Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Silniki wielokrotnego u¿ytku - propozycja wspó³pracy.
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
leszek



Do³±czy³: 27 Sty 2003
Posty: 102
Sk±d: TORUÑ

PostWys³any: Wto Cze 29, 2004 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy¿by nutka zazdro¶ci???
Ch³opcy (sorry - PANOWIE) odwalili kawa³ dobrej roboty i to pod okiem .... jak ONI ¶mieli Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
teesq



Do³±czy³: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Sk±d: Trzebinia

PostWys³any: Wto Cze 29, 2004 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
zobaczcie na koncowy efekt moj i morusa tez silnik z metalu i tez wielokrotnego uzytku.
http://www.members.lycos.co.uk/teesq/Projekt(ALFA-TML1)/Test3.mpg
do dyskusji zapraszam w odp. temacie tj. Silnik MT-001
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email MSN Messenger
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 1:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Leszku! Nie osadza³ bym ze Pirotechman ze jest zadzrosny! (i napewno mam racje ze nie jest!) Poprostu On lubi wszystko Big i co ma Powera Wink ale z rozs±dkiem (zgadza sie Pirotechmanie?) Ten silnik co posiadasz wyglada jak bomba! i pewnie dlatego uda³o sie uzyskac taki zacisk Cool
Nie chodzi mi oto ze Silnik Ksarda i Paula jest s³aby wrecz przeciwnie
Tu chodzi³o o bezpieczny silnik wiec nie mozna by³o dac duzego zacisku Exclamation ze wzgledu na bezpieczenstwo. Jak KTos chce robic to wszytko na granicy wytrzyma³osci to jego sprawa Exclamation

Pozdr. M.

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 7:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów
teesq napisa³:
Zobaczcie na koncowy efekt moj i morusa tez silnik z metalu i tez wielokrotnego uzytku. Do dyskusji zapraszam w odp. temacie tj. Silnik MT-001


Na pocz±tek gratuluje udanego odpalenia silnika - podoba³o mi siê - no i ta pomys³owa hamownia.
Wasz udany eksperyment potwierdza to, ze dobrze zaprojektowany silnik wykonany nawet z metalu mo¿e byæ w pe³ni bezpieczny.
I pomy¶leæ - prawie w tym samym czasie i tak niedaleko od siebie dokonali¶my podobnych testów.
Czy¿by¶my mieli znowu do czynienia ze zjawiskiem "zbiorowej ¶wiadomo¶ci czy te¿ nie¶wiadomo¶ci", o którym wspomina³ Jaskiniowiec i Wojtek.

Teraz czekam na udany start rakiety na tym SR.
A mo¿e po wakacjach spotkamy siê gdzie¶ w plenerze na wspólnych startach?

Pozdrawiam

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 8:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MICHA£ napisa³:
Leszku! Nie osadza³ bym ze Pirotechman ze jest zadzrosny! (i napewno mam racje ze nie jest!) Poprostu On lubi wszystko Big i co ma Powera Wink .....



Witam

Widaæ, ¿e Micha³ lepiej mnie zna ni¿ leszek
- mo¿e poprzez dyskusje na GG Wink . Tak jestem ZAZDROSNY ale nie o metalowe SR. Za to nie jestem ZAWISTNY bo ZAZDRO¦Æ zawsze buduje a ta druga emocja NISZCZY. Wiec czasami komu¶ czego¶ ZAZDROSZCZÊ Wink
Po prostu wejd¼cie na forum ruskie czy pewno ka¿de inne. Udane SR na karmelce buduj± ju¿ dzieci. Paliwo to ma dla mnie jedna wielk± zaletê. Nie ma p³omienia bo przy du¿ych SR i mozliwej explozji jest to ogromna wada. Co do POWERA. Nie robiê niczego na pokaz. Mini efekty robi³em 20 lat temu Wink . Dzi¶ mam pirotechnikê na tyle dobrze opanowan±, ¿e niczym fakir zadawalam siê czym¶ bardziej efektownym. Ale zawsze dbam o swoje bezpieczeñstwo i nigdy nie ryzykujê.


Mi³ego dnia A Wink

PS. Mam paliwo co ga¶nie w czasie explozji ale ma jedn± powa¿n± wadê. Kurczy siê w czasie le¿akowania wiêc je na razie porzuci³em Crying or Very sad
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 9:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pyrotechman napisa³:
Gdyby SR zrobi³ Micha³ te¿ bym do³±czy³ siê z gratulacjami. A tak Shocked . Po prostu paliwo karmelkowe jest dla mnie strasznie "prze¿ute" Wink . Ponadto z filmu nie widzê tej mocy.


Witaj Pyrotechmanie Very Happy

Noo ... bêd±c na miejscu Micha³a pewnie bym siê obrazi³ Wink

Ja natomiast Twoje uwagi przyjmujê z pokor±. Rolling Eyes
Nasze podej¶cie do tematu "rakietnictwa" niec siê ró¿ni.
Ty g³ówny nacisk k³adziesz na zagadnienia zwi±zane z napêdami rakietowymi i pirotechnik± a mnie raczej interesuje bardziej modelarstwo rakietowe, czyli loty modeli. Do tego potrzebujê pewnych i bezpiecznych silników. I nie musz± to byæ giganty wa¿±ce po parê kilogramów ... ale takie, które nie wymagaj± du¿ych poligonów. Du¿y silnik - to ogromny problem (patrz bezpieczeñstwo).
SR PSKS 170 WU jest ju¿ na tyle du¿y, aby zapewniæ wyniesieni do¶æ sporej rakiety na przyzwoit± wysoko¶æ.
Zapewniam Ciê, ¿e ten silniczek to naprawdê fajna rzecz - chocia¿ na karmelku.
Byæ mo¿e to zal±¿ek czego¶, do czego Ty od dawna d±¿ysz - uruchomienie produkcji i sprzeda¿y takich silników dla entuzjastów modelarstwa rakietowego.
A przy tej okazji - mo¿emy siê zabawiæ i og³osiæ ma³± sondê dla Naszych szanownych forumowiczów:
Czy jeste¶ zainteresowany zakupem takiego SR i ile jeste¶ w stanie zap³aciæ za niego ?
Na razie pomijam problemy natury prawno-organizacyjnej.
I drugie pytanie:
Ciekaw jestem - za jak± cenê Paul S. zgodzi³by siê produkowaæ takie korpusy silników (pytanie czysto teoretyczne)?

Rzeczywi¶cie, film nie jest mo¿e najlepszej jako¶ci ale warunki pogode by³y niekorzystne. Kolega z kamer± z mo¿liwo¶ci± rejestracji d¼wiêku nawali³.
Mocy mo¿e nie widaæ (bo film nie oddaje - ma³a skala i brak fonii), ale po czasie pracy widaæ, ¿e silnik osi±gn±³ za³o¿one parametry.

Na koniec ju¿ taka uwaga - nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przysz³o¶ci zamiast paliwa karmelkowego zastosowaæ bardziej energetyczne paliwa takie jakie proponuje PINOT.
Jest co robiæ i to jest pocieszaj±ce.

Przypominam o sondzie Exclamation

Pozdrawiam

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 10:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
...Do tego potrzebujê pewnych i bezpiecznych silników. I nie musz± to byæ giganty wa¿±ce po parê kilogramów ...


Witam

Du¿e SR interesuja mnie tylko po to aby w koñcu wynie¶æ moj± kamerê w kosmos
Rolling Eyes . Wiêc te "giganty" to dla mnie margines. Skupiam siê na SR o ca³kowitej masie poni¿ej 1 kg. Po roku "zabawy" w RMC dzi¶ mniej wierzê w to, ¿e da siê zrobiæ komercjê co pozbawia mnie zapa³u Wink . Mia³em kilka ofert kupna ( mo¿e od dzienikarzy albo mundurowych a pewno i jakiego¶ pasjonata Wink ) ale ¿adna z tych osób nie potrafi³a wykazaæ siê osi±gniêciami w modelarstwie rakietowym a tylko takim osobom móg³bym oddaæ mój SR. Wiêkszy sens ma SR typu Olusia 1M. Nale¿y jednak upro¶ciæ konstrukcjê a na to chwilowo nie mam czasu Crying or Very sad
Wg nie dla karmelki lepsze s± silniki na PCV czy PE. Te¿ jednak nale¿y upro¶ciæ konstrukcjê. Przypomnê, ¿e MSWiA nie chcia³o nawet 1 miligramowej czê¶ci z metalu w wyrobie GROM kal. 26 i 12 ( petarda do rozpêdzania t³umu a nawet i ptaków na lotniskach ).
Ciekawym te¿ i komercyjnym zagadnieniem jest paliwo nie gorsze od prochu czarnego ( impuls w³. ) a wyrzucaj±ce srebne gwiazdki przy paleniu. Jak w moich pokazanych wulkanach.


Pozdr. A
Powrót do góry
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 4:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ksard ja nie jestem tak obra¿alski Wink , a Wasz silnik wyszed³ Super nie ma co ukrywac, Wiesz Pirotechmanie przepisy sie zmieniaja... i maiejmy nadzieje ze sie zmienia. A co Do Pirotechmana To faktycznie sie pomyli³em troszke Exclamation Wink A kto najbardziej lubi na forum Jetex'y Question Idea Cool
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Go¶æ






PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Zasugerowa³ mi kto¶
[...]cos ciety jestes ostatnio na ksarda[...] i tu mi æwieka zabi³ Wink . Sk±d taki wniosek Idea Question Rolling Eyes . Z tego, ¿e nie westchn±³em na widok SR ksarda Question Razz . Ani jego lubiê ani nie lubiê. Po prostu z jednymi jeste¶my a z inymi nie jeste¶my "kompatybilni" Wink . Dla mnie to, ¿e kto¶ lubi SR czy piro ma juz u mnie "plusa". W³a¶nie to jest piêkne, ¿e jeste¶my tak bardzo rózni - byle nie tak bardzo jak ostatnio pewien spec od terapi z dzieæmi Wink .


Mi³ego wieczoru A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 7:22 pm    Temat postu: o co idzie?! Odpowiedz z cytatem

Przyznam, ¿e nie za bardzo ³apiê sens powy¿szych dyskusji. Niech ka¿dy robi co mu pasuje, ale niech to robi bezpiecznie i ma ¶wiadomo¶æ odpowiedzialno¶ci. I to nie tylko za siebie. Jak ³epek, który piêæ postów wcze¶niej pyta co to saletra, a po miesi±cu pokazuje silnik z rury od trzepaka, to ja drêtwiejê. Bo przecie¿ jak mu siê co¶ stanie, to mo¿e siê to odbiæ nie tylko na nim. Rozumiecie, media uwielbiaj± takie afery. I doprowadzi to do sytuacji, ¿e jak gdzie¶ pojawiê siê z rakiet±, to we wsi wezm± za wid³y i heja na "terrorystê". Odpowiedzialno¶æ to równie¿ pisanie na tym forum. Trzeba niektórym "greenhornom" DOBRZE wyt³umaczyc pewne rzeczy i skutecznie przekonaæ do dba³o¶ci o BHP. St±d uwa¿am, ¿e nie mo¿na olewaæ lamerów. Temetyka zdecydowanie bardziej ryzykowna ni¿ np. cukiernictwo. Co do silników metalowych, to uwa¿am, ¿e wiêksze znaczenie ma to, jak skonstruowany i w czyich rêkach, ni¿ sam fakt, ¿e metal. Bo nawt silnikiem w papierze mo¿na zrobiæ krzywdê. A je¶li chce siê uzyskaæ silnik WIELOKROTNEGO u¿ytku, to bez metalu raczej siê nie da. Podobnie gdy kto¶ chce wycisn±æ max z danego ³adunku paliwa. Silnikami s± zarówno kilowe silniki Pirotechmana, jak i "kijanki". To co mnie trochê martwi, to ma³o rakiet z odzyskiem. Przewa¿a metoda: silnik w rakietê i heja. To ju¿ lepiej testowaæ silniki statycznie, a potem dopracowaæ rakietê na full i dopiero start.
Ale to wszystko tylko moje zdanie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj widze ze dyskusja wesz³a na bardziej nerwowy temat kto kogo lubi a kto kogo nie, u¿adzilismy chwile sczerosci wiec prosze ciagnac to dalej a nie tak w martwym punkcie sie zatrzymaæ Wink
Popieram Jaskiniowca, najbardziej nieodpowiedzialny projekt to by³ z tym silnikiem na 1kg paliwa i odrazu do rakiety. Jak rakieta wleci na kogos to bedzie Modelarze terorrorystami a dalej wiecie co.....

Pzdr. M.

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 10:23 pm    Temat postu: Emocje ? Odpowiedz z cytatem

Witam

Panowie - sk±d te emocje Question Exclamation
Nic siê nie dzieje.
Uwaga odno¶nie Micha³a - to tylko ¿art z mojej strony. Very Happy
Ja osobi¶cie Pyrotechmana bardzo ceniê - przede wszystkim jako zawodowca.
Wiem, ile trzeba wiedzy i wysi³ku ¿eby zbudowaæ takie silniki jakie on nam prezentuje na forum.
Ich niezaprzeczaln± zalet± jest widowiskowo¶æ.

Ma prawo do wyg³aszania w³asnych opinii, a ¿e zosta³y tak odczytane przez innych - no có¿ ...

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Kwi 27, 2005 8:28 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Cze 30, 2004 11:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem ze to by³ zart, inaczej obrazi³ bym sie na Was Razz Wink ja tematu tez nie chcia³em podkrecac ale tak jakos wysz³o Very Happy
Od poczatku to sa s³owa o zazdrosci Panowie to nie o to w ca³ej zabawie chodzi, to wszystko powino polegac na wpu³pracy, a nie On zrobi³ silnik na 1kg paliwa to ja zrobie na 3kg bo w ten sposób bede lepszy, Gów** prawda

A o zazdrosci to moge cos powiedziec.. By³em nad jeziorem zaneci³em sobie ³owisko i siedze 2 godziny i ma³e p³oteczki jak palec, przychodzi do mnie siostra (m³odsza) zapytac siê jak tam wedkowanie idzie, a ja mowie s³abo, To ja ci pomoge. bierze drógie wedzisko i zazucza po 3 min siedzia³ 600g lescz wtedy sie wsciek³em i pomysla³em jakie to niesprawiedliwe Crying or Very sad
Wiec nie wierze ze ktos nie zadrosci, W kazdym jest ta nutka...
Prawda?

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
morus



Do³±czy³: 04 Cze 2004
Posty: 20

PostWys³any: Czw Lip 01, 2004 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam i gratuluje!!!

Szkoda tylko ze nie hamowni by³ odpalony bo by¶my porównali z naszym MT-001(zapraszamy wraz z teesem na nasz± hamownie nie masz daleko).

Wspólny start by³by dobrym pomys³em ,my planujemy +/- okolice nastêpnego weekendu - zapraszamy(start w okolicach Bukowna).

Brakuje nam jednak sprawnego uk³adu odpalaj±cego spadochron ,no ale to problem ju¿ nie zwi±zany z twoim postem.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Lip 02, 2004 4:10 pm    Temat postu: Dziêki Odpowiedz z cytatem

morus napisa³:
Szkoda tylko ze nie hamowni by³ odpalony bo by¶my porównali z naszym MT-001


Dziêkujê Wam i wszystkim pozosta³ym (równie¿ w imieniu Paula) za gratulacjê, a z zaproszenia skorzystam po powrocie.
W³a¶nie wybieram siê na urlop i niebêdzie mnie do koñca lipca.
Jak wrócê skontakyujê siê z Wami, to mo¿e co¶ zorganizujemy - (w ramach GRUPY KRAKÓW Smile ). Rozmawia³em ju¿ z Jaskiniowcem - mo¿e do³±czy te¿ Ma³y.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Kwi 26, 2005 10:05 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Nie Lip 04, 2004 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo modelarze i pirotechnicy !
Moj urlop dobiegl konca i po przeczytaniu tych wszystkich nowych postow musialbym chyba napisac ksiazke by odpowiedziec na niektore z nich.
Ale po kolei:
Bardzo dziekuje Ksardowi za dokonanie proby na silniku WU, ktora jak widze przebiegla pomyslnie. Jest to prototyp ktory z pewnoscia ulegnie jeszcze udoskonaleniu. Jak slusznie zauwazyl Jaskiniowiec - przydala by sie hamownia! Oj tak- szczegolnie dla nowych silnikow jest to urzadzenie o kapitalnym znaczeniu. Bez hamowni nie da sie tego silnika zoptymalizowac. Metoda na"ucho" jest tu malo przydatna.
Wniosek z tad: trzeba zbudowac HAMOWNIE!
- na ukladach elektronicznych
- albo mechanicznych ( latwiejsza w wykonaniu ale mniej dokladna)

Jezeli chodzi o komercyjne wykonanie korpusow do silnikow WU jak sugerowal Ksard,
Cytat:
A przy tej okazji - mo¿emy siê zabawiæ i og³osiæ ma³± sondê dla Naszych szanownych forumowiczów:
Czy jeste¶ zainteresowany zakupem takiego SR i ile jeste¶ w stanie zap³aciæ za niego ?
Na razie pomijam problemy natury prawno-organizacyjnej.
I drugie pytanie:
Ciekaw jestem - za jak± cenê Paul S. zgodzi³by siê produkowaæ takie korpusy silników (pytanie czysto teoretyczne)?

to uwazam, ze jest to dla mnie malo interesujace.
Dlaczego? Z gory wiem, ze w ten sposob nie da sie zarobic pieniedzy dlatego wole je robic za darmo - powiedzmy za dziekuje.
Wazne jest by pozostac przy jednym wymiarze i silnik ten tak dopracowac by byl prawie w 99% bespieczny!!!!!!!! Paliwo? uwazam , ze na poczatek karmelka jest jak najbardziej OK.
Jezeli chodzi o uwagi Pyrotechmana to uwazam, ze sa dla mnie rowniez bardzo cenne. Jak juz sam zauwazyl,
Cytat:
Skupiam siê na SR o ca³kowitej masie poni¿ej 1 kg. Po roku "zabawy" w RMC dzi¶ mniej wierzê w to, ¿e da siê zrobiæ komercjê co pozbawia mnie zapa³u

zrobic kase silnikami rakietowymi nie jest takie proste chociaz mozliwe.
Pyrotechman posiada bardzo duzy zasob wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w produkcji materialow pednych dlatego zaluje bardzo, ze ta dyskusja na forum przebiega w taki to wlasnie sposob. Nikt z nas nie musi wiedziec jakie paliwa stosuje. Wazne jest by byl ktos kto umie je produkowac. Ustalic gabaryty silnika a Pyrotechman opracuje paliwo. Chetnie pomoge w wykonaniu korpusu silnika gdyz w dalszym ciagu uwazam, ze tylko silnik WU ( z Al) ma szanse powodzenia.
Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie Lip 04, 2004 1:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Z gory wiem, ze w ten sposob nie da sie zarobic pieniedzy dlatego wole je robic za darmo - powiedzmy za dziekuje.

To ju¿ mam dziêkowaæ, czy wolisz potem? Razz Oczywi¶cie ¿artowa³em, Z takimi silnikami (du¿ymi i z metalu) jest zasadniczo jeden problem. Nie mo¿na ich sprzedawaæ za bardzo w sklepach modelarskich, bo raczej nie powinny trafiæ do r±k ludzi totalnie zielonych w temacie. A amatorzy rakiet z praktyk± najprawdopodobniej wol± sami sobie silnik zrobiæ. Chocia¿ ja osobi¶cie chêtnie bym siê takim cackiem pobawi³. Bo wykonaæ taki silnik, to nie tylko kwestia projektu, ale i materia³u oraz mo¿liwo¶ci. Wydaje mi siê tylko, ¿e w sensie komercyjnym, to lepszym rozwi±zaniem by³by np. silnik WU o Ic rzêdu 30 Ns w zestawie z modelem np. robi±cym zdjêcia z powietrza, co w dobie aparatów cyfrowych mo¿na zrobiæ naprawdê miniaturowo.
Co do hamowni, to sprawa jasna. Bez hamowni nie ma dopracowania silnika, geometri ziaren paliwa i zap³onu( Exclamation ) Bo przecie¿ wykres ci±gu to zarazem wykres ci¶nienia (przy braku erozji dyszy). A zabezpieczenia przed rozerwaniem korpusu mo¿na zrobiæ na kilka sposobów. Komplikuje to niestety produkcjê i podra¿a produkt. Mo¿na by równie¿ do konkretnego modelu silnika produkowaæ wymienne dysze do ró¿nych paliw. Maj±c taki silnik i ró¿ne paliwa, mo¿na by sobie zmieniaæ Ic lub proporcjê miêdzy czasem a ci±giem. Taki "bardziej uniwersalny" silnik ³atwiej by siê sprzeda³. Ale to i tak trzeba by wej¶æ na rynki ¶wiata, bo w samej polsce na tym interesu za bardzo siê nie zrobi.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Go¶æ






PostWys³any: Nie Lip 04, 2004 2:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
.....Z gory wiem, ze w ten sposob nie da sie zarobic pieniedzy dlatego wole je robic za darmo - ..........zrobic kase silnikami rakietowymi nie jest takie proste chociaz mozliwe..........Nikt z nas nie musi wiedziec jakie paliwa stosuje. Wazne jest by byl ktos kto umie je produkowac. ....l


Witam

My¶lê , ¿e odrobina marzycielstwa to zaleta
Wink Wg mnie karmelkowego SR siê nie sprzeda. Musi byæ paliwo bajerowskie ( nie co ognia , iskry itp ) . Do tego lepsze od karmelki. SR bez metalu. To podstawa komercji w UE. Do tego masa paliwa maks. 300 gram. Silnik szybki w produkcji, na tulejce papierowej. Co do moich paliw. Ja bawiê siê tylko jednym. Tym na ¯E, Mg, KNO3. Czasami stosujê dodatki modyfikuj±ce jak w tym SR POWER 140g ME ( metalowym ). W tym przypadku paliwo pali siê na oko 2 - 3 razy szybciej ni¿ te co w SR Olusia 1M. Co do teorii. Sporo ksi±¿ek mam ale za PROFI w SR siê nie uwa¿am Wink . Po prostu fajna zabawa i chêæ uzyskania filmu OSZ. I ma³a satysfakcja, ¿e pierwszy pokaza³em inne paliwa ni¿ karmelka czy uk³ad Zn/S Wink . Do tego pokaza³em bardzo dobre paliwo. Na zakoñczenie powiem Wam, ¿e z eltpsji poka¿emy za parê miesiêcy co¶ "odjazdowego" , EXTRA Wink .

Kto ma du¿e do¶wiadczenie w SR ( minimum ***** i ponad 18 lat ) to ma moje SR gratis ( ¿±dam tylko filmu z dokumentacji lotu ) Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Nie Lip 04, 2004 3:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Cytat:
Wg mnie karmelkowego SR siê nie sprzeda.


Tu musze przyznac Pyrotechmanowi racje ! Z jego wypowiedzia zgadzam sie w 100% -tach. Silniki na paliwie karmelkowym uwazam jako wstep , chociaz wielu modelarzy poprzestaje na dalszych eksperymentach i jest w pelni zadowolona z "TYMI" silnikami.
Jezeli chodzi o silniki na innych paliwach to juz jest wyzsza szkola jazdy i tutaj musza sie juz tym zajac eksperci. Nie chce wnikac w szczegoly gdyz tutaj na forum sa ludzie ktorzy maja odpowiednie wyksztalcenie i wiadomosci w tym kierunku. Ja moge tylko cos powiedziec na ten temat jezeli chodzi o mechaniczna czesc tego zagadnienia.

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Lip 09, 2004 9:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Pyrotechman,
Cytat:
SR bez metalu. To podstawa komercji w UE. Do tego masa paliwa maks. 300 gram. Silnik szybki w produkcji, na tulejce papierowej.


Co do twojej wypowiedzi to chcialbym dodac moje piec groszy, a mianowicie:
SR bez metalu - zgoda , ale jak wiadomo kupujac towar ogladamy go przede wszystkim z zewnatrz tzn. wykonanie musi byc 100%- towe -na pokaz!

Co do paliwa ( 300g) - to nie jest zadna wielkosc dotyczaca mocy silnika.
W ulotce powinny byc zamieszczone podstawowe dane tego silnika ale najwazniejsze sa:
- czas spalania
- max. sila ciagu
- klasa silnika
- ew. wykres pracy
- gabaryty ( dlugosc , srednica ) z dokladnoscia do min. (+- ) 1/10 mm
Masa paliwa , masa silnika itd sa rowniez wazne ale by sklasyfikowac silnik z konkretnym przeznaczeniem potrzebne sa wszystkie dane. Oczywiscie nie wspomne juz o stalej jakosci ktora musi sie utrzymac w dopuszczalnej tolerancji.

Silnik szybki w produkcji - no coz, uwazam , ze o wiele szybciej mozna produkowac same segmenty paliwowe o roznej geometri ziarna ( tak jak niemiecki BC 125) niz kompletne- cale silniki.
Krotko mowiac - silnik musi sie na zewnatrz ladnie( profesjonalnie) prezentowac, posiadajac ulotke ( naklejke) z w/w danymi. Oczywiscie osiagi tego silnika powinny byc zblizone do juz istniejacych tzn. max. sila ciagu przy min. ciezarze silnika.
Jezeli ktos kupuje samochod to tez nie pyta o wielkosc zbiornika na paliwo lecz interesuje go moc silnika i ile spali ( by ta moc uzyskac) tzn. wazna jest sprawnosc tego silnika - chyba mi przyznasz racje !
Mysle , ze mnie zle nie zrozumiales - to jest tylko taka (moja) refleksja na temat silnikow rakietowych. Wink Very Happy Very Happy Very Happy

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP