Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silniki wielokrotnego użytku - propozycja współpracy.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 9:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
.....Mysle , ze mnie zle nie zrozumiales - to jest tylko taka (moja) refleksja na temat silnikow rakietowych. Wink Very Happy Very Happy Very Happy


Doskonale Wink . Eltopsji namówił mnie na odchudzenie SR i będe to robił dalej. Zobaczę do czego dojdę Rolling Eyes . Operują też pewnym skrótami myślowymi. Wiadomo na jakim paliwe pracuję choć stosuje jego modyfikacje. Masa 300 g dotyczy tego paliwa. A co do parametrów silnika to z eltpsji i v-21 buduję przenośną hamownię ( swoją buduje knod ). Wtedy wszystko będzie jasne. Reszta jak : nalepka , piękny wygląd to końcowa część technologi wykonania SR. Pokazę wkrótce moje SR. Te co teraz robię. Zwrócę uwage na wyglą zewnętrzny, podam masę paliwa i ciężar całkowity silnika. A szybka producja to niskie koszta Wink

Pozdr. A
Powrót do góry
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 10:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="Pirotechman] A szybka producja to niskie koszta [/quote]

Oraz przy słabej technologi słaba jakosc Wink


Co do wygladu to sie zgodze, Popatrzcie na silniki Ksarda One wygldaja cudnie i nikt na forum nie wkłada tyle pracy co On w wyglad zewnetrzny ( i nie tylko zewnetrzny Wink ) swoich silnikow oraz rakiet. A klijent kupuje zazwyczaj to co jest ładniejsze Cool bo wydaje mu sie ze jest to profesilnalna FIRMA.
Ale wyglad to koncowa sprawa.
Proponuje Zrobic taka zabawe (Ksard juz pisał o tym) utwozyc ankiete podac kilka typow silników i zapytac sie uzytkownikow który im pzypada do gustu, a jakie silniki i kto je wystawi to juz sie powiniscie domyslec Wink

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 12:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ocenic silnik tylko na podstawie wygladu zewnetrznego jest- absurdalne!!!
Prawidlowa ocene silnika rakietowego mozna jedynie przeprowadzic na podstawie jego parametrow a sam wyglad- aczkolwiek rowniez b. wazny- moze mnie jedynie zachecic do jego kupna.
Dobry silnik to jego sprawnosc oraz wykonanie ( wyglad )

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 12:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul, pewnie zeparametry silnika to ruwnierz bardzo wazna rzecz.
A mi chodziło o to: Mamy dwa jednakowe silniki Firma A oraz B i oba silniki sa identyczne lecz Firma produkujaca silnik A włozyła wiecej staran w wyglad silnika i dokładnosc. Firma produkujaca silnik B nie włozyła zbyt wiele staran w wyglad, dokładnosc. Który silnik wybierze Kljent?

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
Gość






PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MICHAŁ napisał:
......Firma produkujaca silnik B nie włozyła zbyt wiele staran w wyglad, dokładnosc. Który silnik wybierze Kljent?


Tu nie ma firmy A czy B. Każdy - na razie przynajmniej- robi SR dla siebie. Ponadto jeśli dam komuś SR za darmo to bez przesady ale szlifować i malować nie będę bo nie o to na razie chodzi. SR musi być pewny w użyciu , bezpieczny i o wysokich parametrach. A wyglad potem.



Pozdr. A Wink
Powrót do góry
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Pią Lip 09, 2004 2:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu o nikogo z forum nie chodzi nie chce nikogo urazic Exclamation
Myslkałem ze rozmowa ogulnie toczyła sie o wyglad Wink
A o malowaniu silnikow juz o tym pisałem ze to na koniec sie zostawia.
Pewnie ze nikt dla siebie nie bedzie malował silnikow. Tak jak ja robie np kilknascie silnikow to ile strat bym poniusł na farbie na foli samoprzylepnej do drukowania!

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 8:43 am    Temat postu: PSKS 170H WU - 2gie odpalenie Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam okazję do przypomnienia tego już trochę zapomnianego tematu.
W niedzielę odpaliliśmy z Jaskiniowcem silnik PSKS 170 WU.

Przypomnę jego dane techniczne:

Cytat:

170 - średni ciąg silnika w Newtonach
H - klasa silnika (pochodna od Ic = 190 Ns)
WU - wielokrotnego użytku.

Masa silnika razem z paliwem wynosi 400 g.
Masa paliwa 160 g
Paliwo uformowane zosytało w postaci 5 rurowych segmentów inhibitowanych na powierzchni zewnętrznej.
Kanał wewnętrzny d=8mm.
Prognozowany średni ciąg = 167,9 N
Prognozowany czas trwania ciągu = 1,143 s
Zacisk średni = 203
Zacisk max = 215
Zacisk min = 177
Prognozowane ciśnienie max = 2,81 Mpa


Próba przebiegła pomyślnie.
Wszystkie elementy silnika przeszły test bez uszkodzeń.


Następna próba będzie przeprowadzona z dyszą d=7mm.
Wyjaśniam, że Paul wykonał do tego silnika 2 dysze o średnicach 8 i 7 mm.

Ciekaw jestem, czy Paul testował swój egzemplarz silnika Question
Szkoda, że Paul ostatnio nie odwiedza Forum Confused (odezwij się jeśli tu zaglądniesz) Exclamation

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 11:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Bardzo sie ciesze, ze test silnika przebiegl pomyslnie. Uwazam,ze proba na dyszy 7mm tez powinna byc udana. Dla ciekawosci zmierz ta dysze po odpaleniu silnika. Jestem ciekawy czy eroduje ( jest cala z grafitu). Wedlug moich informacji powinna przezyc min. 30 startow.
Co do mojego silnika to jest juz od dawna gotowy ale jak do tej pory to nie przeprowadzilem jeszcze zadnych prob. Troche ten silnik zaniedbalem ( prawie,ze zapomnialem) gdyz mialem do tej pory mnostwo innych zajec.
Od grudnia bylem zajety moja T2-rakieta. Na poczatku kwietnia odbyl sie kurs oraz egzaminy. Tak wiec od 3 tygodni moge startowac rakietami o lacznej masie paliwa pow. 20g. Gdzies w grudniu wspomnialem o tym kursie oraz chcialem przedstawic etapy budowy tej rakiety ( TALON 2) oraz sposob zabudowy elektroniki (DENTA-MAG) ale jakos nikt sie tym nie zainteresowal.
Swoja droga bardzo duzo na forum mowi sie o paliwach oraz silnikach, a o rakietach raczej tak na "marginesie". W tej chwili przygotowywuje sie do startow w imprezie " Rakiety Experymentalne" w Ingolstad.
Na forum zagladam od czasu do czasu ale w zwiazku z tym, ze dyskusje prowadzi sie glownie na temat silnikow oraz paliwa,a silnikow w Niemczech legalnie budowac nie moge dlatego tez nie zabieram glosu na te tematy koncentrujac sie glownie w kierunku budowy rakiet.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Paul Exclamation

Cieszę się, ze odezwałeś się.
Masz rację - większość osób na tym forum zainteresowana jest głównie pirotechniczną stroną modelarstwa rakietowego. Very Happy

Mam nadzieję jednak, że będziesz nadal dzielił się z nami swoimi bogatymi doświadzceniami z zakresu budowy modeli rakiet.
Nie ma tu dużo fachowców z tej dziedziny Very Happy

Mam zbudowane 4 modele, które w niedalekiej przyszłości odpalę - ale nie dorównują one wykonaniem Twoim rakietom.
Zdradzę tutaj tajemnicę - Twój silnik mamy zamiar wykorzystać w projektowanej wspólnie z Jaskiniowcem rakiecie wielostopniowej jako jednostkę napędową w I stopniu. Laughing

Tak się zastanawiam i wydaje mi się, że jednak zbudowanie modelu rakiety jest zajęciem bardziej wymagającym, aniżeli konstruowanie samych silników.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Obserwator



Dołączył: 20 Lip 2005
Posty: 10
Skąd: Z miasta stu mostów

PostWysłany: Sob Lip 23, 2005 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Interesują mnie konstrukcje Areotecha klasy H

Pytanie czy ktoś z was wie jaki jest zastosowany skok gwintu w konstrukcjach 29mm i jaka jest jego długość ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obserwator



Dołączył: 20 Lip 2005
Posty: 10
Skąd: Z miasta stu mostów

PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 3:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Czyżby nikt nie miał nic ciekawego do powiedzenia Question Question
A więc Cool

wygląda na gwint *1
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obserwator



Dołączył: 20 Lip 2005
Posty: 10
Skąd: Z miasta stu mostów

PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 3:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buduje silniczek WU z gwintowanym mocowaniem dyszy i postanowiłem poradzić się was w kwestii …

Tytułem wstępu :
3 segmenty 29-30mm*45mm kanał 10 dysza 7mm Kn 200-250-200
materiałem na korpusem będzie rurka Al. 34/40 „obrabiana na ściankę” 1,8mm aż 4mm-5mm ze średnicy mam zamiar przeznaczyć na izolacje termiczną , w silniku będą palone gorące kompozyty
Mój problem:



Zmienić coś w pierścieniu - gwincie lub jego długości , czy nośność będzie wystarczająca Question Question materiał pierścienia Al lub nierdzewka Question Question
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 4:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z rysunku wynika że rurka będzie miała mniejszą grubość za dyszą, po co słyszałeś o efekcie karbu nie sądzę by to był dobry pomysł.
Powrót do góry
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdjęcie silnika z Aerotecha, który zgodnie ze starym polskim zwyczajem należy ulepszyć, co niniejszym czynisz...Smile

Myślę, że spoko - nie będzie zadnego problemu karbu, bo można pociągnąć tokarką po skosie, albo wręcz wygładzić przejście ze ścianki pogrubionej na cienką. Ja np. w swoim projekcie dodatkowo dla wzmocnienia planuję nie zbierać całego materiału podczas pocieniania ścianki, ale zostawić cienkie żebrowanie na 1mm wyskoości. To rozwiązanie ma dwie zalety:

1. Zwiększa przekrój ścianki poddanej naprężeniu obwodowemu
2. Pozwala na trzymanie w łapkach nawet dość gorącego silnika
3. szybsze oddawanie ciepła od ścianek dzięki budowie typu radiatora.

Twój projekt jest jak najbardziej OK, choć prawdę mówiąc ja zamiast osobnego pierścienia mocującego dyszę, nagwintowałbym samą tuleję dyszy, dodając albo ząbkowany kołnierz (do wkręcania ręcznego), albo sześciokąt pod klucz.

Pracuje nad podobnym pomysłem, ale sądzę, że zamiast pełnej dyszy stalowej zrobię aluminiową lub stalową obsadę dla jednorazowego elementu ceramicznego dyszy, takiego jak pokazałem w którymś z moich wcześniejszych postów w temacie o dyszach. Możliwe będzie też zamocowanie grafitu - ale po co, skoro ceramika dobrej jakości może być wykonana za grosze. W ten sposób zaoszczędzę mnóstwo na wadze silnika, a jednocześnie (jak wędkarz ciężarki) będę mógł dobierać średnicę krytyczną nawet na stanowisku prób i poligonie.
Racja, co do porządnej izolacji - alu nie przetrzyma zbyt wielu startów z kompozytem. Warto pomyśleć nad dobrym linerem (guma lub żywica fenlowa najlepsze) - ja np. przetestowałem super liner zrobiony z dętki rowerowej, w którą zostały wepchane 3 ziarna kompozytu. Rura PCV, w której testowałem paliwo byla niemal nietknięta od wewnątrz.

Podejście masz Mariusz zawodowe i rozwiązanie mi sie podoba.

Pozdrawiam,
PI

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 9:10 pm    Temat postu: karb Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Smile
makslam napisał:
Z rysunku wynika że rurka będzie miała mniejszą grubość za dyszą, po co słyszałeś o efekcie karbu nie sądzę by to był dobry pomysł.

Akurat ja bym się nie zgodził tutaj z moim Szanownym przedmówcą.
Faktycznie takie zwiększenie przekroju stanowi karb, ale karb ma szczególne znaczenie w konstrukcjach obciążonych zmęczeniowo ( czyli zmieniającymi się w określonym cyklu naprężeniami ) i ma znaczenie dla konstrukcji narażonych na conajmniej 10^6 cykli obciążeń ( czyli dzieszięć milionów cykli). W tym akurat przypadku trudno mówić o takiej ilośći obciążeń, więc karb ma tutaj raczej znaczenie symboliczne. Niemniej warto by jakoś złagodzić samo przejście od części o mniejszej średnicy do części pogrubionej, ale z całkiem innego powodu.
Przy końcu rurki poza normalnymi naprężeniami rozciągającymi pochodzącymi od ciśnienia wewnętrznego pojawiają się naprężenia zginające, pochodzące od niesymertycznie działających na ściankę sił nacisku na dyszę lub zatyczkę. Korzystne jest wówczas zwiększenie sztywności tej części przez pogrubienie ścianki. Stopniowy zaś wzrost przekroju pozwala bardziej równomiernie te naprężenia rozładować.
Sugerowałbym więc zastosowanie w tym niejscu przejścia stopniowego o długośći równej conajmniej podwójnej grubości ścianki korpusu.
Z kolei co do zastosowanego gwintu to prawidłowe jest jak najbardziej zastosowanie gwintu drobnozwojnego i to z dwóch powodów:

1 > gwint drobnozwojny ma większą od zwykłego gwintu nośność ( większa liczba zwojów na tym samym odcinku połączenia i mniejsza składowa zginająca zwoju ), czyli można zmniejszyć dlugość gwintu przy zachowaniu wytrzymalości.

2 > mniejsze poszerzenie przekroju niż przy gwincie zwykłym ( zarys gwintu drobnozwojnego jest niższy niż zwykłego ), czyli można zastosować mniejszą średnicę gwintu drobnozwojnego przy zachowaniu wytrzymalości.

Ps zdaje się żę PINOT ma podobne zdanie Laughing Laughing Laughing

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Sro Lip 27, 2005 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Nie jestem inżynierem tylko skromnym mechanikiem Wink ale mam nosa. Kiedyś rozmawiałem z moim kolegom który skończył politechnikę warszawską na wydziale mechanicznym w jaki sposób pracuje rura w takim układzie no i dostałem całkiem pouczający wykład o MES o siatkach węzłach itd... Jeśli chodzi o karb i zmęczenie materiału ok to jeden z aspektów tego problemu drugi to dramatyczne zmniejszenie wytrzymałości w miejscu karbu i to wcale nie wynikające ze zmęczenia materiału wielokrotnymi cyklami obciążeń. W rurze jest wiele sił między innymi siły skręcające itd. i tak naprawdę teoretyczne rozważania na wiele się nie zdadzą firmy zajmujące się budową prawdziwych konstrukcji wydają setki tysięcy dolarów na próby materiałowe i pilnie strzegą wyników badań bo wiedza to władza...
Powrót do góry
Obserwator



Dołączył: 20 Lip 2005
Posty: 10
Skąd: Z miasta stu mostów

PostWysłany: Czw Lip 28, 2005 5:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Moim zdaniem areotecha udoskonalić się nie da , jest doskonały szczególnie waga ,u mnie nie gra aż tak wielkiej roli .


W areotechu nie podoba mi się uszczelnienie (czerwone strzałki) „podkładki izolacyjno dociskowe ” bez urazy dla konstruktorów Laughing

Gwintowanie dyszy ,ciężka sprawa utrudni „manipulacje „ podczas toczenia , dodatkowo :

nie wyobrażam sobie wybierania z tego miejsca (za dużo zachodu) wole pierścień

Mam grafit jeszcze nie budowałem silnika z jego zastosowaniem , rozważałem możliwość obsadzenia elementu grafitowego w kubełku Al. Ale nie mam wiedzy z zakresu uszczelniania takich połączeń na razie to zagadnienie mnie przerasta . Obecnie test kompozyt + gwint

Oczywiście przejście gruby-cienki korpus ukosowany rysunek tego nie przedstawia
Efekt karbu akurat tego obawiam się najmniej …
A więc tylko budować
Narazie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 6:38 pm    Temat postu: Pierwszy HP Reloadle Rocket Motor Odpowiedz z cytatem

Witam

Finał tematu - pierwszy silnik wielokrotnego użytku Made by KSARD w kooperacji z Paulem - zrobiony. Very Happy


Pracuje pięknie - miękko i pewnie.
Paliwo Ksard'a - Blue Angel.



Zbieramy zamówienia Wink
Nic - tylko latać Exclamation

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Cze 04, 2006 6:47 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 6:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluję! Standardowe pytanie: jak mocowana dysza i zatyczka?
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ech chciałaby dusza do raju Wink

Naprawdę piękna rzecz !

Chętnie przeczytam na temat parametrów tego silnika.

Pozdrawiam
wojtek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP