Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Projekt HIPERSONAL - propozycja wspó³pracy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 12:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To fakt co mówi v-21. S± firmy które robia rury z laminatów ró¿nych typów...na wêdki, na trzymad³a do mifrofonów i kamer, a tak¿e na maszty do windsurfingów...czêsto stozkowe, choæ niekoniecznie.
_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
....Zrobie tylko glowice - ale to" zadanie" jest tez zwiazane z klejeniem, szlifowaniem znowu klejeniem i szlifowaniem ...... moze lepiej zaraz wziac butelke PET.


1. Butelki s± tylko do testów i wolych rakiet

2. Twoje korpusy s± profesjonalne. Wg mnie jednak nadaj± sie do pewnych SR. Gdy isnieje spore ryzkyko eksplozji SR - szkoda na nie czasu. To moje zdanie.

3. Mi³o mi siê czyta Twoje posty. Jeste¶ cennym "nabytkiem" na forum. Gdyby¶ mia³ stronê www, jakie¶ filmy i zdjêcia z tego co robi³e¶ by³ by¶ dla mnie PROFI Wink . A maks. ilo¶æ * juz masz bo widaæ ¿e jeste¶ fachowiec .

Pozdr. A
Wink
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 11:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Zrobienie takiego korpusu zabiera mi ok. 3 dni ......a w sumie ok. 4 godzin. .....Moj pomysl by zrobic ta rakiete dwuczesciowa nie byl wyssany z palca...


Elo Wink

Technologiê Twojego korpusu sobie zapisa³em. Na pewno do niej kiedy¶ wrócê choæ balsy nie mam wiêc na pewno jakie¶ modyfikacje poczyniê.
A korpusy w projekcie Hipka mo¿ecie robiæ jakie chcecie Wink . Ja kumam jeszcze - dla moich rakiet - o korpusie zrobionym z profili Al. To tak jakby lekkie k±towniczki. Trzy dam pó³tora metrowe , ka¿dy co 120 stopni. Potem wklejê zdjêcie takiego k±towniczka. Wtedy korpus wyjdzie mi bardzo lekki i wytrzyma³y ( w zasadzie rakieta bêdzie bez korpusu Rolling Eyes ). Te profile bêd± pe³niæ rolê "¿ebra" no¶nego jak i korpusu.


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 11:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Z tej dyskusji wywnioskowa³em, ze zaprezentowany korpus do rakiety HIPERSONAL ( w oczach niektórych rozmówców) mo¿e sie okazaæ za s³aby który nie bêdzie w stanie wytrzymaæ tak du¿ych przeci±¿eñ.


Witaj Paul

Uwa¿am, ¿e korpus jest bardzo dobry – ¿eby nie powiedzieæ idealny. Exclamation Smile
Na pewno jest bardzo lekki i wytrzyma³y i spe³nia za³o¿enia projektu.
Widz±c zdjêcia i opis tworzenia korpusu biorê pe³n± odpowiedzialno¶æ za jego jako¶æ (nawet na odleg³o¶æ).
Bardzo wa¿nym zagadnieniem bêdzie równie¿ zrobienie odpowiedniego mocowania silnika – czyli czê¶ci mieszcz±cej napêd rakiety - oraz technologia wykonania stateczników.
Pinot i Pirotechman maj± racjê, ¿e sekcja mieszcz±ca silnik bêdzie kluczem do powodzenia lotu rakiety. S³abe mocowanie mo¿e spowodowaæ przelot silnika przez korpus rakiety.Osobi¶cie nie obawiam siê tego, poniewa¿ na pewno wspólnie pokonamy ten problem.
Ten element wykonamy oddzielnie, zwracaj±c szczególn± uwagê na jego wytrzyma³o¶æ, bowiem on przeniesie ca³e obci±¿enie mechaniczne podczas lotu. Kadlub bêdzie tylko os³on± aerodynamiczn± tej sekcji.
Potrzebna nam teraz bêdzie ostateczna ¶rednica zewnêtrzna silnika. To musi podaæ konstruktor napêdu Pinot.

Mam nadziejê, ¿e nie przejmujesz siê niektórymi komentarzami. Very Happy
Du¿o na forum jest teoretyków i malkontentów (V-21) Rolling Eyes , którzy zabieraj± g³os tylko po to, ¿eby co¶ powiedzieæ w sprawie, w której nie maj± ¿adnego do¶wiadczenia. £atwo takich zidentyfikowaæ – wystarczy przejrzeæ historiê ich wypowiedzi i stwierdziæ, ¿e tylko komentuj± a nic konkretnego nie robi± –.
Jednak nie mo¿na im tego zabroniæ – to forum jest dla wszystkich.
A wiêc róbmy swoje jak mawia Wojtek M.

Pozdrawiam

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 2:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogi Ksard

to ze pisze o poliweglanach to tylko zeby komus u³atwic zycie tym bardzie4ej ze wikszosc kompozytów PW by³a sciagana z zechodu niestety Confused

co do mojego doswiadczenie to jezeli chodzi o sprawy mechaniczne ,,, to zebys sie kiedys nie zawstydzi³ Laughing

o mój sceptyz wynika z praktyki co do nazwanie mnie malkoltentem to.... Rolling Eyes opr€cz szumnych wiesci i tersci to nic ciekawego nie wnios³es ....ale sram na to nawet na twoje pomy³ki w obliczeniach teoretycznych jakos niew mam ochoty wytykac poanu profi b³edów ale cóz... poczytaj sam swoje teorematy Cool

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 2:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cóz zamiast gwiazdek prosze o podopis malkoltent Confused a pod Ksard.... WIELKI AUTORTET Laughing Laughing Laughing bo profi to chyba zama³o........
_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja Paul, popieram....
Ka¿dy z nas jest inny i ka¿dy w inny sposób zabiera g³os....ja my¶lê, ¿e nie ma sensu wytykaæ sobie sposobów komunikowania siê o ile mieszcz± siê w granicach dobrego smaku...Smile Nie mam ¿adnych w±tpliwo¶ci co do wytrzyma³o¶ci korpusu Paula, jak równiez wiem, ze s± firmy sprzedaj±ce rury laminatowe....co mo¿e byæ du¿ym u³atwieniem.
My¶lê, ¿e w korpusie rakiety bêd± istotne dwie rzeczy: pierwsza to dyskutowany wspornik silnika...a druga, nie mniej wa¿na, to mocowanie stateczników. Gdzie¶ na amerykañskiej li¶cie dyskusyjnej widzia³em posty ludzi, którzy robili rakiety ponadd¼wiêkowe i twierdzili, ¿e najwiêkszym problemem jest "gubienie" stateczników - co jest spowodowane wibracjami i zbyt ma³± ich sztywno¶ci±. Dlatego s±dzê, ¿e stateczniki powinny byæ zintegrowane z kad³ubem jako jedna bry³a laminatu - tak, aby w³ókna kad³uba i stateczników siê przenika³y.
Tutaj znów zgadzam siê z Paulem, ¿e sekcja stateczników i silnika powinna byæ odrêbnym elementem, ³atwym do ewentualnej wymiany i specjalnie wzmocnionym na "denku"....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli chodzo o stateczniki to mozne dwlna czesc czyli ³aczaca stateczniki z korpusem oram mocujaca SR wykonac z alu stateczniki da sie wtedy przuspawac no i jakos ten element mozna po³aczyc z resz kompozytowego korpusu

inna opcaj to wykonanie odlewu do formy ..... klopot w tym ze roboty sp[oro raz ze trzeba zrobic szblon... potem matryce a to sporo roboty przy skomplikowanyk kszta³cie - czyli isteniejacyuch statecznikach bez pompy prózniowej sie raczej nie obedzie (tym bardziej jezeli chemy miec korpus i stateczniki czym usztywnione jakas mata itp.)

inne metody klejenia nitowanie skrecanie... w cienkie scienaki korpusu przy takim przyspieszenieu Rolling Eyes

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No w³a¶nie, moim zdaniem ¶ruby, klej i nity odpadaj±.....odlew aluminiowy te¿...ciê¿ki i trudny do wykonania, ale mo¿na wykonaæ lotki tak, aby wystawa³a z nich na kilka centymetrów na krawêdzi ³±czenia z silnikiem nielaminowana tkanina szklana. Potem zostaje zlaminowaæ wszystko z rur± korpusu. Na koniec zostaje ju¿ tylko obróbka do osi±gniêcia idealnej symetrii i g³adko¶ci oraz "p³ynno¶ci" przenikania p³aszczyzn konstrukcji.
_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik ma mieæ ¶rednicê wewnêtrzn± 32 mm, na ¶cianki rezerwujê 7mm. Razem 32+14=46 mm ¶rednicy zewnêtrznej. D³ugo¶æ prawdopodobnie 360 mm
_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Tungsten



Do³±czy³: 16 Kwi 2002
Posty: 529

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT podaj adres tego amerykanskiego forum.
_________________
Tungsten

Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<<
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mia³em na mysli odlewy ZE do formy .... wew której jest siatka met lub fibra..... taki odlew moze zrobic kazdy w domu.....
_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Lut 20, 2004 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
Silnik ma mieæ ¶rednicê wewnêtrzn± 32 mm, na ¶cianki rezerwujê 7mm. Razem 32+14=46 mm ¶rednicy zewnêtrznej. D³ugo¶æ prawdopodobnie 360 mm



Mozna oszacowaæ maks. ci¶nienie P w SR.

Mk = P x 2q/k x pi x r2 x L x f

Mk - masa korpusu SR
q - gêsto¶æ ¶cianki korpusu SR

k = ka/n naprê¿ênie niszcz±ce , n - zpas wytrzyma³o¶ci

L - d³ugo¶æ cylindrycznej czê¶ci SR

f - iloraz pe³nej masy SR ( bez paliwa ) do masy czê¶ci cylindrycznej

f = 1 + D/L

pi = pi Wink

Kto chce niech liczy Wink

Próbowa³em poczytaæ o projektowaniu zap³onika ale ............... idzie sobie w ³eb strzeliæ Shocked . Najbardziej dostêpne co wyczyta³em to :

Masa G mieszanki piro w zap³oniku
G = 0,15 - 0,20 kg na 1 m2 powierzchni pal±cej siê paliwa ( dot. paliw m.in. z nadchloranem ).

Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Pi± Lut 20, 2004 9:58 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sob Lut 21, 2004 1:14 pm    Temat postu: Propozycja dla V21 Odpowiedz z cytatem

v-21 napisa³:

co do mojego do¶wiadczenie to je¿eli chodzi o sprawy mechaniczne ,,, to ¿eby¶ siê kiedy¶ nie zawstydzi³ Laughing


OK !
Powiedzieli¶my sobie parê cierpkich s³ów - no trudno.
My¶lê, ¿e pod wp³ywem emocji Wink i ¿eby zatrzeæ niemi³e wra¿enia, chcia³bym Ci zaproponowaæ poprowadzenie nowego tematu zwi±zanego z projektem Hipersonal.
Potrzebne bêdzie tutaj do¶wiadczenie i umiejêtno¶ci zwi±zane z szeroko pojêt± mechanik±.
Jak na razie nic nie mówili¶my o wyrzutni a przecie¿ to bardzo wa¿ny temat. Mo¿e zaproponujesz co¶ w tym temacie?
I druga sprawa - to dysza do silnika Pinota.
Wiem, ¿e toczy³e¶ dysze dla Knoda. Czy zrobi³by¶ dyszê do silnika rakiety nadd¼wiêkowej?

PS.
Znalaz³em stronê po¶wiêcon± rakietom nadd¼wiêkowym budowanym w USA Exclamation
http://www.shadowaero.com/SHOCK.htm

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
v-21



Do³±czy³: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk±d: Kaszuby

PostWys³any: Sob Lut 21, 2004 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak dla knoda robi³em i dla pinota tez ...... tyle ze prawie nie wykonalne jest dla mnie toczernie elemntu o sred 2cm mówie tu o storzkach ...wymaga to o wiele miejszego imaka oraz odpowiednich nozy

jesli chodzi o wieksze elementy to juz wiele prosciej

jesli chodzi o wyrzutnie to temet otwarty materia³u jesyt od .... pomys³ tez Rolling Eyes

_________________
....a reszta niech se jaja li¿e.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob Lut 21, 2004 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajny link, KSARDzie, tego nie widzia³em....jasne jest wiêc ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e robienie rakiet amatorskich osi±gaj±cych ponad 2 Ma jest mozliwe. Co prawda ch³opaki z linku robi± rakiety w 100% kupne, ale wszystko wskazuje na to, ¿e skopiowanie tego w warunkach domowych (mo¿liwe, ¿e model nie bêdzie tak lekki jak kupny) jest mozliwe. Przy okazji, do mniejszej rakiety u¿ywano silnika klasy J firmy Aero-Tech....o ISP=195. Parametry obliczeniowe mojego silnika do Hiprersonala ustawiaja go równie¿ w klasie J (http://www.thrustcurve.org).


Kolejne paliwo dla hipersonala - APAN_5/15 zosta³o dzisiaj przetestowane. Jest o ca.15% wolniejsze ni¿ APAN_4/15 i na nim obecnie mam zamiar siê skoncentrowaæ. Wkrótce, je¿eli czas pozwoli...

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Sob Lut 28, 2004 10:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie co??? Very Happy Very Happy Wy to jeste¶cie postrzeleni:DVery HappyVery Happy i za to was wszystkich kocham Smile Smile Jak przeczytam ten ca³y temat to wyciagne wnioski i .... sproboje pomoc, chociaz sie na tym nie znam za dobrze:) ale mam fajny pomys³ czasem Twisted Evil
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lut 29, 2004 10:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troll_u , napisa³es post "siano" Rolling Eyes

Mogê pomóc projektowi HIPERSONAL oddaj±c do dyspozycji SR "SZOKERSPEED" - 450 g Wink . Na tym SR spokojnie przestestujecie konstrukcjê rakiety a SR na pewno pozwoli jej przekroczyæ 1M. SR jest gotowy i mam nadziejê, ¿e nie exploduje. Jestem tego niemal pewien. Watpliwo¶æ dotyczy tylko tego, ¿e jest to silnik jak SR"SZOKERSPEED" - 350 g ale masa paliwa jest o 100 g wiêksza i inne, szybsze paliwo. Ale pewno 1 sztukê przetestujê Rolling Eyes

Pozdr. A
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lut 29, 2004 12:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Acja, jeszcze zdjêcie SR "SZOKERSPEED-450g" Razz





Pozdr. A

PS. Uwagi dot. bhp. Paliwo jest odporne na próbê "walenia mlotem" Wink . Poka¿ê potem film Wink
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lut 29, 2004 2:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
...mozesz podac wymiary twojego silnika ? Korpus do rakiety HIPERSONAL ma srednice wew. 54 mm



Dla SZOKERASPEED-a ( ech, co za nazwy Shocked Laughing ) fi zewnêtrzne to 65 mm. Ale widzê jedno. Tuleje papierowe do budowy SR nie s± mi ju¿ potrzebne wiêc do fi 55 moge zej¶æ Wink .


Pozdr. A
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Nastêpny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP