Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Projekt Stratus

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Nie Kwi 03, 2005 7:50 pm    Temat postu: Projekt Stratus Odpowiedz z cytatem

Witam,
oto najnowszy projekt mojej rakiety, wspó³wykonawc± jest kacper. Oto wstêpne gabaryty:
wysoko¶æ : 1700mm
¶rednica zew : 74mm

Projekt wygenerowny przez SpaceCad :






- Projekt rozpoczo³em od wykonania silinka o ci±gu ~ 300N ( Silnik klasy I320 ), paliwem by³a kompozycja KN/SO 65/35 300g;
- Nastêpn± faz± bêdzie wykonanie modelu sylwetkowego ( tuba z w³ukna szklanego, stateczniki - laminat );
- £o¿e sr - rura PCV fi 50mm bêdzie ona zespolona ze statecznikami, kr±zki centruj±ce dokrêcane do tuby ¶róbami fi ~ 2mm;
- G³owica - drewno toczone lub tworzywo sztuczne ( odlew polistyrenowy plastyfikowany lub epoxydowy );
- System odzysku - Spadochron wyzwalany KMZ 51 lub Timerem elektronicznym;
- Spadochron - fi 1.5 m prawdopodobnie jako materia³ pos³u¿y tkanina do szycia namiotów;

Oto teoretyczne i wstêpne obliczenia dla rakiety o masie 1500g:

wspó³czynnik oporu : 0.70
masa : 1500.00 g
przyspieszenie max : 281.82 m/s/s
prêdko¶æ max : 248.04 m/s
apogeum : 869.62 m

Fazy lotu:
zej¶cie z wy¿utni : 0.11 sek
warto¶ci ekstremalne przyspieszenia i prêdko¶ci : ~ 0.9 sek
koniec pracy SR : 1.1 sek
apogeum : 11.02 sek


A oto Sr po pracy...

W razie zaj¶cia zmian w projekcie bêdê dokonywa³ poprawek w tym po¶cie...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Nie Kwi 03, 2005 8:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spory silniczek. Móg³by¶ przybli¿yæ i jego dane?
Powrót do góry
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pon Kwi 04, 2005 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
tak jak mysla³em zaciekawi³ was SR. Zgodnie z pro¶b± kolegi slayer2005 "przybli¿am jego dane" Wink .

Masa Paliwa : 300g
Typ Paliwa : KN/SO 65/35
Geomeria Ziarna : 4 Segmenty o wymiarach
L - 31mm
D - 65mm
L kana³u - 15mm

Zacisk Kn : 185/150
¦rednica wew : 32mm
Materia³ korpusu : Rura PCV
Ci¶nienie Max : 352 PSI
Ci±g : ~ 300 N
Czas Ci±gu : 1,1 sek

Zap³on : Miêdzy segmentami 3mm-we przerwy; segmenty lekko pomalowane denaturatem, posypane PC; Zap³onnikiem jest 2g-wa s³omka wype³niona KClO3/C gruboziarnisty/Al gruboziarniste 65/20/15

Generalnie SR jest "pewny" ( 2 próby statyczne dowiod³y jego przydatno¶ci w rakiecie ), dolna granica zacisku zapewnia du¿e bezpieczenstwo SR. Huk przy pracy - niesamowity, ziemia dr¿y Laughing ...

Prawdopodobnie jutro wykonam stateczniki, materia³em bêdzie laminat paula : papier/w³ukno szklane/balsa 1mm/w³ukno szklane/papier. Wszystko nas±czone ¯e i lekko sprasowane; Robi³em ju¿ tego typu ustrzenie - wychodzi bardzo ³adne, jedym problemem jest szlifowanie na papierze drobnoziarnistym. Po zeszlifowaniu zostaj± niteczki w³ukna - usuwamy je papierem gruboziarnistym.

Pirotechmanie : tak to prawda na ekranie komputera wychodzi wszystko piêknie, dlatego z góry zak³adam to 100m mniej itp. Niemniej jednak obliczenia s± bardzo przydatne - jak wielu siê ju¿ przekona³o, ciê¿ko jest zrobic duzy SR na oko...


PS. Zapomnia³bym Wink, SR nie jest od ksarda - wykonanie moje. Tym samym og³aszam, ¿e silniki na sorbicie do 300g mam juz opanowane Very Happy .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
alpha



Do³±czy³: 24 Mar 2004
Posty: 51

PostWys³any: Pon Kwi 04, 2005 9:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z ta slomka to bym radzil doglebnie potestowac bo to to lubi sobie stopic sie i skutecznie stlumic plomien
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Bartosz J.



Do³±czy³: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk±d: pomorze

PostWys³any: Wto Kwi 05, 2005 3:20 pm    Temat postu: Re: Projekt Stratus Odpowiedz z cytatem

zombek napisa³:

...G³owica ... tworzywo sztuczne ( odlew polistyrenowy plastyfikowany lub epoxydowy )...


Ciekawa koncepcja... Mo¿e opiszesz sposób wykonania takiej g³owicy bo chyba masz ju¿ w tym jakie¶ do¶wiadczenie(?) Wink

pozdrawiam

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Wto Kwi 05, 2005 8:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
o t³umienie p³omienia nie martwi³ bym siê. Te zap³onniki nie maj± najmniejszego problemu z odpaleniem na ca³ej d³ug. kana³u silnika na paliwie Amonowym - a jak wiemy te nie nalez± do "³atwych" w zap³onie. Jednak w locie Stratus'a na I320 zgodnie z twoj± uwag± zastosuje koszulkê papierow±...

Jasiaczq : Jest wiele mo¿liwo¶ci wykonanie tego typu g³owic. W Stratusie mam zamiar zastosowaæ sprawdzon± ju¿ metodê na polistyren... Pierwszym etapem bêdzie wykonanie szablonu. Wykonujemy matrycê g³owicy, jako materia³ pos³u¿y styropian ( duron ? ) - nie jest on jedanak zwyczajny, nie ma w nim kulek, przypomina on raczej piankê poliuretanow±. Tak wykonan± matrycê obk³adamy dwoma kawa³kami cieñkiej tkaniny szklanej ( nie maj± byæ na³o¿one na siebie, lecz tylko razem przykrywaæ styropian ), w³ukno szklane musi wystawaæ poza styropian. Matê nas±czamy ¯E i formujemy "dziubki", z nadwy¿ki w³ukna. Po wyschniêciu rozpuszczamy styropian Acetonem, po czym rozcinamy szablon wzd³u¿ "dziubków". Tak wykonany szablon, smarujemy ( na chama!! ) myd³em. Wymarowany szablon uszczelniamy przy "dziubkach", poczym wy¶cielamy go w³uknem szklanym/wêglowym/kevlarem. Matê nas±czamy i wlewamy lekk± nawy¿kê ¯E. Tak wykonan± g³owicê wystarczy przeszlifowaæ i usun±æ b. mo¿liwe pozosta³o¶ci po d¼ubkach.


Wykonanie takich g³owic jest bardzo pracoch³onne lecz jesli kto¶ nie ma sta³ego dostêpu do tokarki pozwala otrzymaæ identyczn± seriê g³owic. Generalnie mo¿na tak¿e zrobiæ szablon z papieru, i wyscielac papier - lecz to nie to samo Laughing .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
piroman



Do³±czy³: 16 Cze 2004
Posty: 244

PostWys³any: Sro Kwi 06, 2005 12:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile
Nie duron a depron, jest to nazwa zastrze¿ona przez jak±¶ amerykañsk± firmê i raczej pod tak± nazw± nie znajdziemy tego w polsce. Ja wyczai³em depronowe ekrany zagrzejnikowe, trzeba tylko zdj±æ foliê. To o czym piszesz (w³a¶ciwie jego czê¶æ) to dobrze znana i sprawdzona modelarska metoda "traconego styropianu" a wiêc dajemy na szablon styro np pastê do butów pod³óg (ro¼dzielacz) po czym laminujemy tkanin± szklan± z ¯E. Po wyschniêciu mo¿na nalaæ trochê benzyny lub rozpuszczalniku nitro i wymyæ kad³ub Smile
To tyle na ten temat
Pozdro[/b]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Sob Kwi 09, 2005 7:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
dzi¶ przedstawiê wam moje wyniki wytrzyma³o¶ci laminatów na korpus :

1. 1 warstwa - tkaniny szklane o ma³ych gramaturach - estetyczne, b. miêkie, trzymaj± kszta³t formy, genialnie lekkie.

2. 2 warstwy - tkaniny szklane o ma³ych gramaturach - estetyczne, ciê¿ko siê deformuj±, lekkie.

3. 3 warstwy - tkaniny szklane o ma³ych gramaturach - brak testu, ale powinno byæ ok.

4. 1 warstwa - mata szklana o gramaturze 150g/m2 - do¶æ estetyczne, twarde, grube ( 1mm ), CIʯKIE

Po testach postanowi³em u¿yæ ciê¿kiego lecz mocnego materia³u nr. 4
Do nas±czania maty u¿ywa³em mieszaniny EPIDIANU 5/EPIDIANU 53 1/2.



PS. Wykona³em materia³ na ustrzenie którego konstrukcje nied³ugo zaprezêtuje na forum. Very Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pi± Kwi 22, 2005 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
tak jak obieca³em prezentuje "konstrukcjê" laminatu na stateczniki. Zdjêcia przedstawiaj± etapy laminowania z pominiêciem pierwszego nak³adania w³ukna. Laminat na ostatnim zdjêciu jest jeszcze nieprasowany - po sprasowaniu nienas±czony papier nasi±ka i laminat przybiera na estetyce.



Po d³ugich rozwarzaniach postanowi³em jednak dokanaæ bardzo istotnej zmiany w projekcie - zmiana materia³u tuby. Stwierdzi³em, ¿e PCV bêdzie du¿o pewniejszym materia³em ( przy tym nie bêdê musia³ tyle pracowaæ - brak czasu mnie dobija Mad ). Ciê¿ar bêdzie jednak wiêkszy ni¿ przy tubie z w³ukna. Wcze¶niej zak³ada³em wagê korpusu ~ 600g, a przy PCV 1500g - jednak nie jest to dla mnie problem. Je¶li ten SR ( I320 ) nie poradzi sobie, skonstruujê wiêkszy Wink ...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pon Lip 04, 2005 8:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
po d³ugim przestoju co¶ siê wreszcie ruszy³o. Mianowicie uda³o mi siê zrobiæ ³o¿e SR ( Pozosta³o je tylko posklejaæ ). Oto dwie foty :





Zmontowa³em tak¿e tubê ze statecznikami. Wygl±da to tak Wink :










Generalnie najciê¿ej by³o wyci±æ otwór na statecznik, ale i na to jest rada Wink . W tej chwili pozosta³o poprzyklejaæ stateczniki oraz wykonaæ wyg³adzenia jakim¶ tworzywem. Niestety pojêcia nie mam czego u¿yæ, my¶la³em o poksipolu, ale to jeszcze nie to... Chodzi mi o co¶ o konsystêcji pasty do zêbów ( po zaschniêciu musi byæ jednak twarde ) - bêdê wdziêczny za wszelk± pomoc.

Po udanym locie rakiety HTest postanowi³em u¿yæ w STRATUSie uk³adu UUWS zaprojektowanego przez jaskiniowca.

Zmianie ulegnie tak¿e silnik, gdy¿ je¶li nic konkretnego siê nie stanie to u¿yje silnika na 450g paliwa ( O paliwie postaram napisaæ siê pó¼niej ).


Podsumowuj±c - projekt ma³ymi kroczkami posuwa siê do przodu, nastêpnym etapem bêdzie wykonanie g³owicy i modu³u elektronicznego.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Doktor X



Do³±czy³: 01 Gru 2003
Posty: 27

PostWys³any: Pon Lip 04, 2005 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co widzê po zdjêciach to stateczniki wchodz± trochê w ka³ub, no i to mnie trochê martwi, czy nie bêdzie ci to przeskadzaæ w zamontowaniu silnika?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Wto Lip 05, 2005 6:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
³o¿e Sr wchodzi na styk w stateczniki. Przyklejenie stateczników do ³o¿a bêdzie kolejnym zabezpieczeniem przed ich odpadniêciem w locie. Takie zabezpieczenie by³o ju¿ wielokrotnie stosowane.

PS. Jeszcze raz pytam - czy kto¶ nie ma pomys³u, na klej/tworzywo/uszczelniacz którym móg³bym wykonaæ wyg³adzenie po³±czenia statecznik/tuba.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Wto Lip 05, 2005 6:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PS. Jeszcze raz pytam - czy kto¶ nie ma pomys³u, na klej/tworzywo/uszczelniacz którym móg³bym wykonaæ wyg³adzenie po³±czenia statecznik/tuba.

ja bym proponowal zwykly klej Distal uadnie sie go szlifuje lub po prostu szpachle do karoserii samochodowej (i nie tylko Wink )

EDIT: hehe trzeba byc szybkim jak wiatr Cool <joke> (to do postu kermita ponizej Wink )

_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma


Ostatnio zmieniony przez pessos dnia Wto Lip 05, 2005 8:09 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Wto Lip 05, 2005 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy

W sumie to pesssos uoprzedzi³ mnie, ale i jednocze¶nie potwierdzi³ moje spostrze¿enia co do distalu.

ELZA napisa³:
distal rules!!!!
wiec udalo sie - stateczniki som na miejscu i nawet sie trzymaja Smile

najlepiej zobaczcie sami co ELZA i Charli nawyczyniali
STATECZNIKI - RATUNQ!!!!!!!!!!

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Lip 05, 2005 7:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja robi³em takie "przej¶cia" korzystaj±c z samochodowej szpachli poliestrowej. Wszystko by³o jak nale¿y. Do dostania w ka¿dym sklepiku z samochodowym szpejem.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP