Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Rura PCV - jaka?
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Pi± Lip 09, 2004 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
Jak do¶wiadczalnie? (...)

Mog³e¶ np. obserwowaæ do jakiego Kn nie rozrywa tej rurki paliwo karmelkowe i na podstawie wykresów na stronie Nakki wyznaczyæ bezpeczne ci¶nienie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Lip 09, 2004 5:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Owszem, ale to metoda baaardzo przybli¿ona. Na tej podstawie napisa³em, ¿e wytrzymuj± wiêcej. Moje okre¶lenie "jak do¶wiadczalnie" dotyczy³o mo¿liwo¶ci pomiaru jakim¶ manometrem.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Wrz 21, 2005 5:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam ochotê trochê po teoretyzowaæ, choæ nie do koñca Wink zastanawiam siê, jaki najsilniejszy silniczek mo¿na by zrobiæ na PVC my¶lê, i¿ gdzie¶ oko³o K da siê jeszcze zrobiæ... wy¿ej to ju¿ trochê nie bardzo przynajmniej moim zdaniem.

A co wy o tym my¶licie
Powrót do góry
stuf



Do³±czy³: 03 Pa¼ 2005
Posty: 82
Sk±d: warszawa

PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
Ostatnio kupilem rurke do zimnej wody o rednicy wewnetrznej 21 mm i scianki 2 mm. Rura jest koloru niebieskiego i z tego co sie orientuje jest to system skrecania a nie zgrzewania czy klejenia.
Facet powiedzial ze wytrzymuje 8 bar.
No i zrobilem "kijanke". Dysze zrobilem z 4 mm podkladki aluminiowej. Pomimo ze musialem ja wciskac na imadle uzylem poxipolu.
No i niestety start nieudany bo wywalilo dysze.

Podam parametry silnika:

Dlugosc ziarna 100 mm
szerokosc 21 mm
kanal 6 mm przez 89 mm
odleglosc od ziarna do dyszy 10 mm
dysza sred. krytyczna 3,4 ~3,5 mm
zatyczka 6 mm (klej plastyk (rozgrzewany))

Macie moze jakis patent na wypadanie tej dyszy ??
2 kijanki z 4-ech polecialy :-/ i to nie banalne to byly loty :-/

Moze jakies mini wkrety ? a moze dlatego ze sie topi za bardzo ta rura ?
( byla lekko plastyczna jak tylko zgaslo)

Ps. jaki moze byc KN na ten korpus ?

Pzdr.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 2:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie jest to PP kiepsko to widzê anie skleiæ itd...

8bar to malutko 0,8MPa....
Powrót do góry
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 2:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
Mam ochotê trochê po teoretyzowaæ, choæ nie do koñca Wink zastanawiam siê, jaki najsilniejszy silniczek mo¿na by zrobiæ na PVC my¶lê, i¿ gdzie¶ oko³o K da siê jeszcze zrobiæ... wy¿ej to ju¿ trochê nie bardzo przynajmniej moim zdaniem.

A co wy o tym my¶licie


No napewno siê da do tego K a moze i ponad
bo mozna np daæ zlecenie na rurke pcv jakiejs firmie i zrobi± nawet 10cm grubo¶ci i z 50cm ¶rednicy (jak sie zap³aci ale jest to ma³o realne dla "nas" ale dla jakiego¶ nasa itp. kto wie)
a z rur jakie s± dostêpne w sklepach to stakiam ze H-J to górna granica.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 3:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po jakiego ci potrzebne 50cm ¶rednicy Wink teoretycznie to silnik w klasie K mo¿na wykonaæ w rurze 2" w arkuszu wszystko wygl±da Ok, ale co na to praktyka i to w³a¶nie mnie interesuje....
Powrót do góry
Joker
Go¶æ





PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 3:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile


OPstatnio sprzawdza³em jaki¶dobry korpus na silnik i kupi³em w ksiêgarni
taki marker w gdzie tusz jest w metalowym ten najmniejszy wyle³em z niego tusz wyjê³em kulke mieszaj±c± nasypa³em prochu czarnego tylko wolno palnego bardzo wolno palnego zeby sie wyczy¶ci³o potem wymy³em szcz±tki po prochu i po³o¿ylem na ca³± noc na grzejnik zeby wysch³o
mamy gotowy korpus za dusze pos³u¿y nam gwint którym siêzakrêca kopñcówke pisz±c±

Ja do takich silników wciskamczerwonego karmelka (z rdz±) robie kana³ patyczkem do szasz³yków i lataj± ³adnie tylko po locie nie dotykaæ bo gor±ce poczekaæ 10 min a¿ osygnie
Powrót do góry
Rafa³



Do³±czy³: 27 Sty 2005
Posty: 81
Sk±d: to umiesz??

PostWys³any: Czw Lis 03, 2005 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
Po jakiego ci potrzebne 50cm ¶rednicy Wink teoretycznie to silnik w klasie K mo¿na wykonaæ w rurze 2" w arkuszu wszystko wygl±da Ok, ale co na to praktyka i to w³a¶nie mnie interesuje....

to poda³em dla przyk³adu Wink
ale ogólnie stawiam ze w pcv o odpowiednich parametrach mozna zrobiæ wszystko tylko niektóre projekty wychodz± poza nasze mozliwo¶ci
moze za kilka kilka dziesi±t lat sie o tym przekonam ;];]

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sob Lis 19, 2005 9:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i co¶ na nasze mo¿liwo¶ci w niedalekiej przysz³o¶ci bêdzie z tego silniczek fi25



A tu arkusz z danymi silniczka klasy H261


Bêdzie dok³adna relacja z budowy i testów tego typu silniczka

No i tak, je¶li chodzi o rurkê PVC jak widaæ na zdjêciu rurka wytrzymuje 3,1MPa i tu jest problem jak zawsze raczej dla przeciêtnego zjadacza chleba przetestowanie takiej rury jak nale¿y jest problemem tzn. nadmuchaæ j± gazem a¿ do momentu a¿ straci swoj± integralno¶æ to pierwsze oraz ile wytrzyma na zadanym ci¶nieniu i tu jest taki mój ma³y pomys³, aby nie naciskaæ na rurê od ¶rodka, ale od zewn±trz nie na ca³ej powierzchni tylko punktowo a¿ do momentu, gdy rura pêknie.


Budowa szczê¶liwie zaczêta Wink

Pierwsze spostrze¿enia nale¿y bezwzglêdnie u¿ywaæ czy¶cika do klejenia komplet klej + czy¶cik to koszt oko³o 40z³. W puszkach z klejem i czy¶cikiem znajduj± siê przytwierdzone do nakrêtek pêdzle wiêc nic nie jest nam potrzebne dodatkowo. Najpierw czy¶cimy czy¶cikiem do momentu a¿ rurka bêdzie bielutka w miejscu klejenia robimy to w miarê szybko, trzeba wyczy¶ciæ oba miejsca klejenia. Nastêpnie nanosimy klej mo¿na tylko na rurê ale lepiej na obie czê¶ci rurê i zatyczkê. Wciskamy mocno jedno w drugie a nastêpnie szybko przekrêcamy zatyczkê na rurze o oko³o 1/3 obrotu i gotowe.








Nied³ugo dalszy ci±g... Wink


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Pon Gru 05, 2005 10:17 pm, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy
Powrót do góry
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Lis 20, 2005 12:31 pm    Temat postu: to nit takie proste niestety :( Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Smile
maxlam napisa³:
przetestowanie takiej rury jak nale¿y jest problemem tzn. nadmuchaæ j± gazem a¿ do momentu a¿ straci swoj± integralno¶æ to pierwsze oraz ile wytrzyma na zadanym ci¶nieniu i tu jest taki mój ma³y pomys³, aby nie naciskaæ na rurê od ¶rodka, ale od zewn±trz nie na ca³ej powierzchni tylko punktowo a¿ do momentu, gdy rura pêknie.
[/color]

Niestety nie jest to takie proste jak siê wydaje. Nie bardzo jest prze³o¿enie bezpo¶rednie pomiêdzy wynikami tak przeprowadzonego pomiaru a rzeczywist± wytrzymalo¶ci± rury na rozerwanie. Bardziej jest praktyczne sprawdzenie rury na rozerwanie ci¶nieniem wewnêtrznym ni¿ zewnêtrznym. Wymika to z tego, ¿e podczas dzia³ania ci¶nieniem zewnêtrznym wytwarzaj± siê w rurze naprê¿enia ¶ciskaj±ce ( czyli o dok³adnie przeciwnym zwrocie ni¿ podczas obci±zania ci¶nieniem wewnêtrznym ), a skutkuje to zupe³nie innym zachowaniem siê badanego obiektu.
G³ówna ró¿nica polega na tym, ¿e naprê¿enia ¶ciskaj±ce czê¶ciej doprowadzaj± do katastrofy na skutek nie tyle spêczenia ( odpowiednik rozci±gniêcia ) co na skutek wyboczenia ( czyli utraty kszta³tu ).

Bardzo ³atwo to zauwa¿yæ przeprowadzaj±æ prosty eksperyment z wykorzystaniem linijki, albo paska tektury. Rozerwaæ taki pasek albo linijkê jest bardzo trudno, natomiast poddaj±æ j± ¶ciskaniu bardzo szybko dochodzimy do stanu, kiedy ¶ciskany pasek wybacza siê w postaæ ³uku. Samo zjawisko wyboszenia ma charakter katastrofy czyli gwa³townej zmiany stanu obiektu ( konkretnie jego kszta³tu ) i nastepuje przy zupe³nie innym obci±¿eniu ni¿ pêkniêcie podczas rozci±gania.

Dlatego racze jestem sceptyczny co do Twojego pomys³u, bo nie da taki pomiar jednoznacznej odpowiedzi co do wytrzyma³o¶ci rury.

Ju¿ bardziej adekwatne wyniki otrzymaliby¶my, obci±¿aj±c a¿ do zerwania w±ski pier¶cieñ wyciêty z rury. Wtedy mo¿na z pewnym przybli¿eniem przyj±æ, ¿ê naprê¿enia niszcz±ce wyra¿± siê zale¿no¶ci±:

Sn = F/2gl

Gdzie:
Sn- naprê¿enia niszcz±ce w [Pa] czyli [N/m2]
F- si³a rozrywaj±ca pier¶cieñ w [N]
g- grugo¶æ ¶cianki rury w [m]
l- szerokp¶æ pier¶cienia wyciêtego z rury w [m]

co do uk³adu pomoarowega dla mierzenia si³y zrywaj±cej pier¶cieñ to te¿ nale¿a³oby przedyskutowaæ parê drobiazgów, na przyk³ad zabezpieczenie przed zginaniem pier¶cienia itp.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Lis 20, 2005 2:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kermit to mi siê podoba Wink a co do zabezpieczenia to my¶lê, i¿ najlepiej bêdzie zrobiæ trzpieñ o fi odpowiadaj±cym wewnêtrznemu rury i przeci±æ go na dwie czê¶ci jeden bêdzie zamocowany na sta³e a do drugiego bêdzie podwieszona masa.

Wiedzia³em, co dwie g³owy to nie jedna Wink
Powrót do góry
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Lis 20, 2005 5:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
a co do zabezpieczenia to my¶lê, i¿ najlepiej bêdzie zrobiæ trzpieñ o fi odpowiadaj±cym wewnêtrznemu rury i przeci±æ go na dwie czê¶ci jeden bêdzie zamocowany na sta³e a do drugiego bêdzie podwieszona masa.


cholera maxlam czy musisz pods³uchiwaæ co my¶lê? Wink i od razu to wypaplaæ Question Laughing Laughing Laughing /-/dziadek kermit

No i jeszcze jeden szlaczek ( wzorek ) do kompletu, na okre¶lenie ci¶nienia dopuszczalnego.

W tym samym ukladzie jak parê postów wy¿êj:

pmax= F/Dw l

gdzie:
pmax- ci¶nienie maksymalne w [Pa] albo [N/m2], co na jedno wychodzi zreszt±.
F - si³a niszcz±ca pier¶cieñ w [N]
Dw - ¶rednica wewnêtrzna pier¶cienia w [m]
l - dlugo¶æ pier¶cienia ( a w³a¶ciwie szeroko¶æ) w [m]

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i dzi¶ trochê na pa³ê obci±³em 11mm mojej rury i obci±¿y³em 90kg i co wysz³o z tego ani nie drgnê³o od pocz±tku co¶ mi lip± ¶mierdzia³o, ale nie by³o, kiedy policzyæ Wink teraz policzy³em i wysz³o na to, i¿ aby przy tym obci±¿eniu, jakie posiadam 90kg symulowaæ ci¶nienie, jakie mnie interesuje 4.46MPa trzeba uci±æ pasek 2mm Wink hehe no tak jutro ci±g dalszy dam fotki z prób itd...
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedz maxlam jak± masz t± rurê PCV, jaki producent i jakie wymiary, a podam ci jakie chwilowe ci¶nienie wewnêtrzne jest ona w stanie wytrzymaæ.
Zawodowo w tym siedzê, wiêc mogê co¶ o tym powiedzieæ.
Testy, które zamierzasz zrobiæ s± bez sensu. Cz±steczki polimeru w czasie wyt³aczania i wci±gania uplastycznionej masy do kalibratora orientuj± siê osiowo. To powoduje, ¿e materia³ rury jest mniej odporny na rozrywanie naprê¿eniem obwodowym a bardziej odporny na naprê¿enie w osi rury - a wiêc rura nie jest z materia³u homogenicznego w sensie wytrzyma³o¶ci mechanicznej. Zreszt± naprê¿enie na granicy plastyczno¶ci oraz naprê¿enie zrywaj±ce jest podane w ka¿dej normie na rury - wystarczy zadzwoniæ do dzia³u jako¶ci producenta, a dostaniesz tê informacjê od rêki. To fakt, ¿e wiêkszo¶æ Polskich producentów nie stosuje siê do ¿adnych norm lub co najmniej je omija, ale jest kilku którzy robi± rury dobre i zgodne ze specyfikacjami.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT rurka jest z firmy Nibco 1" i producent podaje wytrzyma³o¶æ 3,1MPa

Rurka jest na zdjêciu kilka postów wy¿ej z widocznym nadrukiem. Interesuje mnie ile mo¿na wycisn±æ z tej rurki by³ bym happy gdyby wytrzyma³a oko³o 5MPa w bezpieczny sposób.




Kumpel da³ mi manometr do 6MPa docelowo bêdzie wykorzystany do budowy s±dy mierz±cej ci¶nienie w komorze spalania SR, ale mam dla niego inne zastosowanie jak uda mi siê wykombinowaæ dobr± pompkê (mam tak± popsut± t³okow± spalony silnik mo¿e co¶ z tego da siê wykombinowaæ) to spróbujê zrobiæ maszynkê do testowania SR przy pomocy sprê¿onego powietrza.
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 10:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, ale zdecydowanie odradzam testy pod ci¶nieniem powietrza. Powietrze jest ¶ci¶liwe i w przypadku awarii dojdzie do rozrzutu od³amków. Dodatkowo szcz±tki rury zostan± rozrzucone co uniemo¿liwi analizê pêkniêcia.
Zdecydowanie polecam test pod ci¶nieniem wody, jaki jest standardem w kontrolach rur - zrobienie prostego t³oka o ma³ej powierzchni i postawienie na nim ciê¿aru pozwoli na uzyskanie znanego ci¶nienia, a w wyniku awarii nie dojdzie do eksplozji i huku, jedynie do lekkiego trza¶niêcia. Ten t³ok wcale nie musi mieæ du¿ego skoku - bo jak pisa³em woda jest nie¶ci¶liwa.

Rury Nibco do zimnej wody (bia³e) w standardzie ci¶nienia pracy 10 bar tj. 140 psi wytrzymuj± w wiêkszo¶ci próbek 40 bar przez pó³ minuty. Obliczeniowe bezpieczne ci¶nienie dla silnika z takiej rury wynosi 500 psi. W przypadku paliw nie sprawiaj±ccych niespodzianek, w silnikach o krótkim czasie pracy o dobrze zaizolowanych ¶ciankach mo¿na siê pokusiæ nawet o 750psi, ale to ju¿ mo¿e byæ ryzykowne - powiedzmy 5-10% awarii.

Mo¿na te¿ pój¶æ metod± Wickamnna, który tnie rurê na krótsze odcinki - tak oko³o 1,5 ¶rednicy, a nastêpnie po odlaniu w nich paliwa rurki te (3-4 sztuki) ³±czy za pomoc± z³±czek do klejenia rur ci¶nieniowych. Poniewa¿ z³±czka jest masywna a rura wchodzi w ni± na g³êboko¶æ za³ó¿my 0,5 ¶rednicy, wiêkszo¶æ korpusu silnika ma podwójn± ¶ciankê. W takim uk³adzie odwa¿y³bym siê skalkulowaqæ silnik nawet na 1000 psi przy za³o¿eniu, ¿e bêdzie pracowa³ krótko.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kumpel da³ mi manometr do 6MPa docelowo bêdzie wykorzystany do budowy s±dy mierz±cej ci¶nienie w komorze spalania SR
to jest manometr do sttyki a nie dynamiki...... poz tym musisz oizolowac kruciec manometru od gazów np za pomoca jakies urusrki z oljem silikonowym bo inaczej zaszmelcujesz wlot i po pomiarze u manometrze druga sprawa dobry sr na karmelce pracuje 2 sec jak zaobsrwujesz zmiany cisnie ia
raczej z tego pomys³u nici......

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 10:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak z tym powietrzem to masz racjê, ale od samego pocz±tku my¶la³em nad tym i komora, w której umieszczony by³ by SR bêdzie bezpieczna, je¶li chodzi o wodê to te¿ ca³kiem niez³y pomys³, ale nie wiem czy wygodniejszy, ale godny przemy¶lenia.

Co maj± na celu testy, jakie chce wykonaæ po pierwsze sprawdziæ faktyczn± wytrzyma³o¶æ rury po drugie powi±zaæ to z temperatur± otoczenia chodzi mi g³ównie o mróz i wyznaczyæ kryterium bezpieczeñstwa np. czas pracy silnia bêdzie 0,6s to chcia³bym, aby rura wytrzyma³a przynajmniej drugie tyle z ci¶nieniem wiêkszym od panuj±cego w silniku przynajmniej o?20-30%.

Na razie silniczek bêdzie na tej rurce na karmelku cie¶ninie, jakie zak³adam wed³ug arkusza 3,3MPa

Reasumuj±c to, co piszesz, ¿e ja dzia³a³e¶ na rurki o wytrzyma³o¶ci 10bar ci¶nieniem x4 to wytrzymywa³y przez 30s, wiêc spokojnie mo¿na za³o¿yæ, ¿e wytrzyma przez sekundê z takim obci±¿eniem, z tego toku my¶lenia, ¿e rura teoretycznie o ci¶nieniu podawanym przez producenta 3,1MPa powinna wytrzymaæ, co najmniej hoho.... Ale wystarczy mi 6MPa Wink to i tak bajka...

Albo co¶ ¼le zrozumia³em???



Do v-21

No nie s±dzê, ¿e nie 2s tylko 1 lub mniej jak zaobserwujê na filmie 30 klatek na sekundê, to na razie musi mi wystarczyæ, co do monta¿u czujki to masz racjê w swoich poczynaniach kierujê siê pracami Nakka, wiêc bêdzie tam trójnik plus dwa korki w jednym z nich bêdzie zrobiony gwint tam wkrêcê rurkê stalow±, która bêdzie wygiêta na koñcu pod kontem prostym koniec bêdzie nagwintowany ca³o¶æ bêdzie montowane za pomoc± ¶rub i silikonu ¿aroodpornego na koñcu czujki bêdzie siatka 6100 oczek jako filtr.

Je¶li chodzi o olej to zastanawiam siê nad tym zobaczymy.

No tak Nakka stosuje olej...
http://www.nakka-rocketry.net/sts5000/plumb1.gif


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Pi± Lis 25, 2005 11:22 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lis 25, 2005 11:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

owszem moze i otrzymasz wyniki w sumie jeli traktowac sr ja jako proces sttyczny..to... mozna i tak
ja jak juz to bym zrobi³uk³ad na karcie dzwikowej od kompa stosujac proste softy oscyloskopu tyle zetrzeba innego czujnika....

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP