Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wprawianie rakiety w ruch wirowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 8:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm ja bym powiedzial ze 3 silniki jest wlasnie trodno ustawic osiowo :d Robilem za młodu (hehehe) kijanki z trzema silnikami z łusek myśliwskich odpalanych od jednego lonta który się jakby rozdzzielal na 3...
i sie obracały jeszcze zanim zdołąły oderwać się od ziemi...

_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
maxlam
Gość





PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 9:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szpaner napisał:
Maxlam, myślę, że stosując 2 lub 4 silniki będzie łatwiej ustawić je symetrycznie. 3 to raczej nie wygodna liczba Rolling Eyes


A dla mnie 2 lub 4 to nie wygoda liczba... Wink

Dlaczego ano zobacz sobie jak mieszczą się dwa silniki w okręgu trochę za wiele zostaje niewykorzystanej przestrzeni, cztery zaś to za wiele drobienia a zresztą jak jest różnica, jeśli byś chciał ustawić to to musisz zrobić bardzo dokładne mocowanie gdyż kąty muszą być powtarzalne to pierwsze a drugie taśmą tego nie zmontujesz to musi być PROFI rozwiązanie tak jak samo odpalenie itd...
Powrót do góry
szpaner



Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 561

PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może zastosować 1 silnik, ale z 2 dyszami ( i ew. 2 kanałami )

Poza tym, kto powiedział, że silnik musi być okrągły? można zrobić silniki półkoliste, i też będą działały (tylko trzeba sie postarać przy płaskiej ściance, żeby sięnie wygięła. No i zawsze można 2 półkoliste silniki połączyć, żeby płaska cianka nie osłabiałą konstrukcji, tylko poco robić takioe kombinacje?

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Pią Lis 11, 2005 2:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szpaner napisał:
A może zastosować 1 silnik, ale z 2 dyszami ( i ew. 2 kanałami )

Poza tym, kto powiedział, że silnik musi być okrągły? można zrobić silniki półkoliste, i też będą działały (tylko trzeba sie postarać przy płaskiej ściance, żeby sięnie wygięła. No i zawsze można 2 półkoliste silniki połączyć, żeby płaska cianka nie osłabiałą konstrukcji, tylko poco robić takioe kombinacje?


No tak można zrobić dwie dysze itd..., ale o tym była już mowa w tym temacie sprawność takiego układu jest trudna do określenia zrobić tak by przepływ był jak najmniej burzliwy itd.. masakrycznie trudno lepiej i prościej zrobić baterię sprawdzonych silniczków o prostej budowie.

Jeśli chodzi o półkoliste silniki itd. ciężko mi sobie to wyobrazić jak obliczyć kanał jak powierzchnie spalania jasne, że się da, ale charakterystyka takiego silnika. Zresztą sam powiedziałeś, po co takie kombinacje.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP