Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Moje rakiety :-)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Czw Kwi 29, 2004 12:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rakieta po pomalowaniu (plakatówkami Razz)



I jeszcze zdjêcie ko³o korpusu innej rakiety - do silnika na 200 gram paliwa, który mo¿na zobaczyæ obok w czê¶ciach sk³adowych.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Maj 31, 2004 3:03 pm    Temat postu: Super Odpowiedz z cytatem

Extra, rakietki piêkne, ale mam pytanka:
1) W tej rakiecie obok Ciebie s± stateczniki w górnej czê¶ci. Czy to tylko dla ozdoby, czy te¿ model by³ dwustopniowy czy te¿ dwucz³onowy.
2) Na jakich silnikach i na jakim paliwie fruwa³y te rakiety, troszkê mi to wygl±da na silniki prochowe (¿ó³to-fioletowy kolorek ognia i sporo iskier)
3) Ostatni silnik efektowny zaiste, ten fajerwerk z dyszy to tytan ?
Pozdrawiam (pe³en uznania) JASKINIOWIEC
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Maj 31, 2004 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje przypuszczenia, ¿e to tytan opieram na porównaniu wizualnym z tym: http://www.jamesyawn.com/titanium/2-22-04b/index.html.
A próbowa³e¶ lataæ na silnikach p. Sornowskiego ?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Maj 31, 2004 5:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silniki s± produkowane w Polanicy Zdroju, tabelka z cenami jest tutaj: http://www.modelarstwo.org.pl/kosmiczne/akcesoria/emi/index.html
a bez cen (bo nie mam pojêcia po ile s± one aktualne) tutaj: http://www.republika.pl/modelekosmiczne/tabsil.shtml Na dole tej stronki masz namiar na producenta. Solidna firma, ilekroæ zamawia³em, zawsze by³o i to nawet do¶c szybko. Silniki ¶migaj± extra, jak zauwa¿ysz z tabeli Iw paliwa najczê¶ciej powy¿ej 1500 Ns/kg. Ca³kiem niez³y stosunek mas dla silników. Dla mnie jest to niedo¶cigniêty wzór. Fakt, ¿e silniki bardziej na zawody (raczej ma³e Ic), kilku kilogramów na setki metrów nie wy¶l±, chyba ¿e kilka odpalonych razem. Ale pewne w dzia³aniu. Nie wiem dlaczego, ale na tym forum nie za wiele dyskusji o silnikach, które mo¿na kupiæ. A przecie¿ (zw³aszcza dla pocz±tkuj±cych) jest to najlepsze rozwi±zanie. Mo¿na poæwiczyæ budowê modeli, wyuczyæ siê zasad stateczno¶ci itp.
P.S. Zdanie na temat firmy i silników jest moje osobiste i nie dzia³am bynajmniej z ramienia firmy EMI
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Wto Sie 31, 2004 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A oto moje w pe³ni udane zakoñczenie wakacji:













A tu filmik http://www.rakiety.one.pl/pliki/6ns/6ns.avi

Start w pe³ni udany, lot ok system odzyskiwania zadzia³a³ rakieta bezpiecznie wróci³a na ziemie Wink
Wszystkiego najlepszego dla uczniów w nowym roku szkolnym

Pozdrawiam, Micha³

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sob Lut 26, 2005 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konstrukcja mojej rakiety na silnik PE200 zbli¿a siê ku koñcowi. Pozosta³a tylko komora silnikowa i drobiazgi w systemie wyrzucania spadochronu, no i oczywi¶cie stateczniki.
Rakieta wykonana z laminatu, stateczniki z balsy pokrytej laminatem, g³owica sosnowa. Planowana masa startowa to oko³o 1100g, w tym masa silnika 375g. D³ugo¶æ ca³o¶ci to 120cm, ¶rednica 65mm.
Oto foty:

na zdjêciu widaæ korpus, g³owicê, obok le¿± silnik, modu³ elektroniki i spadochron z folii PE. Rakieta jak widaæ, w standardowej czerwono-czarnej kolorystyce



zbli¿enie na g³owicê i modu³ elektroniki (uk³ady jeszcze nie zamontowane).



modu³ elektroniki w powiêkszeniu



zbli¿enie na doln± czê¶æ rakiety



spadochron



Gotowy silnik PE200, modu³ elektroniki i bateria 9v dla porównania wielko¶ci.





Elektronika w rakiecie sk³adaæ siê bêdzie z timera zaprojektowanego przez TomkaD (na zdjêciu widaæ prze³±cznik rtêciowy z lampki choinkowej, ale zast±pie go kupnym)i beepera projektu Richarda Nakki - opis obydwu uk³adów mo¿na znale¶ na forum rakietowym (http://www.forum.rakiety.info).
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Nie Wrz 25, 2005 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave mam pytanie... jak robi³e¶ g³owicê z pianki poliuretanowej? ja próbujê, ale nie idzie... jest w ¶rodku pusta, no po prostu beznadzieja. Masz jaki¶ patent?
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Lis 22, 2006 10:08 pm    Temat postu: Rakieta Cer Odpowiedz z cytatem

Wróci³em Wink

I korzystaj±c z chwili wolnego czasu koñcze mój model, który pokazywa³em ju¿ na forum w poni¿szej postaci:



Dzi¶ zamontowa³em wszystkie kr±¿ki, modu³ elektroniki (wyjmowalny), stateczniki - narazie siê suszy i jutro planuje skoñczyæ ca³y model.
Zosta³o:
- olinowanie
- poprawienie spadochronu - oczywi¶cie okaza³o siê, ¿e w spadochronie pu¶ci³a ta¶ma mocuj±ca linki (ze staro¶ci)
- zamocowanie elektroniki w module
- wyciêcie okienka do obs³ugi elektroniki (jakie¶ porady?)
- malowanie stateczników
- mocowanie rurki do prowadnicy
- za³o¿enie wkrêtów mocuj±cych dyszê i zatyczkê w silniku, modlitwa by roczny silnik nie okaza³ siê totalnie zamokniêty

Zastosowa³em nieco inn± ni¿ standardowa koncepcjê wyrzucania spadochronu (choæ te¿ przez niektórych stosowana) - odstrzelenie górnej czê¶ci rakiety. Dziêki temu mogê modu³ elektroniki umie¶ciæ bli¿ej g³owicy, podwy¿szaj±c ¶rodek ciê¿ko¶ci. Drug± ciekawostk± w modelu jest regulowana d³ugo¶æ ³o¿a silnika, poprzez prêt fi 6mm i dwie nakrêtki.
Schematycznie pokaza³em to tu [paint bez wymiarów]:


Prawdopodobnie zrobiê drugi silnik, ¿eby nie wracaæ z poligonu bez wyników, gdyby stary okaza³ siê zamokniêty. Start planuje odbyæ w ten lub przysz³y weekend, ale nic jeszcze nie jest przes±dzone.
Model lata na silniku PE200 [próba patykowa TU]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pon Lis 27, 2006 12:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoñczy³em - start w przysz³y weekend je¿eli pogoda pozwoli. Fotki wrzucê w tym tygodniu, jeszcze suszy siê farba na ostatnich detalach i wszystko le¿y rozkrêcone.

Mam nadziejê, ¿e stary silnik zadzia³a, narazie robie mu terapiê odwadniaj±c± (le¿y w torebeczce strunowej razem z kup± silika¿elu), robienie drugiego narazie sobie daruje.
A je¿eli zadzia³a, to oby nic siê ze spadochronem nie sta³o... szczerze mówi±c mam z tym s³abe do¶wiadczenie, a rzeczy które mog± nawaliæ jest ca³kiem sporo: zap³onnik, segmenty mog± siê nie rozdzieliæ (chocia¿ to testowa³em i wydaje siê byæ ok), spadochron mo¿e siê przepaliæ, mo¿e siê porwaæ, albo sznurki mog± popêkaæ... w ka¿dym razie na poligon biorê ³opatê ;P
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Lis 29, 2006 10:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z góry przepraszam za s³ab± jako¶æ zdjêæ, ale mam do dyspozycji tylko kamerê i kartê TV, lub ewentualnie aparat w telefonie... nie wiadomo co gorsze.

Rakieta ju¿ jest gotowa do startu, wszystko zamontowane:



Mo¿e uda mi siê zamie¶ciæ jeszcze jakie¶ lepsze zdjêcia. Rakieta ma h=1,2m

EDIT:
Ju¿ po starcie... niestety silnik zawiód³, czas pracy mia³ oko³o 20 sekund. Pewnie dla tego, ¿e zamók³, ale te¿ wydaje mi siê ¿e zap³on prochem wydaje siê nie byæ wystarczaj±cy. Film TU

Jeszcze parê fotek:







[/i]
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Gru 13, 2006 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
Ju¿ po starcie... niestety silnik zawiód³, czas pracy mia³ oko³o 20 sekund. Pewnie dla tego, ¿e zamók³, ale te¿ wydaje mi siê ¿e zap³on prochem wydaje siê nie byæ wystarczaj±cy.


Witaj
Wydaje mi siê, ¿e powodem niepowodzenia by³ zap³on realizowany lontem.
Owszem, czasami takie odpalenie udaje siê, a czasami nie - loteria.
Czekam na powtórkê. Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Gru 13, 2006 5:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj nie trafi³e¶ - zap³on by³ elektryczny Wink

A co do powtórki to ju¿ odla³em dyszê i zatyczkê, muszê jeszcze odlaæ paliwo i z³o¿yæ - generalnie z 1,5 godziny pracy, ale wiadomo jak trudno o czas.

BTW.
kupi³em dwa prêty grafitowe fi 25mm d³ugo¶ci 305mm, bêde mia³ je jutro
do tego w najbli¿szym czasie powinien przyj¶æ do mnie tensometr do 35 kilogramów, elektronikê do hamowni mam ju¿ od dawna
poza tym w nied³ugo dojdzie do mnie paczka z 2 kg nadchloranu potasu - wiem, ¿e trudno na tym zrobiæ co¶ powtarzalnego, ale bêde próbowa³ - czyli liczê na to, ¿e za jaki¶ czas [jak siebie znam to potrwa to ko³o roku Wink] uda mi siê opracowaæ powtarzalny silnik na paliwie HP (nadchloran potasu+silikon+dodatki) i dok³adnie udokumentowaæ jego dzia³anie.

pozdraiwam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Gru 13, 2006 5:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do KP spoko wystarczy ¿ywica epoksydowa. A co do rakiety, nie jest tak ¼le, przynajmniej po próbie jest ..... ca³a Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Gru 13, 2006 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no w sumie, jest ca³a Razz

zrobi³em rzut na ta¶mê i odla³em segmenty paliwa, wiêc pewnie w weekend bêdzie start

a co do ¿ywicy to jej specjalnie nie lubie - wolê silikon.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Gru 13, 2006 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
Tutaj nie trafi³e¶ - zap³on by³ elektryczny Wink


Very Happy Witaj

Obejrza³em jeszcze raz film i rzeczywi¶cie zap³on by³ elektryczny.
Silnik nie za³apa³ - mia³em tak¿e podobne historie z silnikami na karmelce.
Problem tego typu wyst±pi³ w silnikach 4 segmentowych z w±skim kana³em.

Mo¿e faktycznie paliwo zawilgotnia³o?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Czw Gru 14, 2006 8:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. skoñczy³em silnik, wiêc jak pogoda pozwoli to start w weekend

2. odebra³em dzisiaj prêty grafitowe:


Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sob Gru 16, 2006 3:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rakieta Cer - start nr. 2

lot okaza³ siê byæ niezbyt udany - albo silnik jest za s³aby albo wyrzutnia za krótka - rakieta po zej¶ciu z wyrzutni przekrêci³a siê i dalej lecia³a bardziej w bok ni¿ do góry.

Poza tym niestety nie zadzia³a³ uk³ad odzysku - prawdopodobnie zawiód³ zapalnik, bo wszystko inne wydawa³o siê dzia³aæ.









film tu:
http://video.google.pl/videoplay?docid=1502446960935441877
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sob Gru 16, 2006 5:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz co¶ wiêcej o silniku, bo wydaje siê za s³aby do wyrzutni, bo nie podejrzewam aby¶ ¼le wywa¿y³ model, który na marginesie ³adnie wygl±da. Jak zniszczenia?
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Gru 17, 2006 12:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik na ~200 gramów sorbitolki, rura PE 32 mm ¶r wewnêtrznej, 3 segmenty po 5 cm d³ugo¶ci, 11 mm kana³, 11mm dysza - nieinhibitowany. Troszkê ma za ma³y zacisk, szczególnie uwzglêdniaj±c erozjê dyszy i to ¿e pewnie nie ca³a powieszchnia paliwa siê zapala. No i mam wci±¿ problem z utrzymaniem szczelno¶ci zatyczki w rurach PE, ale rozszczelnienia s± minimalne.
No i wyrzutnia troszkê za krótka - ma 1m a model 1,20m Wink
Zniszczenia znikome - stateczniki ca³e, g³owica ca³a (choæ brudna), korpus te¿ OK poza drobnynymi obszczypaniami.

BTW - nie wykluczone ¿e to ostatni silnik z tej serii - zabieram siê do badania paliw na nadchloranie potasu.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP