Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Najwiêkszy
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sob Lut 07, 2004 11:33 am    Temat postu: Najwiêkszy Odpowiedz z cytatem

Witam!!
Czy wie kto¶ jak± wagê ma najwiêkszy silnik rakietowy w polsce na paliwie sta³ym domowej roboty Question Question Question

Ps.Nie kasowaæ! proszê!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Sob Lut 07, 2004 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No no ciekaw jestem. Radze jednak siê zastranowiæ czy warto
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 5:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to pobi³em rekord dwu ktotnie Very Happy Exclamation Very Happy Exclamation Very Happy bo z koleg± koñcze silniczek o masie karmelka ok 2kg ,odrazu odpalam w rakiesie o korpusie z dwuch bristoli Very Happy Very Happy Very Happy Exclamation Exclamation Exclamation Very Happy Very Happy Very Happy Exclamation Exclamation
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 6:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest jedna ma³a poprawa Smile ,silnik bêdzie o masie pow.3kg a sama dysza wa¿y powy¿ej 1kg Wink ,paliwo karmelkowe nalewane bezpo¶rednio z kana³em, rakieta z bristoli ma pow.1,60 (jest wy¿sza ode mnie). A i jeszcze jedno !!BÊDZIE FILMIK!! Twisted Evil

my¶lê ,¿e rakieta bêzie gotowa za 2-3dni
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 6:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za³o¿ê siê ¿a ta twoja rakieta bêdzia mia³a gorsze wyniki ni¿ nie jedna napêdzana 300g Wink
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kacper napisa³:
No to pobi³em rekord dwu ktotnie Very Happy Exclamation Very Happy Exclamation Very Happy bo z koleg± koñcze silniczek o masie karmelka ok 2kg ,odrazu odpalam w rakiesie o korpusie z dwuch bristoli Very Happy Very Happy Very Happy Exclamation Exclamation Exclamation Very Happy Very Happy Very Happy Exclamation Exclamation


Rekord zostanie uznany wtedy, gdy silnik bêdzie pracowa³ prawid³owo. Laughing
A tak powa¿nie - je¶li to nie ¿art, to mo¿e podacie kilka szczegó³ów konstrukcyjnych Exclamation
Wiemy ju¿, ¿e rakieta zosta³a wykonana z bristolu Shocked i ¿e dysza wa¿y 1 kg. Wysoko¶æ rakiety 1,6 m.
Jak na takie przedsiêwziêcie to trochê ma³o konkretów. Nie wiem jakie jest wasze do¶wiadczenie w dziedzinie budowy silników i rakiet. Gdyby to napisa³ Pirotechman czy inny bardzo do¶wiadczony konstruktor-amator to nie mia³bym obaw.
My¶lê, ¿e sprawê przemy¶leli¶cie pod k±tem bezpieczeñstwa. Je¶li nie to proponujê od³o¿yæ datê startu.

Mo¿e siê mylê ale co¶ mi tu nie gra. Rolling Eyes

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM
Ksard nie martw siê oni pewnie nie robili przed tym ¿adnego innrgo silnika odrazu chc± rekord pobiæa ten silnik jak opisuj± ¿e masa paliwa to 3kg a dysza 1kg to za³o¿e siê ¿e ni bêdzie mia³ takiego ci±gu aby nwet unie¶æ siê na samym patyku jak to jest, U nas wiêcej teoretyków a tylko kilku praktyków.

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lut 08, 2004 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tymi rekordami nie zawracajcie gitary a mo¿e byæ ban za te rekordy Evil or Very Mad . Wulkan albo cos a la petarda Wam wyjdzie a nie rakieta .

A dla kolegi oktogenka chcia³em zapu¶ciæ rakietê. Widaæ jak za wczesnie odpala siê g³owica. SR jaki¶ stary klamot z wczesnych prób. Fi kryt. 8 mm. paliwo masa ok. 350 g.



film : http://www.pirotechnika.one.pl/SRfi8mm/SRfi8mm.mpg



Pozdr. A Wink

PS. Co za ludzie Ci M³odzi Shocked Exclamation Exclamation Exclamation . Narwane to jak cholera Shocked
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Pon Lut 09, 2004 9:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jeszcze "cu¶"

SR IGA-5. Masa paliwa 440 gram, fi kryt. 12 mm. Taki sam polecia³ z Bazooki.



Film : http://www.pirotechnika.one.pl/IGA6max/PR6.440.mpg

Pozdr. A
Powrót do góry
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pon Lut 09, 2004 6:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak... silników to zrobili¶my ok.50 ,a ten - hmmm... my¶lê ,¿e niepoleci zbyt dobrze ,ale... Tak szcze¿e mówi±c to kacper niepotrzebnie nag³o¶ni³ t± sprawê ,có¿ je¶li chodzi o konkretne parametry silnika to pojawi± siê pó¼niej ,ale na przedsmaczek to:
Paliwo karmelkowe 40/60 -cukier puder i KNO3
¦cianki korpusu papierowego to 4,5mm
dysza 2cm - przykrêcana ¶rubami (gips+szamotka)
wyprofilowana idealnie od balonu...
zatyczka gips+szamotka
kanalik przez ca³± d³ugo¶æ paliwa grubo¶æ kanalika 2cm

trochê bez³adnie ale có¿...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Lut 09, 2004 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zombek napisa³:
tak... silników to zrobili¶my ok.50 ,a ten - hmmm... my¶lê ,¿e niepoleci zbyt dobrze ,ale...


Przy takich parametrach silnika jak podajesz, to rakieta o masie startowej 4 kg mo¿e osi±gn±æ wysoko¶æ nawet 3000 m.
Silnik o masie paliwa karmelkowego = 2 kg ma impuls ca³kowity 1960 Ns i zaliczany jest ju¿ do klasy K.
Wysoko mierzycie - nawet Nakka nie zrobi³ takiego silnika.
Ciekaw jestem jak rozwi±zali¶cie problem wyrzutni?

Pozdrwaiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Wto Lut 10, 2004 2:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

auuuuuuu 3000m Shocked Shocked Shocked no sie ju¿ troszkê wystraszy³em(mój najlepszy silnik polecia³ na nieca³e 550m ,ale jak powiedzia³em "a" no to i "bee"...
problem wyrzutni - prêt 5m wyg³adzony papierem œciernym ,ale w³aœnie wpad³em na inny pomys³ - zespawaæ dwie idelanie równe prowadnice aluminiowe ,a pó¿niej œci¹æ i wyg³adziæ nierównoœæci (hmm, co o tym myœlicie dzisiaj nalewam paliwo i jeœli ktoœ mia³by jakieœ pomys³y ,aby ten silnik jakoœ ulepszyæ to proszê siê niewsydziæ..

DOK£ADNIEJSZE PARAMETRY SILNIKA
KORPUS:
papierowy
szerokoϾ 12cm
gruboœæ œcianki 7mm
d³ugoœæ silnika 29,5cm
DYSZA:
materia³ szamotka z gipsem (proporcjii niepamiêtam
wymodelowana od balonu ok.180stopni
od najni¿ej po³o¿onego punktu(otworu w dyszy) do do³u silnika 5,5cm
od najwy¿ej po³o¿onego punktu w dyszy do do³u silnika 8,7cm
przykrêcona œrubami o d³ugoœci 3cm
otwór w dyszy 1,7cm
PALIWO:
KNO3+Sacharoza 60/40
poddane karmelizacji (kolor br¹zowo-oliwkowy)
kanalik przez ca³¹ d³ugoœæ paliwa od œrednicy 1,6cm
ZATYCZKA:
Gips+szamotka
D³ugoœæ 5cm
(oddzielone od paliwa foli¹ aluminiow¹ i zakapane parafin¹ z Twisted Evil Twisted Evil œwieczki Twisted Evil )
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Tomek D.



Do³±czy³: 07 Wrz 2003
Posty: 98
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto Lut 10, 2004 4:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Wed³ug zamieszczonych przez ciebie danych silnika wychodzi ¿e maksymalne pole powierzchni spalania paliwa wynosi 111212,37mm2 za¶ pole powierzchni otworu w dyszy wynosi 227mm2 zatem Kn=489 Exclamation Wykres ci¶nienia w funkcji Kn który posiadam koñczy siê przy Kn=400 co odpowiada ci¶nieniu 12MPa czyli oko³o 120 atmosfer.
Nie s±dzê aby 7mm tektury wytrzyma³o takie ci¶nienie Rolling Eyes Wiêc chyba co¶ z tym silnikiem krêcisz, a przynajmiej nie mówisz ca³ej prawdy.

_________________
Pozdrawiam Tomek
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Lut 10, 2004 5:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Teoretykiem to ja nie jestem , robie silnik i go odpalam je¶li wybuchnie to sie ciesze ze mi wysz³a fajna petarda i robie kolejny silnik z wiêksz± dysz± no i leci.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Lut 10, 2004 7:51 pm    Temat postu: Przestroga Odpowiedz z cytatem

Kacper napisa³:
Teoretykiem to ja nie jestem .... no i leci.


A szkoda Laughing

Wiele czasu straci³em, kiedy próbowa³em metod± prób i b³êdów opracowaæ sprawny i pewny silnik.
Pó³ biedy kiedy s± to ma³e silniczki, ale kiedy chce siê pobijaæ "rekordy" to jest to bardzo powa¿ny b³±d, ¿eby nie powiedzieæ dyletanctwo.
Ale do¶æ moralizowania ...
Koniecznym jest przeprowadzenie testu stacjonarnego.
Wypuszczanie niesprawdzonej konstrukcji i o takich parametrach stanowi wielkie zagro¿enie dla otoczenia.
A co do samego silnika to moje przemy¶lenia s± nastêpuj±ce:

Otó¿ paliwo nie mo¿e byæ zainhibitowane na powierzchniach czo³owych.
Zagwarantuje to utrzymanie ci¶nienia w silniku na poziomie do 2 MPa (20 atm). W przeciwnym razie ci¶nienie do 60 atm i silnik zostanie rozerwany.
Korpus winien byæ wype³niony paliwem do wysoko¶ci 130 mm tak, aby pozosta³a wolna przestrzñ miêdzy dysz± i zatyczk± na 2 cm.
Potem nale¿y dopiero zamontowaæ dyszê i zatyczkê.
Dysza powinna mieæ ¶rednicê 14 mm.
Uwaga - teraz najwa¿niejsze:
Przy spe³nieniu tych warunków rakieta o masie 5 kg osi±gnie wysoko¶æ "tylko" 4 km po czasie 30 sek. Exclamation
Prêdko¶æ maksymalna 300 m/sek.
Masa paliwa 1,907 kg
¦redni ci±g 38 kG
Impuls ca³kowity 2210 Ns silnik klasy K379
Czas trwania ci±gu 5,8 sek.
Wyniki pozostawiam bez komentarza.
Przemy¶lcie to - czy jeste¶cie gotowi do takiego przedsiêwziêcia.
Ze wzglêdów bezpieczeñstwa Waszego i osób postronnych stanowczo odradzam Exclamation Exclamation Exclamation

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Sro Lut 11, 2004 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Zgadzam siê z Tob± lamerwd. Dla mnie ten projekt jest troszkê... hmm... durnowaty. Po co robic silnik z 2 kg karmelka, jesli mo¿na daæ zamiast tego lepsze paliwo w du¿o mniejszej ilo¶ci Question Rolling Eyes . Heh, to trochê takie bicie rekordów na si³ê, byleby silnik by³ jak najwiêkszy... No cóz, ale zawsze eksperymentowaæ mo¿na, dlatego 3mam za was kciuki, ¿eby wam ³adnie to wypali³o.

Pozd.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Tomash
dostêp próbny do MW


Do³±czy³: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk±d: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys³any: Pi± Lut 13, 2004 10:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to mamy tu rusko-amerykañsk± filozofiê - IM WIÊKSIEJSZY TYM LEPSZY Smile ja te¿ ju¿ pierwszy raz czytaj±c uzna³em ¿e te 7mm ¶cianki to se niech w d**** wsadz± bo na bank nie wytrzyma, moje silniczki na p.cz. osi±gaj± impuls 1KN przy masie paliwa 50-80g ale przy ¶ciance mniejszej ni¿ 1cm dla ¶r. 3cm silnik zawsze robi bum.. ALE TO PROCH CZARNY karmelki s± inne ale czy na pewno ? Pozdrawiam Tomash.
_________________
Ju¿ tylko teoretyzujê, potrzeba mi r±czek by rodzinê utrzymaæ Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Piroman2



Do³±czy³: 12 Maj 2002
Posty: 834
Sk±d: z mo¼dzierza ;)

PostWys³any: Pi± Lut 13, 2004 8:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napewno Karmelka jest inna. PC lubi sobie wybuchaæ. Jak nie dawno nape³nilem rurkê karmelk± (robiêlm próbê statyczn±) i dope³nilem j± PC(troszke mi brakow³o do koñca), nieubitym, ale duzo go nie by³o, zok. 1g
Odpalam a tu co?...... BOOM. Papier z którego wykonany byl silnik rozczepi³ sie tak na wszytskie strony(jak rozcieta puszka na kwa³ki), oderwane zosta³o gdzei¶ ok. 1/4 rurki, a karmelek zosta³ nie tkniêty! A napewno karmelka nie wybuch³a, bo wtedy by lecia³y resztki pal±cego sie karmelka. A karmelka mi jeszcze ani razu nie wybuch³a, a juz troszke z nia przetestow³em, prêdzej wyrzuca dyszê albo zatyczkê z góry...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
=MaLuTkI=



Do³±czy³: 05 Pa¼ 2003
Posty: 149
Sk±d: Z PLANTACJI BURAKÓW

PostWys³any: Sro Lut 18, 2004 12:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja jestem i tak bardzo ciekaw jak ta "rakietka" paro kilowa wyjdzie Wink Ma byæ obowi±zkowo film, tylko uwa¿ajcie Smile


PS. A tu patrzymy rakieta polecia³a.. i tyle j± by³o widaæ, a bym sie u¶mia³ Wink

_________________
http://www.VmC.org.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Lut 19, 2004 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielko¶æ tego silnka to czysty przypadek gdy¿ tam gdzie dosta³em t± rurkê nie mieli mniejszych. I to nie nasza wina ¿e pobijamy rekord. z przyczyn naszego budrzetu start siê opó¼ni.
Ps: Nie pobijamy rekordu na si³eb !!! :
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP