Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Projekt ALFA MT
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
eltopsj



Do³±czy³: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys³any: Sob Lip 31, 2004 10:35 pm    Temat postu: Projekt Alfa MT Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

ksard napisa³:
... Jak na mój gust silnik o zbyt wy¶rubowanych parametrach (patrz±c na film). ...


... tak, to fakt, Wasz± rakietê "wyrzuci³o" z wyrzutni jak pocisk z lufy armatniej. My¶lê, ¿e tego typu silnik (50 kG ci±gu w 0,2 sekundy - o ile faktycznie tak jest - z tego co od Was wiem badali¶cie silnik na hamowni o zakresie do 22 kG Question ) wymaga chyba znacznie wiêkszej ilo¶ci wszechstronnych testów.

... ¯al dobrze wykonanej rakiety (widzia³em juz niektóre szcz±tki Confused ), ale zgadzam siê z ksardem, ¿e:

ksard napisa³:
Wasza praca na pewno nie posz³a na marne.


... ka¿da praca, czy to praktyczna, czy teoretyczna jest tylko drobn± cegie³k±, ale z takich niewielkich cegie³ek (poprawionych rzecz jasna co do "procesu wypalania" Wink ) buduje siê pó¼niej potê¿ne gmachy. Cool

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Sie 01, 2004 10:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy Exclamation
Widzia³em film ze startu rakiety impulsowy ci±g gigantyczny Shocked
Po mojemu zawiod³a zatyczka silnika.
Widaæ to na kolejnych klatkach filmu jak silnik wypluwa gazy spalinowe obydwoma koñcami.
Niemniej sam zasiêg w pione rozpêdzonego silnika jest widaæ du¿y.
Podejrzewam tak¿ê ¿ê silnik w momencie startu móg³ uszkodziæ zawieszenie i wbiæ saiê do ¶rodka rakiety ( si³y bezw³adno¶ci ), ale nie mogê tego stwierdziæ bo nie mam widoku na czê¶ci.
Je¶li mo¿ecie to dajcie mi fotki na e-meila.

Nie zra¿aæ siê niepowodzeniami!!!!

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
teesq



Do³±czy³: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Sk±d: Trzebinia

PostWys³any: Nie Sie 01, 2004 4:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam o to foty z lotu









Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email MSN Messenger
Go¶æ






PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dziêki za foty ale trzy ostatnie siê nie ³aduj±... Crying or Very sad

S±dzê ¿e powody wypalenia dziury mog± byæ dwa (jeden prawdziwy ) Wink

1 Gor±ce spaliny mog³y przedostaæ siê pod ¶rubkê "zero uszczelnieñ" reszta to efekt ( palnika ) . Szczerze mówi±c ma³o prawdopodobne, aby jednoznacznie to stwiedzic
trzeba obejrzeæ dok³adnie miejsce wiercenia otworu pod ¶rubkê od wewn±trz...mo¿e da siê ustaliæ gdzie siê zaczê³o ...

2 W 90 % s±dzê ¿e to zasz³o , przepalenie nast±pi³o w najs³abszym miejscu silnika , na jednym z zakoñczeñ segmentów paliwa mia³y na to wp³yw nastêpuj±ce czynniki
1 jest to miejsce (nie równomiernego) zap³onu pozosta³e resztki segmentów jeszcze siê dopala³y gdy na górze korpusu ju¿ by³a odkryta powierzchnia
2 dodatkowo to miejsce by³o wystawione bardziej na dzia³anie temperatury wszystkie powierzchnie czo³owe grzej± przez moment (Start)bardziej korpus ...
a do awarii dosz³o w³a¶nie na starcie Crying or Very sad

Pytanie z tym zwi±zane na pewno ziarno inhibitowali¶cie papierem albo ¯e czy umie¶cili¶cie wszystkie segmenty w rurce z papieru a dopiero potem w silniku Question

Je¶li mo¿na co s±dzicie " bardziej do¶wiadczeni " co tam zasz³o mam zamiar zbudowaæ co¶ podobnego ,wszelkie wnioski s± dla mnie cenne...
Wszyscy zdjêcia zobaczyli ale w temacie ciszaaa... a wielka szkoda .

Cze¶æ...
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozdrawiam,
No to moze ja zaczne.
Moim zdaniem do przepalenia korpusu silnika doszlo z powodo wadliwego uszczelnienia zatyczki. Jak wiemy aluminium wytrzymuje ok. 600°C a gazy spalinowe maja pow. 1300°C. Podobny wypadek mieli amerykanie przed paru laty ( 5 albo 6) . Aluminiowa obudowa silnika moze przez krotka chwile wytrzymac tak wysokie temperatury ale tylko w przypadku gdy temperatura rozklada sie rownomiernie na cala obudowe a gazy spalinowe nie maja zbyt duzej energi kinetycznej. W przypadku nieszczelnosci silnika gazy spalinowe dzialaja jak palnik. Do tego dochodza jeszcze roznice temperatur miedzy obudowa ( grubosc 2mm) i zatyczka ( grubosc scianek ok.5mm) co powoduje nierownomierna rozszezalnosc i powstawanie szczeliny. Jak cos mocno siedzi na wale np. zebatka, to co robimy? podgrzewamy zebatke palnikiem.

Pozdrawiam
Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Wto Sie 17, 2004 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Panowie autorzy tego projektu Exclamation

Serdecznie gratulujê otrzymanych wyników... Ca³y ten projekt to co¶ popostu wspania³ego... To co uda³o wam siê stworzyæ przeros³o chyba oczekiwania wszytkich... A moje to ju¿ wogóle... przegl±daj±æ pierwsze posty na temat budowy silnika by³em nastawiony bardzo sceptycznie do ca³ego tego przedsiêwziêcia... ale teraz musze wam poprostu napisaæ:

Kawa³ Dobrej Roboty

i tyle...

PS...
Taki szybki silnik móg³by sie nadawaæ mo¿e do projektru hipersonal Wink . Zreszt± sami widzicie jakiego ma kopa... Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
teesq



Do³±czy³: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Sk±d: Trzebinia

PostWys³any: Pi± Gru 10, 2004 5:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam i pozdrawiam wszystkich
po dluzszej przerwie wkrotce znowu zaczniemy dzialac.
dziewkujemy za slowa uznania i przepraszamy za nieodzywanie sie przez dluzszy okres czasu.Mamy zamiar znowu wystartowac z projektem tylko mala prosba do forumowiczow z okregu krakow/katowice niewie ktos gdzie mozna nabyc material(duralumnium) do toczenia (dysza,zatyczka) rury juz mamy ale bryl duraluminium niemozemy nigdzie dostac z gory dzikuje za odp.
pozdrawiam tees
tees_dee@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email MSN Messenger
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP