt ca貫j kostrukcji.
Ci郾ienie i pr璠ko嗆 spalin by造 tak du瞠, 瞠 dysza uleg豉 uszkodzeniu.
Na szcz窷cie nast徙i這 to w ko鎍owej fazie pracy i nie mia這 decyduj帷ego znaczenia dla tej pr鏏y.
Ogl璠ziny gardzieli pokaza造 du瞠 ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni窺zych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia ten spokojnie wytrzymywa.
Tu okaza si za s豉by. Ogromna erozja Exclamation
Trzeba pomy郵e o graficie lub dyszy ca趾owicie metalowej.

Zacisk KN postanowi貫m ustawi na 200. Jak si okaza這, by to strza w dziesi徠k.

I jeszcze jedna uwaga.
Do momentu zanim dysza nie zerodowa豉, kszta速 p這mienia by 豉dniejszy - tworzy ten charakterystyczny kszta速 dla paliw HP- cieniutki za dysz i szerszy wachlarz w pewnej odleg這軼i za silnikiem.

Je郵i macie jeszcze jakie pytania to prosz bardzo, postaram si odpowiedzie.

FOX - na temat lepiszcza - to my郵, 瞠 najlepiej o tym napisze PINOT.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 6:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
prosz zwraca si bez tego "Pana". Czy jestem ju tak stary?

Very Happy Jako trudno mi to przez "klawiatur przechodzi", ale wed逝g 篡czenia...

Czy b璠 pr鏏y na kanale gwiazdowym? Dla tego paliwa to pono najlepsza opcja.

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
Paul S



Do陰czy: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
i gratuluje udanych prob!!!
Cytat:
Rado嗆 tym wi瘯sza, 瞠 to ju du篡 silnik i nadzieja zastosowania go w wi瘯szych rakietach (mo瞠 HIPERSONAL?).


No bylby juz powoli czs by ta rakieta zasmakowala troche swiezego powietrza a dla urozmaicenia troche spalin z tego silnika Wink

Paul
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:
....Ogl璠ziny gardzieli pokaza造 du瞠 ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni窺zych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia ten spokojnie wytrzymywa.
Tu okaza si za s豉by. Ogromna erozja Exclamation
Trzeba pomy郵e o graficie lub dyszy ca趾owicie metalowej.



Gratuluj ( ale gdyby nie te boczne przedmuchy nie wiadomo czy nie by這 by CATO ). Nie musisz my郵ec o graficie ani innych bajerach. U mnie szmot wytrzymuje i paliwa na 20 % Mg.


100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami 浩 z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz r瘯. Musi by lekko ciep貫 ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma.

Mi貫go wieczoru A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa:
100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami 浩 z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz r瘯. Musi by lekko ciep貫 ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma.


Witaj
Ka盥y pomys jest cenny - tego nie pr鏏owa貫m.
Co mi si jednak wydaje, 瞠 i to b璠zie za s豉be.

Ten przedmuch bardziej by spowodowany moim b喚dem konstrukcyjnym ni w豉軼iwo軼iami CX5.
Szkoda, bo ju nie by這by w徠pliwo軼i, co do wytrzyma這軼i konstrukcji silnika.
Pr鏏y b璠 kontynuowane do skutku.
Jestem ju blisko celu.
Tak swoj drog, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda si przeprowadzi ca趾owicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Mar 26, 2006 9:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:
....Co mi si jednak wydaje, 瞠 i to b璠zie za s豉be.

Ten przedmuch bardziej by spowodowany moim b喚dem konstrukcyjnym ni w豉軼iwo軼iami CX5.
Szkoda, bo ju nie by這by w徠pliwo軼i, co do wytrzyma這軼i konstrukcji silnika.
Pr鏏y b璠 kontynuowane do skutku.
Jestem ju blisko celu.
Tak swoj drog, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda si przeprowadzi ca趾owicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?


1. Na tej dyszy pracuje "od zawsze" wi璚 wiem , 瞠 i u Ciebie wytrzyma a testowa貫m ju SR jak SZOKERSPEED ( film na www ). Mo瞠sz da 10 % ZE jak dysz sprasujesz pod pras.

2. Ja te to mia貫m, raz boczny przedmuch po czym zmieni貫m konstrukcje dyszy.

3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz Wink


Urabianie ZE z szamotem musisz robi pocz徠kowo jakim kijkiem a potem r瘯 ( w gumowej r瘯awiczce chirurgicznej ) w temperaturze jak wy瞠j. Nawet i 30 C po czym trzeba to potem lekko przestudzi aby wolniej wi您a這. Mas szamotowo - 浩 musisz w ci庵u 15 minut zu篡.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Mar 27, 2006 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa:
3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz Wink


Witam

Nie zapominajmy, 瞠 jeszcze Pinot i Knod ostro dzia豉j w tym temacie.
Pisz o tych, o kt鏎ych wiem, a przecie mo瞠 jest jeszcze kto inny?

Wracaj帷 do masy na dysze wg. Twojego przepisu, to mam zamiar w najbli窺zych testach sprawdzi ten przepis.

Moje w徠pliwo軼i bior si st康, 瞠 przy paliwach HP pr璠ko嗆 wyp造wu gaz闚 dochodzi do 2500 m/sek i to powoduje "wyp逝kiwanie" dyszy w gardzieli.

Trzeba pami皻a, 瞠 dla paliw amatorskich te pr璠ko軼i s o po這w mniejsze.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP