Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Najwiêkszy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Lut 19, 2004 5:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpaliny j± gdzie¶ za 2 tygodnie !!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Czw Lut 19, 2004 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Dobra sorry za te s³owa o rekordzie na si³ê, ale to trochê tak wygl±da. Zdaje mi siê, ze rzeczywi¶cie niedobrze, ze tak szybko zawiadomili¶cie forumowiczów o swoim projekcie. Trzeba by³o najpierw zrobiæ próbê z filmem - oczywi¶cie daleko od przypadkowych ludzi/zwierz±t/zabudowañ.

3mam za Was kciuki ¿eby siê uda³o.

Pozd.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Alien_



Do³±czy³: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWys³any: Sro Mar 10, 2004 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i co kacper kiedy odpalacie ta rakiete czy te odpaliliscie j±
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Czw Mar 18, 2004 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wczoraj wstawiliœmy paliwo (saletra/cukier - na denaturacie) ,ale kacper koniecznie upar³ siê na karmelek... A wiêc wygl¹da na to ,¿e bêdziemy wyd³ubywaæ to paliwo Laughing Laughing

PS.Wyt³umaczcie mu ,¿e i tak wybuchnie Wink ...
PS. JA BYM GO ODPALI£ BEZ DYSZY Wink Very Happy Laughing Wink Exclamation
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Mar 18, 2004 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Silnik jest do¶æ krutki jak na swoj± d³ugo¶æ wiêc karmelek go raczej nie rozwali co innego gdyby paliwo pozosta³o na denaturacie bo ono jest bardzo nie stabilne w wiêkszych silnikach(spala siê szybko daj±c ma³o gazów)do malych jest ok.
A oto test silnika(280g)na takin paliwie(denaturyzowanym)

> klik <
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Czw Mar 18, 2004 10:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kacper napisa³:
Witam!

Silnik jest do¶æ krutki jak na swoj± d³ugo¶æ ......)



musze przyj±æ kacper..... ciekawie to uj±³e¶..... Smile


acha a tak poza tym, to nie wiem zeby co Confused , ale ja bym tam albo dowin±³ jeszcze torche papieru, zeby scianki by³u chocia¿ z 1,2 cm albo to ultramocno owin±³ ta¶m± klej±c±*, Idea ta podczas wydzielania ciap³a z silnika zaczyna siê topiæ i kurczyæ czyli wzmacnia silnik. Cool ale jednak nie ma to co papier. Dowiñcie, bo nie widzi mi sie to jako¶.


* Ale jestem m±dry ten patent z ta¶m± wymy¶li³em przedwczoraj czyli 16.03.2004
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
guardian



Do³±czy³: 13 Mar 2004
Posty: 16
Sk±d: Warszawa

PostWys³any: Pi± Mar 19, 2004 12:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troll_u napisa³:
Kacper napisa³:
Witam!

Silnik jest do¶æ krutki jak na swoj± d³ugo¶æ ......)



musze przyj±æ kacper..... ciekawie to uj±³e¶..... Smile


Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... Cool rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej Wink takie wielki offtopic...

a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu Evil or Very Mad [/i]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Mar 19, 2004 9:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Mia³em na my¶li grubo¶æ Embarassed
Nie bêdê dowija³ papieru do silnika bo to duzo nie pomoze a pozatym juz mam do niego rakiete i by sie nie zmie¶æi³ i dysza jest na ¶rubach które troszke wystaj±, wiêc wole zaryzykowaæ i go zostawiæ takiegi jaki jest.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Pi± Mar 19, 2004 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

guardian napisa³:
Troll_u napisa³:
Kacper napisa³:
Witam!

Silnik jest do¶æ krutki jak na swoj± d³ugo¶æ ......)



musze przyj±æ kacper..... ciekawie to uj±³e¶..... Smile


Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... Cool rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej Wink takie wielki offtopic...

a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu Evil or Very Mad [/i]


nie wiem o co ci chodzi³o z tym przyj±c.... Confused Question Pozoa tym nie wiem dlaczego w±tpisz w ten projekt.... ale coz...
w topicu O TYM, o tutaj jest moja konstrukcja, wiec kacper zapraszam do lektóry, moze jakies wnioski wyci±gniesz i sprawisz ze bedzie cos lepiej,
acha, ktos napisa³ na forum, ze karmelizowanie duzych ilosc paliwa jest niebezpieczne, popieram......
tak wogole to chyba palwio warstwowo bedziecie uk³adaæ?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pon Mar 22, 2004 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiatm,
A co my¶licie o zrobieniu silnika, nastêpnie w³o¿eniu go do nastêpnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiedni± mas±... Question Question Question Question Question Question Question

Pozdrawiam, i trzymajcie za nas kciuki...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
hakos



Do³±czy³: 10 Mar 2004
Posty: 14

PostWys³any: Wto Mar 23, 2004 6:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
...w³o¿eniu go do nastêpnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiedni± mas±...


Arrow zbêdny balast - oczywiscie je¶li silnik ma byæ u¿yty do modelu rakiety
Arrow ale po co??

_________________
nowy nie znaczy gorszy....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
tnt
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Kwi 16, 2004 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wpad³em na pomys³ zrobienia ¶ilnika bez dyszy mia³o by to wyglondaæ w ten sposób ¿e z jednej strony papierowej rury montuje zatyczke natomiast z drugiej nie ma niczego. ca³o¶æ jest wype³niona karmelkiem z kana³em d³ugo¶ci 30cm co daje Kn=6000. Dysze zastempuje otwór w paliwie. pierwsze pruby ju¿ przeprowadza³em z ¶rednimm skutkiem. Silnik lecia³ ale trzeba jeszcz popracowaæ.

Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:00 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
glowno



Do³±czy³: 02 Lut 2004
Posty: 4
Sk±d: G³owno

PostWys³any: Sob Kwi 17, 2004 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobry pomys³ tnt....:]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Sob Kwi 17, 2004 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, jak na moj gust to "Rn" bedzie ulegal zmianie, bo powierzchnia spalania sie zwiêksza i zwiêksza siê ¶rednica kana³u razem z up³ywem czasu spalania, dobre dla ma³ych silników.

ale ludzie, po co kombinowaæ, i tak nic nie przebije dyszy!!!! to nie jest drogi i skomplilowany element:/ jak na warunki amatorskie mozna zrobic za grosze, i jest bardzo dobre!!! wiec po co kombinowac! Poza tym bez dyszy nie ma tak piêknego odg³osu, jest mniejsze ci¶nienie w komorze i wogule jest do >ty³ek< jednym s³owem. Gdyby karmelkowi bez dyszy dane by³o lataæ to jusz by lata³ wiêc nie kombinujcie


Ostatnio zmieniony przez Troll_u dnia Czw Kwi 22, 2004 7:52 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tnt
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 19, 2004 4:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie eksperymenty ludzie ci±gle mieszkali by w jaskiniach. A o to co¶ o tym ¶lniku Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie sta³e. To te¿ cisnienie w silniku te¿ bedzie sta³e zmieniaæ bedzie siê jedynie powieszchnia spalonia. przy d³ugo¶ci kana³u 30cm Kn=6000.D³usz silnik jest k³opotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwi±zaæ dodaj±c katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy d³ugo¶ci 30cm.Chociasz d³uszy ¶ilnik by³by leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to ¿e nie trzeba robiæ dysz tylko to ¿e ci¶nienie jest sta³e i w cale nie musi byæ ma³e, wszystko zalerzy od paliwa i d³ugo¶ci kana³u który nie bedzie krutki Smile .Morzna w tedy dobraæ korpus tak ¿e wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabieraj±c balestu który dopiero bedzie potrzebny na koñcu pracy ¶lnika kiedy ci¶nienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim sta³e wysokie ci¶nienie sprawia ¿e w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo ma³ej ¶rednicy umie¶ciæ durzom ilo¶æ paliwa.Taka konstrukcia silnika nadaje sie tylko do durzych silników.A w³a¶nie taki jest temat.
ps:Wcze¶niej napisa³em Rn zamiast Kn za b³ont przepraszam i ju¿ sie poprawi³em Laughing


Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:17 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Pon Kwi 19, 2004 5:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tnt napisa³:
Gdyby nie eksperymenty ludzie ci±gle mieszkali by w jaskiniach.Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie sta³e. To te¿ cisnienie w silniku te¿ bedzie sta³e zmieniaæ bedzie siê jedynie powieszchnia spalonia. przy d³ugo¶ci kana³u 30cm Kn=6000.D³usz silnik jest k³opotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwi±zaæ dodaj±c katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy d³ugo¶ci 30cm.Chociasz d³uszy ¶ilnik by³by leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to ¿e nie trzeba robiæ dysz tylko to ¿e ci¶nienie jest sta³e.Morzna w tedy dobraæ korpus tak ¿e wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabieraj±c balestu który dopiero bedzie potrzebny na koñcu pracy ¶lnika kiedy ci¶nienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim sta³e wysokie ci¶nienie sprawia ¿e w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo ma³ej ¶rednicy umie¶ciæ durzom ilo¶æ paliwa.
wcze¶niej napisa³em Rn zamiast Kn za b³ont przepraszam i jusz sie poprawi³em Laughing


hmm, nie wiem co rozumiesz pod pojêciem powierzchnia paliwa, ale je¶li paliwo sie spala to jego ' powierzchnia ' chyba maleje (je¶li chodzi o objêto¶æ) albo wzrasta (je¶li chodzi o powierzchniê spalania)

no to jak powierzchnia spalania sie zwiêksza, to jaki¶ parametr pracy silniak (ew. spalania paliwa) musi siê zmniejszaæ zeby ci¶nienie by³o sta³ê, tym parametrem nie bedzie masa - bynajmniej tak mi sie wydaje.


tnt napisa³:
A przedewszystkim sta³e wysokie ci¶nienie sprawia ¿e w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.


A gdyby daæ dyszê to masa paliwa by³a by jeszcze lepiej wykorzystana Smile tak mozna w nieskoñczono¶æ ci±gn±æ t± gadkê....

ale skoro robisz testy to spoko, ¿ycze sukcesów i namawiam do testow


Acha, je¶li chodzi o:
tnt napisa³:
Gdyby nie eksperymenty ludzie ci±gle mieszkali by w jaskiniach.
Gdyby nie eksperymenty ludzi to na Nagasaki i Hiroszmiê nie spad³a by bomba atomowa, oraz nie mieszka³ym nieca³e 1000 km od zniszczonej przez wybuch elektrowni atomowej w Czarnobylu. A opad radioaktywny zatrzyma³ sie po czê¶ci na Górach ¦w. gdzie mieszkam....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Pon Kwi 19, 2004 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te, a tak wogule, to co¶ tu panowie tr±bili ze rakieta o masie karmali 2 kg bedzie odpalana o tak jusz sie odpala od 1 miesi±ca i nic nie s³chaæ!! Mad Hmm... spieszcie sie, bo wszyscy czekaj± na widowisko, zreszt± ca³kiem niekiepskie... Tylko nie pomiñcie BHP, - bo to podstawa w piro!!! nie kcem zeby komu¶ urwa³o ³apsko!!

hmm, moze niepotrzebnie zrobili¶cie ze oznajmili¶cie przed startem o tym projekcie?
ale moze z drugiej strony, .... ktos wam cos doradzi, bo to troche tak trudno samemu takiego kolosa sprawiæ...

W ka¿dym b±¼ razie dajcie jaki¶ znak, bo siem zaczynam martwiæ........
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pon Kwi 19, 2004 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygl±da na to ¿e mój rekord czyli 1kg nie zostanie pobity.
Nied³ugo pokarze film. Co prawda start rakiety nie by³ powiedzmy zbyt udany bo zawiód³ silnik(rozpad³a siê dysza w momenice zej¶cia z wyrzutni)
Mimo ¿e be¿ dyszy nadal mia³a jaki¶ tam ci±g. Start by³ naprawdê piêkny
czu³o siê moc tego silnika no i ten ha³as, cos piêknego. Nied³ugo film , wiêc sami zobaczycie.

pozdrowienia

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Pon Kwi 19, 2004 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tnt napisa³:
.... d³ugo¶ci kana³u 30cm Kn=6000.D³usz silnik jest k³opotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwi±zaæ dodaj±c katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy d³ugo¶ci 30cm.Chociasz d³uszy ¶ilnik by³by leprzy....


Hmm, i jeszcze jedno, zeby taki silnik polecia³, to paliwo musi byæ zapalony w wielu miejscach o ile nie na ca³ej powierchnie naraz. A powiedzmy ze jest to conajmni bardzo trudne. Taki silnik nawet z dysza by nie polecia³. Hmm.... Zw³aszcza ze ci¶nienie w silniku bedzie mniejsze bo dyszy nie ma... nie widzi mi sie to Smile
______________________________

Wszytko co napisa³em to moja prywatna opinia, czy mam racje nie wiem...

PS TNT nie ³adnie zrobi³e¶ ze wyci±³e¶ ponad pó³ posta, teraz wygl±da na to, ze ja sobie te tematy z ksiê¿yca wyj±³em. Nie ³adnie, oj nie ³adnie.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Wto Kwi 20, 2004 2:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja odpala³em mieszank± która umorzliwia³a zap³on na ca³ej d³ugo¶æi.
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP