Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

SR z dwoma re磨mami pracy
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Mar 19, 2005 8:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasiaczeq napisa:
.......Czy nie najpro軼iej jest zbudowa silnik w ten spos鏏???...



Nie. Kana wewn皻rzny ma fi 25 mm. Fi wew. komory SR to ok. 46 mm. Czyli grubo嗆 warstwy palnej paliwa ok. 10 mm. Da si jeszcze prasowa. Ale poni瞠j 10 mm ci篹ko ju elaboruje si paliwo ( lekko plastyczne ) do korpusu. Mo積a jeszcze co innego wymy郵e i tak te planuj w wariancie nr 2. Dolna warstwa paliwa ( od strony dyszy ) np. 200 g ma wi璚j Mg i wtedy sporo szybciej sie pali ( Vpal. zale篡 od ilo軼i Mg ).

SR jest ju gotowy. Waga 1500 gram. Waga paliwa 210 + 580 = 790 g. Czyli waga korpusu ( z dysz i zatyczk ) - 710 gram Exclamation Wink . Jutro chyba zrobi test statyczny. Jak jest kto z kamer ( plus moja to mamy dwie ) i blisko mieszka to zapraszam Wink

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Wto Mar 22, 2005 6:37 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 12:17 pm    Temat postu: kszta速 ziarna Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy Exclamation
Z niejak przyjemno軼i witam Kto'a na forum ( ponownie ) Pozdr闚ka Laughing Very Happy Very Happy

Co do silnika o dw鏂h re磨mach pracy to s康z, 瞠 mo積a to za豉twi nie tylko przez rt騜ne sk豉dy mieszanki w dw鏂h sekcjach paliwa, ale tak瞠 przez ukszta速owanie.
Po mojemu po陰czenie silnie progresywnej charakterystyki spalania 豉dunku szczelinowego ( kana gwiazdowy, z wieloma promieniami ) ze spalaniem na powierzcni sto磬owej dla 豉dunku marszowego da這by oczekiwan charakterystyk z silnym pikiem na pocz徠ku i przed逝瞠niem r闚nomiernego ci庵u w czasie p騜niejszym.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam


Hm.... teraz ma這 skromnie. Jestem po prostu dobry Wink

SR na stanowisku



Te na stanowisku



W czasie pracy




FILM


Co wymaga poprawy.

Da mnie paliwa S a wi璚ej M. Film jak dam d德i瘯 i napis to zmieni linka. Na razie mam problem z WinXP Rolling Eyes


Pozdro

PS. Kermit , bez tych SR bym chyba zdurnia Rolling Eyes . Dzi瘯i tym pracom po prostu wy豉dowuj z貫 emocje a 豉duj dobre Wink . Serdecznie pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pon Mar 21, 2005 10:07 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 1:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na filmie to wygl康a這 dobrze, poza 2 szczeg馧ami:
- gigantyczna erozja dyszy
- czy silnik ma wystarczaj帷 moc?
Niestety pr鏏y statyczne bez hamowni nie daj na to pytanie odpowiedzi.
Czekam na bardziej praktyczne testy Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 2:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa:
.............
- gigantyczna erozja dyszy
- czy silnik ma wystarczaj帷 moc?.......



1. Eeeeeeeeeeeee. Z 12 mm przed - na 13 mm po.

2. A nie wida tego Idea Wink

Ale fakt Idea . hamownia by sie przyda豉 Rolling Eyes .


Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Wto Mar 22, 2005 6:38 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 2:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako ci庵u nie wida (mo瞠 brak d德i瘯u?) - no ale raczej ci庵 i tak trudno oceni.
Co do dyszy - je瞠li tak jak m闚iesz, to spoko - mo瞠 mi si zdaje.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kto napisa:
Hm.... teraz ma這 skromnie. Jestem po prostu dobry Wink


Witam
Powiem wi璚ej - jeste coraz lepszy. Very Happy

Silnik bardzo widowiskowy.
ζdny zap這n no i r闚na praca.

Pozdrawiam

KSARD
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paliwo 篡wiczne mam doskonale rozpracowane. W tym czuj si dobry Wink . Pr鏏a ta pokaza豉 co ciekawego. Paliwo M dzia豉 jak pot篹ny zap這nnik i st康 r闚na praca SR Idea Rolling Eyes . Dlatego teraz p鎩d tym tropem. Robi ju kolejny SR ale paliwa S b璠zie 150 g , paliwa M - 590 g. Chyba na tym SR ju wystrzel kamere w kosmos Wink . Na spadochron dam op騧niacz pirotechniczny. Czas pracy SR plus 5 sekund. Na plaiwie 篡wicznym zrobi ju w zasadzie dwolny SR z mas paliwa do 1 kg. Ryzyko tkwi w technologi robienia korpusu silnika. Jedna ba鎥a powietrza w ZE i mamy przepalenie korpusu Confused . Korpus powinien by w pr騧ni odpowietrzany a tego nie robi z jasnych wzgl璠闚. Nadrabiam to staranno軼i wykonania korpusu ( ale pewno軼i nie mam ) , st康 znowu ciagnie mnie do rur PE Wink


Pozdro
Powr鏒 do g鏎y
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy Exclamation
crave napisa:
Jako ci庵u nie wida (mo瞠 brak d德i瘯u?) - no ale raczej ci庵 i tak trudno oceni.

a jednak mo積a pokusi si o pewn ocen

Paliwa by這 790g silnik pracowa 7 sekund
w pierwszych trzech sekundach poszlo prawdopodobnie 2/3 tego 豉dunku czyli jakie 530g.
Z obserwacji wyp造wu gaz闚 z dyszy wynika 瞠 pr璠ko嗆 wulotowa znacznie przekroczy豉 pr璠ko嗆 d德i瘯u ( szacuj to na jakie 1200m/s)

to by dawa這 ci庵 jakie 200N. a impuls 1050Ns

Ale to wszystko nadal jest gdybanie bo hamowni nie ma Crying or Very sad

niemniej po kicie wida 瞠 silnik ma powera Exclamation

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Nie Mar 20, 2005 9:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆!

Cytat:
Paliwa by這 790g silnik pracowa 7 sekund
w pierwszych trzech sekundach poszlo prawdopodobnie 2/3 tego 豉dunku czyli jakie 530g.
Z obserwacji wyp造wu gaz闚 z dyszy wynika 瞠 pr璠ko嗆 wulotowa znacznie przekroczy豉 pr璠ko嗆 d德i瘯u ( szacuj to na jakie 1200m/s)


Ciekawi mnie na jakiej podstawie takie wnioski( czy to do鈍iadczenie czy mo積a to wyczyta patrz帷 na prac silnika?)
Mnie te podoba si test. To chyba najlepsza praca pana Ktosia jak widzia貫m. Mo磧iwe , 瞠 to dzi瘯i tej nowej strategii jak poszed przy produkcji silnik闚. W ka盥ym razie efekt zaskakuj帷y. Mam tylko objekcje co do ko鎍owej fazy pracy: czy ten "p這myk" to wynik spalania inhibitora, czy jest to dopalaj帷e si paliwo? Swego czasu wiem ,瞠 Kto prowadzi prac na paliwem , kt鏎ego koniec pracy mia oznacza koniec.
I co ? S jakie wyniki?

pozdrawiam

ps. powodzenia w dalszych pracach. A tak przy okazji to jaki kole zrobi 4kg silnik i chwali si w dziale "modele". Proponuj upomnienie. Wink

_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Mar 21, 2005 2:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa:
....Mo磧iwe , 瞠 to dzi瘯i tej nowej strategii jak poszed przy produkcji silnik闚.
......czy ten "p這myk" to wynik spalania inhibitora, ................
.Swego czasu wiem ,瞠 Kto prowadzi prac na paliwem , kt鏎ego koniec pracy mia oznacza koniec.
............. A tak przy okazji to jaki kole zrobi 4kg silnik i chwali si w dziale "modele". Proponuj upomnienie. Wink



1. Na pewno

2. Wg mnie to skutek tego, 瞠 za du穎 by這 paliwa S a za ma這 M. Wiadomo o co chodzi. Ale trudno o nag造 koniec pracy SR.

3. Nie wiem o co chodzi. A wi璚 to ma這 wa積e Wink .

4. Bana jemu albo na wej軼iu jedno skasowanie. Pajonat SR by tak nie napisa.

Pozdro
Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Mar 21, 2005 10:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Film ju jest z d德i瘯iem. Potem skasuj post.


Pozdro
Powr鏒 do g鏎y
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Pon Mar 21, 2005 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz powiedzie mo積a znacznie wi璚ej -
po wst瘼nej analizie mo積a wywnioskowa:
czas pracy "startowej" - ok. 2,5 s
czas pracy marszowej (do momentu diametralnego zmniejszenia p這mienia - prawdopodobnie ci庵u) - ok. 4,5 s
czas pracy ca趾owitej, razem z resztkami dopalaj帷ego si paliwa - 8,5 s

Trzeba przyzna, 瞠 8,5 s to nie ma這 - to chyba by oczekiwany efekt. Mo積a by by這 jeszcze nieco zmniejszy czas sekcji startowej (do np. 1 sek), przy zachowaniu tej samej wagi paliwa - da這 by to niez貫go kopa.

Poza tym - PE jest 鈍ietne: a wypalony korpus mo積a tu po starcie wzi望 do r瘯i i jest przyjemnie ciep造 - szczeg鏊nie w te zimowe przedpo逝dnia, idealnie nadaje si na grza趾e do r彗.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 8:24 am    Temat postu: Sr 54 Odpowiedz z cytatem

Witam

Ten test mia na celu sprawdzenie pracy silnika z karmelk nadchloranow.
Jak ju kiedy wspomina貫m, pierwsza pr鏏a silnika z tym paliwem nie zako鎍zy豉 si sukcesem, poniewa silnik wykazywa silne pulsacje.
Diagnoza wst瘼na by豉 taka, aby zwi瘯szy ci郾ienie panuj帷e w silniku i ty samym zniwelowa kichanie.
Tak powsta silnik Sr54, kt鏎y mo積a podci庵n望 pod silnik o dw鏂h re磨mach pracy.


Parametry silnika:
2 segmenty paliwa typu BATEST - inhibitowane na powierzchni zewn皻rznej.
Pierwszy segment paliwa (patrz帷 od strony dyszy) - karmelka nadchloranowa. Receptur opracowa Jaskiniowiec.
Drugi w kolejno軼i segment to zwyk豉 karmelka cukrowa 65/35.
Ci篹ar paliwa ca趾owity = 35+35= 70g
Ci篹ar ca趾owity silnika 195 g.
字ednica zew. silnika 31 mm a d逝go嗆 190 mm.
字ednica krytyczna dyszy 6,6 mm co da這 zacisk silnika Kn=130.

Przebieg testu:
Czas rozpalania 0,6 sek
Czas spalania I segmentu 0,6 sek
1 rozb造sk po 3,267 sek
2 rozb造sk po 3,734 sek
3 rozb造sk po 4,067 sek
Czas spalania II segmentu 12,334 sek
Czas stabilnego spalania II segmentu 8,5 sek



Film

Pr鏏 nie zaliczam do wpe軟i udanych, ale jest to przyk豉d na zbudowanie silnika o dw鏂h re磨mach pracy - startowym i marszowym.
Startowa faza udna, natomiast marszowa nie ca趾iem.
Zachodzi potrzeba zastosowania innego paliwa ni karmelek nadchloranowy.
Na uwag zas逝guje zachowanie si tego paliwa przy zmianie jego parametr闚 pracy.
Mo積a zauwa篡, 瞠 zwi瘯szenie ci郾ienia nie wiele wnios這 do sprawy.
Paliwo ma nadal tendencj do spalania pulsacyjnego, ale sta這 si co dziwnego. Ot騜, po 3 rozb造sku (patrz film) silnik pracowa ju stabilnie. Czy瘺y zmiana geometrii, a nie ci郾ienie mia豉 pozytywny wp造w na zachowanie si silnika Question
Zastanawiaj帷e jest r闚nie to, 瞠 pocz徠ek pracy silnika by wyj徠kowo dynamiczny. Jaskiniowiec przypuszcza, 瞠 wynika to z faktu na這瞠nia si efekt闚 pracy dw鏂h segment闚. Idea

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 3:44 pm    Temat postu: kt鏎y pierwszy????? Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy
Widzia貫m filmik z pr鏏y silnika i zastanawia mnie jeden fakt.
pocz徠kowo du穎 bia貫go dymu a p騜niej dym s豉by ze snopami iskier.
Po mojemu to wygl康a na to 瞠 pierwsza odesz豉 jednak zwyk豉 karmelka, a dopiero p騧niej ta na nadchloranie. Tak wi璚 chyba nie w tej kolejno軼i nast徙i這 wypalenie si paliwa jak to opisujesz.
Mo磧iwe 瞠 jestem w b貫dzie ale tak wynika z obserwacji. Confused
A efekt synergiczny?? mo磧iwe 瞠 wzrost ci郾ienia przy jednoczesnym spalaniu nadchloranowej i zwyk貫j karmelki. Z tego by wynika這, 瞠 nadchloranowa ma ni窺zy wyk豉dnik ci郾ieniowy, a wi璚 Twoja uwaga na temat zmiany geometrii mo瞠 by s逝szna. Czyli wi瘯szy zacisk.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawy eksperyment....i zupe軟ie nieoczekiwane rezultaty...Smile

Je郵i chodzi o interpretacj wynik闚, s康z, 瞠 na這篡造 si dwa efekty:

1. Wa積iejszy: Karmelek nadchloranowy ma siln zale積o嗆 szybko軼i spalania od ci郾ienia (oczywi軼ie dla ma造ch delta P). Ci郾ienie zosta這 wytworzone przez szybko spalaj帷y si karmelek saletrowy, kt鏎y jak wiadomo niemal niezale積ie od ci郾ienia spala si z t sam szybko軼i. Tak wi璚 spalaj帷y si karmelek stworzy warunki do burzliwego i szybkiego spalania karmelka nadchloranowego.
W momencie gdy karmelek si zu篡, p這na juz tylko karmelek nadchloranowy (ma豉 ilo嗆 dymu o tym 鈍iadczy) a jego powierzchnia nie by豉 do嗆 du瘸 by podtrzyma ci郾ienie i szybkie spalanie.
By mo瞠 gdyby kszta速 ziaren by taki, 瞠 kana w karmelku nadchloranowym by wy這穎ny karmelkiem saletrowym efekt by豚y nieco inny.

2. Mniej wa積y: znane s w豉軼iwo軼i katalityczne potasu w spalaniu cukr闚. Kiedy potas wyfrun掖 z silnika wraz ze spalinami karmelka, spalanie spowolni這. Tutaj pewnie eksperyment z utleniaczem mieszanym KNO3+AP albo AP + KP m鏬豚y wiele wyja郾i.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klanim sie pieknie Very Happy
Goscinnie na compie i bez polskiej czcionki:(
PINOT napisa:

By mo瞠 gdyby kszta速 ziaren by taki, 瞠 kana w karmelku nadchloranowym by wy這穎ny karmelkiem saletrowym efekt by豚y nieco inny.

A moze odwrotnie Question Question Question
daloby to prekursor do spalania na stozku Idea

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Karmelka nadchloranowa zawiera豉 7% KNO3. Tak wi璚 potas by. Bez saletry lub co najmniej 5%w璕la karmelka nadchloranowa nie chce si pali !
Po prostu szybko嗆 spalania (rozk豉du) karmelki nadchloranowej jest tak du瘸 i powstaje przy tym taka masa gaz闚, 瞠 p這mie (przy spalaniu na wolnym powietrzu) zostaje dos這wnie zdmuchni皻y i paliwko ga郾ie.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sro Kwi 13, 2005 7:47 pm    Temat postu: Re: kt鏎y pierwszy????? Odpowiedz z cytatem

kermit napisa:
Po mojemu to wygl康a na to 瞠 pierwsza odesz豉 jednak zwyk豉 karmelka, a dopiero p騧niej ta na nadchloranie.


Witaj
By這 dok豉dnie tak jak piszesz.
Bia造 dym - to wynik szybkiego spalenia si karmelki klasycznej, a p騧niej pali豉 si ju tylko karmelka nadchloranowa.
Kolejno嗆 u堯瞠nia segment闚 w silniku by豉 dok豉dnie taka jak pisa貫m wy瞠j.
Zrobi貫m to z rozmys貫m po to, aby produkty spalania przesz造 przez kana w paliwie na karmelce nadchloranowej.

Paliwo na wolnym powietrzu pali si pi瘯nie, jak wida to na zdj璚iu poni瞠j (ma這 dymu i pi瘯ny p這mie).


W silniku jednak sprawia wiele trudno軼i.
Stwierdzi貫m do鈍iadczalnie, 瞠 豉two jest zdmuchn望 p這mie w pal悠m si paliwie. Shocked
Analiza i wnioski przytoczone przez Pinota chyba dobrze oddaj to, co zasz這 we wn皻rzu silnika Sr54.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Lip 01, 2005 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Kr鏒ka pr鏏a
- nieudana. W zamy郵e by mo瞠 SR pomocniczy Boster ( mam nadziej, 瞠 po angielsku ok mapisa貫m ).

Widok og鏊ny . Fi kryt. dyszy 7 mm, ci篹ar paliwa ok. 120 gram. D. SR 230 mm, fi zewn. ok. 32 mm.



W czasie pracy



Ni瞠j ciekawostak. SR bez dyszy, z samym kana貫m fi 7 mm. - pewno z kiep軼iutkim ci庵iem. Dlatego ciekawostka.




Boster 1 nie wytrzyma ci郾ienia




a w zamy郵e ma by SR niskoci郾ieniowym. Korpus mia 2 mm grubo軼i. Do這輳 1,5 mm.

FILM


Pozdr. A


PS. Paliwo wysokokaloryczne ( 20 % Mg ) plus przy酥ieszacz palenia .
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast瘼ny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP