Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podzespoły rakiety HIPERSONAL 1
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 5:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasiaczeq napisał:
... zasmuciła mnie wiadomość na temat nieudanego testu układu Mesor Sad gdyż ja także niedługo będę sprawdzał jego działanie "w terenie" i mam nadzieję, że będę miał więcej szczęścia... jak myślisz co mogło być przyczyną nieodpalenia ładunku miotającego???


Witaj

Niepowodzenia są na stałe wpisane w naszą działalność.
Jest ich więcej niż sukcesów. Właśnie może to jest fascynujące w modelarstwie rakietowym, że do końca człowiek nie jest pewien, czy wszystko pójdzie po jego myśli. Gdyby zawsze się udawało, pewnie szybko by mi się znudziło, a tak jest nad czym myśleć i liczyć, że następnym razem się uda a jak się uda - jaka satysfakcja Very Happy
Wracając do tematu zasadniczego ...
Przyczyn może być wiele (nic odkrywczego Cool .
Najgorszym scenariuszem byłoby to, gdyby cała ide MESORA była wadliwa.
Co mam tu na myśli Question
Jeżeli po osiągnięciu najwyższego punktu lotu magnes nie przeszedł w pobliże kontaktronu, a podlegał nadal siłom, które "wciskały go w fotel" (mówiąc obrazowo) co doprowadziło do utrzymywania go zdala od kontaktronu. Ktoś na to zjawisko już zwracał uwagę podczas dyskusji teoretycznej.
Potrzebne jest przeprowadzenie wielu testów do jednoznacznej oceny przydatności układu typu MESOR.
Myślę, że Twoje testy przybliżą nas do ostatecznych wniosków.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 1:58 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
Czytajac ta relacje ze startow twoich rakiet mozna dokladnie zauwazyc gdzie sa jeszcze problemy do rozwiazania.


Witaj Paul

Całkowicie się z Tobą zgadzam - podpisuję się obiema rękami pod tym o czym wspominasz.

Ale czyż to nie piękne?
Ile jest jeszcze do przedyskutowania i sprawdzenia w konkretnych konstrukcjach.
Katastrofy były, są i jeszcze długo będą.
Nawet oglądając inne strony internetowe, można zobaczyć spektakularne katastrofy pięknych i bardzo zaawansowanych technologicznie modeli rakiet.
Myślę, że Twój ostatni post zainicjuje nowe tematy na forum.
Chętnie w nich wezmę udział.
Już mamy pierwsze sukcesy - SR WU. Very Happy .
Przed nami finalizacja projektu HIPERSONAL.
Inni też nie próżnują - są przecież realizowane projekty ALFA, HERMES, czy najnowszy VECTOR.

Może teraz na tapetę należałoby wziąć temat ukladu DENTA-MAG ?
Problemy związane z systemami odzyskiwania nie były tematami popularnymi na forum.

A więc wszystko przed nami

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 1:58 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 6:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Ksard,
A juz sie obawialem, ze mnie zle zrozumiesz! Laughing
Intencja mojej wypowiedzi bylo zainicjowanie dyskusji wlasnie w tym kierunku. Jak trafnie zauwazyles na te tematy- moze malo ciekawe- malo sie mowi na forum. Kazdy z nas ( ja tez nie jestem inny) chce jak najszybciej widziec efekt swej pracy ( nowy silnik! nowe paliwo! nowa rakieta!) zapominajac czesto o takiej drobnostce jak bespieczenstwo= spadochron.
1000 razy sie udalo to i tym razem tez! a jak nie?
Uwazam temat godny podjecia!!!

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 7:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Mnie to raczej upewnia w tym
, że nalezy odstrzeliwać głowicę w której jest zwinięty spadochron . Wtedy głowicę ( lekką ) można odstrzelić z dowolną prędkoscią. Spadochron sam się rozwja pod wpływem pędu powietrza. Rowiązanie proste, pewne i skuteczne.

Pozdr. A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miło było popatrzeć na piękne rakietki i ich loty. Co do Mesora, to mnie osobiście wydaje się, że to nie ma prawa zadziałać. Ale to moje zdanie. W kwestii spadochronu, to dwie propozycje: Zawsze stosować amortyzację (polecam tzw. gumosznurek) i linki odporne na przepalenie. Dobra była by linka z włókna szklanego, ale polecam ewentualnie łatwy do dostania rep (czyli sznurek pomocniczy) kewlarowy. Są takowe w rozmiarze np. 2 mm. Pierońska wytrzymałość i znaczna odporność na temperaturę. Końcówek kewlarowego sznurka nie da się za bardzo zatopić zapalniczką, podczas gdy przy nylonie to zwykła praktyka.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Cytat:
Co do Mesora, to mnie osobiście wydaje się, że to nie ma prawa zadziałać.

Tak wlasciwie to do konca jeszcze nie zrozumialem tej zasady dzialania MESORA ale tak jak i Jaskiniowiec rowniez i ja patrze troche z przymruzeniem oka na ten uklad. Pewnosc takiego ukladu powinna byc min.99% jak nie 100 ale jezeli co drugi czy nawet co 5 lot jest nieudany to cos tu nie gra. Nie obrazajac tworcow tego ukladu trzeba otwarcie powiedziec:
a) uklad jest zawodny
b) uklad jest pewny ale trzeba jeszcze to czy owo zmienic
W sytuacji "b" postarac sie w miare szybko poprawic uklad i to nie tylko teoretycznie ale i przeprowadzic proby praktyczne.
Innej alternytywy nie widze gdyz obojetnie ile pracy wlozylo sie w budowe modelu na koncu pozostaje zawsze kwestia bespieczenstwa.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
.... na koncu pozostaje zawsze kwestia bespieczenstwa.


Tak i to powinien być argument najważniejszy.
Test został przeprowadzony, a poprzedziła go burzliwa dyskusja.
Myślę, że wszystkim nam się taka próba należała.
Czy czas już na ostateczne wnioski?
A może jeszcze przydałoby się przeprowadzić dla pewności parę prób?
Nie wiem. Na ziemi wszystko wygląda dobrze a w locie - nie.
Jeśli dalsze testy nie powiodą się - trzeba MESORA odłożyć do lamusa. Confused

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 1:59 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Pią Lip 16, 2004 10:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Fajnie ksard, że masz "odporność" prawdziwego badacza Wink , bo faktycznie rakiety były świetnie wykonane. No cóż może i ja niedługo zostanę postawiony przed takim samym dylematem Rolling Eyes (zakładam, że silniki Arka nie zawiodą). Wydaje mi się, że powszechnie stosowany system otwierania spadochronu, polegający na pirotechnicznym odstrzeliwaniu spadochronu łącznie z głowicą w kierunku lotu rakiety to całkowite nieporozumienie i anachronizm pochodzący z epoki "kamienia łupanego" czyli początków rakietnictwa amatorskiego. Sposób ten przyjął sie dlatego, że był w owych czasach jedyną alternatywą na zrealizowanie prostego automatycznego systemu wyrzucania spadochronu z modelu rakiety. Czasy się jednak zmieniają (i galopują jakoś wyjątkowo szybko Confused, czy mi się tylko tak wydaje? Rolling Eyes ), żyjemy przecież już w 21 wieku a ten archaiczny system nadal o dziwo "żyje", czego przyczyną jest chyba wyłącznie jego prostota wykonania. Jednak w przypadku większych modeli rakiet system ten stwarza wiele problemów (ze względu na masę i prędkość, miał z tym również problemy Knod). Obecnie przy okazji programu MARCONI-VECTOR (testowanie urządzeń radiowych w rakietach) pracuję nad aerodynamicznym systemem otwierania spadochronu. O szczegółach tego systemu napiszę po pierwszych próbach. W tej chwili mogę powiedzieć, że w systemie tym pirotechniki jest niewiele, a na dobrą sprawę może jej w ogóle nie być (z pirotechniki w rakiecie pozostanie tylko silnik i tak powinno być). System będzie przeznaczony na początku raczej do większych modeli rakiet.

Podajcie mi link do opisu MESORA (czy jest podany jego opis?) to się zastanowię nad tym dlaczego zawiódł (niestety nie mam czasu czytać wszystkiego na forum).

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Lip 30, 2004 1:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisał:

Podajcie mi link do opisu MESORA (czy jest podany jego opis?) to się zastanowię nad tym dlaczego zawiódł (niestety nie mam czasu czytać wszystkiego na forum).


Witaj

Podaję link, o który prosiłeś.

http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?p=27995#27995

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 1:59 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Nie Sie 01, 2004 1:13 am    Temat postu: Układ MESOR - temat zamkniety. Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Znalazłem chwilę czasu, aby prześledzić dyskusję na temat układu MESOR. Moja konkluzja jest krótka i jednoznaczna. SZKODA PANOWIE NA TO CZASU. (tylko wpisy kermita i lakrymatora dotyczące tematu miały jakiś sens, ale mało kto brał je pod uwagę i wszyscy z maniakalnym uporem dalej drążyli temat). MESOR to nic innego jak czujnik bezwładnościowy o niepotrzebnie skomplikowanej konstrukcji (układ taki NIE MOŻE BYĆ CZUJNIKIEM PUŁAPU). Czujnik bezwładnościowy może jedynie wykryć w sposób pewny, jednoznaczny i powtarzalny moment przejścia rakiety z aktywnego odcinka lotu na pasywny I TO WSZYSTKO.

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gość






PostWysłany: Sro Sie 04, 2004 10:58 am    Temat postu: Re: Układ MESOR - temat zamkniety. Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisał:
... SZKODA PANOWIE NA TO CZASU.
(układ taki NIE MOŻE BYĆ CZUJNIKIEM PUŁAPU).
I TO WSZYSTKO.

Dobrze że wreszcie ktoś zaufany potwierdził to co przez grzeczność nie chciałem powiedzieć wprost na samym początku dyskusji.
Pozdr.
Powrót do góry
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Sro Sie 04, 2004 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nalezy sie skupic na KMZ.....
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Sie 04, 2004 5:22 pm    Temat postu: Re: Układ MESOR - temat zamkniety. Odpowiedz z cytatem

lakrymator i "eltopsj napisał:
... SZKODA PANOWIE NA TO CZASU.
(układ taki NIE MOŻE BYĆ CZUJNIKIEM PUŁAPU).
I TO WSZYSTKO.

oraz

Dobrze że wreszcie ktoś zaufany potwierdził to co przez grzeczność nie chciałem powiedzieć wprost na samym początku dyskusji.
Pozdr.


Witam Very Happy

Próba z rakietą SMUGA 2H była finałem dyskusji na temat MESORA PB.
Co się wydarzyło już wiemy - niepowodzenie.
Moje działanie w tym temacie uważam za zakończone. Chyba już definitywnie nie powrócę do tego rozwiązania.
Ale moje zainteresowanie lotami rakiet jest głównie spowodowane chęcią eksperymentowania. To jest cel nadrzędny.
Pojawił się temat do dyskusji - było ciekawie a czasami nawet śmiesznie - wszyscy mieli okazję do wypowiedzi. Czułem się więc zobowiązany ten test przeprowadzić, tym bardziej, że Rtoibp przekazał mi układ ( za jedyne 2 piwa Wink ) do przetestowania. Jeszcze raz z tego miejsca chcę mu za to podziękować - a piwo skonsumujemy przy najbliższej okazji.
Na zakończenie zacytuję sam siebie z pierwszego mojego postu dotyczącego tematu MESORA:

Cytat:
Zauważyłem, że powodzenie zależy od charakterystyki silnika. Czym większe przyspieszenie osiąga rakieta, tym bardziej prawdopodobne jest wcześniejsze otwarcie spadochronu. Czym to się kończy, chyba nie trzeba dodawać.
Tak więc postanowiłem zakończyć testy systemu MESOR, a swoje zainteresowania skierowałem teraz na układy stricte elektroniczne.


Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 2:00 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Sty 09, 2005 12:40 pm    Temat postu: Świąteczny prezent Odpowiedz z cytatem

Witam

Minęło kilka miesięcy i niewiele nowego zostało zrobione w tym temacie.
Temat jest bardzo trudny i wymaga sporo pracy przy jego realizacji.
Ale przed Świętami pojawił się dzięki Paulowi S. nowy impuls do działania.
Otóż, przysłał egzemplarz układu do odzyskiwania - słynny już Dena - Mag. Very Happy


Idea No i teraz powstał problem.
Czy czekać ze startem HIPERSONALA do momentu ukończenia prac PINOTA nad silnikiem, czy może pokusić się o start rakiety z silnikiem o słabszych parametrach?
Dałoby to szanse sprawdzenia samej konstrukcji rakiety i jej podzespołów.
Temat do dyskusji.

Paul - dziękuję za prezent w imieniu własnym i uczestników projektu.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 2:00 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Nie Sty 09, 2005 1:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako wierny kibic tego bardzo ambitnego przedsięwzięcia myślę, że to dobry pomysł aby wykonać kilka próbnych lotów. Skoro już jest komplet podzespołów to nic nie stoi na przeszkodzie aby zadziałać ze słabszym systemem rakietowym. Zima i wiosna to dobry czas na oblatywanie rakiet.

Trzymam kciuki za powodzenie misji i pozdrawiam
Wojtek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Nie Sty 09, 2005 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Moim zdaniem prace nad HIPERSONAL(em) powinny isc dalej. Nic nie stoi na przeszkodzie by ta rakiete odpalic na slabszym silniku , chociazby tylko dla zdobycia doswiadczenia i przetestowania ukladu( ukladow???) elektronicznych. Moze sprawa na pierwszy rzut oka bardzo prosta, ale zabudowanie elektroniki w rakiecie ktora ma oczywiscie w 100% zadzialac moze sie okazac tez problemem.
Ja jestem w trakcie budowy rakiety "egzaminacyjnej" z podobna elektronika i moze wspolnie zastanowimy sie ( podyskutujemy) nad ta sprawa- ( zapisalem sie na kurs T-2 , kiedys pisalem juz na ten temat)

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bartosz J.



Dołączył: 30 Mar 2004
Posty: 73
Skąd: pomorze

PostWysłany: Nie Sty 09, 2005 2:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Problem czy czekać ze startem, czy nie zależy od tego na jakim etapie zatrzymały się (?) prace nad silnikiem dla HIPERSONALA... Moim zdaniem konieczny jest test Denta-Mag'u w warunkach „terenowych”, ale za to w innej rakiecie - nie warto ryzykować utraty modelu... Chyba że, przeprowadziłeś Ksard już jakieś testy?? Twoje ew. uwagi co do działania tego układu byłyby bardzo cenne, bo przecież w rakiecie ZENIT także ma być zastosowany Denta-Mag... Dopiero po udanym powrocie rakiety z tym układem można pokusić się o start HIPERSONAL'a na silniku o mało wyśrubowanych parametrach.

Pozdrawiam

BARTEK

PS: może PINOT przybliży aktualny przebieg prac nad silnikiem...

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szpaner



Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 561

PostWysłany: Nie Sty 09, 2005 6:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak bawicie sie w slabszy silnik, to najpierw zrobcie pozadne test samego silnika, jak cos nie wyjdzie moze byc po rakiecie. jak testujecie elektronike, to zapakujcie w inny model, ktorego ewentualna strata was nie zaboli(zbytnio).

uwazajcie przed podjeciem decyzji, potem moze byc za puzno

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Sty 10, 2005 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szpaner napisał:
jak bawicie sie w slabszy silnik, to najpierw zrobcie pozadne test samego silnika, jak cos nie wyjdzie moze byc po rakiecie. jak testujecie elektronike, to zapakujcie w inny model, ktorego ewentualna strata was nie zaboli(zbytnio).


Jasne Szpaner - dokładnie - tylko taką ewentualność bierzemy pod uwagę.
Przecież nie rezygnujemy z idei HIPERSONALA.
Przed podjęciem decyzji o locie testowym rakiety ze słabszym silnikiem, należy wykonać szereg testów pomocniczych.
Obecnie buduję nowy silnik KS I600 A50, który można by użyć do tego próbnego lotu.
Co prawda daleko mu do silnika Pinota ale i tak zapowiada się, że będzie to duża jednostka napędowa. Smile
Próbę naziemną przewiduję w połowie lutego.
Paliwem będzie 450 g karmelka.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 07, 2005 2:01 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob Sty 22, 2005 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko do Ksarda. Czy można wiedzieć ile karmelki zostało użyte w silnikach zastosowanych podczas prób rakiet "TEST". Na filmikach mają ogromną moc(jak na swoje wymiary) no i ta wysokość. Bardzo proszę o odpowiedz. W chwili obecnej jestem na etapie prób nad stworzenia silnika o masie paliwa 350g(paliwo-karmelka+magnez 55-40-5, lub opcja bez magnezu 60-40) Silnik ten ma byc zastosowany w projekcie " ECHELON", którego ukończenie, ze startem planuje na maj 2005( niedługo przedstawie projekt). Dlatego interesuja mnie prace nad silnikami do 350g ,a w szczególności te konstrułowane przez Ksarda(, takie małe a takie "duże" Shocked ). Więc o ile nie jest to tajemnicą prosiłbym o informacje.

pozdrawiam Very Happy

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP