 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Sob Sty 01, 2005 8:51 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
uda³o mi siê otrzymaæ dobre paliwo na bazie AN, jednak nie ca³kowicie czystej poniewa¿ u¿y³em dodatku AP. Oto sk³ad paliwa:
EPA - Energetyczne Paliwo Amonowe
NH4NO3 35%
NH4ClO4 35%
Pam 15%
PNC (ciek³y lepiszcz Nitrocelulozy i Poliuretanu 30/70) 15%
Generalnie sporo zabawy, ale warto by³o . Z próbki w silniku 5g otrzyma³em piuropusz iskier i ognia wysoko¶ci 1,5 m, prawie zero dymu oraz spory "ryk" silnika. Ziarno paliwa jest naprawdê PANCERNE my¶lê, ¿e spokojnie mo¿na siêgaæ do zakresu 600 PSI , gorzej mog³o by byæ w takim wypadku z nag³ym wzrostem szybko¶ci palenia. Poni¿ej przebieg pracy silnika.
0.0 Zap³on
0.0-0.5 Cisza ( malutki p³omieñ i troszkê dymu ).
1.0 Pocz±tek pracy silnika ( rozkrêca siê ).
2.0 Maksymalny Ci±g.
3.2 Ci±g zaczyna maleæ.
4.0 Dopalanie siê paliwa oraz koniec pracy SR.
Czas dzia³ania 4sek.
Kultura Pracy - dosyæ dobra, ale mog³a by byæ lepsza.
Preparacja sk³adników i paliwa
0. Odwa¿enie sk³adników
1. Mielenie AP przez 40 sek. w m³ynku do kawy.
2. Mielenie AN na py³.
3. Suszenie utleniacza w piekarniku 120 C przez 20 min.
4. Mieszanie lepiszczy
5. Zmieszanie PAM z lepiszczem.
6. Dodanie suchych utleniaczy do lepiszcza.
7. Preparacja ziarna.
Dalej bêdê pracowa³ nad dodaniem katalizatorów AN i skróceniem czasu palenia.
PS. AN by³o stabilizowane C drzewnym 2% oraz KNO3 2%.
PS2. U¿y³em wy¿ej wspomnianego Domaluxu - prawdê mówi±c to ¿adnych bumbli .
PS3. Test silnika 30 g w poniedzia³ek - mo¿e bêd± zdjêcia . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Nie Sty 02, 2005 8:10 pm Temat postu: |
|
|
Fakt, Domalux z NC to ca³kiem skubany klajster do paliwek Ale co do "bumbli", to nie puchnie to tak, aby by³o to bardzo widaæ, a jedynie w przekroju paliwka, na miejscu z³amania próbki jak popatrzysz przez lupê, to najprawdopodobniej zauwa¿ysz lekk± porowato¶æ paliwka. Niestety, nawet taka s³abo widoczna porowato¶æ daje nieco k³opotów. Je¶li faktycznie wsio by³o gut, to superowo. A swoj± drog± ciekawe, mnie (i nie tylko mnie) paliwka z AP maj± tendencjê do wydmuchiwania p³omienia i ga¶niêcia. Mo¿e jeszcze nie siêgnê³e¶ wystarczaj±cych prêdko¶ci przep³ywu gazów w kanale?
Tym niemniej gratuluje prób i ciekawego paliwkowego kierunku. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Nie Sty 02, 2005 10:17 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
faktycznie, nie prze³amywa³em ziarna. Lecz jednak twoje obawy mog± byæ uzasadnione, jednak to oka¿e siê w nastêpnym te¶cie (czekam na lepsz± pogodê ). Mimo wszystko jestem dobrej my¶li gdy¿ utleniacze by³y dobrze wysuszone.
Co do ga¶niêcia p³omienia to zauwa¿y³em minimalne przerwy - naprawdê minimalne na pewno nie wiêksze ni¿ 0,1 sek .
Kiedy¶ przeprowadza³em próbê Domaluxu z KNO3 - warte po¿a³owania i w³a¶nie w tamtej próbce zauwa¿y³em lekk± porowato¶æ paliwa, jednak nawet to nie powiêkszy³o prêdko¶ci spalania (ok.1mm/3sek). .
PS. Mam pe³no korpusów z w³ókna szklanego ok. 200 , czy kto¶ by³by w stanie oszacowaæ ich wytrzyma³o¶æ ci¶nieniow±. Parametry:
FI ZEWNÊTRZNA : 3cm
GRUBO¦Æ ¦CIANEK : 3mm
U£O¯ENIE W£UKIEN : Jak w linie ( Kiedy ci±gniemy w³ukna zaciskaj± siê ).
PS2. Je¶li kto¶ chce to mogê sprzedaæ trochê tych rur - za³ó¿my 50-75 szt. do sprzedania (Je¶li bêd± chêtni to cena na priv). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Nie Sty 02, 2005 10:56 pm Temat postu: |
|
|
Kiedy¶ liczy³em takiue rury i s±dzê, ¿e je¶li jest to typowy kompozyt epox/w³ókno szklane rura 30x3,0 powinna spokojnie wytrzymaæ 50 atmosfer przez kilkadziesi±t minut (ponad 700 psi). Wszystko zale¿y od jako¶ci wykonania (konkretnie od potencjalnych defektów struktury laminatu)
Zwykle rura (dobrego producenta a nie gara¿owca) o tych wymiarach ze zwyk³ego polietylenu wytrzymuje 40 atmosfer przez czas rzêdu kilkudziesiêciu godzin. Sprawdzone w praktyce...
Uwa¿am, ¿e spokojnie te rury nadaj± siê na silniki rakietowe. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Sty 02, 2005 11:20 pm Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: | .... Mam pe³no korpusów z w³ókna szklanego ok. 200 , .....Je¶li kto¶ chce to mogê sprzedaæ trochê tych rur - za³ó¿my 50-75 szt. do sprzedania (Je¶li bêd± chêtni to cena na priv). |
Ciekawa by to by³a oferta gdybym móg³ je kiedy¶ kupiæ. Ale nie mo¿na. No chyba, ¿e z workiem kasy . Mam rury PP nawet o grubo¶ci 10 mm
Pozdr. A  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 8:51 am Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: | i w³a¶nie w tamtej próbce zauwa¿y³em lekk± porowato¶æ paliwa, jednak nawet to nie powiêkszy³o prêdko¶ci spalania (ok.1mm/3sek). . |
Witaj
Przeczyta³em Twoje informacje z duzym zaciekawieniem, gdy¿ ten temat tak¿e mnie bardzo interesuje. Jednak do pe³nej satysfakcji brakuje mi tu podstawowych informacji dotycz±cych konstrukcji samego silnika, czyli:
jego wymiarów, geometrii ³adunku, zacisku, masy u¿ytego w próbie paliwa,
a ponad to:
czasu trwania ci±gu, sposobu zap³onu, itp.
Dopiero te dane pozwoli³yby na obiektywn± ocenê SR i ewentualne wyci±ganie ogólniejszych wniosków.
A tak na marginesie, czy dobrze oceni³e¶ prêdko¶æ spalania paliwa? (1 mm/ 3 sek - prêdzej odwrotnie no i ta masa paliwa 5 g - to nie pomy³ka )
Pozdrawiam i czekam na wie¶ci z kolejnego testu
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pirozol

Do³±czy³: 21 Kwi 2004 Posty: 22 Sk±d: ¶l±skie
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 2:33 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Generalnie paliwa oparte na NH4NO3 maj± sk³ad :
Utleniacz 60/70 %
Katalizatory 2/7 %
Py³y Metali 5/20 %
Lepiszcza 10/20 %
Stabilizatory 2 % |
czego mo¿na uzyæ jako katalizatora i stabilizatora?[/quote] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 9:50 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
pirozol : my¶le, ¿e takim stabilizatorem i katalizatorem mo¿e byæ B³êkit paryuski oraz w niektórych przypadkach C ( reduktor, stabilizator, i w minimalnym stopniu katalizator ).
ksard : tak w³a¶nie 1mm/ 3sek jednak w bardzo starej ( ok. 3 lata temu ) próbce, sk³ad by³ mniej wiêcej taki :
KNO3 55
Poliuretan 45
JEDNAK TEN SK£AD BY£ ¦MIESZNY ( prosze nawet tego nie próbowaæ )- W TAMTYM CZASIE ROBI£EM TEGO TYPU MIESZANKI , JEDNAK TO ¯E TAKIE "CO¦" TESTOWA£EM NIE ZNACZY ,¯E DZI¦ TAKIE RZECZY ROBIE .
Je¶li chodzi o parametry silnika to niestety nie zosta³y zapisane - to by³y tylko testy paliwa, aczkolwiek pope³ni³em b³±d.
Waga silnika, to nie b³±d (to by³a reszta paliwka które pozosta³o mi z wiêkszego silnika do którego obieca³em zdjêcia).
PINOT : mam pytanie czy móg³by¶ podaæ jak to zrobi³e¶ - bo bardzo by mi siê wzór przyda³ ...
PS. Przeprowadzi³em testy wiêkszego silnika HP, jak zrobiê sobie serwer w republice to dam opis i zdjêcia. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 10:48 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
w³a¶nie za³o¿y³em konto w republice .
Testowa³em silnik w rurze PCV 3/4
Dysza zaklejona plastelin± w celu ochrony przed zawilgoceniem.
Oto wstêpne parametry:
Dysza:
La Vala
D³ugo¶æ : 2cm
Materia³ : Gips (B£ÊDNIE)
Zatyczka
D³ugo¶æ : 3cm
Materia³ : Gips
Korpus:
Rura PCV 3/4
Grubo¶æ ¦cianek : 2,5mm
D³ugo¶æ : 9cm
Paliwo:
D³ugo¶æ 4cm
MASA PALIWA OK. 30g
Spalenie na powierzchni bocznej (kana³)
1 Blok paliwa, ca³kowicie inhibitowany.
Sk³ad : taki jak w postach u góry .
Zacisk Kn : 65
Silnik w czasie pracy:
Miejsce startu po pracy:
Silnik po pracy:
Dysza po pracy:
OPIS:
Silnik HP startowa³ z kijkiem, niestety nie z prowadnicy rurowej tylko z ziemi (nie mia³em czasu i¶æ na poligon i posz³em na najbli¿sze ³±ki gdzie nie mia³em umieszczonej prowadnicy, wiêc wbi³em w ziemiê). Silnik zablokowa³ siê w ziemi gdy¿ wiej±cy wiatr przesun±³ kijek blokuj±c go o skarpê. Poni¿ej opis startowy.
0.0 - Silnik lekko przewraca siê blokuj±c o skarpê.
0.2 - Zap³on.
1.0 - Zaczyna widaæ p³omieê wylotowy i dymy.
2.5 - Silnik rozkrêca siê.
4.0 - Apogeum.
4.5 - Przepala kijek.
5.8 - Dopalanie siê paliwa.
6.5 - Koniec pracy silnika.
Dane:
ZAP£ON OD GÓRY
CZAS DZIA£ANIA - 6,5 sek
KULTURA PRACY - Idealna.
Wnioski:
Po "sekcji zw³ok" nie zauwa¿y³em ¿adnych pozosta³o¶ci paliwa.
Uwa¿am, ¿e powinienem zwiêkszyæ masê zap³onnika.
Spokojnie mo¿na zwiêkszaæ Kn do 100 (na razie ).
Niewielkie ilo¶ci dymu.
Paliwo ma kopa, a sk³ad jest do¶æ optymalny lecz bêdê pracowa³ nad skróceniem czasu pracy silnika.
Erozja dyszy ogromna
Paliwo jest bardzo "gor±ce".
PS. Silnik jest obklejony ta¶m± poniewa¿ zauwa¿y³em, ¿e kiedy ¶cianki PCV siê nadtapiaj± ta¶ma utrzymuje je w pozycji nienaruszonej .
PS2.Teraz pracujê nad silnikiem z opisanych wy¿ej rur z w³ukna. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 11:36 pm Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: |
¯ywice Epoxydowe utwardzane s± Z1 który jest silniejsz± zasad± od NH3 i powstaje nam Azotan trójetylenotetraaminy który zachowuje siê jak zbêdny balast w paliwie . A dotego w wyniku reakcji powstaje gazowy NH3 który robi nam "bumble w ziarnie" . Chyba ,¿e uzywasz innego utwardzacza ni¿ Z1. |
Witam
W³a¶nie dzi¶ uda³o mi siê kupiæ 4 ró¿ne utwardzacze do ¯E, a mianowicie: IDA2, ET, PAC, TFF i zrobi³em ma³e próbki. Do pude³eczek po filmach wpakowa³em po 10 cm3 ¿ywicy + utwardzacz (od 2 do 10 ml w zale¿no¶ci od typu). Nastêpnie dosypa³em mielonej ale nie suszonej saletry amonowej i....czeka³em co bêdzie siê dzia³o. A oto wnioski:
PAC - zapaszek amoniaku, gazowanie, mieszanka wykipia³a (ocena - pa³a!)
IDA2 - zapaszek, gazowanie, spuch³o i rozgrza³o siê (ocena - pa³a!)
TFF - zapaszek, lekkie spuchniêcie i lekkie rozgrzanie siê (ocena - mimo wszystko pa³a!)
ET - leciutki zapaszek, niewielka ilo¶æ baniek gazu (która spoko mog³a siê dostaæ przy mieszaniu) praktycznie brak wzrostu objêto¶ci (ocena - 3)
Oczywi¶cie do przetestowania pozostaj± nastêpne utwardzacze, ale chwilowo nie ma ich w sklepiku. Opis utwardzaczy mo¿na znale¼æ tu
http://www.wax.krakow.pl/html/utwaepid.html
Wychodzi na to, ¿e przy suchym AN w mieszaninie z innymi sk³adnikami byæ mo¿e EPIDIAN5 z utwardzaczem ET da³by zno¶ne rezultaty.
P.S. ZOMBEK, gratulacje za próbê silnika. Fakt, gips to by³ cienki pomys³.
Ale z tego co mi siê wydaje, silnik nie pracowa³ przy jakim¶ konkretnym ci¶nieniu, bo pewnie zerodowa³o dyszê i kompresja kaput. Ale dobrze zaczynasz i mam nadziejê, ¿e na tym forum pojawi± siê w koñcu rakiety na krzepkich silnikach HP (ale z pewno¶ci± jeszcze to potrwa) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Wto Sty 04, 2005 8:27 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
opracowa³em troszkê inne paliwo - o wiêkszej mocy oto sk³ad:
EPA 2 - Energetyczne Paliwo Amonowe 2
NH4NO3 29%
NH4ClO4 40%
Pam 14%
PNC (ciek³y lepiszcz Nitrocelulozy i Poliuretanu 30/70) 15%
K2Cr2O7 2%
Najbli¿szy test paliwa odbêdzie siê za jaki¶ tydzieñ.
Cytat: | Preparacja:
Preparacja sk³adników i paliwa
0. Odwa¿enie sk³adników
1. Mielenie AP przez 40 sek. w m³ynku do kawy.
2. Mielenie AN na py³.
3. Suszenie utleniacza w piekarniku 120 C przez 20 min.
4. Mieszanie lepiszczy
5. Zmieszanie PAM z lepiszczem.
6. Dodanie suchych utleniaczy do lepiszcza.
7. Preparacja ziarna. |
Parametry silnika z w³ókna szklanego HP :
Dysza :
D³ugo¶æ 30mm
Fi 7mm
materia³ - Cement
La vala
Korpus :
d³ugo¶æ - 170mm
materia³ - W³ókno szklane
wg. PINOTA wytrzymuje 50 atm.
¶rednica wewnêtrzna 24,5mm
grubo¶æ ¶cianki 2,7mm
Zatyczka :
40mm
Przed ¯e wk³adka z gipsu dla ochrony przed temp.
materia³ - ¯ywica Epoxy z Kred±.
Paliwo :
2 segmenty EPA2
Kana³ 7mm
KN max : 92
KN min : 59
KN ¶red : 83
szeroko¶æ ziarna - 23,5mm
wysoko¶æ ziarna - 40mm
³±czna d³ugo¶æ paliwa - 80mm
Zap³on :
od góry : elektrycznie
zap³onnik umieszczony na sta³e w SR.
zajmuje 5mm
sk³ad :
KClO4 - 50
PAM - 25
C - 15
Capon - 10
Zobaczymy co z tego wyjdzie... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Czw Sty 06, 2005 6:01 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
dzi¶ testowa³em powy¿sze paliwo :
próbka ok. 15g.
Czas spalania 1 sek.
Wnioski:
Paliwo bardzo szybkie nawet w ci¶nieniu atmosferycznym. Obawiam siê ,¿e mog± siê pojawiæ problemy z wytrzyma³o¶ci± korpusu, oraz niekontrolowanymi zmianami szybko¶ci palenia .
Tak wiêc zmniejszy³em zacisk, w tym celu 2seg. kana³ 6mm, a fi dyszy 8mm.
PS. Nie pali³em czystego AP, ale obawiam siê, ¿e prêdko¶æ palenia mo¿e byæ badzo podobna.
PS2. Segmenty praktycznie gotowe. Próba silnika prawdopodobnie w najbli¿sz± "³adn± pogodê" .
PS3. Spokojnie mo¿na siê pokusiæ o ³adunek spalaj±cy siê czo³owo. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
heksogen pl

Do³±czy³: 09 Cze 2004 Posty: 157 Sk±d: ma³opolska
|
Wys³any: Czw Sty 06, 2005 10:36 pm Temat postu: |
|
|
robi³em kiedy¶ próby paliwka na bazie AA z acetonem, zmiesza³em je z wêglem drzewnym py³em, doda³em K2Cr2O7 i jako lepiszcz lakier NC w du¿ej ilo¶ci. Pali³o siê ciekawie ze zno¶n± prêdko¶ci±, zero iskier, blade ¶wiat³o , niemal bezdymnie. Silnika nie wykona³em. Co do silników z PVC to robi³em sporo karmelkowych silników na ~ 300gram paliwa w rurze 50mm ¶r. zewn ¶cianki 5mm rury z polietylenu PE . Sprawowa³y siê nie¼le. Problemem by³o mocowanie dyszy. Zastanawia mnie zastosowanie w silniku na AA dwóch paliw, np. jedno dla rozpêdu KNO3/Mg/¯E a drugie AA/K2Cr2O7/¯E/Mg utwardzane... urotropin± ??? pisa³ o tym pirotechman niedawno  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Sty 06, 2005 10:47 pm Temat postu: |
|
|
zombek napisa³: |
Tak wiêc zmniejszy³em zacisk, w tym celu 2seg. kana³ 6mm, a fi dyszy 8mm. |
Có¿, moim (i nie tylko moim) zdaniem, robisz b³±d. Nie powinno sie robiæ kana³u w paliwie o ¶rednicy MNIEJSZEJ ni¿ ¶rednica krytyczna. Nawet ³atwo sie domy¶liæ dlaczego. Kana³ w paliwie w takich warunkach robi za dyszê ! Gigant erozja i zwiekszone ryzyko rozsadzenia obudowy. Mam wra¿enie, ¿e dla paliw HP szczególnie nale¿y zachowaæ do¶æ znaczn± ró¿nicê ¶rednic miêdzy kana³em w paliwie, a ¶rednic± krytyczn± dyszy. Zbyt szybki przep³yw gazów wzd³u¿ kana³u chyba nie dzia³a za dobrze na takie paliwka. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tetrazen

Do³±czy³: 29 Lis 2004 Posty: 38 Sk±d: z nitrozwi±zku
|
Wys³any: Pi± Sty 07, 2005 9:04 am Temat postu: |
|
|
Dok³adnie tak jest jak pisze jaskiniowiec, a ja dorzucê jeszcze od siebie, ¿e przy w±skim kanale masz relatywnie mal± powierzchniê spalania na pocz±tku a wtedy przecie¿ ci±g powinien byæ w miare przyzwoity aby uzyskaæ po¿±dny i stabilny start rakiety. Zauwa¿, ¿e powiêkszaj±c ¶rednicê kana³u tylko nieznacznie zmniejszasz ilo¶æ paliwa w jednostce objêto¶ci a rozrzut pomiêdzy najmniejsz± i najwiêksz± powierzchni± spalania jest mniejszy co daje bardziej równomiern± pracê silnika. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Sty 07, 2005 9:42 am Temat postu: |
|
|
Tak siê zastanawiam czy np. nie da³oby siê utwardzaæ ¯E np. mocznikiem lub biuretem (tak¿e dwuamidy i w dodatku do¶æ reaktywne) . Byæ moze nie s± one stosowane w technice ze wzglêdu na s³abe w³a¶ciwo¶ci ¿ywicy...czy kto¶ próbowa³ ???
Co do pytania Zmobka o liczenie rur. Mam do dyspozycji zawodowy sprzêt do testów ci¶nieniowych - a wiêc wynik wychodzi wprost z testu. Liczy³em jedynie jakiemu naprê¿eniu w ¶ciance rury dane ci¶nienie odpowiada. Zreszt±, rzeczywi¶cie maj±c warto¶æ naprê¿enia zrywaj±cego dla danego materia³u (b±d¼ naprê¿enia na granicy plastyczno¶ci) mo¿na ³atwo wyliczyæ dopuszczalne ci¶nienie pracy rury. Je¿eli trzeba, mogê odnale¼æ i wkleiæ odpowiednie wzory...ale to w dziale o silnikach a nie paliwach _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pablo
Do³±czy³: 06 Gru 2002 Posty: 154 Sk±d: ³ódzkie
|
Wys³any: Pi± Sty 07, 2005 11:25 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | Tak siê zastanawiam czy np. nie da³oby siê utwardzaæ ¯E np. mocznikiem lub biuretem (tak¿e dwuamidy i w dodatku do¶æ reaktywne) . Byæ moze nie s± one stosowane w technice ze wzglêdu na s³abe w³a¶ciwo¶ci ¿ywicy...czy kto¶ próbowa³ ???
|
Czy te zwi±zki nie powinny byæ w stanie ciek³ym, ¿eby w ogóle mo¿na by³o mówiæ o utwardzaniu ¯E? A z tego co wiem, to nie da sie ich stopiæ, bo prêdzej ulegn± rozk³adowi. Mo¿e w tym tkwi problem, tak¿e z urotropin±? A mo¿e wystarczy³by jaki¶ roztwór? Tylko w czym je najlepiej rozpuszczaæ?
Same znaki zapytania... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Sob Sty 08, 2005 12:18 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | , robisz b³±d. Nie powinno sie robiæ kana³u w paliwie o ¶rednicy MNIEJSZEJ ni¿ ¶rednica krytyczna |
racja, zwiêkszy³em kana³ do 8mm .
Cytat: | przy w±skim kanale masz relatywnie mal± powierzchniê spalania na pocz±tku a wtedy przecie¿ ci±g powinien byæ w miare przyzwoity aby uzyskaæ po¿±dny i stabilny start rakiety. |
z tym siê zgadzam po³owicznie, pope³ni³em b³±d, ale o ci±g na pocz±tku startu bym siê nie martwi³. Powiedzia³ bym nawet, ¿e przy takim zacisku prawdopodobnie bêdê mia³ "laaj±ce zatyczki ". Ziarno jest pancerne i tak jak podaje Nakka mo¿emy siêgaæ naprawdê wysokich ci¶nieñ, bardziej martwi³ bym siê o niekontrolowany wzrost prêdko¶ci spalania gdzie¶ nawet na pocz±tku pracy.
Cytat: | Mo¿e w tym tkwi problem, tak¿e z urotropin±?
z tego co pisa³ pirotechman to utwardza chyba w stanie sta³ym na ciep³o...
PS. Dziêki za uwagi - przydadz± siê .
PS2. Qrcze co ja bym da³ za taki sprzêt jakim dysponuje PINOT. Co do utwardzania mocznikiem to moja ¿ywica sobie le¿akuje . |
PS3. Test silnika HP na hamowni ju¿ jutro lub w niedzielê . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Sob Sty 08, 2005 8:21 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | ci±g powinien byæ w miare przyzwoity aby uzyskaæ po¿±dny i stabilny start rakiety. |
mówi³em Tetrazen .
Witam ,
dzisiaj testowa³em trzy silniki HP EPA2 - wszystkie explodowa³y.
Silnik pierwszy - hamowni siê ju¿ nie odzyska .
Silnik drugi - BOOM.
Silnik trzeci ( opisany poni¿ej ) - Opis eksplozji:
1.0 sek. B³ysk i kula ognia wielko¶ci du¿ego kiosku .
2.0 sek. W ¿yciu nie s³ysza³em takiego GRZMOTNIÊCIA - odbija³o siê chyba z 3 razy mimo tego, ¿e poligon jest pu¶ciutki.
WYJA¦NIENIE - Zasz³a DETONACJA NH4ClO4 z paliwem PAM-u, pozna³em siê po basowym hukniêciu.
Rozsadzi³o w³ukno szklane mimo tego, ¿e teoretycznie powinno ono wytrzymaæ co najmniej 40 atm.
I tu pytanie - czym mogê skutecznie stabilizowaæ AP przed detonacj±??
mo¿e NaHCO3??
PS. A¿ mi nogi zmiêk³y .
PS2. Sta³em 200m dalej - op³aca³o siê . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Do³±czy³: 17 Maj 2003 Posty: 180 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Sty 08, 2005 9:11 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Jak zombek wy¿ej napisa³ dzisiaj odpalali¶nmy MW w korpusie silnika i dwie petardki
a tak na powa¿nie to b³ysk by³ ogromny wiêkszy ni¿ du¿y samochód a potem niesamowity huk który odbija³ sie ehem
do oko³a poprostu lepsze od TCAP'a poprostu bez poruwnania(kuli ognia przecierz tam nieby³o). Kto mieszka w krakowie
to to z pewno¶ci± s³ysza³.Teraz do szczê¶cia potrzeba nam paliwo spowolniæ i ustabilizowaæ
A pozatym to dzi¶ polecia³ nam silniczek na sorbitolu+KNO3 ok 30g bardzo ³adnie na oko³o 200m (nasza skala poruwnawcza
to komin elektrociep³ownima w³a¶nie 200m) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|