Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

karmelka z większą mocą???
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mietek



Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 8
Skąd: wawa

PostWysłany: Sro Paź 06, 2004 7:59 pm    Temat postu: karmelka z większą mocą??? Odpowiedz z cytatem

Czego można dodać do karmelki żeby miała większego kopa???
(Już czytałem u kumpla że KClO3 to bardzo zły pomysł.... Shocked)
Z góry dzieki...Very Happy
bardzo zły chyba że chcesz żeby Ci podmuch dyndle urwał
/-/ Kermit

POzdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pirozol



Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 22
Skąd: śląskie

PostWysłany: Sro Paź 06, 2004 8:43 pm    Temat postu: Re: karmelka z większą mocą??? Odpowiedz z cytatem

mietek napisał:
Czego można dodać do karmelki żeby miała większego kopa???
(Już czytałem u kumpla że KClO3 to bardzo zły pomysł.... Shocked)
Z góry dzieki...Very Happy

POzdro



pelno otym na forum wystarczy poszukac:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mierzu



Dołączył: 29 Sty 2004
Posty: 76
Skąd: Z PRZEMYTU!!!

PostWysłany: Czw Paź 07, 2004 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Pomimo to napisał Pirozol to ja Ci odpowiem.
Możesz dodać:
- Mg
- Al
- Fe2O3
- S
- C

Pozdrwienia mierzu Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Czw Paź 07, 2004 3:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Very Happy Exclamation
jako uzupełnienie tej listy mogę jeszcze dodać
Fe2O3 faktycznie przyśpiesza karmelke
C nie za bardzo widoczne ale chyba więcej daje temperatury
S napewno nie przyśpiesza a wręcz zwalnia a przy tym daje takiego "capa" po odpaleniu że wszystko zgniłymi jajami śmierdzi
Mg i Al to niezłe wspomagacze ale niewiele ich trzeba dawać i uwzględnić że zabierają dużo tlenu są lepszymi reduktorami niż węgiel.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mietek



Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 8
Skąd: wawa

PostWysłany: Czw Paź 07, 2004 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo dzienkówa Exclamation Razz za odpowiedzi... czas sie zabrać do robienie lepszej rakiety.. Very HappyVery HappyVery Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kondix



Dołączył: 27 Sty 2004
Posty: 89
Skąd: z małpki po winie...

PostWysłany: Czw Paź 07, 2004 7:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dobrze by było żeby to były pyły tych metali- Mg i Al...
_________________
-Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Paź 07, 2004 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zależy co rozumieć przez "większego kopa"
Jeśli większy impuls właściwy, to Mg. Al trochę problematyczne.
Jeśli szybsze spalanie, to C lub Fe2O3
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
emtec



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 15
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Paź 15, 2004 11:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chce nic mowic ale dodałem ostatnio fe203 do karmelki i karmelka sie wolno spalała nie miala "kopa" pozatym byla trudna do odpalenia
_________________
GG: 3463889
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Paź 15, 2004 11:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno było to Fe2O3 ? Z doświadczeń moich , i nie tylko moich wynika jasno: Fe2O3 jest katalizatorem spalania dla karmelki i z tym tlenkiem karmelka na pewno spala sie szybciej. Co potrafi taki katalizator podam na przykładzie: karmelka na glukozie i NaNO3 normalnie jest nie do zapalenia i się nie pali. Dodanie Fe2O3 powoduje, że da sie to zapalić i pali sie stabilnie. Coś musieliście spitolić, obywatelu Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
emtec



Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 15
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Paź 15, 2004 11:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli fe203 jest czerwona to nie moglem nic spitolic aczkolwiek jest jakis tamat o fe203 teorytycznie powino działac ale mi nie zadzialalo moze proporcje pomylilem ale wydaje mi sie ze były dobre ale nie pamitam ich. nie wiem jutro udam sie do garażu i zrobie kilka testow
_________________
GG: 3463889
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Paź 16, 2004 12:19 am    Temat postu: Re: karmelka z większą mocą??? Odpowiedz z cytatem

mietek napisał:
Czego można dodać .... .....kopa???

Poradze ci jak krasnal krasnalowi Rolling Eyes .....dodaj potasu, tlenu i fosforu....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zombek



Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWysłany: Pią Lis 05, 2004 8:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Może lepiej zmniejszyć dyszę w silniku Wink - podaj parametry emtec (mniej więcej) Laughing ...
Bardzo dobre proporcje karmelki czerwonej:
KNO3 - 57
C12H22O11(cukier Wink ) - 40
Fe2O3 - 3
(można dodać też magnezu ok.3,5%, a zamiast cukru sorbitrol)

Ja ostatnio robie paliwa na bazie ŻE - PIĘKNY PŁOMIEŃ Shocked - ostatnio spaliło mi kijek.

PS. Karmelizacja cukru jest niebezpieczna strasznie Confused , ja robie karmelkę sorbitrolową. A mniejsze silniczki traktuje denaturatem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 8:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak robisz tą sorbitową
Powrót do góry
Pingwin



Dołączył: 19 Mar 2004
Posty: 110

PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 9:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Sorbitolowa karmelke robi sie na lazni wodnej poniewaz sorbitol ma niska temp. topnienia Smile. Zobacz tutaj: http://www.pinot.webpark.pl/karmel.html i ogolnie stronka PINOTa bardzo dobra na poczatek Smile

Pozdrawiam
Pingwin

_________________
Pirotechnika to przeszlosc w moim zyciu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 9:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak rozpoznać fe2o3 zpośród tylu innych podobnych związków fe??????????????????????????????????
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 9:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki wielkie mam nadzieje że to przeżyje
Powrót do góry
Pingwin



Dołączył: 19 Mar 2004
Posty: 110

PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 10:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fe2O3 jest to czerwony tlenek zelaza. Mozesz go kupic w sklepach jako czerwien zelazowa czy jakos tak...

