Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

SR "SLAWOMIR.380g"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Cze 18, 2004 6:15 pm    Temat postu: SR "SLAWOMIR.380g" Odpowiedz z cytatem

Witam

Dalem SR dla eltopsjego
a ten mnie "zjecha³" , ¿e za ciêzki Shocked ( wa¿y³ 1400 gram przy masie paliwa 380 gram ), wiêc dzis po¶wiêci³em 30 minut na SR "SLAWOMIR.380g". Pierwsza konstrukcja, paliwo pal±ce siê w kanale. Ciê¿ar silnika 700 gram Razz





FILM


W SR by³a wada dyszy. Mog³o te¿ byæ wiêcej paliwa. Ale to pierwsza proba.


Pozdr. A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Cze 18, 2004 8:05 pm    Temat postu: Fajnie Odpowiedz z cytatem

Jakie paliwko? Klasyka, czyli ¿ywica, skrobia saletra i magnez? Dysza je¶li uleg³a uszkodzeniu to trudno. Ale ciekawi mnie parê rzeczy. Uzyska³e¶ d³ugi czas dopalania siê paliwa. Nie za dobrze. Zmarnowana masa paliwa. Nie stosujesz chyba ani kana³u gwiazdowego, ani segmentów tylko zwyk³y kana³. Mam racjê? Co do masy obudowy to trzeba jednak lekko. Przecie¿ móg³bym sobie np. zrobiæ silnik z ¿elbetu i by wytrzyma³ Razz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Cze 18, 2004 9:37 pm    Temat postu: Re: Fajnie Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
......Dysza je¶li uleg³a uszkodzeniu to trudno. Ale ciekawi mnie parê rzeczy. Uzyska³e¶ d³ugi czas dopalania siê paliwa. Nie za dobrze. Zmarnowana masa paliwa.....



Dysza by³a nie dokoñczona. A reszta racja. Dlatego mam juz drugi SR. Masa paliwa 480 g i masa ca³ego SR 1000 gram. Fi kryt. jak poprzednio 8 mm. Stsosujê tylko paliwo na ZE , KNO3 i Mg.


Pozdr. A
Powrót do góry
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sob Cze 19, 2004 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy Exclamation
Robi wra¿ênie Shocked
My¶lê, ¿e chyba nale¿a³oby daæ w przekroju krytycznym dyszy albo grafitowy albo metalowy pier¶cieñ, bo jak s±dzê w³a¶nie erozja dyszy by³o powodem spadku ci±gu.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Cze 19, 2004 9:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kermit napisa³:
....bo jak s±dzê w³a¶nie erozja dyszy by³o powodem spadku ci±gu.


Tak jest Confused . Paliwo pali siê tylko w kanale st±d d³u¿szy czas pracy SR i wiêksza erozja dyszy Rolling Eyes . Co¶ wymy¶lê. Dam dyszê o wiêkszej masie , tak bêdzie najpro¶ciej Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sob Cze 19, 2004 10:26 pm    Temat postu: mo¿e inaczej Odpowiedz z cytatem

Mo¿na spróbowaæ jeszcze tak: zwiêkszyæ ¶rednicê kana³u i przekroju krytycznego dyszy oraz wyd³u¿yæ ³adunek. Uzyskasz w ten sposób kilka efektów. Wiêkszy ci±g, krótszy czas pracy i podejrzewam krótszy czas rozpalania i dopalania. Erozja dyszy bêdzie du¿o mniejsza z dwóch powodów: krótszy czas palenia, a drugi powód jest taki: je¶li masz dyszê 8 mm i rozwierca j± przyjmijmy do 12mm, czyli o 4 mm, to stanowi wzrost o 50 %. Je¶li masz dyszê np 16 mm i rozwierci j± o 4 mm, to wzrost ¶rednicy jest proporcjonalnie mniejszy (25%), czyli ma to mniejszy wp³yw na pracê silnika.
Mo¿na jeszcze spróbowaæ gwiazdowego kana³u lub segmentów. Te¿ powinno to poprawiæ charakterystykê silnika.
Tak przy okazji. Dziêki za gwiazdki (i to od razu trzy). Przez te gwiazdki nie mog³em pocz±tkowo znale¼æ moich postów Razz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Nie Cze 20, 2004 10:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja bym postawi³ Na wk³adke metalowa do syszy bedzie to najlepszy sposób jesli zalezy Ci na wadze silnika i do wszystkich twoich silników bym zastosowa³ takowa, to jesli zalezy ci na tej samej charakterstyce pacy obstawi³ bym równierz na ³adunki segmentowe Silnik ma maksymalny ciag przy poczatku pracy tym samym musisz zmienic dysze skrucisz czas pracy i juz to niebedzie ten sam silnik co zaprojektowa³es, a mysle ze chesz przy tym pozostaæ. Wiec chyba wk³adka metalowa, nie jest to trudne do wukonania. Gwiazdkowego bym nie stosowa³ jest to tylko pomcne wtedy kiedy zalezy nam na wsokim ciagu zaraz na poczatku pracy silnika oraz do paliw typu RNX które spalaja sie dobrze w wysokich cisnieniach. Srednice kana³u Pirotechman juz chyba wie jak dobierac Smile

Pozdrawiam, Micha³

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Cze 21, 2004 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MICHA£ napisa³:
Gwiazdkowego bym nie stosowa³ jest to tylko pomcne wtedy kiedy zalezy nam na wsokim ciagu zaraz na poczatku pracy silnika oraz do paliw typu RNX które spalaja sie dobrze w wysokich cisnieniach.

Có¿, moim zdaniem to w³a¶nie zw³aszcza na pocz±tku wa¿ny jest du¿y ci±g. Umo¿liwia szybki start, co zapewnia skrócenie wyrzutni i lepsze zachowanie kierunku oraz stateczno¶ci. Przecie¿ ca³a masa silników modelarskich o spalaniu czo³owym ma na pocz±tku niewielki kana³, by startowaæ z kopem. Taka trochê dwustopniowa praca: ³adunek startowy i marszowy. Silnik z kana³em gwiazdowym wcale nie musi zapewniaæ mocnego startu. Mo¿e, ale nie musi. Zale¿y jak zaprojektowany jest kana³ i jaki ma siê zap³on. A zalety gwiazdki s± niepodwa¿alne. Mo¿liwo¶æ zaprojektowania odpowiednich zmian Kn (lub prawie niezmiennego Kn) w czasie pracy i mo¿liwo¶æ stosowania d³ugich ³adunków lub d³ugich czasów pracy bez termicznego obci±¿enia korpusu. ¦wietna sprawa do paliw o ma³ej prêdko¶ci palenia. £adunek segmentowy jednak jara po korpusie. Jest super, ale dla relatywnie krótkich czasów pracy. Co do paliw RNX to ci¶nienie i tak jest zale¿ne od Kn.
Niestety, zaprojektowanie dobrego silnika z gwiazdk± nie jest ³atwe i dochodz± problemy ze zdobyciem odpowiedniego wzorca, szablonu. Rozwi±zanie kusz±ce, ale k³opotliwe.
P.S. Jak sie mylê, proszê mnie poprawiæ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Sob Cze 26, 2004 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
(...) A zalety gwiazdki s± niepodwa¿alne. Mo¿liwo¶æ zaprojektowania odpowiednich zmian Kn (lub prawie niezmiennego Kn) w czasie pracy i mo¿liwo¶æ stosowania d³ugich ³adunków lub d³ugich czasów pracy bez termicznego obci±¿enia korpusu. (...)

Tak idealnie to nie jest... Zaczynaj±c spalanie od takiego kana³u:

dochodzimy do czego¶ takiego:

i zaczyna jaraæ po korpusie. No chyba, ¿e jest jeszcze inhibitor na zewn±trz ziarna. Te resztki paliwa nie zdo³a³y mi spaliæ inhibitora z dwóch warstw zwyk³ej kartki papieru. Mo¿e to dlatego, ¿e pal± sie ju¿ pod do¶æ niskim ci¶nieniem.
A co do wzorca, to robiê ramiona gwiazdy oddzielnie z listewek, w ¶rodek wstawiam prêt o odpowiedniej ¶rednicy, a ca³o¶æ owijam papierem z naklejon± na jedn± stronê br±zow± ta¶m± klej±c± (¿ywica epoksydowa nie klei siê do tej ta¶my i po stwardnieniu ³adnie odchodzi). ¯eby to wszystko siê nie roz³azi³o na dno rurki do odlewania ziarna wk³adam kr±¿ek z dok³adnie wyciêt± gwiazd± i ubijam paliwo takim samym kr±¿kiem.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie Cze 27, 2004 12:09 am    Temat postu: otó¿ to Odpowiedz z cytatem

Zgadza sie. Oczywi¶cie nie ma cudów. P³omieñ dochodzi do ¶cianek bo musi. Jara po ¶ciankach, bo siê pali. Ale to co wa¿ne, to czas. Koñcówka palenia i nara¿enie ¶cianek na temperaturê trwa krótko. Pewnie dlatego nie zd±¿y przepaliæ papierowej os³onki.
P.S. £adne zobrazowanie palenia siê ³adunku gwiazdowego.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
eltopsj



Do³±czy³: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys³any: Nie Lip 11, 2004 9:36 pm    Temat postu: Re: SR "SLAWOMIR.380g" Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Pyrotechman napisa³:
Dalem SR dla eltopsjego a ten mnie "zjecha³" , ¿e za ciêzki Shocked ( wa¿y³ 1400 gram przy masie paliwa 380 gram ) ...


... mo¿e nie zupe³nie "zjecha³" Wink , ale jak porówna³em czacunkowe parametry "Szokera SR-360" z silnikami Aerotechu, które mia³y przy tej samej ilo¶ci paliwa i wadze ca³kowitej 700 gram parametry prównywalne, to faktycznie "Szoker" wyda³ mi siê za ciê¿ki. Silniki Aerotechu, których parametry bra³em pod uwagê wykonane s± pewnie z aluminium z grafitowymi wk³adkami w dyszach, wiêc nic dziwnego, ¿e s± du¿o l¿ejsze.
W CZYM poleci silnik pirotechmana Question - poka¿ê Wam po niedzieli, ale ju¿ w innym dziale i nowym temacie pt. Rakieta VECTOR X-01.

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lip 11, 2004 10:07 pm    Temat postu: Re: SR "SLAWOMIR.380g" Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisa³:
..mo¿e nie zupe³nie "zjecha³" Wink , ale jak porówna³em czacunkowe parametry "Szokera SR-360" z silnikami Aerotechu, które mia³y przy tej samej ilo¶ci paliwa i wadze ca³kowitej 700 gram ........W CZYM poleci silnik pirotechmana Question - poka¿ê Wam po niedzieli, ale ju¿ w innym dziale i nowym temacie pt. Rakieta VECTOR X-01.


Witam

Tak, do tej pory nie zwraca³em uwagi na ciê¿ar SR
Crying or Very sad . A to b³±d. Sama dysza wa¿y 150 gram i pewno jest jej o 100 gram za du¿o Rolling Eyes . Zmusza mnie to teraz do nowych prób i przeprojektowania SR. Z paliwem wprasowanym w korpus , SR mo¿e byæ l¿ejszy i dlatego teraz taka geometria paliwa mnie interesuje.
Co do projektu VECTOR to mam nadziejê, ¿e d..y nie dam Wink . Dlatego zanim rakieta poleci , SR pochodz±ce z tej samej parti ( kilka sztuk ) bêd± odebrane jako¶ciowo w próbie statycznej.


Pozdr. A
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pon Lip 12, 2004 2:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Pyrotechman,

Cytat:
Tak, do tej pory nie zwraca³em uwagi na ciê¿ar SR . A to b³±d.

W 100%-tach akceptuje twoja wypowiedz !!!

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP