Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silniki AEROSTOŻKOWE
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Lut 04, 2005 11:00 am    Temat postu: tokarka Odpowiedz z cytatem

ja mam tokarke a nawet frezarke, przysylacie rysunki autocad na adres domowy i produkuje co sie wam zamarzy:))
Prawie zawodowo zajmuje sie przerabianiem motocykli... wiec...a rakiety i bron to taka zabawa na boku
Powrót do góry
maslak666



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie Maj 29, 2005 6:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chylę czoła i biję pokłon temu filmikowi Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Ludzie kochani, to jest niesamowite... Mój kolega ma fabrykę śrubek, niezwykle precyzyjne tokarki i sprzęt wszelkiego rodzaju, dajcie więcej teorii, a najlepiej gotowy projekt takiego rozwiązania. Podejmuje siem zrobienia silnika z taką dyszą, o ile na forum znajdzie się wystarczająca ilość teorii. Przeglądałem tą 3 stronkę podaną w 1 poście, ale tam jest bardzo dużo technicznego słownictwa, mój angielski temu nie podoła... Także kto wie cosik wiecej - piszcie...

Pozd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fnmilo



Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 49
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto Maj 31, 2005 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

maslak (Podejmuje siem zrobienia silnika z taką dyszą, o ile....)

to ja postaram się tobie coś podpowiedzieć :
- temperatura gazów może przekroczyć nawet 1400 stopni C co na pewno spowoduje erozje dyszy ze zwykłej stali tego nie zrobisz chyba że ze s.sprężynowej ( temperatura topnienia 1837°C) ale to będzie waga )
- zostaje grafit lub inne spieki ceramiczne ??????? kwestia wytrzymałości,kruchości ,mocowania a i jeszcze jedno ta dysza moim zdaniem nadaje się do SR na paliwo ciekłe (brak możliwości zatkania)

mam dostęp do obrabiarek CNC ale do czegoś takiego niepodchodzę .Wiem fajnie wygląda jest OK ale koszt wykonania czegoś takiego jest wręcz astronomiczny ConfusedWątpie że znajomy poświęci kilkadziesiąt roboczogodzin maszyn na coś takiego Question

_________________
GG 9628588
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maslak666



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto Maj 31, 2005 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano póki co to nie wiem nic o zasadzie działania tej dyszy, bo na prośbę o opisanie nikt nie odpowiedział... Tam na filmiku jest na paliwo stałe, więc jednak można. Rzeczywiście, problem będzie z tym, czy mi nie spali tej dyszki, bo tam na filmiku stożek siem rozgrzał do czerwoności. Uważam, że spróbować zawsze warto, nawet jeśli siem nie uda, także moja prośba o materiały teoretyczne jest nadal aktualna.

Pozd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Sro Cze 01, 2005 8:25 am    Temat postu: zasada inwersji Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Very Happy
Narysuj sobie przekrój dyszy, a potem rozetnij go na połowę po osi. Zamieniając miejscami połówki otrzumasz przekrój dyszy aerostożkowej.
Czyli jak widzisz w normalnej dyszy rozprężanie gazów (poza tym, że następuje wzdłóż dyszy), zachodzi od osi na zewnątrz, a w stożkowej, od zewnątrz ku środkowi.
Daje to skrócenie dyszy, ale nastręcza po drodze wiele problemów konstrukcyjnych. Najlepiej to wychodzi przy zastosowaniu całego rzędu mniejszych silników z dyszami skierowanymi tak, żeby rozprężanie następowało na wspólnym zewnętrznum stożku. (Albo klinie, bo i takie rozwiązanie widziałem) Niemniej problemy z nagrzewaniem się stożka albo klina są nie do uniknięcia i to chyba jest głównym powodem małej popularności tego rozwiązania. Narazie są to konstrukcje doświadczalne.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Wto Cze 07, 2005 1:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie

pozmieniam troche kolejnosc ale coz Wink
fnmilo napisał:
ta dysza moim zdaniem nadaje się do SR na paliwo ciekłe (brak możliwości zatkania)

Nadaje sie jak najbardizej na paliwo stale np na bazie AA gdzie spalanie przebiega w fazie gazowej i tylko takie produkty zostaja wyrzucone na zewnatrz
fnmilo napisał:
- zostaje grafit lub inne spieki ceramiczne

i tu nasowa sie moje pyatnie jakie gazy powstaja przy spalaniu paliwa na bazie aa utleniajace czy redukujace (chodzi mi o zastosoawnie na dysze grafitu tak jak to mialo prawdopodobnie miejsce na filmie)

pozdrawiam

_________________

plany na dziś są takie, że ich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
fnmilo



Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 49
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw Cze 09, 2005 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

cały czas chodziło mi to po głowie aż dziś wpadłem na to w ogrodniczym
dysz ta przypomina najzwyklejszą polewaczkę do trawników z regulowanym strumieniem
ale wracając do dyszy aero..... metodą porównania , liczenia z łopatologią
wyszło mi coś takiego :(mogę się mylić) za bazę obrałem sobie łeb śruby
około 6 mm silnik na filmie ma średnice około 78 - 82 mm , a co do bebechów to wyglądają one tak:




część dyszy zewnętrznej jest mocowana do korpusu silnika i uchwytu stożka ,
sam stożek jest mocowany na sztywnej śrubie która jest elementem mocująco ustalającym ,na pewno
nie przebiega przez całą długość śilnika
(mocowanie max uchwytu 15 -20 mm od części zewnętrznej )eliminuje to
drgania i nie zakłuca przepływu gazów.materiały ?? na bank grafit i stal
wykonanie koszmarnie pracochłonne i przekraczające możliwości wielu
do tego jeszcze próbkowanie i od nowa zabawa (brak dokumentacji wykonawczej )
po prostu sztab ludzi ,labolatorium i kasiora Wink
[/img]

_________________
GG 9628588
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fnmilo



Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 49
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią Sie 26, 2005 6:25 pm    Temat postu: test FnMilo & Aerostożek Odpowiedz z cytatem

Witam
dawno mnie nie bylo ale to nic ,dzień dzisiejszy był fajowski odpaliłem o godzinie 17.00 pierwszy silnik aerostożkowy w wersji lekkiej .
Korpus aluminiowy wytrzymał , dysza ok trzymała się natomiast puściła zatyczka i tu dałem ciała ale może nie do końca zadziałało to jak bezpiecznik ciśnieniowy . Fotki i filmik choć kiepskiej jakości bo operator się bał będą w poniedziałek muszę je troszkę okroić.
a i oto początek
http://img366.imageshack.us/img366/786/pict16558kq.jpg
nie będe się rozpisywał wszystko było testem wytrzymałościowym
http://img382.imageshack.us/img382/6473/pict16458lp.jpg hamownia
http://img382.imageshack.us/img382/8566/pict16584qc.jpg na rozbiegu

_________________
GG 9628588


Ostatnio zmieniony przez fnmilo dnia Sob Sie 27, 2005 4:38 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pią Sie 26, 2005 11:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Próba na hamowni?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2005 8:48 am    Temat postu: Uuuuu ! Odpowiedz z cytatem

Witaj

Oceniam ten test jako wydarzenie dużej rangi.
Gratuluję i czekam na szczegóły dotyczące silnika oraz samego testu - bo nie wiele na ten temat napisałeś.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Qba



Dołączył: 04 Lut 2003
Posty: 104
Skąd: Podkarpacie - okolice Rzeszowa

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2005 12:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki mały offtopic - łądnie wyglada ta hamownia na zdjeciach - moze dał byś jakies dokladniejsze fotki i krótki opis w topicu o hamowniach??

Pozdro

_________________
Qba
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Rafał



Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: to umiesz??

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2005 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PRO projekt PRO wykonanie

mógłbyś podac więcej szczegółów dotyczacych testu
PS
najlepiej filmik

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP