Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Najwiêkszy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Czw Gru 01, 2005 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oto fotki

widok od strony dyszy

na poni¿szym zdjêciu widaæ silnik i drugi korpus narazie nie wyko¿ystatny Confused
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Czw Gru 01, 2005 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomash napisa³:
Widzê ¿e do teraz nikt nie zauwa¿y³... Wujek pospawa³ mu stalow± dysze do aluminiowego korpusu... To sie u¶mia³em Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy
Pozdrawiam. Tomash.


dlaczego przecie¿ mo¿na spawaæ stal i al
mój wujek na warsztacie ma sp¿êt do spawania aluminium
a nawet do spawania srebrem ( Twisted Evil 60%)
wiêc my¶lê ¿e mo¿na by spawaæ al i stal bez problemu
mo¿e spawy by nie by³y tak wyt¿yma³e ale jednak........
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Czw Gru 01, 2005 10:22 pm    Temat postu: nowy temat Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy
Jedyn± skuteczn± metodê jak± znam na po³aczenie tych dwóch metali to zgrzewanie WYBUCHOWE

czyli zdaje siê ¿ê z tego tematu chyba mowy siê urodzi Laughing Laughing Laughing

a co do spawania w warunkach warsztatowych to wybacz ale:
So³tys Kierdzio³ek napisa³:

Nie da rady .... oba samce


a co do silnika to faktycznie imponuj±cy
chyba jednak za du¿y zacisk pocz±tkowy by³ skoro go rozbombi³o bo trudno nazwaæ petard± co¶ co ma 3 kg ³adunku Shocked
Dziêkowaæ Panu Bogu ¿e nic sie nikomu nie sta³o, ale w uszach to musia³o wam nie¼le dzwoniæ

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Gru 02, 2005 4:34 pm    Temat postu: Re: nowy temat Odpowiedz z cytatem

dziadek kermit napisa³:
K³aniam siê piêknie Very Happy
Dziêkowaæ Panu Bogu ¿e nic sie nikomu nie sta³o, ale w uszach to musia³o wam nie¼le dzwoniæ


Staæ siê nie mog³o (raczej)
byli¶my z kumplem daleko ok 120m od miejsca testu na poligonie (by³ym wojskowym pod Gdañskiem dodaje ¿e mnustwo tu niewypa³ów ale to do komnaty wykopki) a dyszy do dzi¶ nie znalaz³em

mimo wszystko chyba koñcze z takimi silnikami ( nie chce bana Laughing )
a ten drugi korpus to le¿y se i chyba jako mo¿dzie¿ skoñczy Twisted Evil

nie chce nawet mówiæ ile czasu ten karmel siê la³o

Z drugiej strony przypuszczam ¿e gdyby nie explodowa³ to by taki silnik
calkiem przyzwoit± rakietke poci±gn±³
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Sro Gru 28, 2005 7:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak sobie dzi¶ siedzê i my¶lê czy nie wyko¿ystaæ drugiego korpusu na silnik Buster-02

D³ugo¶æ 600mm
fi zewn. 95mm
fi wewn. 75mm
grubo¶æ ¶cianki 10mm

Rura grubo¶cienna tekturowa bardzo mocna

zrobi³em dzi¶ dyszê z gipsu wzmacnian± 24 krótkimi wo¼dzikami które
wystaj± od wewn±trz na 1,5cm
dysza ma 7cm d³ugo¶ci + 3cm zwê¿aj±cej siê od ¶rodka do zewn±trz
fi dyszy to 25 mm ostatnio by³o 20 i wysz³a DU¯A petarda

Paliwem bêdzie karmelek 60/40 (p³ynno¶æ)
masa ³adunku ok 3000g

Masa korpusu + dyszy to 1.5kg

I teraz mam takie pytanie
Arrow Jaka powinna byæ d³ugo¶æ kana³u aby nie wysz³a petarda jak ostatnio Question
Arrow pomug³by mi kto¶ z obliczeniami ci±gu itp Rolling Eyes (s³abo siê na tym znam) z regu³y dochodzê do celu experymentalnie
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 12:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je¿eli takie s± efekty twojego my¶lenia , to apeluje ¿eby¶ przesta³ my¶leæ, w trosce o ciebie i otoczenie. Nikt ciê tu za takie pomys³y nie pochwali! Evil or Very Mad
Pozatym z pytañ które zadajesz wnioskuje ¿e twa wiedza jest mizerna, niewspómierna do pomys³ów jak masz. Proponuje siê nad sob± zastanowiæ.

A tak nawiasem mówi±c to dlaczego Pan Tryt ma dostêp do tej komnaty?

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tryt napisa³:
Tak sobie dzi¶ siedzê i my¶lê czy nie wyko¿ystaæ drugiego korpusu na silnik Buster-02

D³ugo¶æ 600mm
fi zewn. 95mm
fi wewn. 75mm
grubo¶æ ¶cianki 10mm

Rura grubo¶cienna tekturowa bardzo mocna

zrobi³em dzi¶ dyszê z gipsu wzmacnian± 24 krótkimi wo¼dzikami które
wystaj± od wewn±trz na 1,5cm
dysza ma 7cm d³ugo¶ci + 3cm zwê¿aj±cej siê od ¶rodka do zewn±trz
fi dyszy to 25 mm ostatnio by³o 20 i wysz³a DU¯A petarda

Paliwem bêdzie karmelek 60/40 (p³ynno¶æ)
masa ³adunku ok 3000g

Masa korpusu + dyszy to 1.5kg

I teraz mam takie pytanie
Arrow Jaka powinna byæ d³ugo¶æ kana³u aby nie wysz³a petarda jak ostatnio Question
Arrow pomug³by mi kto¶ z obliczeniami ci±gu itp Rolling Eyes (s³abo siê na tym znam) z regu³y dochodzê do celu experymentalnie


No tak silnikiem nie mo¿na tego nazwaæ to du¿a petarda - ¶wieca dymna na karmelku a nie silnik nie ma sensu tego liczyæ. Polecam SRM i silniczki z 50g karmelka na pocz±tek.
Powrót do góry
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 9:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
tryt napisa³:
Tak sobie dzi¶ siedzê i my¶lê czy nie wyko¿ystaæ drugiego korpusu na silnik Buster-02

D³ugo¶æ 600mm
fi zewn. 95mm
fi wewn. 75mm
grubo¶æ ¶cianki 10mm

Rura grubo¶cienna tekturowa bardzo mocna

zrobi³em dzi¶ dyszê z gipsu wzmacnian± 24 krótkimi wo¼dzikami które
wystaj± od wewn±trz na 1,5cm
dysza ma 7cm d³ugo¶ci + 3cm zwê¿aj±cej siê od ¶rodka do zewn±trz
fi dyszy to 25 mm ostatnio by³o 20 i wysz³a DU¯A petarda

Paliwem bêdzie karmelek 60/40 (p³ynno¶æ)
masa ³adunku ok 3000g

Masa korpusu + dyszy to 1.5kg

I teraz mam takie pytanie
Arrow Jaka powinna byæ d³ugo¶æ kana³u aby nie wysz³a petarda jak ostatnio Question
Arrow pomug³by mi kto¶ z obliczeniami ci±gu itp Rolling Eyes (s³abo siê na tym znam) z regu³y dochodzê do celu experymentalnie


No tak silnikiem nie mo¿na tego nazwaæ to du¿a petarda - ¶wieca dymna na karmelku a nie silnik nie ma sensu tego liczyæ. Polecam SRM i silniczki z 50g karmelka na pocz±tek.


Silnik robiê z Ciekawo¶ci jak co¶ takiego zachowuje siê w czasie pracy itp
W czasie ostatniej pruby z bli¿niaczym silnikiem dosz³o do wyrwania dyszy z kawa³kiem korpusu .Ale te pierwsze 0.5s ci±gu by³y naprawdê imponuj±ce
Silnik pos³u¿y do testu statycznego a nie do napêdzania rakiety oczywi¶cie Rolling Eyes
Bo nie wypu¶ci³bym takiego czego¶ w powietrze z obawy o swoje i innych bezpieczeñstwo

Owszem czêsto robiê silniczki PCV o masie 50 - 100g ale ten du¿y to tak z ciekawo¶ci , mam dobry poligon do takich testów a odpalê go elektrycznie z Du¿ej odleg³o¶ci
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 11:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klaniam siê piêknie Smile
Nie wiem czy 3 kg wyjdzie ale mo¿e by co¶ takiego zrobiæ Question
Po przeliczeniu wychodzi tego co¶ kolo 1300g (1,3kg) do¶æ du¿o Rolling Eyes

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"


Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Pi± Gru 30, 2005 12:20 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 12:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Po rozmowie z panem Kermitem doszed³em do wniosku ¿e u¿yjê ziarna typu c-slot
kn pocz±tkowe wyniesie ok 100 a koñcowe ok 105 Exclamation czyli ci¶nienie ok 1.7MPa
Ziarno d³ugo¶ci 36cm w rurce papierowej o grubo¶ci ¶cianek ok 2mm
wchodz±cej do silnika z luzem ok 1mm (wyruwnanie ci¶nieñ)
masa paliwa ok 1.6kg (zak³adaj±c ¿e gêsto¶æ bêdzie wynosiæ 1.6g/cm3)
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wed³ug mnie i tak nie zdo³asz uzyskaæ na tyle krótkiej pracy silnika by nie naruszyæ zbytnio korpusu. Efekt spalania przy takiej geometrii bêdzie taki ¿e przepali ci zarówno tuleje a potem korpus , b±d¼ te¿ na tyle go naruszy ¿e reszty zniszczenia dokona ci¶nienie. Ja proponowa³ bym kana³ ale nie na ca³ej d³ugo¶ci ziarna.
Ps. Je¿eli jeste¶ ciekaw jak dzia³aja takie wielkie silniki no to jest strona pana Nakki albo pana Arkadiusza. Za pewne z³udzenie "potê¿nego ci±gu" wywo³a³ w was grzmot pracy silnika, i tak naprawdê to wydaje mi siê ¿e to ciê tak interesuje Rolling Eyes Question Exclamation

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Czw Gru 29, 2005 10:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co wiem ci±g nie jest tak do konca proporcjonalny do wielkosci... tak samo Ic. Jak to jest z tymi proporcjami si³y-ci±gu-impulsu???
_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
GUN_1917
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

osobiscie teraz uzywam silnikow 15-30g typu kijanka ale raz zrobilem silnik 500g karmleka
moje wnioski na temat takiego wielkiego silnika dla kogos kto sie na tym w zasadzie nie zna >ty³ek< nie warto karmelka marnowac owszem dzwiek jest piekny ale tylko dzwiek niestety bo praca takiego silnika jest tak dluga ze dysza jezeli nawet nie wyrwie jej w pierwszych sekundach to poprostu ja przetopi ... co jeszcze ogolnie uwazam ze nie warto .. to tyle z mojej strony pozdrawiam
Powrót do góry
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 1:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
Wed³ug mnie i tak nie zdo³asz uzyskaæ na tyle krótkiej pracy silnika by nie naruszyæ zbytnio korpusu. Efekt spalania przy takiej geometrii bêdzie taki ¿e przepali ci zarówno tuleje a potem korpus , b±d¼ te¿ na tyle go naruszy ¿e reszty zniszczenia dokona ci¶nienie. Ja proponowa³ bym kana³ ale nie na ca³ej d³ugo¶ci ziarna.
Ps. Je¿eli jeste¶ ciekaw jak dzia³aja takie wielkie silniki no to jest strona pana Nakki albo pana Arkadiusza. Za pewne z³udzenie "potê¿nego ci±gu" wywo³a³ w was grzmot pracy silnika, i tak naprawdê to wydaje mi siê ¿e to ciê tak interesuje Rolling Eyes Question Exclamation


nie s±dzê ¿eby przepali³o korpus Rolling Eyes
grubo¶æ ziarna paliwa w najgrubszym miejscu wyno¶ciæ bêdzie 22.5mm
czyli czas pracy nie bêdzie chyba tak strasznie d³ugi
a ziarno typu c-slot sprawi ¿e zacist bêdzie przez ca³y czas pracy prawie taki sam
( kn pocz±tkowe to 100 a koñcowe to ok105) mo¿e by tak nas±czyæ szk³em wodnym tulejê na ziarno paliwa


paint power Cool



dodano:
http://members.aol.com/ricnakk/dex.html#burn%20rate
na stonie nakki pisze ¿e prêdko¶æ spalania karmelka przy ci¶nieniu 1700psi
wynosi ok 0.55 cala na sekundê czyli ko³o 1.27 cm/s Exclamation
nie s±dzê aby przepali³o korpus
trzeba doliczyæ czas rozruchu
s±dzê ¿e czas przacy wyniesie ok 2.5s
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 2:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uwa¿ajcie na tego typu ziarna, zw³aszcza je¶li pakujecie paliwo wprost do korpusu i macie nieelastyczny binder.
Mo¿e byæ du¿e kuku

Dopiszê, aby by³a jasno¶æ. Kilka razy mia³em CATO na c-slotach. Zawsze znajdowa³em dwa kawa³ki paliwa prze³amanego wzd³u¿ po linii symetrii ³uku. Nie mówiê, ¿e ziarno nie wytrzyma, ale byc mo¿e wciêcie na kana³ jest zbyt g³êbokie. Ró¿nica ci¶nieñ nie jest jedynym problemem - jest te¿ wibracja, ci¶nienie dynamiczne w kanale i inne naprê¿enia. Wobec tego zadbaj o to, aby karton dobrze przylega³ do karmelka i przed wlaniem go do tuby przesmaruj czyms dla dobrego zwi±zania.

Mam nadziejê, ze siê uda - powodzenia !...Smile

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Pi± Gru 30, 2005 3:05 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 2:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

binder w karmelku to chyba cukier Smile
ziarno bêdzie w tuleji zrobionej z 2 bristoli grubo¶ci 2 mm która wchodzi do silnika z luzem ok 1mm (wyrównanie ci¶nieñ)

poni¿ej 2 fotki:





Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 4:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tryt napisa³:
Cytat:
s±dzê ¿e czas przacy wyniesie ok 2.5s


Je¿eli zejdziesz z czasem pracy do 5s to ju¿ bêdzie wyczyn
Ci¶nienia 1700psi to ty raczej w swoim silniku nie osi±gniesz, a je¿eli ju¿ to impulsowo na chwile przed cato Rolling Eyes .
Nas±czenie tulei szk³em wodnym i tak nic nie da.
Bardzo dobrze ¿e Pinot wtr±ci³ tu co¶ od siebie. Ja mia³em podobny wynik pracy silników z c-slotem. Silnik rozrywa³o na dwie czê¶ci najprawdopodobiej w krytycznych miejscach pêka³o ziarno, bynajmnie korpusy silników wyonywa³em z laminatu. Dodam jeszcze ¿e by³y to testy z paliwem na lapiszczach ¿ywicznych.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 5:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:

(...)Silnik rozrywa³o na dwie czê¶ci najprawdopodobiej w krytycznych miejscach pêka³o ziarno, bynajmnie korpusy silników wyonywa³em z laminatu. Dodam jeszcze ¿e by³y to testy z paliwem na lapiszczach ¿ywicznych.


Mo¿e to dlatego ¿e paliwo by³u ¿ywiczne Rolling Eyes
Przecie¿ ziarno karmelka samo w sobie jest bardzo wytrzyma³e
i jakby to powiedzieæ ....... ma³o kruche (np. Tofi Pinota)

Je¿eli projek silnika oka¿e siê z góry skazany na CATO
to wogule nie bêdê go koñczy³ Sad

dopisane
je¿eli jeste¶my w temacie:
http://www.nakka-rocketry.net/pvcmot11.html
Scilnik klasy K o Ic = 2008 Ns Exclamation na karmelek 1618g
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pan Nakka nie zaczyna³ od takich silników Wink
Mimo wszystko pokazuje ¿e jest to mo¿liwe, zauwa¿ jakich rur pvc u¿ywa Shocked , a zrozumiesz czê¶ciow± istotê sukcesu.
Paliwo ¿ywiczne z ponad 20% zawarto¶ci± lepiszcza jest nie mniej wytrzyma³e.
Wracaj±c do konstrukcji Nakki to warto zwrócic uwagê na kszta³t ziarna jakie stosuje w swoich wielkich silnikach. Moim zdnaiem to by by³o najlepszym rozwi±zaniem, aby paliwo by³o segmentowane z wewnêtrznym kana³em. Dodatkowo pomocny wtedy okaza³ by siê arkusz kalkulacyjny SRM.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Gru 30, 2005 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie popieram Foxa, jest du¿a szansa na to, ¿e ten gigant jednak zadzia³a...Smile. £adunek segmentowany by³by optymalny - no i ³atwiejszy do prawid³owego odlania. A je¶li ju¿ C-slot, to o nieco "p³ytszym" kanale/wciêciu - aby by³ bardziej zbli¿ony do grubego pó³ksiê¿yca a nie litery C.

Karmelek, owszem jest do¶æ odporny na pêkniêcie - zw³aszcza w wersji Toffi. Jednak temperatura robi swoje. Nie wiem czy doczytali¶cie na stronie Nakki, gdzie opisywa³ odpalenie duzej rakiety na RNX-7 gdzie¶ w pó³nocnej Kanadzie - ziarno by³o utrzymywane w podwy¿szonej temperaturze. A wiêc i tu - mamy wymarzone w zimie warunki testów rakietowych (ma³o ludzi sie krêci, wszêdzie ¶nieg i zero ryzyka po¿aru) ale nale¿y zadbaæ o to, aby paliwo siê nie wyziêbi³o. Dlatego warto zagrzaæ silnik na kaloryferku przez noc, owin±æ w kocyk i w tym stanie transportowaæ na poligon.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP