Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatyczki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Nie Lut 29, 2004 2:19 pm    Temat postu: Zatyczki Odpowiedz z cytatem

Witam

Wiecie z czego mozna zrobic zatyczki do silnika o wymiarach:
średnica wew. = 30 mm
średnica zew. = 45mm
Grubasc scianki 7.5mm
Probawalem zrobic z cementu zmieszanego ze szklem wodnym ale wywalilo Sad (to jest drugi silnik tego rodzaju). Macie jakies inne pomysly. Question

Pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Nie Lut 29, 2004 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wywaliło? To nie wina zatyczki - ogólnie zatyczki nie lubią trzymać się czegokolwiek, więc polecam przyklejanie ich na ŻE albo zrbrojenie wkrętami.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Nie Lut 29, 2004 3:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli jest to silniczek z pcv to mozna zaślepić fabryczną zaślepką do tych rurek. Tylko, że silnik zwiększa swoją średnicę ale za to klejenie tych elementów jest przyjamne i co najważniejsze skuteczne. Poza tym zdaje się, że na stronie PINOT-a jest coś o klejeniu zatyczek. Generalnie zmatowić powierzchnie klejone. Mam silniczek, który wzmocniłem zatyczkę gwoździkami na ile to zadziałą to dobiero wypróbuję. Wczesniej kleiłem rurki pcv żywicą i wywaliło mi dwie zatyczki ale jedna sie uchowała i był piękny lot rakietki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Nie Lut 29, 2004 4:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest to korpus z papieru
dzieki za odpowiedzi




Jesli chcecie temat do kasacji
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gość






PostWysłany: Pon Mar 08, 2004 7:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, może ktos to już przede mną wymyślił, ale ja nic o tym nie wiem, wiec..... Ostatnio dodałem do pianki poliuretanowej troszke szkła wodnego i wymieszałem. Powstaje z tego coś bardzo ciekawego, i choć raczej na dysze się nie nadaje to jednak warto to zobaczyć i pomyśleć. Narazie jeszcze nie mam żadnych pomysłów na to, więc jak ktos to stestuje to niech napisze co o tym myśli. Narka
Powrót do góry
Jajo



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 22
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sro Cze 09, 2004 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w pier**ol w zatyczkepare wkretuw blachotuw itp i niema praw jej wyrwać no chyba ze bedie takie ciśnienieze wybucnie ja robie zatyczki tak biore sobie sraj taśme namaczam wikolem albo klejem biurowym wsadazm to susze potem wierce w silniku pare dziyrek i wkrecam wkrety i dzial takiej zatyczki m9i nygdy niewyrwalo Twisted Evil Cool
_________________
hmm.......
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Sro Cze 09, 2004 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze drutuje....
Powrót do góry
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Czw Cze 10, 2004 4:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

drutujesz??
hmmm jakiej jest średnicy ten drut i jak gendto go zbrajasz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Cze 11, 2004 10:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do silnikow z korpusem papierowym ( moim zdaniem ) najlepsze jest twarde drewno np. buk . Wszystkie inne rozwiazania gdzie w gre wchodzi woda maja to do siebie , ze w trakcie wiazania ( schniecia) sie kurcza. Oczywiscie wzmocnienia za pomoca srub,gwozdzi itd wzmacniaja troche ta zatyczke ale jak juz wielu z was zauwazylo sruby te dzialajy jak "noze".
Dalszym bledem popelnianym na poczatku ( ktory i ja robilem) jest dlugosc zatyczki. Moim zdaniem jej dlugosc nie powinna byc mniejsza jak srednica silnika a jeszcze lepiej 1,5 srednicy. Dalszym bledem jest wbicie zatyczki ktora sie koncza z krawedzia silnika. Tutaj bym proponowal by zatyczka byla co najmniej 5mm ponizej . Jej powiezchnia zewnetrzna nie powinna byc gladka a najlepiej powinna posiadac wytoczone poprzeczne rowki o glebokosci ok. 0,5 do 1 mm . Przed wbiciem zatyczki smarujemy ja klejem do drewna i wbijamy. Rowki te pozwalaja na lepsze rozprowadzenie kleju i co za tym idzie mocniejsze sklejenie.
Wada tego rozwiazania jest ????? Potrzeba tokarki !

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Pią Cze 11, 2004 1:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie lepsza dembina, też jest twarda.
ogólnie dzienki za informacje , bardzo mi sie przydadzą , w przyszłości
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaver



Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 7
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw Cze 17, 2004 11:09 pm    Temat postu: monetą! Odpowiedz z cytatem

Ja proponuje użyć starych polskich.. monet! Np. 1 złoty z roku mniej więcej 1980, jest aluminiowy, leciutki i gwarantuje, że śruby i druty nie podziałają na niego jak "noże" Smile. Jeżeli za duża, użyj 50 groszy Very Happy.
Człowieku jest tyle monet na świecie, że napewno znajdziesz odpowiednią!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Pią Cze 18, 2004 2:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zrobiłęm z drewna. styl od łopaty pociełem na kawałki o długości 5 cm, potem jednym z nich zadkałęm , przykleiłem na wikolu, a po wyschnienciu wkrenciłem kołka przez srodek
nie ruszyło tego wogóle, tylko rozsadziło cały silnik, zatyczka była nienaruszona
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Klaver



Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 7
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Pią Cze 18, 2004 2:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co do monet to dodam ze wystarczy je przewiercic, chyba ze ktos ma jzu z dzirka w srodku (takie tez produkuja) a jak ktos ma nietypowy kszatl silnika zawsze mzoe znalezc kwadratowa monete Twisted Evil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Pią Cze 18, 2004 3:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kwadratowe monety, skąt takie wźąć o ile wiem to takich nie ma
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Mateusz(l33t)



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 54
Skąd: chyba moge już napisać że jestem stąd xD

PostWysłany: Pią Cze 18, 2004 7:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak sie sklada ze bylem numizmatykiem...SA !!!!! sa takze z falujacymi brzegami itp
_________________
za grosz buntu Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
swallower



Dołączył: 05 Maj 2004
Posty: 67
Skąd: mam wiedzieć?

PostWysłany: Sob Cze 19, 2004 9:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile

Myślę, że szybkim i dobrym sposobem, będzie w miejscu gdzie ma być zatyczka, wywiercenie w korpusie kilku dziur. Wtedy na to lejemy cement, gips czy co tam chcecie i nadmiar wycieka poprzez dziury na zewnątrz. Scieramy ten nadbiar wzdłuż korpusu, tak aby w dziurach został cement. Zatyczka wysycha i trzyma się mocno na tych "ząbkach" z cementu. Jeszcze w fazie testów, ale myślę, że będzie oki Wink . Od niedawna też zajmuję się urządzeniem do masowego robienia dysz, lecz jeszcze muszę troche poczytać o ich kształcie (Paweł Elsztein - Młody Modelarz Rakiet Very Happy).

Pozdro, FJ

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Sob Cze 19, 2004 9:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja juz sobie opracowalem zatyczki.Teraz mi ich nie wyrzuca z korpusu.
A robie je tak Dysza jest ze cementu i szkla wodnego wymieszana i wlana do korpusu dł. dyszy jest wieksza niz śr wew silnika a w to wkrecone jest przewaznie 5-6 wkretow. Takiej dyszy jeszcze mi nie wyrzucilo.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zbigniew



Dołączył: 11 Cze 2004
Posty: 202
Skąd: z Piekła

PostWysłany: Sob Cze 19, 2004 10:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, napisze w tym temacie bo temat zatyczki...
Jak zrobic by odpalic rakiete od góry od lontu, ja zawsze gdy podpalam to robi sie z tego swieca dymna, nie moge nigdy odrzutu skierowac na dysze. Co zrobic zeby dobrze zatkac tą górną zatyczkę?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
palazi



Dołączył: 20 Cze 2004
Posty: 6

PostWysłany: Wto Cze 29, 2004 7:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapalania SR od zatyczki to dużo zrania... zresztą zatyczka powinna być b.szczelna i dlatego wiekszosć odpala swoje SR od dyszy. Przecież jeżeli zrobisz małą dziurkę z zatyczce i poprowadzisz lont to gdy juz dojdzie do zaplonu paliwa to tam powstaje takie ciśnienie że ci zatyczke wywala i cały dym wychodzi na zewnątrz przez wywaloną zatyczkę ==> proste nie ??? nie wiem po co ty się męczysz z zapalaniem od góry...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
swallower



Dołączył: 05 Maj 2004
Posty: 67
Skąd: mam wiedzieć?

PostWysłany: Wto Cze 29, 2004 8:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bakun - Był gdzieś temat o tym. Wystarczy poszukać Laughing . Nie robisz dziury w zatyczce, tylko robisz zapalnik elektryczny, tak, aby główka zapalcza dotykała końca kanału a przewody nie zatykając dyszy mają "iść" przez cały kanał. Zresztą poszukaj, naprawde było dużo o tym

Pozdro FJ

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP