Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwa oparte o MWK
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Pi± Wrz 10, 2004 7:23 pm    Temat postu: Paliwa oparte o MWK Odpowiedz z cytatem

Witam !
z racji ¿e ostatnio nic nie pisa³em (by³em zajêty szko³± i konstrukcj± SR) , napisze dzi¶ 2 posty .

Czy ktokolwiek na tym forum my¶la³ o zastosowaniu MWK jako sk³adnika amatorskiego paliwa rakietowego ? Chodzi mi o silne nowoczesne MW typu nitroaminy, nitroestry , wiem ¿e w niektórych paliwach u¿ywa siê pikrynianów i kwasu pikrynowego ale to inna bajka. Po prostu produkcja PETN jest prostsza i du¿o tañsza ni¿ np. nadchloran amonu. ISP mo¿na by wyci±gn±æ du¿e...

Tylko czy to nie jest samobójstwo ???
PETN ³atwo i szybko przechodzi z palenia w detonacje, detonuje nawet przy 40% wilgoci. Do tego bardzo wra¿liwy na uderzenie. Ale podobno te¿ robi± z niego paliwa...
Osobi¶cie jestem w posiadaniu (ale mi sie powiedza³o Laughing ) kawa³ka paliwa rakietowego na bazie bodaj¿e oktogenu... wygl±da jak plastykowa rurka szaro zielonego koloru, o zapachu wanilii.. Laughing
Co innego przemys³, co innego amatorska zabawa... wiêc czy mo¿na opracowaæ paliwo na bazie dostêpnych utleniaczy (KNO3, NaNO3, KClO3, NH4NO3) zawieraj±ce MWK (np. PETN) jako dopalacz ISP ? ? ? ? Question
Idea Arrow Question
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
RAKIETOMAN



Do³±czy³: 07 Maj 2003
Posty: 38
Sk±d: Poligon

PostWys³any: Sob Wrz 11, 2004 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Ja te¿ w ostatnim czasie my¶³a³em nad takim paliwem Smile i widzi mi siê ono nastêpuj±co:
- utleniacz (co¶ z grupy azotanów lub nadchloranów) (50-65%)
- MWK (raczej PETN) (5-10%)
- rozdrobniony metal (Al, Mg) (ok.10%)
- lepiszcz (raczej ¯E) (15-20 %)

Nie wiem czy dobrze dobra³em proporcje i sk³ad (tylku sugeruje) wiêc jakby cos by³o ¼le poprawcie mnie.
Jeszce nie przeprowadza³am prób paliw w których sk³ad wchodzi³by MWK.
Niech wypowiedz± siê na ten temat fachowcy (pewnie takie próby ju¿ przeprowadzali i co¶ o tym wiedz±)

P.S. W nawiasach poda³em substancje mi dostêpne Wink

<Pozdrowka 4all>

_________________
Pirotechnika - hobby mego ¿ycia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pietruszkin



Do³±czy³: 21 Mar 2003
Posty: 188
Sk±d: /dev/null

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie znam sie na paliwach rakietowych
ale ksi±zki przedtsawiaj± kilka propozycji (na mwk)
np
8gen/polimer
hniw/polimer

z tego co jeszcze pamiêtam adn tez jest silnym paliwem (oczywiscie z mieszance z blizej nie znanymi polimerami)

pozdro

ps1. z tego co pamietam mwk nie s± zadnym dodatkiem do paliw, lecz samodzielnymi PR)
ps2. petn - zpalenia w deton Shocked od fb nie idzie.. w sr tez ci niezdetonuje (tu powtórze pewne s³owa: 'nie mylcie detonacji z wybuchem na ka¶cie' czy cus w tym stylu) - rozumiem mhn ma taka mozliwo¶æ ale petn..

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
RAKIETOMAN



Do³±czy³: 07 Maj 2003
Posty: 38
Sk±d: Poligon

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 4:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pietruszkin napisa³:

ps1. z tego co pamietam mwk nie s± zadnym dodatkiem do paliw..

A w³a¶nie ¿e MWK s± wysokoenergetycznymi wspomagaczami - dodatkami do PR (najlepszymi by³y by wed³ug mnie pentryt, heksogen czy oktogen) . Acha i dodam jeszce ¿e niektóre substancje wybuchowe ze wzglêdu na du¿± ilo¶c atomów tlenu mog± nawet pe³niæ rolê utleniaczy w PR Wink
P.S. NIech wypowie siê wkoñcu jaki¶ specjalista !

_________________
Pirotechnika - hobby mego ¿ycia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
walonek



Do³±czy³: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktos cos kiedys wspomina³ o nitroguanidynie.... Cool
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 7:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem ( z ca³ym szacunkiem) pomys³ poroniony bo:

1. Co to jest dopalacz ISP ??? Je¶li chodzi o podwy¿szenie ISP od tego s± py³y metaliczne lub wysokoenergetyczne utleniacze (np. AP)
2. Paliwa na MWK sa czysto wojskow± domen±. S±dzê, ¿e g³ównym celem ich u¿ycia jest otrzymanie paliw spalaj±cych siê bezdymnie ale o du¿ym ISP (a wiêc py³y metali nie s± mile widziane). To, ¿e niespalone paliwo mo¿e zwiêkszyæ si³ê wybuchu g³owicy - pomijam;
3. Cena oktogenu czy heksogenu przemys³owo jest niedu¿a, ale chyba umiecie rozró¿niæ zastosowanie amatorskie i wojskowe/przemys³owe ? My amatorzy jednak mamy pewne ograniczenia....cenowe, prawne, dostêpno¶ciowe...Tak wiêc, zanim zadas takie pytanie pomy¶l sk±d wzi±æ ten hmx i kto za niego zap³aci...
4. Formalnie bêd±c nakrytym z silnikiem nape³nionym PETN to troche co innego ni¿ nape³nionym karmelkiem;
5. 5-10% PETN czy innego MWK doprawdy niewiele wnosi do wartosci ISP. Raczej chodzi o ilo¶ci ponad 50% MWK
6. Niewiele wiemy o katalizatorach spalania MWK (a takie z pewno¶ci± s± stosowane). Inaczej albo bêdzie bum, albo bêdziesz siê skrada³ z d³ugim kijem do niewypa³u twojego silnika modl±c siê, aby ci ³ba nie urwa³o;
7. A co bêdzie, je¶li silnik...który zga¶nie w locie spadnie komu¶ na samochód ? Si³a uderzenia jest do¶æ du¿a ( a chwilê po uderzeniu mo¿e byæ sporo wiêksza...Smile)...W wojsku wrêcz o to chodzi, ale amatorom...có¿ chyba nie bardzo...
8. Jedynym bodaj zastosowaniem MWK s± prochy nitroglicerynowe (balistyty)....zdaje siê ¿e równie¿ (choæ wyj±tkowo) w rakietach amatorskich. Jednak i tutaj u¿ywa siê pewnych katalizatorów, nad którymi nie bêdê siê tutaj rozwodzi³...

Podsumowuj±c...rozwa¿anie nt. u¿ycia hmx czy rdx w paliwach amatorskich s± czysto teoretyczne...strata czasu na bicie piany

Je¶li przyjdzie mi do g³owy jakikolwiek argument za, nie omieszkam o nim napisaæ

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 7:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze juz by³o
alwe paliwa na NClub NC/EGDN czy NC/NG sa czesto stosowane
zdaje sie ze zden z uk³adów nieorganicznych ( nadchloran czy azotany ..) nie maja takiego kopa wiec czy pomys³ poroniony Rolling Eyes

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

v-21 napisa³:
paliwa na NClub NC/EGDN czy NC/NG sa czesto stosowane
...( nadchloran czy azotany ..) nie maja takiego kopa


Gdyby tak by³o SRB i Ariane by³yby wypchane NC i EGDN, a nie s±. ISP balistytu na NG + NC to oko³o 240 (nie zapominaj o katalizatorach zmniejszaj±cych n, bez których...hmmm). Takie¿ samo ISP wyci±ga AP/Al/polimery.
No i krzy¿yk na drogê chêtnym maj±cym zamiar robiæ balistyt nitroglikolowy w domu...Smile

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Gdyby tak by³o SRB i Ariane by³yby wypchane NC i EGDN, a nie s±.
no to fakt zaponia³em o tak drobnostce Cool

co do domowej roboty to nie ulega watpliwosci ze jest problem ale jestem zdania ze dla chcacego nic trudnego bo skoro da sie z NC zrobic jasko mat miotajacy to czemu nie robic na nim paliwa
zreszta na miesznce Zn/s mzna zamiast silnika granat zbudowac wystarczy tylko....

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Nie Wrz 12, 2004 9:37 pm    Temat postu: MWK PR Odpowiedz z cytatem

Hmm Pinot... pomy¶l ¿e PETN lub NGl jest duuu¿o tañszy i dostêpniejszy od AP a do tego mo¿na wyci±gn±c du¿e ISP a osobi¶cie nie przepadam te¿ za py³ami metali. Co do detonu no to nie wiem... w przypadku spadku z du¿ej wysoko¶ci na twarde (niekoniecznie) pod³o¿e... oczywi¶cie, ale z deflagracji samej raczej nie. Paliwa takie by³yby na tyle ekonomiczne i praktyczne ¿e mo¿e jednak nale¿y pomy¶leæ nad tym... Twisted Evil Very Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kondix



Do³±czy³: 27 Sty 2004
Posty: 89
Sk±d: z ma³pki po winie...

PostWys³any: Pon Wrz 13, 2004 1:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmm
pomys³y s± ciekawe ale mnie zastanawia to ¿e w niektórych przypadkach w tych paliwach bêdzie potrzebny opó¼niacz ¿eby paliwo sie na raz nie spali³o tylko w 2, 3 sekundy

co do dobrych utleniaczy utleniaczy to nadchloran amonu jest marnotrastwem kwasu nadchloranowego lepiej popatrzyæ za czym¶ tañszym

a zastanawia³ siê kto¶ nad paliwem z hmtd(max 5% na 100g (dawka zabójcza) )????
ja sie zastanawiam czy by co¶ wysz³o oczywi¶cie teoretycznie bo silnik taki by³by trudny do transportu
hmtd jako proszek by by³o dodane

_________________
-Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo !
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
RAKIETOMAN



Do³±czy³: 07 Maj 2003
Posty: 38
Sk±d: Poligon

PostWys³any: Pon Wrz 13, 2004 1:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kondix napisa³:
w niektórych przypadkach w tych paliwach bêdzie potrzebny opó¼niacz ¿eby paliwo sie na raz nie spali³o tylko w 2, 3 sekundy

Moim zdaniem nie wtym tkwi problem lecz w temp. spalania takiego PR Wink

Cytat:
co do dobrych utleniaczy utleniaczy to nadchloran amonu jest marnotrastwem kwasu nadchloranowego lepiej popatrzyæ za czym¶ tañszym

Mo¿na by u¿yæ jakiego¶ azotanu (je¶li patrzeæ na cenê)

P.S. Nie gadaj ¿e by¶ robi³ NH4ClO4 Rolling Eyes (toæ mozna kupiæ)

Cytat:
a zastanawia³ siê kto¶ nad paliwem z hmtd(max 5% na 100g (dawka zabójcza) )????
ja sie zastanawiam czy by co¶ wysz³o oczywi¶cie teoretycznie bo silnik taki by³by trudny do transportu
hmtd jako proszek by by³o dodane


My¶lê ¿e to jest pomys³ urojony i nie powa¿ny Evil or Very Mad

P.S. Zastosowanie MWK w PR jest niebezpieczne a co ju¿ mówiæ o wra¿liwszych MWI Idea

_________________
Pirotechnika - hobby mego ¿ycia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pietruszkin



Do³±czy³: 21 Mar 2003
Posty: 188
Sk±d: /dev/null

PostWys³any: Pon Wrz 13, 2004 1:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kondix napisa³:
hmmmm
pomys³y s± ciekawe ale mnie zastanawia to ¿e w niektórych przypadkach w tych paliwach bêdzie potrzebny opó¼niacz ¿eby paliwo sie na raz nie spali³o tylko w 2, 3 sekundy

co do dobrych utleniaczy utleniaczy to nadchloran amonu jest marnotrastwem kwasu nadchloranowego lepiej popatrzyæ za czym¶ tañszym

a zastanawia³ siê kto¶ nad paliwem z hmtd(max 5% na 100g (dawka zabójcza) )????
ja sie zastanawiam czy by co¶ wysz³o oczywi¶cie teoretycznie bo silnik taki by³by trudny do transportu
hmtd jako proszek by by³o dodane


heh ale zes walnou z tym hclo4 - aqrat z niego wychodzi taniej niz qpowac gotowca

a co do pr z dodatkiem 5% hmtd to powiem ci - kupa z tego idziwe
nawet dodatek 10-15% hmtd (na przykladzie pcze) - za przeproszeniem - gówno daje Rolling Eyes

Cytat:
Moim zdaniem nie wtym tkwi problem lecz w temp. spalania takiego PR


a moim zdaniem nie Cool temp spalania mwk nie s± wcale duze,
nie porównuj± sie do mieszanek z dodatkiem /na bazie py³ów metali

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
RAKIETOMAN



Do³±czy³: 07 Maj 2003
Posty: 38
Sk±d: Poligon

PostWys³any: Pon Wrz 13, 2004 4:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pietruszkin napisa³:
a moim zdaniem nie Cool temp spalania mwk nie s± wcale duze, nie porównuj± sie do mieszanek z dodatkiem /na bazie py³ów metali


Moim zdaniem Temperatura mieszanki z dodatkiem MWK i py³u jakiego¶ metalu by³a by dosæ du¿a Wink

_________________
Pirotechnika - hobby mego ¿ycia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pietruszkin



Do³±czy³: 21 Mar 2003
Posty: 188
Sk±d: /dev/null

PostWys³any: Pon Wrz 13, 2004 4:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RAKIETOMAN napisa³:
Pietruszkin napisa³:
a moim zdaniem nie Cool temp spalania mwk nie s± wcale duze, nie porównuj± sie do mieszanek z dodatkiem /na bazie py³ów metali


Moim zdaniem Temperatura mieszanki z dodatkiem MWK i py³u jakiego¶ metalu by³a by dosæ du¿a Wink


tyle ze nie wspomnia³es o takiej mieszance mw/al/costam
ale jeydnie pisa³es o temp mwk Wink

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Pon Wrz 27, 2004 1:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co powiecie na akrylan pentrinu ?
Przepis z megalomanii



Petrin acrylate is the smaller version of pentaerythritol trinitroacrylate, or trinitroxypentaerythritol acrylate. Another name is pentaerythritol trinitrate monoacrylate. This substance is primarily used as a rocket propellent, so I guess it is not really an explosive at all. This will burn very well and will probably explode under the proper conditions, still, it seems to me that PETRIN, the main precursor, would make a more valuable explosive instead of acrylating it. Of course, one may need a suitable rocket propellent. This substance also acts as a very effective binder, a double plus for solid rocket fuels. CHEMICALS APPARATUS
acrylic acid Erlenmeyer flask
acrylyl chloride graduated cylinder
N,N-dimethylaniline pipet/buret
methyl alcohol thermometer
pentaerythritol trinitrate
trifluoroacetic anhydride
water


Prepare a mixture of a small quantity of trifluoroacetic anhydride and glacial acrylic acid into an Erlenmeyer flask of suitable volume. Cool the mixture to 10-15 °C, then slowly add a small amount of pentaerythritol trinitrate (Petrin), with a pipet or buret, while maintaining the temperature. Although I have no data for exact volumes, I suggest using equal volumes of all chemicals. After 1 hour, drown the mixture with water to precipitate the product. Filter the product to collect the crystals of petrin acrylate. Dissolve the crystals in methyl alcohol, the product is then allowed to crystallized over a period of 16 hours at 0 °C, then washed with water to remove any trace of acidity. The final pure product is dried under vacuum to remove traces of solvent. The yield should be about 74%, an alternative process using N,N-dimethylaniline and acrylyl chloride instead of trifluoroacetic anhydride and acrylic acid with yields of 46% is possible. The high cost and difficulty using trifluoroacetic anhydride justifies the lower yield. You will need a graduated cylinder for measuring liquids, and a thermometer to monitor the temperature.

Although petrin acrylate can be used as a propellent alone, the addition of an oxidizer can make it more powerful. A typical propellent composition consists of: 34.3% petrin acrylate as a binder, 11.8% triethylene glycol trinitrate as a plasticizer, 2.9% glycol diacrylate as a crosslinker, 51.0% ammonium perchlorate as an oxidizer, and 0.014% hydroquinone as a polymerization inhibitor. This composition is reported to have a specific impulse of 238 lb-sec/lb at a density of 1.3 g/mL. Plain petrin acrylate has a specific impulse of 214 lb-sec/lb and a burning rate of 0.2 inch/sec.
Twisted Evil
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Wrz 27, 2004 7:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heksogen pl napisa³:
11.8% triethylene glycol trinitrate as a plasticizer, 2.9% glycol diacrylate as a crosslinker, 51.0% ammonium perchlorate as an oxidizer, and 0.014% hydroquinone as a polymerization inhibitor. This composition is reported to have a specific impulse of 238 lb-sec/lb at a density of 1.3 g/mL. Plain petrin acrylate has a specific impulse of 214 lb-sec/lb and a burning rate of 0.2 inch/sec.
Twisted Evil


Naukowo - niew±tpliwie ciekawe. Jeden z wielu bezdymnych sk³adów na AP i wysokoenergetycznym binderze. Co do opisanej syntezy akrylanu trinitropentaerytrytu....liczy³e¶ koszt - zwa¿ywszy, ¿e musisz wyj¶æ z pentaerytrytu ? Jak policzysz - nie przewróæ siê...Smile

Azotany poliglikoli jako plastyfikatory sprawdzaj± siê tu i ówdzie nie¼le - ale do¶æ niebezpiecznie podnosz± wyk³adnik zale¿no¶ci r od p. Powoduj±, ¿e silnikowi jest bli¿ej do bomby rurowej ni¿ do bezpiecznej zabawki. Co do trójazotanu glikolu trietylenowego - to mam w±tpliwo¶ci czy co¶ takiego w ogóle istnieje (je¶li ju¿ to diazotan)....Nie chcê nikogo tu egzaminowaæ, ale skoro znalaz³es tak± ³adn± syntezê, znajd¼ te¿ warto¶æ n dla wymienionego paliwa....a je¶li bêdzie du¿a, sposób jak j± zmniejszyæ...Smile


Ja znam duzo prostszy wysokoenergetyczny binder bêd±cy mieszank± zwyk³ej nitrocelulozy lakierowej (oko³o 11% N) i metakrylanu metylu. Po spolimeryzowaniu nadtlenkiem benzoilu uzyskuje siê roztwór NC w sta³ym plexi, a w tym wszystkim zawieszony jest AP jako utleniacz....ISP=220 (400 psi). Przy dodatku 5% Al - ISP wzrasta do 240....

W ogóle to mam tak± propozycjê....mo¿e tak najpierw zrobcie jakikolwiek silnik o ISP=200 z ogólnie dostêpnych substancji (AP, AN, Al, lepiszcza), który bêdzie mia³ powtarzalne parametry...a potem bierzcie siê za upychanie MW w silnikach amatorskich...Smile

Z ciekawo¶ci policzy³em Guipepem parametry nastêpuj±cego ekstremalnego (bardzo wysokoenergetycznego i super-niebezpiecznego sk³adu): 20% nitrogliceryna, 30% petrin, 50% AP.....ISP (400 psi)=218,8...raczej s³abizna, warto ryzykowaæ ?

Ps. Pomys³ stosowania HMTD w silnikach rakietowych jest (przepraszam wszystkich za mocne s³owa) skrajnym kretynizmem i kwalifikuje siê do natychmiastowego bana....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
ander



Do³±czy³: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWys³any: Czw Wrz 30, 2004 10:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomys³ u¿ycia HMTD nie zas³uguje na natychmiastowego bana, bo inaczej co bym tu robi³?
próbowa³em pare lat temu zrobiæ paliwo na AA/HMTD/parafina, nawet nie¼le siê pali i wzrost ci¶nienia jaki jest w silniku czy wyrzutni rurowej nie powoduje bum, jedyny problem to to ¿e takie paliwo jest do¶æ s³abe.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Wrz 30, 2004 5:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ander napisa³:
....bo inaczej co bym tu robi³?

Najwyra¼niej dosta³es szansê Very Happy ....ale gwiazdki, które masz - do czego¶ zobowi±zuj±. Podej¶cie uczciwe i profesjonalne wyklucza podawanie niesprawdzonych czy niebezpiecznych receptur (lub przynajmniej czyni oczywistym ostrzeganie o niebezpieczeñstwie). Nie trzeba wiele my¶leæ, aby zauwa¿yæ, ¿e to forum odwiedzaj± równie¿ tacy, którzy s± gotowi napchaæ rure hmtd i odpalac od zapalki wierz±c, ¿e bedzie z tego fajny silnik...
Je¶li chcesz dawac dobre rady najpierw pomysl o ich konsekwencjach i postaraj siê spojrzeæ nieco do przodu. Dlatego proszê, nie brnij w ten temat dalej...jak masz ochote postukac sobie o MWI s± inne komnaty, nie wkladaj ich wszedzie gdzie siê da, a zwlaszcza tam, gdzie nie maj± rozs±dnego zastosowania

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
ander



Do³±czy³: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWys³any: Czw Pa¼ 07, 2004 10:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP