Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Silniki wielokrotnego u¿ytku - propozycja wspó³pracy.
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 10:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
.....Czekam teraz tylko na jaki¶ udany lot Twojej rakiety. ........I tutaj muszê wrzuciæ kamyczek do Twojego ogródka - budowanie tak du¿ych silników z paliwem o masie ok. 1000g samo w sobie jest bardzo niebezpieczne - czy nie my¶la³e¶ o tym Question


1. Tak, bardzo du¿o czasu po¶wiêci³em SR, rakietom mniej. Ju¿ mam pewne SR. Teraz budujê rakiety.

2. Masz racjê. Moje SR nie sa dla "leszczy" Wink . Gdy zainstaluje w mojej rakiecie taki SR bêde pewny zadzia³ania spaochronu ale i tak próbe dokonam na bezpiecznym poligonie. Trudno o niego. Nie mniej poruszy³es problem nad którym od d³uzszego czasu kumam Rolling Eyes .

Moje SR s± ( dzi¶ na 95 , wkrótce na 99 % ) pewne, dzia³aj± efektownie ale s± bez atestu wiêc opracowujê je z planem aby przeznaczone by³y na "domow± wystawê". Ot taki manewr jak z reklam± bezalkoholowego piwa Razz .

Szkoda, ¿e na naszym forum jest ma³o "ksardów" Wink i szkoda, ¿e Paul S mieszka w de . W zamian za loty rakiet na moich SR dajê SR za darmo Wink . Niestety "ksardów" ( PINOt-ów ) jest tylko dwóch Shocked Crying or Very sad . A widzê, ¿e Wy i tak jeste¶cie zajêci swoimi SR ( PINOT ) i rakietami ( ksard i Paul S ) Wink .


Milego dnia . A
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 11:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Ten problem maja rowniez modelarze w Niemczech. Naprawde profesjonalistow jest tutaj tez niewielu i rozsiani sa po calym kraju. Dlatego FORUM ,jest ( moim zdaniem) prawie ta najleprza forma wymiany doswiadczen. Oczywiscie nic nie zastapi kontaktow osobistych,dlatego sa organizowane w Niemczech tzw. WORK-SHOP gdzie mozna nawiazac osobiste kontakty i podzielic sie doswiadczeniami. Oczywiscie miejsce zamieszkania odgrywa duza role ,ale" dla chcacego nic trudnego".
Moze ten start tej rakiety HIPERSONAL bedzie okazja do takiego wlasnie WORK-SHOP?

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 1:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Oczywiscie miejsce zamieszkania odgrywa duza role ,ale" dla chcacego nic trudnego".
Moze ten start tej rakiety HIPERSONAL bedzie okazja do takiego wlasnie WORK-SHOP?



Mam nadziejê Wink . Dzi¶ ( mo¿e ) poka¿ê na filmie piro uk³ad do odpalania spadochronu. Zaleta to koszt. Pewno maks. 50 groszy za sztukê i wg mnie jest pewny w dzia³aniu Wink. A za parê dni ( jak bêdzie tak piêknie jak dzi¶ ) puszczam rakietê ( SR na 95 % bo z pewna konstrukcyjn± zmian± Rolling Eyes ) . Dziêki jedenmu ze zdjêæ ksarda raczej planujê pu¶ciæ rakiete przy zachodz±cym s³oñcu. SR, paliwo 420 gram. Jeszcze do znawców rakiet zaliczam knoda i eltopsjego ale ten pierwszy ma tak ma³o czasu na cokolwiek ( wiêc nawet niczego nie proponujê ), ¿e pewno przez kolejne 5 lat nie bêdzie szansy na to aby knod zosta³ ojcem a co tu gadaæ o rakietach Shocked Laughing . Ale dobrze czytajcie co piszê. Na pewno knoda zaliczam do grona swoich przyjació³ Razz



Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 5:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

knod napisa³:
Z tego co zauwazylem dysza jest wykonana z aluminium (stop aluminum) z wkladka ze stali stopowej ktora chroni jedynie przewezenie. Takie zabezpieczenie moze byc niewystarczajace. Sadze ze prawdopodobnie juz po pierwszych lotach widoczna bedzie degradacja stozka wewnetrznego w miejscach gdzie nie ma "wkladki".


Witam
Tak - tu mo¿e byæ problem, ale wszystko wyja¶ni siê po testach.
Je¶li wyst±pi± uszkodzenia tej powierzchni, zawsze bêdzie mo¿na zmienic konstrukcjê dyszy w jej czê¶ci wlotowej.

Silnik wymaga testów i napewno trzeba bêdzie dokonaæ wielu zmian.
Oj, bêdzie o czym dyskutowaæ i pisaæ. Laughing

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
knod



Do³±czy³: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Sk±d: 3miasto

PostWys³any: Pon Mar 08, 2004 3:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
... wszystko wyja¶ni siê po testach.
Je¶li wyst±pi± uszkodzenia tej powierzchni, zawsze bêdzie mo¿na zmienic konstrukcjê dyszy w jej czê¶ci wlotowej.

Silnik wymaga testów i napewno trzeba bêdzie dokonaæ wielu zmian.
Oj, bêdzie o czym dyskutowaæ i pisaæ. Laughing ...


Ponizej fotki przedstawiajace degradacje aluminiowej dyszy z silnika AD3. Element byl wykorzystany tylko 1 raz. Zniszczenia nie sa moze drastyczne ale to tylko dlatego ze dysza byla pokryta chemicznie warstewka niklu. Najwieksze "ubytki" sa w przewezeniu. Degradacje stozka wewnetrznego siegaja na glebokosc ok 0.5mm. Czesc wylotowa ucierpiala najmniej.






Pozdry
knod
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Nie Mar 14, 2004 5:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa silniki WU sa juz gotowe. Odnosnie dyszy to uwazam, ze grafi powinien spelnic moje oczekiwania- testy pokaza(?)
Zdjecia roznych dysz pokarze w nastepnych dniach. Licze na wasze opinie!!!



Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Nie Mar 14, 2004 7:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Parkiet masz piêkny Wink daj mi adres parkieciarza Very Happy .
Aco dosilników Poprostu z wygl±du piekne sa ale co mnie martwi to to ¿e nie wy³o¿y³e¶ sto¿ka wejciowego grafitem i to mo¿e byæ problem ale jak ju¿ mówi³es testy poka¿± i powiedz nam ile cie wyniós³ taki silnik.

Pozdrawiam Micha³

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Nie Mar 14, 2004 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli chcialbys miec adres parkieciarza to musial bym Ci podac moj adres- nie chce sie chwalic ale sam robilem Embarassed - modelarz potrafi!!!

Jezeli chodzi o silniki to oprocz mojego wkladu , nie kosztowaly mnie NIC !
Chyba, ze seegering no i O-ring ale to sa grosze.

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pon Mar 29, 2004 4:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po przeanalizowaniu krytycznych uwag oraz obejzeniu dyszy Knoda doszedlem do wniosku, ze musze jeszcze troche nad tym silnikiem WU popracowac. Oczywiscie scianki tego silnika beda zabespieczone rurka tekturowa o srednicy 30/28 mm , a denko zabespiecze krazkami z tektury rowniez o grubosci 1 mm( moge rowniez uzyc 2 lub 3) ktore wytlaczam za pomoca matrycy. Krazki te sa wykonane z dokladnoscia h7 i stanowia dodatkowo uszczelnienie silnika. Czesc aluminiowa dyszy postanowilem zabespieczyc w sposob podobny z ta tylko roznica, ze w tych krazkach zostana dodatkowo wytloczone kolka o srednicy 20mm.
Nastepne dysze postanowilem robic w calosci z grafitu gdyz erozja grafitu po 2do 3s jest prawie rowna zeru.




Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Nie Maj 02, 2004 8:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MICHA£ napisa³:
Witam
Parkiet masz piêkny Wink daj mi adres parkieciarza Very Happy .
Aco dosilników Poprostu z wygl±du piekne sa ale co mnie martwi to to ¿e nie wy³o¿y³e¶ sto¿ka wejciowego grafitem i to mo¿e byæ problem ale jak ju¿ mówi³es testy poka¿± i powiedz nam ile cie wyniós³ taki silnik.

Pozdrawiam Micha³



hmm sorki za offtopic, ale .... czy to aby na pewno jest parkiet a nie panele? Niby siê ³adnie ¶wieci, co bby wskazywalo na parkiet, ale klepki sa poukladane bardzo dziwnie...


acha, i jeszcze sprawa tego typu... ale je¶li kto¶ odpisze na tego posta to niech rysunkiem potwierdzi... zeby domys³ów nie by³o:

potrzebujê dysze o ¶rednicy 45 mm i zacisku 9 mm. Zdecydowa³em siê na metal, gdy¿ nie potrafiê zrobiæ dyszy wystarczaj±o twardej z inneg materia³u.. no i nie wiem jak taka dysza powinna wygl±daæ znaczy sie jej przekrój, bo dodam jeszcze ze jej wysoko¶æ ma byc 2 cm... max 2,5cm wiec pytam sie, jak powinna byc uformowana dysza? czy powinien to byæ sto¿ek czy moze prosty kana³ w kr±¿ku z ¿elaza?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Maj 02, 2004 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.nakka-rocketry.net/soft/nozlbore.xls - arkusz Nakki przedstawiaj±cy jak wierciæ dyszê.
najlepszy kszta³t:
#\##/
#/##\
/####\

# olaæ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Jajo



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 22
Sk±d: Czêstochowa

PostWys³any: Nie Cze 06, 2004 1:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kasard z tytm silnikem to ja jurz doszlem do perfekcji prawie silnik taki jest na jakie¶ 100 120 g paliwa troche maly ale leci robie to tak ide na z³om szukam sarych pompek rowerowych aluminiwych albo stalowych tam, poinien byæ miejsce nma wkrecenie takiego werzyka to jest jurz dysza potem odcinam szlifierkom ile mi sie podoba napelniam karmelkiem rbie kana³ wsadzam zatyszke taki silnik polecia³ mi na patyku jakie¶ 250 metruw odpala³em lontem wlasnej konstrukcji od strony dyszy a silnik znalazlem na szczê¶cie niestal9 sie z nim niæ byl tylko osmolony i to wszystlko wiêc zrobilem jurz model na tym silniku i polecia³jakie¶ 60 meruw do gyry i jakie¶ 300 w bok bylo niezle a jaki dzwiêk byl Twisted Evil slyszeli jej start jakie¶ 400 metruw dalej na osiedlu Twisted Evil (wiem troche to by³o to nieodpowiedzalne ze tak blisko )
_________________
hmm.......
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Cze 11, 2004 9:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam pytanie czy wasz silnik WU zosta³ w koñcu "przepalony" temat jakby obumar³...a jest bardzo ciekawy Very Happy

Jakie¶ wnioski...
Szkoda ¿e od razu "PROFI grafit" ciekawe jak by sobie poradzi³a nierdzewka...

Cze¶æ
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Cze 11, 2004 9:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden z tych silnikow jest w posiadaniu KSARDA i mysle , ze za niedlugo bedziemy cos na ten temat slyszec. Jezeli chodzi o drugi silnik to jest w moim posiadaniu i zamierzam go przetestowac tylko w Niemczech to jest problem.

Przed trzema dniami w Köln ( Kolonia) ktos odpalil bombe rurowa naszpikowana gwozdziami ( 17 rannych). Jezeli by mnie zlapali z takim silnikiem to nawet nie chce pomyslec co sie bedzie dzialo!!!!!!!

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Cze 22, 2004 6:13 pm    Temat postu: PSKS 170 WU Odpowiedz z cytatem

Witam
Duas napisa³:
Mam pytanie czy wasz silnik WU zosta³ w koñcu "przepalony" temat jakby obumar³...a jest bardzo ciekawy


Nie - nie obumar. Exclamation
W³a¶nie wczoraj zmontowa³em mój egzemplarz silnika przekazanego mi przez Paula S.
Paliwo (KNO3 + glukoza w proporcji 65/35) zosta³o podzielone na 5 segmentów w celu uzyskania sta³ego przebiegu ci±gu w czasie.
Silnik roboczo nazwa³em PSKS 170 H WU.
PSKS - to nasze inicja³y
170 - ¶redni ci±g silnika w Newtonach
H - klasa silnika (pochodna od Ic = 190 Ns)
WU - wielokrotnego u¿ytku.

Masa silnika razem z paliwem wynosi 400 g.
Masa paliwa 160 g
Paliwo uformowane zosyta³o w postaci 5 rurowych segmentów inhibitowanych na powierzchni zewnêtrznej.
Kana³ wewnêtrzny d=8mm.
Prognozowany ¶redni ci±g = 167,9 N
Prognozowany czas trwania ci±gu = 1,143 s
Zacisk ¶redni = 203
Zacisk max = 215
Zacisk min = 177
Prognozowane ci¶nienie max = 2,81 Mpa

Silnik o takich parametrach mo¿e wynie¶æ model rakiety o masie 1 kg i ¶rednicy 66 mm (przy Cd=0,6) na wysoko¶æ 620 m.
Teoretycznie stanie siê to w ci±gu 10,3 s a rakieta powinna osi±gn±æ prêdko¶ max = 157 m/s czyli 565 km/h.

Tak mówi teoria a jak bêdzie w praktyce przekonam siê w najbli¿szy weekend bowiem wtedy planujê przeprowadzenie testu stacjonarnego. Szkoda, ¿e nie mam hamowni, która mog³aby zmierzyæ ci±g.

W tym te¶cie jednak najwa¿niejsze bêdzie sprawdzenie wp³ywu temperatury i ci¶nienia na poszczególne elementy sk³adowe silnika.

Idea Czy i ewentualnie ile razy bêdzie mo¿na wykorzystaæ taki silnik. Question

Mam nadziejê, ¿e bêdê mia³ materia³y z próby, które zaprezentujê na forum.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Kwi 27, 2005 8:27 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ska³t



Do³±czy³: 22 Cze 2004
Posty: 93
Sk±d: lud

PostWys³any: Wto Cze 22, 2004 11:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A propo tego gwintowania to przecie¿ to mo¿na zrobic zwyk³± gwintownic± ja mam tak± i chêtnie pomoge
je¿eli bedzie trzeba bo z tego co wiem to ciê¿ko jest zrobiæ gwint na tokarce
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Cze 28, 2004 9:13 pm    Temat postu: PSKS 170 WU - wyniki testu Odpowiedz z cytatem

Witam Smile

W niedzielê 27 VI 2004 przeprowadzi³em
test SR PSKS 170 WU.
Próba zakoñczy³a siê ca³kowitym powodzeniem.
Oto zdjêcia z testu.



Film: http://www.ksard.republika.pl/Forum/psks.avi.


Tak prezentuje siê silnik:


Widok od strony dyszy (widoczny pier¶cieñ sprê¿ysty)



Konstrukcja silnika wytrzyma³a ci¶nienie oraz impuls cieplny.
Wszystko zgodnie z planem - tak wiêc wcze¶niejsze obawy
co do uszkodzenia powierzchni zw³aszcza dyszy nie sprawdzi³y siê.
Po zakoñczonej próbie, rozebraniu silnika i jego wyczyszczeniu powierzchnie nie wykazywa³y uszkodzeñ Exclamation
To mnie naprawdê zaskoczy³o.

Silnik na stanowisku testowym Razz


Nagar na powierzchni dyszy


Warstwa nagaru na czê¶ci rozbie¿nej dyszy mia³a grubo¶æ ok. 1mm.
Bardzo ³atwo jest j± usun±æ. Wystarczy niewiele wody - i schodzi.
Pod ni± zobaczy³em idealnie g³adk± powierzchniê aluminium i grafitu.
Ani ¶ladu nadtopienia.
Podobnie prezentowa³a siê czê¶æ zbie¿na dyszy - bez uszkodzeñ.

Zamkniêcie tylne silnika tak¿e bez zastrze¿eñ.
Nawet podk³adka tekturowa zaproponowana przez Paula nie by³a ca³kowicie zwêglona.

Po próbie:



Tak wiêc temat zapocz±tkowany w styczniu tego roku i podjêty przez Paula S. zosta³ doprowadzony przez nas do koñca
i co wa¿ne - zkoñczony sukcesem.

My¶lê, ¿e kolejne próby tego silnika udowodni±, ze jest to konstrukcja
w pe³ni bezpieczna i wielce u¿yteczna.
Zosta³o udowodnione, ze SR z aluminium nie ulegaj± uszkodzeniom
ani termicznym, ani mechanicznym.
W du¿ej mierze sukces upatrujê w tym, ¿e pocz±tkiem
by³o wykonanie obliczeñ teoretycznych bazuj±cych
na wieloletnich pracach R. Nakki nad paliwem karmelkowym.

Jeszcze raz chcia³bym podziêkowaæ Paulowi, gdy¿ on przecie¿ wykona³ w tak profesjonalny sposób silnik.

Nastêpna próba naszego silnika ju¿ w locie.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Cze 28, 2004 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratulujê Exclamation
Szybki zap³on, równa praca. Paliwem by³ karmelek KN/DX 65/35?
Oj, przyda³a by sie hamownia...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Wto Cze 29, 2004 1:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Gratulacje dla obydwu Panów
Jednak projek sie powiód³.... Wink
Ksard posiadasz mo¿e filmik z testów?

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
teesq



Do³±czy³: 29 Kwi 2004
Posty: 40
Sk±d: Trzebinia

PostWys³any: Wto Cze 29, 2004 5:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Gratulacje calkiem ladniutki silniczek a mozesz napisac z czego robiles dysze
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email MSN Messenger
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP