Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:07 pm Temat postu: |
|
|
Tani silnik!!!!!
Ale takie zeby z tych 10-ciu te 9 nastepnych nie musieli moi chlopcy odpalac a ja bede je sobie ogladal z gory.
Wyprodukowac tani silnik to zadna wielka sztuka, ale tani i dobry o powtarzalnych parametrach. Dlatego nie rob tych silnikow na" czas " !
Wiesz jak to mowia nasze ........ "powoli a dobrze"
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek
Do³±czy³: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:09 pm Temat postu: |
|
|
idea jest piêkna -metalowy silnik - ale wszystko zale¿y co chemy tak naprawdê osi±gn±æ, je¶li chodzi o prace eksperymentatorskie to na pewno dzia³ania w tym kierunku pozwol± zdobyæ now± wiedze i umiejêtno¶ci, niewatpliwie o to chodzi w amatorskich konstrukcjach, popieram ideê budowy takiego silnika do testowania w³a¶ciwo¶ci paliw, sam mia³em chwilê, ¿e pomysla³em a mo¿e by tak metalowy silniczek ? wydawa³ mi sie taki "oszczêdny" mo¿na u¿yæ wielokrotnie ...ale stwierdzi³em, ¿e np: wybitego oka nie da siê u¿ywaæ pownownie, co wiêcej dawka emocji jakiej dostarczaj± mi próby z silniczkami PCV jest wystarczaj±ca, za¶ ilo¶æ moich udanych testów statycznych dowodzi, ¿e w moim przypadku ryzyko by³oby znaczne. Pozdrawiam i ¿yczê bezpiecznych testów |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:42 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Tani silnik!!!!!
Ale takie zeby z tych 10-ciu te 9 nastepnych nie musieli moi chlopcy odpalac a ja bede je sobie ogladal z gory.
Wyprodukowac tani silnik to zadna wielka sztuka, ale tani i dobry o powtarzalnych parametrach |
Od razu widaæ, ¿e nie zaaklimatyzowa³e¶ siê na obczy¼nie . Kiedy piszê tani , to dobry jako¶ciowo jest OCZYWISTO¦CI¡ u mnie . Ales mus in Ordnung sei
Jak mo¿na pisaæ, ¿e kto¶ ma co¶ tanio jak jest to do du...y ???. Jak to ma byæ , 5 poleci ok, 5 po chiñsku czyli jako - tako a 5 exploduje ??
Pozdr. A
PS. Ten SR by³ "30 minutowy" w produkcji
Film na stronie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:58 pm Temat postu: |
|
|
Ten silnik w srodku( na zdjeciu) ten widze jest dobry , a te trzy dziury- z prawej,z lewej i ztylu .......
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 7:02 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | ..... a te trzy dziury- z prawej,z lewej i ztylu ....... |
Widzê Wæ, ¿e¶ "humorzasty" co odbieram jako zaletê . A te dziury to po piachu, który ch³opi wybieraj± .
Sorry, mia³o byæ inne zdjêcie. O , to
To ten SR by³ bardzo szybki w produkcji.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Sob Sty 24, 2004 9:29 am Temat postu: |
|
|
Hallo Ksard,
jakie sa dalsze propozycje? Te wymiary silnika ktore podales bardzo mi sie podobaja. Rowniez ilosc paliwa jest OK. Ja w kazdym razie od przyszlego tygodnia- jak znajde odpowiedni material- przystepuje do jego budowy ale bez gwintu,z pierscieniami sprezynujacymi oraz dysza ze stali nie rdzewnej ( albo cala albo tylko wklad). O postepach mojej pracy bede informowal na forum ( zdjecia). Licze na twoja pomoc!!!!! Moze i Pirotechman dorzuci troche soli do tej" zupki" ???
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Lut 15, 2004 4:47 pm Temat postu: SR WU - pocz±tek prac |
|
|
Paul S napisa³: | Te wymiary silnika, które poda³e¶ bardzo mi siê podobaj±. Równie¿ ilo¶æ paliwa jest OK. Ja w ka¿dym razie od przysz³ego tygodnia- jak znajdê odpowiedni materia³- przystêpuje do jego budowy, ale bez gwintu, z pier¶cieniami sprê¿ynuj±cymi oraz dysza ze stali nie rdzewnej |
Witam Wszystkich
Dzisiaj zosta³em upowa¿niony przez Paula S. do opublikowania zdjêæ silnika WU na FORUM.
Paul tak jak obieca³, ostro pracuje. Jeste¶my stale w kontakcie i my¶lê, ¿e niebawem silnik bêdzie testowany. Paul zdecydowa³ siê na budowê silnika bez gwintu, z pier¶cieniami sprê¿ynuj±cymi.
Pomys³ bardzo dobry -bo upraszcza sam± konstrukcjê obudowy silnika. Mia³em w±tpliwo¶ci, co do uszczelnienia takiego silnika, ale Paul zaproponowa³ bardzo ciekawy sposób kompensacji d³ugo¶ci ³adunku paliwa.
A oto, co pisze sam konstruktor:
"Uszczelnienie silnika wyobra¿am sobie w sposób nastêpuj±cy:
- kr±¿ek z tektury 2x1mm i ¶rednicy 30mm
- oring z gumy 1,5 x 30mm
-denko(1) aluminiowe( na zdjêciu widoczna faza 1,5x1,5mm ) . Z drugiej
strony denko posiada gwint M-5 w celu umo¿liwienia wyjêcia denka po skoñczonej
pracy silnika.
- denko(2) dociskowe z mo¿liwo¶ci± za³o¿enia O-ringa 1x30 ( równie¿
widoczne na zdjêciu)
denko posiada dodatkowo jeszcze 3 ¶ruby M-4 w celu zniwelowania ró¿nicy w d³ugo¶ci mat. pêdnego."
Poni¿ej prezentujemy pierwsze zdjêcia SR-UW.
Pozdrawiam
W imieniu Paula S. i w³asnym
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Czw Mar 04, 2004 11:59 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Niedawno dorwa³em adres sklepu z rurami al i za³atwi³em sobie jedn±
srednica wew.30mm srednica zew.35mm
Przyda³ by mi siê kto¶ do pomocy dysponuje materia³ami oraz tokark± wiêc kto chce mi pomuc to pisac
Pozdrawiam Micha³ _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 7:57 pm Temat postu: |
|
|
Hallo,
Silnik WU nabiera juz konkretnych ksztaltow. Na poczatku wszystko wydaje sie jasne i proste ale im glebiej w las tym wiecej drzew. Samo zdobycie odpowiedniego materialu zajelo mi pare tygodni, ale dzisiaj moge juz pokazac efekt koncowy.
Silnik WU widok od strony dyszy
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:21 pm Temat postu: Niek³amane wyrazy uznania |
|
|
Witaj Paul
Jako pierwszy chcê Ci pogratulowaæ.
Silnik wygl±da naprawdê profesjonalnie.
Awans na PROFI jest pewny - chyba siê zgodzisz ze mn± Pirotechmanie
Jest to silnik, o którym marzy ka¿dy amator rakiet
Teraz czas na testy...
Czekamy wszyscy na to niecierpliwie.
Odwali³e¶ kawa³ dobrej roboty.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Kwi 27, 2005 8:15 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:30 pm Temat postu: |
|
|
No z tymi testami to bedzie problem !!!!!!!
Uwazam, ze ty posiadasz wieksza wiedze teoretyczna i praktyczna jezeli chodzi o paliwa rakietowe. Chetnie przesle ci te dwa silniki w celu ich przetestowania oraz dobrania odpowiedniego paliwa. Jezeli chodzi o dysze to moge zrobic z dwie na zapas ( moze o roznej srednicy?)
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:45 pm Temat postu: |
|
|
mmm
Gratuluje.
Piêkny silnik, piêknie by by³o gdyby dzia³a³ równie piêknie jak wygl±da .
Te¿ chêtnie bym dosta³ sztukê .
A tak w ogóle to z czego wykonany jest korpus? Al? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:49 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | No z tymi testami to bedzie problem !!!!!!! |
Dlaczego tak uwa¿asz - w czym widzisz problem
Segmenty paliwowe zrobiê i Ci wy¶lê ( mam nadziejê, ¿e nie bêdzie problem na granicy )
Zapakujê ze s³odyczami jak cukierki i mo¿e nie znajd±
Co do silników, to nawet nie my¶la³em o takim prezencie od Ciebie.
Z góry dziêkujê .... - mo¿e kiedy¶ bêdê mia³ okazjê do rewan¿u.
Napisz co¶ wiêcej o pracach przy SR-WU.
Jak je nazwiesz
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Maj 18, 2005 6:55 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 10:10 pm Temat postu: Re: Niek³amane wyrazy uznania |
|
|
ksard napisa³: | ...........
Awans na PROFI jest pewny - chyba siê zgodzisz ze mn± Pirotechmanie |
Na PROFI trzeba jeszcze wykazaæ siê "histori±" swoich dokonañ a u Paula nic . Ponadto to i tak "zabawa" - ale cudzys³ów da³em . Nie zawsze ukoñczenie studiów oznacza byæ PROFI w danym kierunku .
Ponadto Wasze SR fajnie wygl±daj± ale co z bhp . Od³amki metalowe "fruwaj±" , ¿e ho ho . Trzeba staæ ze 200 m od rakiety a niestety psuje to wra¿enia . Osobi¶cie wola³em "badaæ" mo¿liwo¶æ wykonania szybkich SR bez metalu i wyniki mam . Metal na SR to dla mnie oznaka "lenistwa" , pój¶cia na skróty
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 10:42 pm Temat postu: |
|
|
No niestety nie mogê siê zgodziæ z Twoimi argumentami - no mo¿e z jednym - ¿e to tylko zabawa.
Doceniam Twoje bezsporne osi±gniêcia z silnikami z materia³ów niemetalowych. To naprawdê trudny temat. I z tego co widzê, ostateczny cel jest ju¿ bardzo blisko. Czekam teraz tylko na jaki¶ udany lot Twojej rakiety. Wierzê, ¿e to ju¿ nieodleg³a przysz³o¶æ.
Dobrze, ¿e na forum prezentujesz tward± politykê odno¶nie BHP - to bardzo wa¿ne. Mam nadziejê, ¿e SR-UW Paula bêdzie równie bezpieczny jak te niemetalowe.
Moim zdaniem "zabawa" z rakietami nie nale¿y do najbardziej bezpiecznych i wymaga od nas wszystkich wyobra¼ni, odpowiedniej wiedzy, roztropno¶ci. Je¶li ju¿ o tym mówimy, to wydaje mi siê, ¿e w tej zabawie najbardziej niebezpieczne nie jest mo¿liwo¶æ rozerwania silnika a raczej faza przygotowywania paliwa i skutki upadku rakiety, kiedy zawiod± uk³ady otwarcia spadochronu.
Skutki te mog± byæ tym dotkliwsze im ciê¿sza jest rakieta.
I tutaj muszê wrzuciæ kamyczek do Twojego ogródka - budowanie tak du¿ych silników z paliwem o masie ok. 1000g samo w sobie jest bardzo niebezpieczne - czy nie my¶la³e¶ o tym
Bo jaka¿ to bêdzie rakieta z takim silnikiem? Masa startowa nawet do 5 kg
Droga od silnika do bezpiecznie lataj±cej rakiety jest naprawdê bardzo d³uga ....
I tym mo¿e nie ca³kiem optymistycznym akcentem koñcze.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Maj 18, 2005 6:55 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:07 pm Temat postu: |
|
|
Wtam
Silniczek prezentuje sie naprawde b. ladnie. Mam nadzieje ze tak samo dobrze jak wyglada bedzie napedzal rakiete.
Jako sceptyk musze niestety troche pomarudzic Z tego co zauwazylem dysza jest wykonana z aluminium (stop aluminum) z wkladka ze stali stopowej ktora chroni jedynie przewezenie. Takie zabezpieczenie moze byc niewystarczajace. Sadze ze prawdopodobnie juz po pierwszych lotach widoczna bedzie degradacja stozka wewnetrznego w miejscach gdzie nie ma "wkladki". Mam tez pewne obiekcje co do denka. Wydaje mi sie ze jest ono nieco za cienkie i podczas demontazu silnika bedzie ono mocno narazone na deformacje (czasami trzeba sily uzyc aby rozlozyc metalowy silnik po locie).
Pozdrawiam
knod
naczelny sceptyk dzialu rakietowego |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:07 pm Temat postu: |
|
|
Moja historia zwiazana z budowy rakiet siega poczatku lat siedemdziesiatych.
Szkoda, ze nie mialem w tym czasie mojego apararu fotograficcznego(cyfrowego ), z pewnoscia bym zrobil pare zdjec.
Jezeli chodzi o budowe rakiet to z pewnoscia nie zaliczam sie do amatorow a jezeli chodzi o paliwa rakietowe ( w Polsce tez je robilem) to w Niemczech nie jest to takie "proste".
By zaspokoic ciekawosc Pyrotechmana to opublikuje pare zdjec moich rakiet a jak tylko pogoda na to pozwoli to zrobie rowniez pare zdjec z ich startow.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:31 pm Temat postu: |
|
|
Hallo Knod,
Nikt sie nie urodzil profesorem i jezeli ktos zauwazy jakies niedopatrzenia z mojej strona to bede bardzo wdzieczy za rzeczowa krytyke.
Co do denka w tym silniku to bedzie to wygladalo nastepujaco:
Po zalozeniu ladunku pednego do silnika zostanie jako zabespieczenie termiczne zalozony krazek z tektury ( jeden albo dwa) o grubosci 1mm.Pozniej zostanie zalozone denko aluminiowe o grubosci 6mm i srednicy 29,9mm( silnik ma 30 h7) uszczelnione O-ringiem 30x2mm.
Nastepnie denko nr.2 (rowniez 29,9mm) z mozliwoscia zalozenia O-ringa i na koncu pierscien Seegera. Uwazam ,ze 1do2mm tektura powinna wystarczajaco zabespieczyc aluminiowe denko ( czas pracy silnika max. 2s) przed skutkami reakcji spalania paliwa. Co do dyszy to jest to tylko zbieranie doswiadczenia- co bedzie lepsze- grafit albo stal chromo-niklowa. A moze znajde jeszcze cos innego????
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
rtoipb
Do³±czy³: 18 Lut 2004 Posty: 87 Sk±d: Gliwice
|
Wys³any: Sob Mar 06, 2004 7:54 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Pozniej zostanie zalozone denko aluminiowe o grubosci 6mm i srednicy 29,9mm( silnik ma 30 h7) uszczelnione O-ringiem 30x2mm. |
Ja w kwesti formalnej O-ring 30x2mm ma ¶rednicê zewnêtrzna 34mm czyli ciê¿ko bêdzie go wepchaæ do korpusu
Wymiary O-ringów podaje siê ¶rednica wewnêtrzna x grubo¶æ czyli na denko bêdzi pasowa³ o-ring 26x2 mm |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Sob Mar 06, 2004 8:54 am Temat postu: |
|
|
Oczywiscie masz racje- to jest O-ring 26x2mm. Ale gdy bym to od razu tak napisal to z pewnoscia by ktos inny zapytal dlaczego 26mm a nie 30mm .
Ale w sumie masz racje ( ten blad tez popelnilem kupujac te o-ringi). Po powrocie do domu okazalo sie ,ze mialy 34mm -sr. zewnetrzna.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|