Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Paliwo EPA Zombka i Kacpra
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Sob Sty 01, 2005 8:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, Very Happy Very Happy
uda這 mi si otrzyma dobre paliwo na bazie AN, jednak nie ca趾owicie czystej poniewa u篡貫m dodatku AP. Oto sk豉d paliwa:

EPA - Energetyczne Paliwo Amonowe
NH4NO3 35%
NH4ClO4 35%
Pam 15%
PNC (ciek造 lepiszcz Nitrocelulozy i Poliuretanu 30/70) 15%

Generalnie sporo zabawy, ale warto by這 Wink . Z pr鏏ki w silniku 5g otrzyma貫m piuropusz iskier i ognia wysoko軼i 1,5 m, prawie zero dymu oraz spory "ryk" silnika. Ziarno paliwa jest naprawd PANCERNE my郵, 瞠 spokojnie mo積a si璕a do zakresu 600 PSI Cool , gorzej mog這 by by w takim wypadku z nag造m wzrostem szybko軼i palenia. Poni瞠j przebieg pracy silnika.
0.0 Zap這n
0.0-0.5 Cisza ( malutki p這mie i troszk dymu ).
1.0 Pocz徠ek pracy silnika ( rozkr璚a si ).
2.0 Maksymalny Ci庵.
3.2 Ci庵 zaczyna male.
4.0 Dopalanie si paliwa oraz koniec pracy SR.
Czas dzia豉nia 4sek.
Kultura Pracy - dosy dobra, ale mog豉 by by lepsza.

Preparacja sk豉dnik闚 i paliwa
0. Odwa瞠nie sk豉dnik闚
1. Mielenie AP przez 40 sek. w m造nku do kawy.
2. Mielenie AN na py.
3. Suszenie utleniacza w piekarniku 120 C przez 20 min.
4. Mieszanie lepiszczy
5. Zmieszanie PAM z lepiszczem.
6. Dodanie suchych utleniaczy do lepiszcza.
7. Preparacja ziarna.
Dalej b璠 pracowa nad dodaniem katalizator闚 AN i skr鏂eniem czasu palenia.


PS. AN by這 stabilizowane C drzewnym 2% oraz KNO3 2%.
PS2. U篡貫m wy瞠j wspomnianego Domaluxu - prawd m闚i帷 to 瘸dnych bumbli Shocked .
PS3. Test silnika 30 g w poniedzia貫k - mo瞠 b璠 zdj璚ia Very Happy .
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Nie Sty 02, 2005 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fakt, Domalux z NC to ca趾iem skubany klajster do paliwek Razz Ale co do "bumbli", to nie puchnie to tak, aby by這 to bardzo wida, a jedynie w przekroju paliwka, na miejscu z豉mania pr鏏ki jak popatrzysz przez lup, to najprawdopodobniej zauwa篡sz lekk porowato嗆 paliwka. Niestety, nawet taka s豉bo widoczna porowato嗆 daje nieco k這pot闚. Je郵i faktycznie wsio by這 gut, to superowo. A swoj drog ciekawe, mnie (i nie tylko mnie) paliwka z AP maj tendencj do wydmuchiwania p這mienia i ga郾i璚ia. Mo瞠 jeszcze nie si璕n窸e wystarczaj帷ych pr璠ko軼i przep造wu gaz闚 w kanale?
Tym niemniej gratuluje pr鏏 i ciekawego paliwkowego kierunku.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Nie Sty 02, 2005 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
faktycznie, nie prze豉mywa貫m ziarna. Lecz jednak twoje obawy mog by uzasadnione, jednak to oka瞠 si w nast瘼nym te軼ie (czekam na lepsz pogod Laughing ). Mimo wszystko jestem dobrej my郵i gdy utleniacze by造 dobrze wysuszone.
Co do ga郾i璚ia p這mienia to zauwa篡貫m minimalne przerwy - naprawd minimalne na pewno nie wi瘯sze ni 0,1 sek Wink .
Kiedy przeprowadza貫m pr鏏 Domaluxu z KNO3 - warte po瘸這wania Laughing i w豉郾ie w tamtej pr鏏ce zauwa篡貫m lekk porowato嗆 paliwa, jednak nawet to nie powi瘯szy這 pr璠ko軼i spalania (ok.1mm/3sek). .


PS. Mam pe軟o korpus闚 z w堯kna szklanego ok. 200 Very Happy , czy kto by豚y w stanie oszacowa ich wytrzyma這嗆 ci郾ieniow. Parametry:
FI ZEWN邛RZNA : 3cm
GRUBO汎 列IANEK : 3mm
UΜ浩NIE WΣKIEN : Jak w linie ( Kiedy ci庵niemy w逝kna zaciskaj si ).
PS2. Je郵i kto chce to mog sprzeda troch tych rur - za堯禦y 50-75 szt. do sprzedania (Je郵i b璠 ch皻ni to cena na priv).
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Nie Sty 02, 2005 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedy liczy貫m takiue rury i s康z, 瞠 je郵i jest to typowy kompozyt epox/w堯kno szklane rura 30x3,0 powinna spokojnie wytrzyma 50 atmosfer przez kilkadziesi徠 minut (ponad 700 psi). Wszystko zale篡 od jako軼i wykonania (konkretnie od potencjalnych defekt闚 struktury laminatu)

Zwykle rura (dobrego producenta a nie gara穎wca) o tych wymiarach ze zwyk貫go polietylenu wytrzymuje 40 atmosfer przez czas rz璠u kilkudziesi璚iu godzin. Sprawdzone w praktyce...

Uwa瘸m, 瞠 spokojnie te rury nadaj si na silniki rakietowe.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Nie Sty 02, 2005 11:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:
.... Mam pe軟o korpus闚 z w堯kna szklanego ok. 200 Very Happy , .....Je郵i kto chce to mog sprzeda troch tych rur - za堯禦y 50-75 szt. do sprzedania (Je郵i b璠 ch皻ni to cena na priv).


Ciekawa by to by豉 oferta gdybym m鏬 je kiedy kupi. Ale nie mo積a. No chyba, 瞠 z workiem kasy Rolling Eyes . Mam rury PP nawet o grubo軼i 10 mm Exclamation Wink


Pozdr. A Wink
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Sty 03, 2005 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:
i w豉郾ie w tamtej pr鏏ce zauwa篡貫m lekk porowato嗆 paliwa, jednak nawet to nie powi瘯szy這 pr璠ko軼i spalania (ok.1mm/3sek). .


Witaj
Przeczyta貫m Twoje informacje z duzym zaciekawieniem, gdy ten temat tak瞠 mnie bardzo interesuje. Jednak do pe軟ej satysfakcji brakuje mi tu podstawowych informacji dotycz帷ych konstrukcji samego silnika, czyli:
jego wymiar闚, geometrii 豉dunku, zacisku, masy u篡tego w pr鏏ie paliwa,
a ponad to:
czasu trwania ci庵u, sposobu zap這nu, itp.
Dopiero te dane pozwoli造by na obiektywn ocen SR i ewentualne wyci庵anie og鏊niejszych wniosk闚.
A tak na marginesie, czy dobrze oceni貫 pr璠ko嗆 spalania paliwa? (1 mm/ 3 sek - pr璠zej odwrotnie Smile no i ta masa paliwa 5 g - to nie pomy趾a Question )

Pozdrawiam i czekam na wie軼i z kolejnego testu
KSARD
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pirozol



Do陰czy: 21 Kwi 2004
Posty: 22
Sk康: 郵御kie

PostWys豉ny: Pon Sty 03, 2005 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Generalnie paliwa oparte na NH4NO3 maj sk豉d :
Utleniacz 60/70 %
Katalizatory 2/7 %
Py造 Metali 5/20 %
Lepiszcza 10/20 %
Stabilizatory 2 %




czego mo積a uzy jako katalizatora i stabilizatora?[/quote]
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Pon Sty 03, 2005 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

pirozol : my郵e, 瞠 takim stabilizatorem i katalizatorem mo瞠 by B喚kit paryuski oraz w niekt鏎ych przypadkach C ( reduktor, stabilizator, i w minimalnym stopniu katalizator ).
ksard : tak w豉郾ie 1mm/ 3sek jednak w bardzo starej ( ok. 3 lata temu ) pr鏏ce, sk豉d by mniej wi璚ej taki :
KNO3 55
Poliuretan 45
Laughing Embarassed Rolling Eyes JEDNAK TEN SKxD BY 危IESZNY ( prosze nawet tego nie pr鏏owa )- W TAMTYM CZASIE ROBIΒM TEGO TYPU MIESZANKI , JEDNAK TO 浩 TAKIE "CO" TESTOWAΒM NIE ZNACZY ,浩 DZI TAKIE RZECZY ROBIE Laughing Exclamation .
Je郵i chodzi o parametry silnika to niestety nie zosta造 zapisane - to by造 tylko testy paliwa, aczkolwiek pope軟i貫m b陰d.
Waga silnika, to nie b陰d (to by豉 reszta paliwka kt鏎e pozosta這 mi z wi瘯szego silnika do kt鏎ego obieca貫m zdj璚ia).
PINOT : mam pytanie czy m鏬豚y poda jak to zrobi貫 Question - bo bardzo by mi si wz鏎 przyda Laughing ...



PS. Przeprowadzi貫m testy wi瘯szego silnika HP, jak zrobi sobie serwer w republice to dam opis i zdj璚ia.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Pon Sty 03, 2005 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
w豉郾ie za這篡貫m konto w republice Very Happy .
Testowa貫m silnik w rurze PCV 3/4

Dysza zaklejona plastelin w celu ochrony przed zawilgoceniem.
Oto wst瘼ne parametry:
Dysza:
La Vala
D逝go嗆 : 2cm
Materia : Gips (B犵NIE)
Zatyczka
D逝go嗆 : 3cm
Materia : Gips
Korpus:
Rura PCV 3/4
Grubo嗆 圭ianek : 2,5mm
D逝go嗆 : 9cm
Paliwo:
D逝go嗆 4cm
MASA PALIWA OK. 30g
Spalenie na powierzchni bocznej (kana)
1 Blok paliwa, ca趾owicie inhibitowany.
Sk豉d : taki jak w postach u g鏎y Laughing .
Zacisk Kn : 65

Silnik w czasie pracy:


Miejsce startu po pracy:


Silnik po pracy:


Dysza po pracy:


OPIS:
Silnik HP startowa z kijkiem, niestety nie z prowadnicy rurowej tylko z ziemi (nie mia貫m czasu i嗆 na poligon i posz貫m na najbli窺ze 陰ki gdzie nie mia貫m umieszczonej prowadnicy, wi璚 wbi貫m w ziemi). Silnik zablokowa si w ziemi gdy wiej帷y wiatr przesun掖 kijek blokuj帷 go o skarp. Poni瞠j opis startowy.

0.0 - Silnik lekko przewraca si blokuj帷 o skarp.
0.2 - Zap這n.
1.0 - Zaczyna wida p這mie wylotowy i dymy.
2.5 - Silnik rozkr璚a si.
4.0 - Apogeum.
4.5 - Przepala kijek.
5.8 - Dopalanie si paliwa.
6.5 - Koniec pracy silnika.

Dane:
ZAPΜN OD G紑Y
CZAS DZIAxNIA - 6,5 sek
KULTURA PRACY - Idealna.


Wnioski:
Po "sekcji zw這k" nie zauwa篡貫m 瘸dnych pozosta這軼i paliwa.
Uwa瘸m, 瞠 powinienem zwi瘯szy mas zap這nnika.
Spokojnie mo積a zwi瘯sza Kn do 100 (na razie Laughing ).
Niewielkie ilo軼i dymu.
Paliwo ma kopa, a sk豉d jest do嗆 optymalny lecz b璠 pracowa nad skr鏂eniem czasu pracy silnika.
Erozja dyszy ogromna Shocked Exclamation Exclamation
Paliwo jest bardzo "gor帷e".


PS. Silnik jest obklejony ta鄉 poniewa zauwa篡貫m, 瞠 kiedy 軼ianki PCV si nadtapiaj ta鄉a utrzymuje je w pozycji nienaruszonej Smile .
PS2.Teraz pracuj nad silnikiem z opisanych wy瞠j rur z w逝kna.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pon Sty 03, 2005 11:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:

砰wice Epoxydowe utwardzane s Z1 kt鏎y jest silniejsz zasad od NH3 i powstaje nam Azotan tr鎩etylenotetraaminy kt鏎y zachowuje si jak zb璠ny balast w paliwie Laughing . A dotego w wyniku reakcji powstaje gazowy NH3 kt鏎y robi nam "bumble w ziarnie" Shocked . Chyba ,瞠 uzywasz innego utwardzacza ni Z1.

Witam
W豉郾ie dzi uda這 mi si kupi 4 r騜ne utwardzacze do 浩, a mianowicie: IDA2, ET, PAC, TFF i zrobi貫m ma貫 pr鏏ki. Do pude貫czek po filmach wpakowa貫m po 10 cm3 篡wicy + utwardzacz (od 2 do 10 ml w zale積o軼i od typu). Nast瘼nie dosypa貫m mielonej ale nie suszonej saletry amonowej i....czeka貫m co b璠zie si dzia這. A oto wnioski:

PAC - zapaszek amoniaku, gazowanie, mieszanka wykipia豉 (ocena - pa豉!)
IDA2 - zapaszek, gazowanie, spuch這 i rozgrza這 si (ocena - pa豉!)
TFF - zapaszek, lekkie spuchni璚ie i lekkie rozgrzanie si (ocena - mimo wszystko pa豉!)
ET - leciutki zapaszek, niewielka ilo嗆 baniek gazu (kt鏎a spoko mog豉 si dosta przy mieszaniu) praktycznie brak wzrostu obj皻o軼i (ocena - 3)

Oczywi軼ie do przetestowania pozostaj nast瘼ne utwardzacze, ale chwilowo nie ma ich w sklepiku. Opis utwardzaczy mo積a znale潭 tu
http://www.wax.krakow.pl/html/utwaepid.html
Wychodzi na to, 瞠 przy suchym AN w mieszaninie z innymi sk豉dnikami by mo瞠 EPIDIAN5 z utwardzaczem ET da豚y zno郾e rezultaty.

P.S. ZOMBEK, gratulacje za pr鏏 silnika. Fakt, gips to by cienki pomys. Confused
Ale z tego co mi si wydaje, silnik nie pracowa przy jakim konkretnym ci郾ieniu, bo pewnie zerodowa這 dysz i kompresja kaput. Ale dobrze zaczynasz i mam nadziej, 瞠 na tym forum pojawi si w ko鎍u rakiety na krzepkich silnikach HP (ale z pewno軼i jeszcze to potrwa)
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Wto Sty 04, 2005 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
opracowa貫m troszk inne paliwo - o wi瘯szej mocy oto sk豉d:
EPA 2 - Energetyczne Paliwo Amonowe 2
NH4NO3 29%
NH4ClO4 40%
Pam 14%
PNC (ciek造 lepiszcz Nitrocelulozy i Poliuretanu 30/70) 15%
K2Cr2O7 2%
Najbli窺zy test paliwa odb璠zie si za jaki tydzie.

Cytat:
Preparacja:
Preparacja sk豉dnik闚 i paliwa
0. Odwa瞠nie sk豉dnik闚
1. Mielenie AP przez 40 sek. w m造nku do kawy.
2. Mielenie AN na py.
3. Suszenie utleniacza w piekarniku 120 C przez 20 min.
4. Mieszanie lepiszczy
5. Zmieszanie PAM z lepiszczem.
6. Dodanie suchych utleniaczy do lepiszcza.
7. Preparacja ziarna.


Parametry silnika z w堯kna szklanego HP :
Dysza :
D逝go嗆 30mm
Fi 7mm
materia - Cement
La vala
Korpus :
d逝go嗆 - 170mm
materia - W堯kno szklane
wg. PINOTA wytrzymuje 50 atm.
鈔ednica wewn皻rzna 24,5mm
grubo嗆 軼ianki 2,7mm
Zatyczka :
40mm
Przed 疾 wk豉dka z gipsu dla ochrony przed temp.
materia - 砰wica Epoxy z Kred.
Paliwo :
2 segmenty EPA2
Kana 7mm
KN max : 92
KN min : 59
KN 鈔ed : 83
szeroko嗆 ziarna - 23,5mm
wysoko嗆 ziarna - 40mm
陰czna d逝go嗆 paliwa - 80mm
Zap這n :
od g鏎y : elektrycznie
zap這nnik umieszczony na sta貫 w SR.
zajmuje 5mm
sk豉d :
KClO4 - 50
PAM - 25
C - 15
Capon - 10

Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Czw Sty 06, 2005 6:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
dzi testowa貫m powy窺ze paliwo :
pr鏏ka ok. 15g.
Czas spalania 1 sek.


Wnioski:
Paliwo bardzo szybkie nawet w ci郾ieniu atmosferycznym. Obawiam si ,瞠 mog si pojawi problemy z wytrzyma這軼i korpusu, oraz niekontrolowanymi zmianami szybko軼i palenia Confused .
Tak wi璚 zmniejszy貫m zacisk, w tym celu 2seg. kana 6mm, a fi dyszy 8mm.

PS. Nie pali貫m czystego AP, ale obawiam si, 瞠 pr璠ko嗆 palenia mo瞠 by badzo podobna.
PS2. Segmenty praktycznie gotowe. Pr鏏a silnika prawdopodobnie w najbli窺z "豉dn pogod" Laughing .
PS3. Spokojnie mo積a si pokusi o 豉dunek spalaj帷y si czo這wo.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
heksogen pl



Do陰czy: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk康: ma這polska

PostWys豉ny: Czw Sty 06, 2005 10:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robi貫m kiedy pr鏏y paliwka na bazie AA z acetonem, zmiesza貫m je z w璕lem drzewnym py貫m, doda貫m K2Cr2O7 i jako lepiszcz lakier NC w du瞠j ilo軼i. Pali這 si ciekawie ze zno郾 pr璠ko軼i, zero iskier, blade 鈍iat這 , niemal bezdymnie. Silnika nie wykona貫m. Co do silnik闚 z PVC to robi貫m sporo karmelkowych silnik闚 na ~ 300gram paliwa w rurze 50mm 鈔. zewn 軼ianki 5mm rury z polietylenu PE . Sprawowa造 si nie幢e. Problemem by這 mocowanie dyszy. Zastanawia mnie zastosowanie w silniku na AA dw鏂h paliw, np. jedno dla rozp璠u KNO3/Mg/浩 a drugie AA/K2Cr2O7/浩/Mg utwardzane... urotropin ??? pisa o tym pirotechman niedawno Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Czw Sty 06, 2005 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa:

Tak wi璚 zmniejszy貫m zacisk, w tym celu 2seg. kana 6mm, a fi dyszy 8mm.

C騜, moim (i nie tylko moim) zdaniem, robisz b陰d. Nie powinno sie robi kana逝 w paliwie o 鈔ednicy MNIEJSZEJ ni 鈔ednica krytyczna. Nawet 豉two sie domy郵i dlaczego. Kana w paliwie w takich warunkach robi za dysz ! Gigant erozja i zwiekszone ryzyko rozsadzenia obudowy. Mam wra瞠nie, 瞠 dla paliw HP szczeg鏊nie nale篡 zachowa do嗆 znaczn r騜nic 鈔ednic mi璠zy kana貫m w paliwie, a 鈔ednic krytyczn dyszy. Zbyt szybki przep造w gaz闚 wzd逝 kana逝 chyba nie dzia豉 za dobrze na takie paliwka.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Tetrazen



Do陰czy: 29 Lis 2004
Posty: 38
Sk康: z nitrozwi您ku

PostWys豉ny: Pi Sty 07, 2005 9:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dok豉dnie tak jest jak pisze jaskiniowiec, a ja dorzuc jeszcze od siebie, 瞠 przy w御kim kanale masz relatywnie mal powierzchni spalania na pocz徠ku a wtedy przecie ci庵 powinien by w miare przyzwoity aby uzyska po膨dny i stabilny start rakiety. Zauwa, 瞠 powi瘯szaj帷 鈔ednic kana逝 tylko nieznacznie zmniejszasz ilo嗆 paliwa w jednostce obj皻o軼i a rozrzut pomi璠zy najmniejsz i najwi瘯sz powierzchni spalania jest mniejszy co daje bardziej r闚nomiern prac silnika.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Sty 07, 2005 9:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak si zastanawiam czy np. nie da這by si utwardza 浩 np. mocznikiem lub biuretem (tak瞠 dwuamidy i w dodatku do嗆 reaktywne) . By moze nie s one stosowane w technice ze wzgl璠u na s豉be w豉軼iwo軼i 篡wicy...czy kto pr鏏owa ???

Co do pytania Zmobka o liczenie rur. Mam do dyspozycji zawodowy sprz皻 do test闚 ci郾ieniowych - a wi璚 wynik wychodzi wprost z testu. Liczy貫m jedynie jakiemu napr篹eniu w 軼iance rury dane ci郾ienie odpowiada. Zreszt, rzeczywi軼ie maj帷 warto嗆 napr篹enia zrywaj帷ego dla danego materia逝 (b康 napr篹enia na granicy plastyczno軼i) mo積a 豉two wyliczy dopuszczalne ci郾ienie pracy rury. Je瞠li trzeba, mog odnale潭 i wklei odpowiednie wzory...ale to w dziale o silnikach a nie paliwach

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Pi Sty 07, 2005 11:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
Tak si zastanawiam czy np. nie da這by si utwardza 浩 np. mocznikiem lub biuretem (tak瞠 dwuamidy i w dodatku do嗆 reaktywne) . By moze nie s one stosowane w technice ze wzgl璠u na s豉be w豉軼iwo軼i 篡wicy...czy kto pr鏏owa ???

Czy te zwi您ki nie powinny by w stanie ciek造m, 瞠by w og鏊e mo積a by這 m闚i o utwardzaniu 浩? A z tego co wiem, to nie da sie ich stopi, bo pr璠zej ulegn rozk豉dowi. Mo瞠 w tym tkwi problem, tak瞠 z urotropin? A mo瞠 wystarczy豚y jaki roztw鏎? Tylko w czym je najlepiej rozpuszcza?
Same znaki zapytania...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Sob Sty 08, 2005 12:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
, robisz b陰d. Nie powinno sie robi kana逝 w paliwie o 鈔ednicy MNIEJSZEJ ni 鈔ednica krytyczna

racja, zwi瘯szy貫m kana do 8mm Confused.

Cytat:
przy w御kim kanale masz relatywnie mal powierzchni spalania na pocz徠ku a wtedy przecie ci庵 powinien by w miare przyzwoity aby uzyska po膨dny i stabilny start rakiety.

z tym si zgadzam po這wicznie, pope軟i貫m b陰d, ale o ci庵 na pocz徠ku startu bym si nie martwi. Powiedzia bym nawet, 瞠 przy takim zacisku prawdopodobnie b璠 mia "laaj帷e zatyczki Laughing ". Ziarno jest pancerne i tak jak podaje Nakka mo瞠my si璕a naprawd wysokich ci郾ie, bardziej martwi bym si o niekontrolowany wzrost pr璠ko軼i spalania gdzie nawet na pocz徠ku pracy.

Cytat:
Mo瞠 w tym tkwi problem, tak瞠 z urotropin?
z tego co pisa pirotechman to utwardza chyba w stanie sta造m na ciep這...

PS. Dzi瘯i za uwagi - przydadz si Very Happy .
PS2. Qrcze co ja bym da za taki sprz皻 jakim dysponuje PINOT. Co do utwardzania mocznikiem to moja 篡wica sobie le瘸kuje Wink .

PS3. Test silnika HP na hamowni ju jutro lub w niedziel Smile .
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
zombek



Do陰czy: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys豉ny: Sob Sty 08, 2005 8:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ci庵 powinien by w miare przyzwoity aby uzyska po膨dny i stabilny start rakiety.

m闚i貫m Tetrazen Laughing .

Witam Shocked Confused ,
dzisiaj testowa貫m trzy silniki HP EPA2 - wszystkie explodowa造.
Silnik pierwszy - hamowni si ju nie odzyska Laughing .
Silnik drugi - BOOM.
Silnik trzeci ( opisany poni瞠j ) - Opis eksplozji:
1.0 sek. B造sk i kula ognia wielko軼i du瞠go kiosku Shocked Shocked .
2.0 sek. W 篡ciu nie s造sza貫m takiego GRZMOTNI犴IA - odbija這 si chyba z 3 razy mimo tego, 瞠 poligon jest pu軼iutki.
WYJA吉IENIE - Zasz豉 DETONACJA NH4ClO4 z paliwem PAM-u, pozna貫m si po basowym hukni璚iu.
Rozsadzi這 w逝kno szklane mimo tego, 瞠 teoretycznie powinno ono wytrzyma co najmniej 40 atm.

I tu pytanie - czym mog skutecznie stabilizowa AP przed detonacj??
mo瞠 NaHCO3??

PS. A mi nogi zmi瘯造 Laughing .
PS2. Sta貫m 200m dalej - op豉ca這 si Wink .
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Kacper



Do陰czy: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sob Sty 08, 2005 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jak zombek wy瞠j napisa dzisiaj odpalali郾my MW w korpusie silnika i dwie petardki Twisted Evil
a tak na powa積ie to b造sk by ogromny wi瘯szy ni du篡 samoch鏚 a potem niesamowity huk kt鏎y odbija sie ehem
do oko豉 poprostu lepsze od TCAP'a poprostu bez poruwnania(kuli ognia przecierz tam nieby這). Kto mieszka w krakowie
to to z pewno軼i s造sza.Teraz do szcz窷cia potrzeba nam paliwo spowolni i ustabilizowa
A pozatym to dzi polecia nam silniczek na sorbitolu+KNO3 ok 30g bardzo 豉dnie na oko這 200m (nasza skala poruwnawcza
to komin elektrociep這wnima w豉郾ie 200m)
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP