Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Silnik i rakieta "Herkules1"
Id do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Wrz 01, 2006 1:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na stronie KWH Pipe Poland por闚nano rury PE i PP.

Wska幡ik p造ni璚ia dla PE znacznie mniejszy ( jest to liczba wyra瘸j帷a mas stopionego tworzywa przep造waj帷ego przez dysz o ustalonym kszta販ie i wymiarach w ci庵u danego czasu pod okre郵onym ci郾ieniem w okre郵onej temperaturze ).

Wytrzyma這嗆 na rozci庵anie do punktu p造ni璚ia dla PE znacznie wi瘯sza


Wyd逝瞠nie do punktu zerwania PE/ wyd逝瞠nie do punktu p造ni璚ia PP - PE jest znacznie bardziej elastyczny i chyba to zaleta.

S康z, 瞠 je郵i PE na這篡 na gor帷o ( a tak polecam ) to mamy kolejn zalet. Obciska korpus gdy wystygnie. Mamy co jak w artyleri lufa w lufie. Ta zewn皻rzna jest nak豉dana na gor帷o st康 ten potem sta造 obcisk, kt鏎y znacznie wzmacnia luf. Wi璚 ja wol PE. Dodam ,瞠 by to drugi test na rurze PE do wody fi 9 na oko ( potem napisz ). Wi璚 trudno oczekiwa 瞠 po drugim te軼ie wstrzel si z konstrukcj. Sam nie wiem juz czy nie porzuc tych SR po konsultacji z eltopsj. Ten SR nie b璠zie PRODUKTEM wi璚 szkoda czasu a lepiej wej嗆 w paliwo AP a sporo czasu mi to "po穋e" Wink

Dopisane 02.09. ---> R帳n掖em si w tym ,瞠 por闚na貫m nie te rury co chcia貫m. Mia這 by : PE --- PCV. Ale rury PP te s . Na stronie Pipelife por闚nano PE z PCV i z tych danych wynika , 瞠 PCV jest lepsze Wink . Hm .................... mam rury PCV Rolling Eyes



Mi貫go dnia A
Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Wrz 08, 2007 8:04 pm    Temat postu: Herkules_1000g Odpowiedz z cytatem

Wci庵n掖 mnie silnik zawieraj帷y 1 kG paliwa 篡wicznego, typ silnika "Olusia" czyli du瘸 kopia SR Olusia_1M ( paliwko wk豉dane, pal帷e si ca陰 powierzchni ).

To pierwsza pr鏏a. Nie chc pogrubia korpusu wi璚 nie wiem czy test wyjdzie. Ci篹ar silnika podam potem.

1. Widok silnika ( korpusu ) i paliwa oraz zap這nnika Kubu



2. Wewn徠rz i na wierzch paliwka da貫m p造tk 3 mm ze spienionego PS.



3. Na zap這nnik Kubu daj tekturk o gr. 1 mm i zalewam to 浩 plus gips 50 : 50.



Teraz kilka operacji wyka鎍zaj帷ych i poka輳 film. Na pewno znaczn uwag zwr鏂 na sprawy bhp i ppo. . Paliwko jest bardzo bezpieczne w u篡ciu. Sk豉d :

680 KNO3
120 Mg 0,17
200 浩 ( w tym 20 Z1 )
50 "cu"


Pozdr. A



PS. Kupi proszku Mg 0,17 z 1 kg



Dopisane ---> Silnik CATOale silnik wszed efektownie na re磨m pracy . Kolejny test - wzmocnienie korpusu i zmniejszenie pr璠ko軼i palenia si paliwa.

No i pi瘯na stop klatka z chwili tu przed CATO. Tak ma wygl康a praca mojego silnika.






Dopisane.

Test 3. Wykorzystano zu篡ty korpus z testu 2 ( odstrzeli這 zatyczk ). Tym razem odstrzeli這 dysz Rolling Eyes . Ci篹ar silnika 1800 G z czego 1000 G paliwa 720 + (180 + 20) + 100 Mg bez dodatku tego "cu".

FILM


Jak wida na gifie przedmucha這 od strony dyszy.

Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Wrz 21, 2007 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Macie nowy test. W zasadzie to silnik na 4 z plusem ( maks ocena 6 ). Ci篹ar paliwa 1050 gram o sk豉dzie w g :

KNO3 - 700
Cdrz - 20
Mg0,17 - 80
浩- 180 + 20 Z1
50 "cu".

Silnik w czasie pracy



Ci篹ar silnika 1400 G ( korpus , dysza i zatyczka - 400 G Exclamation )

Paliwo zalane do silnika, dwa kana造 - jeden centralny, drugi obok. Dysza pcv plus zaprasowany szamot.

Czas pracy 8 sekund plus 3 - 4 s dopalanie. Zak豉daj帷, 瞠 efektywnie pracowa這 800 gram mamy 鈔edni ci庵 ( Iw. 100 )

F 鈔. = 10 kG

Silnik do t = 6 sek. szacuj ci庵 na 12 - 13 kG

t = 6 - 8 --- > 鈔. ci庵 8 - 9 kG

Teraz dopracuj parametry. Czas pracy chc maks. 6 sek. i ograniczy dopalanie si paliwa. Przy t = 6 s , 鈔. ci庵 wyniesie

F鈔. = 20 kG ( trwaj帷y 6 sekund Exclamation ).

W powy窺zej pr鏏ie testowa貫m korpus i mocowanie dyszy i o dziwo korpus wytrzyma bez wzmocnie Rolling Eyes Wink

Po te軼ie- korpus



FILM

Sekcja "zw這k" silnika i zaskoczenie. Papier niemal nienaruszony Rolling Eyes




Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pi Wrz 21, 2007 8:38 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Pi Wrz 21, 2007 6:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy nie my郵a貫s o robieniu dyszy z CX5 (le瘸kuj帷y pare tygodni) + jaka wstawka z nierdzewki
tak na marginesie pi瘯ny i pot篹ny silnik masa 1000g paliwa mnie przera瘸 Very Happy i ja napewno nie odwa篡 bym si stac tak blisko jak ten kto z kamerk na zdj璚iu ko這 takiego monstrum (nawet je郵i paliwo jest w miare bezpieczne0 Wink

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Wrz 21, 2007 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na powy窺zym filmiku dysza by豉 szamotowa. Teraz testuj w po豉czeniu z gipsem ( pod nim szamot ). By mo瞠 CX5 sprawdz.





Ni瞠j rura pcv fi 42, grubo嗆 軼ianki ok. 12 mm. U篡wam na dysz






Rur tn na odcinek 65 mm i tocz




Dok豉dniej opisze silnik na stronie www . Testuj帷 silnik mam na g這wie kask motocyklowy, stoj w odl. kilku m. Nic mi si nie stanie bo dopuszczam takie ryzyko aby by這 dla mnie bezpiecznie. Na test silnik闚 jade do嗆 daleko. To nie Stru, kt鏎ego testowa貫m na "piaskach" Wink


Przy okazji. To pierwszy amatorski silnik rakietowy z paliwem ponad 1 kG ( dok豉dnie 1040 G ) Wink .

Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pi Wrz 21, 2007 8:48 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Kacper



Do陰czy: 17 Maj 2003
Posty: 176
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pi Wrz 21, 2007 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Arkadiusz napisa:
Przy okazji. To pierwszy amatorski silnik rakietowy z paliwem ponad 1 kG ( dok豉dnie 1040 G ) Wink .

Pozdr. A


Ja bym doda, 瞠 to pierwszy amatorski dzia豉j帷y silnik z paliwem ponad 1kg.
Bo z tego co wiem by這 kilka pr鏏 zbudowania takiego silnika (w tym m鎩 i zombka 1200g) ale zako鎍zonych CATO.

Bardzo mi sie podoba ta rura pcw. Mo瞠 w niej zrobi silnik na 1kg paliwa? Powinno si zmie軼i (oczywi軼ie silnik mia by ponad 60cm d逝go軼i).
W takim silniku mo積a by zwi瘯szy zacisk co by znacznie poprawi這 jego osi庵i i skr鏂i這 czas pracy.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
robercik



Do陰czy: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk康: Gdynia

PostWys豉ny: Sob Wrz 22, 2007 6:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze嗆
Widz ze prace id pe軟 par Razz Silnik mi si podoba, szczeg鏊nie niska masa korpusu oraz d逝ga praca. Jak s康z do wiosny Arkadiusz zmontuje silnik z dwoma kilogramami paliwa Wink i je郵i pali豚y si dwa razy d逝瞠j - to b璠zie znakomita marsz闚ka, mo積a b璠zie wspi望 si bardzo wysoko. Do 篡czenia pozostawia impuls w豉軼iwy szacowany na 100, ale jak s康ze do wiosny korpus dostanie wzmocnienie i b璠zie lepiej ni na karmelku.

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na 鈍iecie, kt鏎ej nie mo積a wystrzeli w kosmos
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
npiro



Do陰czy: 24 Lis 2006
Posty: 46

PostWys豉ny: Sob Wrz 22, 2007 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa:

Ni瞠j rura pcv fi 42, grubo嗆 軼ianki ok. 12 mm. U篡wam na dysz
http://nowa.pirotechnika.one.pl/Predator4/7.JPG


Ta rura to PP czyli Poli Propylen a nie polichlorek winylu. A r騜nica jest ogromna bo np. kleje si tego nie trzymaj. Przy ci郾ieniach panuj帷ych w SR ja bym nie ryzykowa 陰czenia PCW z PP bo jedno si klei a drugie zgrzewa.
Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Sob Wrz 22, 2007 10:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
No nie zupe軟ie sa ju kleje do polipropylenu np:
http://free.of.pl/a/alumipro/mega99.php
http://www.logismarket.pl/disa-distribuciones-industriales-sa/kleje-w-aerozolu-3m/858584179-p.html
http://mirexntr.com.pl/techprod/przyklad.html#KlejenieTworzyw

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
npiro



Do陰czy: 24 Lis 2006
Posty: 46

PostWys豉ny: Nie Wrz 23, 2007 2:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ma造 napisa:
No nie zupe軟ie sa ju kleje do polipropylenu


Wynalazki, gdzie albo trzeba klei PP z "innym porowatym materia貫m" (nie mo積a sklei PP z PP) albo przenosz帷e obci捫enia tak du瞠, 瞠 nadaj si najwy瞠j do sklejania modeli rakiet wisz帷ych pod 篡randolem. S te rozwi您ania po鈔ednie, np. klej serwowany na gor帷o z pistoletu. Ale po co si babra z gor帷ym klejem jak mo積a du穎 lepiej stosuj帷 sam temperatur. Zgrzany PP tworzy jednorodn spoin i 瘸den klej nie mo瞠 si z tym r闚na.
Daleko mi jednak do ca趾owitego negowania istniena klej闚 do PP. Mo瞠 jakie tam s i mo瞠 s nawet jakie skuteczne. Ale nie w tym kraju a je郵i ju to albo s krety雟ko drogie albo na jakie specjalne zam闚ienia, z oczekiwaniem na realizacj i konieczno軼i stosowania jakiego krety雟kiego procesu samego klejenia.

Pytam po jak choler pi browar przez s這mk jak mo積a 100x skuteczniej i z wi瘯sz przyjemno軼i po prostu z pokala.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Nie Wrz 23, 2007 3:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ksp.Smile
Polipropylen 豉dnie si spawa Laughing

Arkadiusz --> Doklej si bo ma這 napisane :- ). Na rurze pisze PP i to pewno skr鏒 od PoliPropylen. Czasami m闚i piwo a my郵 篡wiec :- )

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Wrz 24, 2007 5:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przygotowuj nowy test z innym kana貫m aby paliwo szybciej sie spali這. W poprzedniej pr鏏ie by造 2 kana造 , teraz 3 jak na zdj璚iu nr 1.



Na zdj璚iu nie widac tego ale kana jest g豉dki i estetycznie wykonany.

Metoda j彗 opracowa貫m na ten kana jak i ka盥y inny.

1. Sk豉dam do qpy 3 rurki Cu, fi 22 mm. Wcze郾iej ka盥 smaruj 鈍iec parafinow.



Na powy窺zym zdj璚iu rurki pokazano ju po wyci庵nieciu z silnika. Dooko這 rurek ubijam paliwo 篡wiczne 烈P. Po stwardnieciu paliwa ( nie mo瞠 si ono zagrza powy瞠j 40 C aby nie stopi cie鎥iej wartswy parafiny na rurkach Cu ) wyci庵am rurki osobno. Aby to zrobi przez rurk, kt鏎 wyci庵am puszczam gor帷 par wodn przez 5 sekund.




Odk豉dam od czajnika rurk i z lekkim obrotem wyci庵am j z silnika. Tak post瘼uj z rurkami 2 i 3.

Uzyskujemy kana jak na zdj璚iu nr 1.

Z kana貫m gwiazdowym do silnika wchodzi mniej paliwa bo 950 gram. Po te軼ie by mo瞠 wr鏂 do 2 kana堯w obok siebie ale drugi kana dam d逝窺zy ni poprzednio. Chc mie minimum 1000 gram paliwa.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Wrz 25, 2007 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potem w tym samym po軼ie dam nieco opisu. Rozerwa這 korpus ale mia這 prawo poniewa celowo jego nie wzmacnia貫m. Ale og鏊nie jestem co raz bli瞠j dobrego silnika.

Widok silnika











FILM


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP