Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

SR z dwoma re¿imami pracy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Lip 02, 2005 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzi¶ druga próba, znacznie lepsza. To samo co wczoraj ale wiêcej korpusu Wink . Niestety jeszcze przepalilo. Szykujê trzeci± próbê. Fi zewn. nie mo¿e byæ wiêksze jak 35 mm.



FILM

Mam problem z wrzuceniem g³osu do filmiku Rolling Eyes

Pozdr. A



PS. Widzê, ¿e zrobiê Bostera Wink . Pozazdro¶ci³em testów ksardowi a do tego muszê mieæ mniejszy SR ale starty bêd± po deszczu Rolling Eyes . SR "Olusia 1M" mia³ paliwa 120 gram ale za dlugo siê jego robi³o. Ma byæ maks. 15 minut na 1 SR Wink
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pon Lip 25, 2005 3:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W temacie silników "2-biegowych":
warto przeczytaæ relacjê z próby takiego silnika:
http://www.inverseengineering.com/Pages/2005/717/717%20Static.html

Tu autor zastosowa³ nieco inne rozwi±zanie ni¿ Arek i reszta:

Z boku silnika umieszczono 5 dodatkowych rurek, z paliwem marszowym, a w g³ównej sekcji silnika umiejscowiono paliwo startowe, pal±ce siê kana³em.
Niestety próba nieudana.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pon Lip 25, 2005 4:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie czemu autor nie zastosowa³ kszta³tek 45 czy 67 stopni tylko 90 moim zdaniem 67 stopni by³o by lepsze
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 02, 2008 7:07 pm    Temat postu: Re: SR z dwoma re¿imami pracy Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
...........Wkrótce test pierwszego mojego SR z dwoma re¿imami pracy - Startowym i Marszowym.



Dawno temu to pisa³em ale dzi¶ odby³ siê lot rakiety na silniku z 2 re¿imami pracy - wykonanie rakiety robercik&and¿ejek wiêc mo¿e oni wiêcej napisz± o samym locie



Parametry lotu


FILM_1


Ponoæ mamy wyra¿nie przebity 1 km Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Nie Mar 02, 2008 8:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Sezon rakietowy uwa¿amy za otwarty Laughing

Rakieta z tuby od papy wa¿y³a 3001g. Spdziewali¶my siê lotu na 300 - 400 m wysoko¶ci i ¶lamazarnego zej¶cia z wyrzutni tak jak by³o z silnikiem Predator i rakiet± Dywan4 w zesz³ym roku Cool
No i siê przeliczyli¶my. Dywan9 wystartowa³ jak rakieta wojskowa a¿ nam ciarki przesz³y. Silnik mia³ 160g paliwa startowego i 560g paliwa marszowego. Masa ca³ego silnika to 1500g - stara technlogia Very Happy
Praca silnika ponad 6s, ci±g na starcie min 15kG.
Tu macie doskona³e ujêcie z kamery and¿ejka

http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V94.Dywan9a.avi

Jak na silnik co przele¿a³ w piwnicy 3 lata ... Mamy kolejny dowód na d³ugowieczno¶æ paliwa ZPP.

Arkadiusz --> Ani w domu ani w piwnicy :- )

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:52 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 02, 2008 10:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobaczcie , ¿e na tym zdjêciu silnik jeszcze pracowa³




A to zdjêcie gdy przesta³ pracowaæ ( widaæ ciemny punkt a nie jasny ).




Trzeba jednak co¶ obmy¶leæ na okre¶lenie wysoko¶ci poniewa¿ wyliczenia to pobo¿ne ¿yczenia Wink

FILM ten sam ale znacznie l¿ejszy TU


Silnik na paliwie ¿ywicznym nie ch³onie wilgoci. Mo¿e wiêc le¿eæ byle gdzie ( tylko aby na niego nie pada³o ).

Pozdr. A
Powrót do góry
and¿ej
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 08, 2008 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
W niedzielê 06.04.2008 odby³ siê kolejny lot rakiety napêdzanej silnikiem Arkadiusza "SR2R".



Opis rakiety i ca³ego zaj¶cia na naszej stronie http://rakiety.pomorze.pl/ w dziale aktualno¶ci.

pozdr
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 08, 2008 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratulujê piêknej strony www, Waszej firmy TeleMobile Electronics. Mam nadziejê, ¿e firma tak samo piêknie siê rozwija czego Wam ¿yczê.

Silniki 2R zrobi³em 2 lata temu, kilka sztuk z czego chyba wszystkie zadzia³a³y. W silniku zaczyna pracê ma³y zap³onnik, który powoduje zap³on paliwa marszowego. Sekcja marszowa dzia³a jak potê¿ny zap³onnik do paliwa startowego. Nie wiem dzi¶ czym przedzieli³em te dwie sekcje. Byæ mo¿e nast±pi³a pewna zw³oka w zap³onieniu paliwa startowego. A mo¿e 5 m wy¿ej jaki¶ podmuch wiaterka wykrzywi³ tor lotu rakiety Question . Bo na oko kita z dyszy jest jak byæ powinna - tak s±dzê.

Ogólnie ca³o¶æ SGFW ( Super Gites Full Wypas ) Wink

Moje stare silnik chêtniej pracowa³y ni¿ dzisiejsze ale kiedy¶ w nosie mia³em stosunek ciê¿aru silnika brutto to ciê¿aru netto. Dzi¶ testujê tak¿e ten parametr bo zalezy mi na jak najl¿ejszym silniku.


Film ten sam ale znacznie l¿ejszy w formacie wmv macie tu

V95.Striela1.short


V95.Striela1.OSZ


Pozdr. A
Powrót do góry
adibeat



Do³±czy³: 09 Lip 2006
Posty: 101
Sk±d: Ozorków

PostWys³any: Wto Kwi 08, 2008 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

GRATULACJE!!!

Piêkny start, film OSZ marzenie, Panowie, prawie jak Meteor 1...
wyrzutnia profesjonalna... jestem pod ogromnym wra¿eniem. Chyba ten lot bêdzie mi sie ¶ni³ po nocach!

jeszcze raz gratulacje!

PS
6 kwietnia A.D. 2008 z pewno¶ci± zapisze siê na kartach Polskiego Modelarstwa Rakietowego...

_________________
Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Kwi 09, 2008 7:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No - fantastycznie ch³opaki !!! Very Happy

Gratulacje dla konstruktorów zarówno rakiety jak i silnika.
¦wietny eksperyment, wszystko uda³o siê znakomicie.
Ogl±daj±c takie materia³y, nabiera siê ochoty do dalszej pracy nad modelami.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Kwi 10, 2008 8:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chcê zwróciæ uwagê na pewien b³±d pope³niony przy starcie Strie³y_1. Jest nim zbyt sztywne po³aczenie kabla zasilaj±cego z przewodami zap³onnika. Na filmie OSZ widaæ kiedy sie on odrywa. Widaæ jego te¿ na drugiej kamerce przy ujêciu z boku.

Kable musz± byæ lekko z sob± po³±czone a zasilaj±cy obci±¿ony. Byæ mo¿e ten kabel zbyt silnie wp³yn±³ na k±t natarcia rakiety. Próbowa³em zrobiæ analize poklatkow± ale nie znam szybko¶ci kamerki w rakiecie. Na jednej ze stopklatek widaæ kabel - po³±czony z rakiet± - gdy ju¿ opu¶ci³± ona wyrzutniê.


Pozdr. A
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP