 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Wto Wrz 07, 2004 6:36 pm Temat postu: Re: Silikon? |
|
|
pock napisa³: | ... czy takie zabiegi mog± wp³yn±æ na jako¶æ paliwa lub czy w ogóle na nie wp³yn±?
|
Takie zabiegi maja kolosalne znaczenie. Obecnosc "luk" w bloku paliwa powstalych w wyniku utwardzania lepiszcza czy tez innych procesow jest zjawiskiem wysoko niekorzystnym. Powoduje on min. oslabienie wlasciwosci mechanicznych paliwa czy tez niekontrolowana zmiane powierzchni spalania (rozklad i wielkosc tych defektow zazwyczaj nie sa stale)
Jest to tez moje obecne utrapienie:
Postanowilem zastapic silikon N poliuretanem (padl mi wrece Desmodur_E23). Niestety, dotychczas rozne kombinacje z poliestrem czy tez 1,4-butanodiolem daja mi w wiekszym lub mniejszym stopniu pianke zamiast jednolitej masy-prawdopodobnie czesc grup NCO reaguje mi z wilgocia...
pozdry
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 9:21 am Temat postu: |
|
|
pablo napisa³: | czy przeprowadza³e¶ mo¿e próby z utwardzaniem urotropin±.
Mo¿e warto spróbowaæ pokombinowaæ te¿ z aminami aromatycznymi? S± s³abszymi zasadami od amoniaku. Podobno utwardzacze Akfanil to by³y w³a¶nie aminy aromatyczne, ale Sarzyna przesta³a je produkowaæ. Mo¿e kto¶ zna jakie¶ inne nazwy handlowe tego typu utwardzaczy? |
Witam
Robi³em jedn± próbê z urotropin± po czym próbkê po³o¿y³em na kaloryferze. Wynik po tygodniu - brak utwardzenia próbki. Tych utwardzaczy co wymieni³e¶ nie zauwa¿y³em na rynku. Bezwodniki kwasowe ( chyba maleinowy albo ftalowy ) mog± utwardzaæ ¯E w obecno¶ci AN ale nie mam tych bezwodników wiêc nie zrobiê testu
Mi³ego dnia A  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 12:29 pm Temat postu: |
|
|
Owszem, mo¿na epoksydy utwardzaæ urotropin± b±d¼ amidami, ale wymaga to wysokiej temperatury. Wraz ze spadkiem zasadowo¶ci grup aminowych obserwuje siê równie¿ spadek reaktywno¶ci z pier¶cieniem epoksydowym.
Co do bezwodników, najpierw bym dok³adnie sprawdzi³, czy aby na pewno bezwodnik kwasowy nie mo¿e potencjalnie reagowaæ z innymi sk³adnikami paliwa. Najwiêksze ryzyko to obecno¶æ ¶ladów kwasów organicznych w obecno¶ci py³ów metalicznych. Czym to siê skoñczy, nie trzeba mówiæ _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Sty 03, 2005 1:32 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | ...Co do bezwodników, najpierw bym dok³adnie sprawdzi³, czy aby na pewno bezwodnik kwasowy nie mo¿e potencjalnie reagowaæ z innymi sk³adnikami paliwa. Najwiêksze ryzyko to obecno¶æ ¶ladów kwasów organicznych w obecno¶ci py³ów metalicznych. Czym to siê skoñczy, nie trzeba mówiæ |
Te¿ g³owy nie dam ale ¶lady kwasu octowego nie powinny w niczym przeszkadzaæ. Jak piszê "g³owy nie dam" tzn. próby nie robi³em . Ryzyko by by³o w obecno¶ci bardzo silnego utleniacza.
Tak samo ¶lady wody. Czasami mo¿na spokojnie laæ w mieszankê z pylkami metali wodê tak jak lejemy alkoholowy r-r jakiego¶ lepiszcza. Np. KNO3 / Mg plus dekstryna czy KCLO3 / Al / skrobia/. W ten ostani uk³ad mo¿na laæ wody, ¿e hej . Ale polecam zawze ostro¿no¶æ. To co napisa³em dotyczy na pewno tych mieszanke co opisa³em. Czasami dodatek innego sk³adnika ( jak siarka gdy mamy magnez ) zmienia ca³± sytuacjê. Np. nigdy nie wolno do m±czki prochowej ( sk³ad klasyczny czyli z siark± ) z Mg ( ot tak uk³ad iksrz±cy wykorzystywany w filmowych efektach specjalnych ) dodawaæ wodê ( tu z dekstryn± ) a je¶li to bardzo ma³o i trzeba w ci±gu dnia zu¿yæ ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Do³±czy³: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wys³any: Pon Lip 04, 2005 11:08 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
dzi¶ odby³y siê próby stacjonarne 3 moich silników.
- Sr. E40A1 Paliwo KN/SB
- Sr. FHP3A1 Paliwo SRB z SN
- Sr. FHP4A1 Modyfikacja SRB ( Lepiszcza ¯E/Dodatki/KNO3
Silnik E40A1 dzia³a³ przez 1 sek ; zawiera³ 35g paliwa.
Silnik FHP3A1 dzia³a³ przez 1,35 sek ; zawiera³ 30g paliwa SRB. Kulturê pracy oceniam na +3/6 lecz mimo wszystko nastêpny silnik wykorzystam w rakiecie. Je¶li chodzi o pracê SR to oscylacje ci±gu nie trwa³y d³u¿ej ni¿ 0,05 sek. Paliwo jest dosyæ ³atwe w zap³onie. Widoczyny ³adny p³omieñ i du¿y huk. W moim mniemaniu tylko paliwo SRB z silikonem tworzy optymalne morzliwo¶ci zbudowania jakiegokolwiek dobrze dzia³aj±cego silnika HP. Jednak mimo wszystko prowadzê próby z rozciêczonym AP i alternatywnymi lepiszczami. Poza tym testowana wk³adka stalowa nie wykaza³a wiêkszego zu¿ycia czego mo¿na by siê spodziewaæ, przez utleniaj±cy chlor w gazach wylotowych ;
Testowany na koñcu silnik wybuch³. Jego praca wygl±da³a bardzo dziwnie. Mianowicie najpierw kita iskierek i wygl±d bardzo s³abego wulkanu, a pó¼niej - BOOM. Przypuszczam, ¿e CATO by³o efektem :
- Porowato¶ci
- Z³ego zap³onu
- Ewentualnych defektów wykonania ziarna
Spalanie ewidentnie wskazywa³o na progresywny charakter pracy - prawdopodobnie z³y zap³on spowodowa³ zapalenie segmentu tylko na powierzchni kana³u. Nieprawid³owy zap³on spowodowa³ ro¶niêcie ci¶nienia i w konsekwêcji rozerwanie SR. Najwa¿niejszym wnioskiem z tej próby jest dla mnie konieczno¶æ popracowania nad lapszym systemem zap³onowym.
Kolejne testy paliw typu HP niestety dopiero po wakacjach. Silniki pokazane w temacie wykorzystam ju¿ nied³ugo w niewielkich modelach rakiet. Jednak przede mn± jeszcze jeden problem - pirotechniczny system opó¼niaj±cy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sob Sty 21, 2006 9:44 pm Temat postu: |
|
|
Silikony Polskie wprowadzi³y na rynek elastomer poliuretanowy:
http://www.silikonypolskie.pl/ps/produkty/pro_w/produkty_gumofix_a_b.htm
Raczej nie bêdzie to produkt bardzo drogi, a ten ju¿ w pe³ni spe³nia kryteria stawiane profesjonalnym lepiszczom i jest bardzo zbli¿ony do poliuretanów na bazie HTPB.
Dodam, ¿e maj± te¿ od dawna fajny produkt silikonowy doskona³y na lepiszcze do paliw rakietowych, nazywa siê gumosil AD-1 (chyba nie pokrêci³em - w ka¿dym razie pierwszy na li¶cie gumosilów). Po usieciowaniu daje gumow± elastyczn± masê, doskona³± na lepiszcze do paliwa rakietowego. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sro Lut 22, 2006 8:26 pm Temat postu: |
|
|
W ¶wietle ostatnio zdobytych do¶wiadczeñ mam takie uwagi co do testu Knoda:
1. Na filmie wyra¼nie widaæ rozfruwaj±ce siê drobne kawa³ki paliwa. Mo¿e to byæ skutek:
- zbyt gwa³townego zadzia³ania zap³onnika, który wyra¼nie "hukn±³", byæ mo¿e powoduj±c pêkniêcie ziarna,
- zbyt ma³ej ilo¶ci silikonu N (my¶lê, ¿e dla AP powinno byæ 25% lub wiêcej) co spowodowa³o zbytni± porowato¶æ ziarna;
- niehomogeniczna mieszanina, co skutkowa³o s³ab± wytrzyma³o¶ci± ziarna i powstaniem szczelin w paliwie
2. Na zdjêciach widaæ ¿e paliwo by³o ubite w rurkach papierowych. Je¶li nie zosta³y one wysmarowane od wewn±trz silikonem, nie ma szans na prawid³owe dzia³anie silnika. Masa odlaz³a od powierzchni inhibituj±cej
3. Bior±c pod uwagê du¿y stosunek L/D silnika, nie mo¿na wykluczyæ spalania erozyjnego.
Byæ mo¿e warto powtórzyæ test bior±c pod uwagê powy¿sze uwagi ???? _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Czw Lut 23, 2006 6:23 pm Temat postu: |
|
|
Zaplonnik nie byl za silny. Co do niehomogenicznosci i porowatosci to zawsze staram sie wyeliminowac w miare mozliwosci.
Silikon N poszedl definitywnie w odstawke. Wlasciwosci mechaniczne paliw na jego bazie sa niesatysfakcynujace jak dla mnie. Nie powinno dziwic cato jezeli z segmentu daje sie odlupywac kawalki przy uzyciu jedynie paznokcia. Oczywiscie mozna wykorzystywac z powodzeniem ten lepiszcz przy spalaniu czolowym lub stosujac niewielkie wartosci Kn.
Z braku mozliwosci zakupu HTPB (w stanach dostepny tylko dla tubylcow) oraz niepowodzen z dostepnymi poliuretanami postanowilem pozostac przy ZE/Z1. Uklad troche "upierdliwy" w kombinacji z AP (amoniak, przyspieszone sieciowanie, "puchniecie" podczas utwardzania) ale przeprowadzone letnie proby okazaly sie bardzo obiecujace (Kn 120 to zdecydowanie za malo dla takiego paliwka).
pozdry
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Czw Lut 23, 2006 7:48 pm Temat postu: |
|
|
No w³asnie, problem w wytrzyma³o¶ci, ale faktem jest te¿ to, ¿e wiêkszo¶æ paliw na elastomerach daje siê od³upaæ paznokciem. W wielu ¼ród³ach mówi siê, ¿e idealna konsystencja paliwa to "gumka myszka" lub "pencil eraser". Chodzi jedynie o to, aby ziarno uderzone z umiarkowan± si³± np. m³otkiem nie pêk³o, ale odda³o uderzenie. Nie zauwa¿y³em aby ziarno na dobrym poliuretanie opartym na PPG (poliuretan na bardzo wytrzyma³e podeszwy i ko³a np. do wózków wid³owych) by³o drastycznie bardziej wytrzyma³e ni¿ na dobrze usieciowanym przez parê dni silikonie (oczywi¶cie przy zawarto¶ci 15-20% PUR lub 25-30% silikonu).
Z moich obliczeñ stechiometrycznych wychodzi, ¿e bilans tlenowy paliwa zawieraj±cego 10% Al i AP jako utleniacz jest taki sam dla 20% HTPB oraz dla 29% silikonu. Innymi s³owy, tlenowo paliwo: 10% Al + 20% HTPB + 70% AP jest niemal takie samo jak 10% Al + 29% silikon N + 61% AP. Stosuj±c te zwiêkszone proporcje dla silikonu mo¿na znacz±co poprawiæ w³a¶ciwo¶ci paliwa (wytrzyma³o¶c, porowato¶æ, formowalno¶æ. Ponadto oksym zawarty w silikonie N bardzo pozytywnie wp³ywa na wyk³adnik n.
To nie jest ¿aden kit, ¿e zastosowa³em silikon Soudala w kilku paliwach na AN z doskona³ym skutkiem.
Zgadzam siê, ¿e g³ównym powodem mog³a byæ wytrzyma³o¶æ ziarna, choæ widzê wiele innych. Dlatego warto spróbowaæ przy wiêkszej ilo¶ci silikonu. Niestety, nie mogê siê odnie¶æ do paliwa Knoda, bo ilo¶æ silikonu nie by³a podana (chyba ¿e przeoczy³em). _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lut 01, 2007 9:44 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Ciekawy testy z paliwami AP s± TU
Paliwo pali sie czo³owo - widok paliwa
Utleniacz AP, lepiszcze 20% poliuretan Krasol LBHP2000 + utwardzacz NN23
Silniki s± testowe czyli metalowe . fi krytyczne 3 - 6 mm.
Silnik testowy
Dla poni¿szego filmiku d³. ³adunku napêdowego 61 mm
FILM
Jak widac paliwo opisano, Kn te¿ wiêc raczej ³atwo by by³o to powtórzyæ. No niestety silnik metalowy , dla innego materia³u trzeba by dac mniejszy Kn. Filmik robi wra¿enie .
Dopisane.
Nie wiem jaki jest sk³ad krasolu ale w Polsce byæ mo¿e bêdzie dobry elestomer poliuretanowy Gumofix B ( Poliliol w postaci p³ynnej pasty sieciuj±cy w temperaturze pokojowej na gumê pod wp³ywem utwardzacza izocyjanianowego. Przeznaczony jest do wyrobu ¶rednio-elastycznych form o bardzo wysokiej wytrzyma³o¶ci na rozrywanie, du¿ej twardo¶ci, powtarzalnej jako¶ci ,wiernie odtwarzaj±cy fakturê modelu. ). Szczegó³y TU
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lut 15, 2007 4:46 pm Temat postu: |
|
|
Temat - PROFI SR w korpusie papierowym powoli zbli¿a siê do koñca. Na filmiku paliwo by³o na lepiszczu silikonowym.
Test6
Jeszcze braki ale postêpy widaæ ( kamerk± nieco ¼le wymierzy³em w plan no ale widaæ to co trzeba).
SR bêdzie z gatunku "widowiskowy" , sam nie wiem czy nie szkoda AP u¿ywaæ do paliw ( na korpus papierowy ), skoro paramtery silnika nie bêd± wy¶rubowane. Temat potraktowa³em jako ciekawostkê i SR dopracujê. Wygl±da na to, ¿e bêdzie teraz wiêcej udanych testów .
Mo¿na robiæ rakietê ( kto zechce ) bo SR dam gratis. Fi zewnêtrzne 33 mm, d³. 110 mm, ciê¿ar 100 Gram. Oferta dla pe³noletnich.
Opracowujê teraz nowe paliwo ( niespotykane w necie ) o parametrach bliskich paliwom z AP ale znacznie tañszych i technologicznych. Paliwo jako tanie nadawaæ bêdzie siê do korpusu papierowego. Paliwo jest wykonywane z technologicznymi sztuczkami wiêc sam sk³ad to bardzo ma³o ale nie podam jego. Mam nadziejê ,¿e testy zakoñcza siê powodzeniem.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Lut 16, 2007 9:14 am Temat postu: |
|
|
Arkadiusz napisa³: | Temat - PROFI SR Jeszcze braki ale postêpy widaæ ( kamerk± nieco ¼le wymierzy³em w plan no ale widaæ to co trzeba). |
Moje wyrazy uznania - rzeczywi¶cie jeste¶ ju¿ na finiszu z pracami nad silnikiem w obudowie papierowej.
To jest wyj±tkowo trudny temat, ale upór jak widaæ pop³aca.
Pozdrawiam  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Lut 16, 2007 7:23 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ....To jest wyj±tkowo trudny temat, ale upór jak widaæ pop³aca. |
Trudny a co do uporu to czasami nic on nie da jak zadanie jakie postawimy wykracza poza mo¿liwo¶ci techniczne
Piszê to bo mam nowy filmik z innym drobnym b³êdem ( pod koniec przepalilo korpus przy zatyczce ale to dla mnie drobiazg. Wa¿ne jest to, ¿e zaczynam mieæ w miare udane testy . Jeszcze kilkana¶cie testów aby ustaliæ szczegó³y konstrukcyjne i potem zabieram siê za nowe paliwo rakietowe i SR tez w tym samym korpusie papierowym.
Test8
Dopisane ---> poprawi³em linka
Mi³ego wieczoru A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lut 17, 2007 2:00 pm Temat postu: |
|
|
Uroczy¶cie og³aszam, ¿e temat PROFI_SR w tulejce papierowej i na paliwie HP - zosta³ formalnie zakoñczony . Tak naprawdê pewno jeszcze iles tam testów zrobie aby ustaliæ szczegó³y ale to co mam na poni¿szym filmiku jest zapisane i do odtworzenia. Pod³ubiê jeszcze przy tym jak wzmocniæ dyszê , zatyczkê, itp.
Kto chce ma SR gratis ( pe³noletno¶æ i minimum 5* ). Nie wiem jak wgraæ stopklatkê, proszê info na PW ( Win XP ).
Wymiary SR : d³. 110, fi 34, ciê¿ar silniczka 130 gram.
TEST9
Temat o lepiszczach wiêc zastosowa³em silikon neutralny
Mi³ego dnia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 349
|
Wys³any: Sob Lut 17, 2007 2:17 pm Temat postu: |
|
|
Witam, gratuluje.
Powiedz Arkadiusz jak sie ma stosunek masy nowej obudowy do jej wytrzymalosci? Czy wspolczynnik ten jest choc porownywalny do wspolczynnika korpusow metalowych lub z tworzyw sztucznych?
Czy korpus jest przynajmniej w 50% papierowy uwzgledniajac ewentualne zbrojenie, masy lepiace etc?
pozdrawiam
ps. jesli ktos pomysli ze w ostatnim tescie widac poczatek spalania rezonansowego to sie myli:)
Jest to efekt przejscia do stabilnego palenia sie przez zakres cisnien posrednich w ktorych paliwo ciufa, wiem o tym, ze w paliwac w ktorych produkty maja mala mase molowa ich mala bezwladnosc masowa powoduje takie faje bzyczenie. Czestotliwosc jest proporcjonalne do wielkosci silnika.Byc moze te blony zabezpieczajace w koncu komor wiekszych SR maja za zadanie utrzymanie wstepne cisnienia?
Zawsze chcialem uzyskac efekt tego typu (takie bzyczenie) w calej pracy silnika, zrobilem ich niewiele ale za to z namaszczeniem. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Sob Lut 17, 2007 2:26 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lut 17, 2007 2:24 pm Temat postu: |
|
|
Hack napisa³: | .....Czy korpus jest przynajmniej w 50% papierowy uwzgledniajac ewentualne zbrojenie, masy lepiace etc? |
Rurka maszynowa wiêc papier plus klej - ten jaki stosuj± ci co rurki krêc±. Docelowo chcê wzmocnic rurkê przez nas±czenie jak±¶ ¿ywic±. Albo zastosowaæ 2 rurki a pomiêdzy nimi ¯E co pewno znacznie wzmocni korpus ( zwiêkszyæ mo¿na ci±g ). Wiêcej danych jak bêdê mia³ wyniki z hamowni. Na oko ci±g jest ale jaki Pan Bóg jeden wie
Ciê¿ar silniczka bez paliwa : 35 gram rurka plus zatyczka i dysza po 18 gram ka¿de = 35 +36 = 71
Ciê¿ar paliwa 63 gram.
No, jest kilka szczegó³ów ciê¿kich do zauwa¿enia okiem, nawet je¶li silniczek potraktowaæ seksulanie czyli jego rozebraæ. No , ale tê wiedzê zostawiê ju¿ dla siebie
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 349
|
Wys³any: Sob Lut 17, 2007 4:11 pm Temat postu: |
|
|
JAka jest mozliwosc wytworzenia takiej rurki jesli chodzi o jej dlugosc?
czy mozliwe jest zastosowanie jej w moim projekcie wysokosciowki?
 _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lut 17, 2007 5:45 pm Temat postu: |
|
|
Hack napisa³: | JAka jest mozliwosc wytworzenia takiej rurki jesli chodzi o jej dlugosc?
czy mozliwe jest zastosowanie jej w moim projekcie wysokosciowki? |
Rurkê papierowa 500 mm mo¿esz kupiæ i kosztuje "grosze" na oko 2-3 z³ . Ale polecam Ci samemu zrobiæ ( szczególnie jak wiêksza ) bo kolejne i ja sam zrobiê. W³asne maj± wielk± zaletê - s± znacznie bardziej wytrzyma³e bo krêcone na kleju wikolu. W robieniu rurek mam du¿e do¶wiadczenie z przesz³o¶ci. Temat opisany szerzej przy korpusach do rakiet. Ale gdyby SR robiæ przemys³owo rurki maszynowe s± lepsze bo bardzo tanie i estetyczne.
A co do wysoko¶ciówki zacznij od czego¶ mniejszego Hack
Dodam, ¿e opracowuj±c SR na rurce papierowej poczyni³em pewne za³o¿enia pro rynkowe. Najwa¿niejsze to te, ¿e SR musi byæ prosty w produkcji i technologiczny czyli zrobiony w trakcie kilku prostych czynno¶ci, ³atwych do zmechanizowania. Mo¿liwo¶ci rynkowe SR s± jednak ograniczone przez rodzaj u¿ytego utleniacza. Co do ci±gu. SR wciska³em w piach si³± na oko kilku kg po czym SR rusza³em ( ruchem precesyjnym ) aby mia³ luz ( aby ziemia nie obciska³a korpusu ). Na filmiku widaæ jak SR wg³êbia siê w grunt na kilka mm.
Nie mniej mam w rêku PRODUKT ( choæ wymaga jeszcze dopieszczenia ) i sprawia mi to satysfakcjê
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Lut 18, 2007 5:26 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Arku
Tak ogl±dam sobie w³a¶nie filmik z ostatniego testu i zauwa¿am, ¿e do z³udzenia przypomina mi pracê moich silników na tym paliwie, które bada³em 2 lata temu. Jednak ten silniki mia³ obudowê z rurki PVC o ¶rednicy 3/4" .
Sk³adanka zdjêæ z testu SR 77
Film
Silnik o masie 80g pracowa³ przez 2,6 sek.
Silniki tego typu zastosowa³em ju¿ w rakietach z pe³nym powodzeniem.
Efektowny start rakiety na silniku SR73.
Badania nad tym paliwem zarzuci³em, poniewa¿ wszed³em w posiadanie profesjonalnych lepiszczy, które pozwalaj± na budowê wiêkszych jednostek napêdowych  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lut 18, 2007 6:18 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ...Tak ogl±dam sobie w³a¶nie filmik z ostatniego testu i zauwa¿am, ¿e do z³udzenia przypomina mi pracê moich silników na tym paliwie, które bada³em 2 lata temu. ....wszed³em w posiadanie profesjonalnych lepiszczy... |
Witam
Dzi¶ na spontana zrobi³em test SR ( wczesna produkcja na paliwe SIL1 , z korekt± dotycz±ca zacisku ) podczepionego pod wiert³o wbite lu¼no w glebê. Na oko mia³o z pó³ kg ale nie poci±gnê³o jego choæ na filmiku widaæ lekkie ruszenie . Mo¿e zaklinowa³o siê w glebie od uderzenia gazów a mo¿e ci±g by³ za ma³y . Rozstrzygnie siê na hamowni. Byæ mo¿e minimalnie zwiêksze zacisk i okleje korpus papierem na wikolu.
FILM
Skoro ruskim lata³y SR bez dyszy ( paliwo na AP ) to i umnie bêda lataæ . Wkrótce testy na hamowni ale wcze¶niej muszê j± skalibrowaæ.
Co do profi lepsizcza mo¿e spróbujesz ¯E ( paliwo ¯EPA ) . Chyba znacznie tañsze i bardziej bezpieczne ( bhp ) od polioli a szczególnie izocyjanianu jako utwardzacza ( no wiem, my stosujemy ma³e ilo¶ci wiêc byæ mo¿e cena jest dla ZE bardziej atrakcyjna ).
Iskry u Ciebie s± inne i jest ich mniej bo stosujesz Mg a ja Al i tak juz zostanie bo Al jest ³atwiej kupiæ.
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Lut 18, 2007 10:16 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|