PS. A takie pytanie OT. Czy Fe3O4 nadaje sie jako katalizator czy nie?

Pozdro
Pingwin

_________________
Pirotechnika to przeszlosc w moim zyciu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 12:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, jeśli rozmawiacie o zwiększeniu mocy to katalizatory nie są substancjami które do tego służą. Poczytajcie sobie podręcznik chemii dla podstawówki...
To że Fe2O3 zwiększa szybkość spalania karmelka jest sprawą znaną, ale co z tego ???. Nie mylcie szybkości spalania z mocą !!! Akurat jest wręcz odwrotnie, Fe2O3 jest tylko niepotrzebnym balastem w karmelku i zmniejsza moc. Pozwala jedynie na szybsze wydzielenie się energii, ale to można uzyskać poprzez jedynie dobór geometrii

Impuls zwiększają dodatki które zwiększają ciepło spalania, a tym samym temperaturę tj: energiczne utleniacze (np. nadchlorany) i pyły metali (podnoszą ciepło spalania mieszniny), związki nitrowe (bo gromadzą dość znaczne ilości energii w cząsteczkach)

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Sob Lis 06, 2004 12:49 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
maxlam
Gość





PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 12:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne, że można się z tym zgodzić, ale tu chyba chodzi o impuls silnika rakietowego (oczywiście jak paliwo było by silniejsze to było by lepiej), jeśli dodamy Fe2O3 to zwiększy się nam szybkość palenia, więc w jednostce czasu wydzieli nam się większa ilość produktów spalania a co za tym idzie będziemy mieli większy moc, czyli jak dobrze pamiętam prace w jednostce czasu a nie impuls właściwy jak napisałem poprzednio także zgadzam się z tym, iż zwiększając powierzchnię spalania poprzez kanał o kształcie gwiazdy czy krzyża itp. zwiększy ilość spalanego paliwa w jednostce czasu a co za tym idzie moc tej rakiety, czyli zdolność do uniesienia ładunku użytecznego Wink a jak kogoś interesują silniczki z modyfikowanego karmelka to polecam odwiedzić

http://www.jamesyawn.com/index.htm

bardzo profesjonalne podejście szczegółowe opisy i filmy z prób zarówno statycznych (na hamowni) jak i w locie modelu rakiety (według mnie bardzo udane) tam też pokazana jest różnica w paleniu się karmelka z katalizatorem z Fe2O3 i bez w próbie podczas jednoczesnego spalania, gdy już skończyła spalać się próbka z katalizatorem to próbka bez była dopiero w połowie spalona Wink]

A impuls właściwy podając za http://www.ksard.republika.pl/Wskazniki.htm to:


Najważniejszym jednak wskaźnikiem energetycznym silnika rakietowego jest tzw. impuls właściwy jednostkowy. Określa się go jako iloczyn ciągu i czasu spalania podzielony przez całkowity ciężar spalonego materiał pędnego. Inaczej mówią określa on ciąg, jaki uzyskuje się przy spaleniu 1 kg paliwa w ciągu jednej sekundy. Impuls właściwy wyraża się zwykle w sekundach. Określa się go dla znormalizowanych warunków, przy czym należy pamiętać, że teoretyczny impuls właściwy jest większy od 5 do 12 % od rzeczywistego impulsu właściwego, zmierzonego w hamowni. Impuls właściwy najłatwiej można zwiększyć podnosząc temperaturę w komorze spalania. Jednakże wzrost temperatury w komorze spalania wymaga stosowania do budowy ścianek silnika wytrzymałych, żaroodpornych materiałów konstrukcyjnych, co niejednokrotnie stwarza duże trudności. Dlatego konstruktorzy zwrócili uwagę na inny czynnik wpływający na wzrost impulsu właściwego, a mianowicie na średni ciężar cząsteczkowy produktów spalania. Już dwukrotne zmniejszenie ciężaru cząsteczkowego produktów spalania daje ten sam efekt co dwukrotny wzrost temperatury spalania.


Przepraszam oczywiście za moją ignorancję Wink a chodziło mi tylko o ty, iż jeśli ma się kiepskie paliwo też trzeba umieć sobie poradzić, (ale bez przesady) stosując bardziej wydajnie i przemyślane konstrukcje nie tylko liczyć na paliwa o wysokim impulsie właściwym. Jak pokazuje przykład ze strony http://www.jamesyawn.com/index.htm którą już wcześniej cytowałem karmelek wcale nie jest kiepskim paliwem tylko trzeba pomysłu na jego wykorzystanie.


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Nie Lis 07, 2004 7:33 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lis 06, 2004 12:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przychylam się do Twojej tezy, chyba jednak coś pokręciłeś.

Aby skrócić czas spalania wystarczy rozwinąć powierzchnię spalania (np. dłuższy silnik). I co ? od tego wzrośnie impuls właściwy ?

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP