Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik MT-001
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 8:48 pm    Temat postu: Silnik MT-001 Odpowiedz z cytatem

Czesc chcialbym przedstawicwam silnik MT-001,podam tylo najwarzniejsze parametry reszta widoczna na nizej zamieszczonych fotach
Wymiary:
DL silnika:226mm
Sr Zew:40mm
Sr Wew:36mm
Gr Scianki:2mm
Dysz+Zatyczka
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/dysza2.gif
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/zatyczka.gif
a tutaj foty silnika:
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0401.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0402.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0403.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0404.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0405.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0406.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0407.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0408.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0409.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0410.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0411.jpg
http://www.members.lycos.co.uk/teesdee/IMG_0412.jpg
Silnik+dysza+zatyczka wykonane z duraluminium
Waga silnika + 8 srobek do mocowania zatyczki i dyszy= 263 +/- 1g


Ostatnio zmieniony przez teesq dnia Sob Maj 20, 2006 2:34 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Delta



Dołączył: 17 Maj 2004
Posty: 109
Skąd: siedziba ABW w Olsztynie pokuj 235 III pietro ;)

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 9:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silniczek fajny, czekam na zdjecia z testów, a i jakiego rodzaju paliwa uzyjesz.

PS. Mało interesuje się rakietkami ale jak wy robicie te silniki, na tokarce tłoczycie? czy może tylko zatyczka i dysza jest tłoczona a rurka kupiona.
A i przy okazji czy ktoś dodawał do SR nitrometanu? Laughing

_________________
http://www.e-humor.biz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 9:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paliwem bedzie Karmelek 65/35
a dysz + zatyczka byly robione na tokarce z dokladnoscia do 0.01mm
a rurka zdobyta to jest rurka do masztow nadajnikowych
ps.Zdiecia + film z testow na chamowni kolo poniedzalku
zaplanowany test na niedziele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Gość






PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 9:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ostatnio coś podobnego zbudowałem i z ciekawości pytam NIE WIEM JAKIE MASZ DOŚWIADCZENIE cztery posty

1 jak masz zamiar przymocować zatyczkę i dyszę do korpusu

Moja rada jeśli zaczynasz z modelarstwem rakietowym i nie ma znaczenia czy są to silniki AL czy wikol
Zapomnij o paliwach sypkich w silnikach bez lepiszcza nie da rady

wiele czasu zmarnowałem łudząc się że jest mozliwość skonstruowania stabilnego silnika na tego typu paliwach mimo ubijania paliw za pomocą prasy własnej konstrukcji.

Kwestia czasu aż wytopi ci dysze na przewęrzenie wstawiaj stal i nie konstrukcyjną

Cześć...

ps. Lepiej nie uczyć się na swoich błędach .

Pozdrawiam Duas
Powrót do góry
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Bardzo ladny silnik tylko wydaje mi sie , ze powinienes pare szczegolow jeszcze raz przemyslec:
- uszczelnienie zatyczki, denka
- uszczelnienie dyszy
- aluminium na dysze bez wkladki zaroodpornej ????? problematycznie!

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 9:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc Paul testy pokarza co do szczelnosci jutro jeszcze bedzie pruba wodna tj.tak jak sie dentke sprawdza w wannie czy bombelki nieleca jezeli bedzie przepuszczac myslimy z wspolautorem tego projektu o tasmie teflonowej a co do przepalania dyszy to jezeli degradacja bedzie znaczna mamy zamiar rozwiercic i wbic wstawke ze stali.Moglbys mi napisac z czego ty robisz dysze a ona nie jest z aluminium a dur aluminium

mocowanie bedzie tzn jusz jest tylko foty byly rano robione i jeszcze niebylo wtedy mocowania 4 srubki sr4mm na zatyczke i 4 na dysze
paliwo tak jak pisalem bedzie karmelek na pewno niezadne paliwo sypki takie jak pcz czy nawet C3S5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Proba wodna? przy jakim cisnieniu 2 atm,5atm .....? W silniku bedziesz mial troche wiecej,duzo wiecej!!! Moj przedmowca mial racje,czy czasem nie za wysokie progi? Jezeli chcesz ten silnik koniecznie wyprobowac to prosze UWAZAJ z metalowymi silnikami nie ma zartow!!!!!
Podobny silnik zamiescilem na forum i mysle ,ze za niedlugo cos uslyszymy od Ksarda ( mysle , ze wykona pare prob)

http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=2824&postdays=0&postorder=asc&start=20

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jak wy tczycie te stozki na dyszy Question niech ktos mi wytłumaczy jak je sie wkonuje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Pią Cze 04, 2004 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cze Michal ja osobiscie tego nietoczylem wykonal mi to znajomy tokarz z 30 letnia praktyka ktory pracuje w nazedziowniw ELEKTROWNI SIERSZA Very Happy
a z info na internecie znalazlem jak to robic krok po kroku mam nadzieje ze Ci sie przyda
http://www.members.lycos.co.uk/teesq/Projekt(ALFA-TML1)/dysza.gif
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 12:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Michal,
Mam pytanie do twojego pytania - masz tokarke?
Jezeli nie to masz problem, a jezeli masz to gdzie ty widzisz ten problem?????
Mam zamiescic pare zdjec? Moze taki " crash" kurs dla tokarzy albo dla tych co by chetnie chcieli nimi zostac?

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Paul mam takie pytanie jakie proporcje karmelka byly by odpowiedniejsze dla tego silnika 60(KNO3)40(Cukier) czy 65/35.A moze dodac wegla drzewngo do ktorejsproporcji np 60/35/5
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
To zalezy co sie chce uzyskac! Moim zdaniem proporcje 65/35 sa optymalne.
Jezeli chodzi o twoje pytanie to prosze kieruj go do calego FORUM , gdyz wydaje mi sie , ze sa tu ludzie ktorzy maja z pewnoscia wiecej doswiadczenia w tej dziedzinie niz ja. Nie chce wymieniac nazwisk z obawy by kogos nie pominac , ale moje nazwisko znalazlo by sie gdzies w drugiej dziesiatce.

Ja experymentuje raczej z cukrami prostymi ( dextroza, sorbitol) + KNO3.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 7:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cześć. Najlepiej bendzie jak bendziesz miał karmelek z 6:4
sprawdzone metody są najlepsze
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Ok.A kieruje moje pytania tak bezpsrednio do jednostki oniewarz bardzo podobaja mi sie twoje odp nie tylko w tym poscie (w calym, forum) sa bardzo rzeczowe i zaowarzylem ze chetnie dzielisz sie swoimi doswiadczeniami.
A co sadzicie o tych paliwach one sa robione na podstawie syropu cury kno3 i cukru czarnego jezeli dobrze zrozumialem ten text
http://www.jamesyawn.com/syrup/index.html
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Sob Cze 05, 2004 11:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Paul Mam tokarkę Wink ale nie wiem za bardzo jak wykonacz te stozki, jesli mozesz to zamiesc kruciutki kursik napewno mio pomoze.

Pozd. Michał
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Nie Cze 06, 2004 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Mam jeszczsze takie pytanko do wszystkich jaki kanal zastosowac do paliwa(jaka sr) myslicie ze 7mm bedzie dobry.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Nie Cze 06, 2004 11:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Srednica wewnetrzna kanalu paliwa mozesz regulowac ciag poczatkowy silnika. Przy lekkiej rakiecie moze wystarczyc ,a przy ciezszej spalisz po prostu to paliwo na wyrzutni( tzn pewna czesc az do uzyskania odpowiedniego ciagu). O wiele wazniejsza jest ilosc segmentow paliwa w silniku - w twoim przypadku proponowal bym 3 st. po ok. 53mm z kanalem pomiedzy 7 a 10 mm. Srednica dyszy wystarczyla by i 8mm ale 9mm na poczatek jest tez OK. Tylko to aluminium(?) - po pierwszym starcie bedziesz mial ok. 10-11mm. Oczywiscie to sa dane teoretyczne i wszystko zalezy od jakosci paliwa oraz sposobu przyrzadzenia. Dlatego w praktyce moga zawsze wystapic 3-przypadki (rakieta nie poleci, rakieta poleci albo silnik ulegnie zniszczeniu). Czyli na koncu pozostaje nam robic dokladne notatki z przebiegu prac notujac kazda zmiane. Teoria nie zawsze chce isc w parze z praktyka!!!


Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
teesq



Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Nie Cze 06, 2004 1:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
OK sprubuje zrobic 3 segmety po 53mm i srednicy 9mm.A co do degradacji dyszy czy mozna by bylo wbic tam tulejke stalowa??
Pozdrawiam
ps. dzieki Paul za rady.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
knod



Dołączył: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Cze 06, 2004 6:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teesq napisał:
...co do degradacji dyszy czy mozna by bylo wbic tam tulejke stalowa??..

Sama tulejka moze nie wystarczyc, proponowalbym ci element w postaci lejka tak aby chroniona byla tez czesc wewnetrzna dyszy. Skoro masz staly i bezproblemowy dostep do toczonych elementow to sugerowalbym przeprowadzic probe z niechroniona dysza duraluminiowa i osobiscie sie przekonac ktore miejsca sa najbardziej narazone na degradacje. Z autopsji wiem ze duzo zalezy tez od geometrii dyszy wiec czasami i wkladki stalowe moga nie wystarczyc...

knod
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Cze 06, 2004 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam tylko jedną uwagę....starajcie się nie robić kanału o średnicy mniejszej niż średnica dyszy, bo będzie CATO z powodu spalania erozyjnego.
Często konstruktorzy robia w zasadzie prawidłowe obliczenia silników mając właściwe Kn, a do problemów dochodzi w wyniku ww. błędu geometrii paliwa.

Pewnie niektórzy powiedzą "a ja tak robiłem i jest OK" - zgoda, często błąd zapłonu niechcący koryguje problem zbyt ciasnego kanału, wtedy wszystko co widzimy, to opóźniony moment osiągnięcia ciągu

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP