Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lip 02, 2005 6:40 pm Temat postu: |
|
|
Dzi¶ druga próba, znacznie lepsza. To samo co wczoraj ale wiêcej korpusu . Niestety jeszcze przepalilo. Szykujê trzeci± próbê. Fi zewn. nie mo¿e byæ wiêksze jak 35 mm.
FILM
Mam problem z wrzuceniem g³osu do filmiku
Pozdr. A
PS. Widzê, ¿e zrobiê Bostera . Pozazdro¶ci³em testów ksardowi a do tego muszê mieæ mniejszy SR ale starty bêd± po deszczu . SR "Olusia 1M" mia³ paliwa 120 gram ale za dlugo siê jego robi³o. Ma byæ maks. 15 minut na 1 SR |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pon Lip 25, 2005 3:18 pm Temat postu: |
|
|
W temacie silników "2-biegowych":
warto przeczytaæ relacjê z próby takiego silnika:
http://www.inverseengineering.com/Pages/2005/717/717%20Static.html
Tu autor zastosowa³ nieco inne rozwi±zanie ni¿ Arek i reszta:
Z boku silnika umieszczono 5 dodatkowych rurek, z paliwem marszowym, a w g³ównej sekcji silnika umiejscowiono paliwo startowe, pal±ce siê kana³em.
Niestety próba nieudana. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Pon Lip 25, 2005 4:05 pm Temat postu: |
|
|
Zastanawia mnie czemu autor nie zastosowa³ kszta³tek 45 czy 67 stopni tylko 90 moim zdaniem 67 stopni by³o by lepsze |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 02, 2008 7:07 pm Temat postu: Re: SR z dwoma re¿imami pracy |
|
|
Arkadiusz napisa³: | ...........Wkrótce test pierwszego mojego SR z dwoma re¿imami pracy - Startowym i Marszowym. |
Dawno temu to pisa³em ale dzi¶ odby³ siê lot rakiety na silniku z 2 re¿imami pracy - wykonanie rakiety robercik&and¿ejek wiêc mo¿e oni wiêcej napisz± o samym locie
Parametry lotu
FILM_1
Ponoæ mamy wyra¿nie przebity 1 km
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Nie Mar 02, 2008 8:48 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Sezon rakietowy uwa¿amy za otwarty
Rakieta z tuby od papy wa¿y³a 3001g. Spdziewali¶my siê lotu na 300 - 400 m wysoko¶ci i ¶lamazarnego zej¶cia z wyrzutni tak jak by³o z silnikiem Predator i rakiet± Dywan4 w zesz³ym roku
No i siê przeliczyli¶my. Dywan9 wystartowa³ jak rakieta wojskowa a¿ nam ciarki przesz³y. Silnik mia³ 160g paliwa startowego i 560g paliwa marszowego. Masa ca³ego silnika to 1500g - stara technlogia
Praca silnika ponad 6s, ci±g na starcie min 15kG.
Tu macie doskona³e ujêcie z kamery and¿ejka
http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V94.Dywan9a.avi
Jak na silnik co przele¿a³ w piwnicy 3 lata ... Mamy kolejny dowód na d³ugowieczno¶æ paliwa ZPP.
Arkadiusz --> Ani w domu ani w piwnicy :- ) _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:52 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 02, 2008 10:09 pm Temat postu: |
|
|
Zobaczcie , ¿e na tym zdjêciu silnik jeszcze pracowa³
A to zdjêcie gdy przesta³ pracowaæ ( widaæ ciemny punkt a nie jasny ).
Trzeba jednak co¶ obmy¶leæ na okre¶lenie wysoko¶ci poniewa¿ wyliczenia to pobo¿ne ¿yczenia
FILM ten sam ale znacznie l¿ejszy TU
Silnik na paliwie ¿ywicznym nie ch³onie wilgoci. Mo¿e wiêc le¿eæ byle gdzie ( tylko aby na niego nie pada³o ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Wto Kwi 08, 2008 3:23 pm Temat postu: |
|
|
Witam
W niedzielê 06.04.2008 odby³ siê kolejny lot rakiety napêdzanej silnikiem Arkadiusza "SR2R".
Opis rakiety i ca³ego zaj¶cia na naszej stronie http://rakiety.pomorze.pl/ w dziale aktualno¶ci.
pozdr |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Kwi 08, 2008 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Gratulujê piêknej strony www, Waszej firmy TeleMobile Electronics. Mam nadziejê, ¿e firma tak samo piêknie siê rozwija czego Wam ¿yczê.
Silniki 2R zrobi³em 2 lata temu, kilka sztuk z czego chyba wszystkie zadzia³a³y. W silniku zaczyna pracê ma³y zap³onnik, który powoduje zap³on paliwa marszowego. Sekcja marszowa dzia³a jak potê¿ny zap³onnik do paliwa startowego. Nie wiem dzi¶ czym przedzieli³em te dwie sekcje. Byæ mo¿e nast±pi³a pewna zw³oka w zap³onieniu paliwa startowego. A mo¿e 5 m wy¿ej jaki¶ podmuch wiaterka wykrzywi³ tor lotu rakiety . Bo na oko kita z dyszy jest jak byæ powinna - tak s±dzê.
Ogólnie ca³o¶æ SGFW ( Super Gites Full Wypas )
Moje stare silnik chêtniej pracowa³y ni¿ dzisiejsze ale kiedy¶ w nosie mia³em stosunek ciê¿aru silnika brutto to ciê¿aru netto. Dzi¶ testujê tak¿e ten parametr bo zalezy mi na jak najl¿ejszym silniku.
Film ten sam ale znacznie l¿ejszy w formacie wmv macie tu
V95.Striela1.short
V95.Striela1.OSZ
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
adibeat
Do³±czy³: 09 Lip 2006 Posty: 101 Sk±d: Ozorków
|
Wys³any: Wto Kwi 08, 2008 10:14 pm Temat postu: |
|
|
GRATULACJE!!!
Piêkny start, film OSZ marzenie, Panowie, prawie jak Meteor 1...
wyrzutnia profesjonalna... jestem pod ogromnym wra¿eniem. Chyba ten lot bêdzie mi sie ¶ni³ po nocach!
jeszcze raz gratulacje!
PS
6 kwietnia A.D. 2008 z pewno¶ci± zapisze siê na kartach Polskiego Modelarstwa Rakietowego... _________________ Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Kwi 09, 2008 7:28 am Temat postu: |
|
|
No - fantastycznie ch³opaki !!!
Gratulacje dla konstruktorów zarówno rakiety jak i silnika.
¦wietny eksperyment, wszystko uda³o siê znakomicie.
Ogl±daj±c takie materia³y, nabiera siê ochoty do dalszej pracy nad modelami.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Kwi 10, 2008 8:09 pm Temat postu: |
|
|
Chcê zwróciæ uwagê na pewien b³±d pope³niony przy starcie Strie³y_1. Jest nim zbyt sztywne po³aczenie kabla zasilaj±cego z przewodami zap³onnika. Na filmie OSZ widaæ kiedy sie on odrywa. Widaæ jego te¿ na drugiej kamerce przy ujêciu z boku.
Kable musz± byæ lekko z sob± po³±czone a zasilaj±cy obci±¿ony. Byæ mo¿e ten kabel zbyt silnie wp³yn±³ na k±t natarcia rakiety. Próbowa³em zrobiæ analize poklatkow± ale nie znam szybko¶ci kamerki w rakiecie. Na jednej ze stopklatek widaæ kabel - po³±czony z rakiet± - gdy ju¿ opu¶ci³± ona wyrzutniê.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|