Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Silniki wielokrotnego u¿ytku - propozycja wspó³pracy.
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tani silnik!!!!!
Ale takie zeby z tych 10-ciu te 9 nastepnych nie musieli moi chlopcy odpalac Very Happy a ja bede je sobie ogladal z gory.
Wyprodukowac tani silnik to zadna wielka sztuka, ale tani i dobry o powtarzalnych parametrach. Dlatego nie rob tych silnikow na" czas " !
Wiesz jak to mowia nasze ........ "powoli a dobrze"

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
wojtek



Do³±czy³: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

idea jest piêkna -metalowy silnik - ale wszystko zale¿y co chemy tak naprawdê osi±gn±æ, je¶li chodzi o prace eksperymentatorskie to na pewno dzia³ania w tym kierunku pozwol± zdobyæ now± wiedze i umiejêtno¶ci, niewatpliwie o to chodzi w amatorskich konstrukcjach, popieram ideê budowy takiego silnika do testowania w³a¶ciwo¶ci paliw, sam mia³em chwilê, ¿e pomysla³em a mo¿e by tak metalowy silniczek ? wydawa³ mi sie taki "oszczêdny" mo¿na u¿yæ wielokrotnie ...ale stwierdzi³em, ¿e np: wybitego oka nie da siê u¿ywaæ pownownie, co wiêcej dawka emocji jakiej dostarczaj± mi próby z silniczkami PCV jest wystarczaj±ca, za¶ ilo¶æ moich udanych testów statycznych dowodzi, ¿e w moim przypadku ryzyko by³oby znaczne. Pozdrawiam i ¿yczê bezpiecznych testów
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Tani silnik!!!!!
Ale takie zeby z tych 10-ciu te 9 nastepnych nie musieli moi chlopcy odpalac Very Happy a ja bede je sobie ogladal z gory.
Wyprodukowac tani silnik to zadna wielka sztuka, ale tani i dobry o powtarzalnych parametrach


Od razu widaæ, ¿e nie zaaklimatyzowa³e¶ siê na obczy¼nie Wink . Kiedy piszê tani , to dobry jako¶ciowo jest OCZYWISTO¦CI¡ u mnie Rolling Eyes . Ales mus in Ordnung sei Wink
Jak mo¿na pisaæ, ¿e kto¶ ma co¶ tanio jak jest to do du...y ???. Jak to ma byæ , 5 poleci ok, 5 po chiñsku czyli jako - tako a 5 exploduje ??

Pozdr. A

PS. Ten SR by³ "30 minutowy" w produkcji



Film na stronie
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten silnik w srodku( na zdjeciu) ten widze jest dobry , a te trzy dziury- z prawej,z lewej i ztylu ....... Wink

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 7:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
..... a te trzy dziury- z prawej,z lewej i ztylu ....... Wink


Widzê Wæ, ¿e¶ "humorzasty" co odbieram jako zaletê Razz . A te dziury to po piachu, który ch³opi wybieraj± Rolling Eyes .
Sorry, mia³o byæ inne zdjêcie. O , to Exclamation



To ten SR by³ bardzo szybki w produkcji.


Pozdr. A
Powrót do góry
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 9:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Ksard,
jakie sa dalsze propozycje? Te wymiary silnika ktore podales bardzo mi sie podobaja. Rowniez ilosc paliwa jest OK. Ja w kazdym razie od przyszlego tygodnia- jak znajde odpowiedni material- przystepuje do jego budowy ale bez gwintu,z pierscieniami sprezynujacymi oraz dysza ze stali nie rdzewnej ( albo cala albo tylko wklad). O postepach mojej pracy bede informowal na forum ( zdjecia). Licze na twoja pomoc!!!!! Moze i Pirotechman dorzuci troche soli do tej" zupki" ???

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Lut 15, 2004 4:47 pm    Temat postu: SR WU - pocz±tek prac Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Te wymiary silnika, które poda³e¶ bardzo mi siê podobaj±. Równie¿ ilo¶æ paliwa jest OK. Ja w ka¿dym razie od przysz³ego tygodnia- jak znajdê odpowiedni materia³- przystêpuje do jego budowy, ale bez gwintu, z pier¶cieniami sprê¿ynuj±cymi oraz dysza ze stali nie rdzewnej


Witam Wszystkich

Dzisiaj zosta³em upowa¿niony przez Paula S. do opublikowania zdjêæ silnika WU na FORUM.
Paul tak jak obieca³, ostro pracuje. Jeste¶my stale w kontakcie i my¶lê, ¿e niebawem silnik bêdzie testowany. Paul zdecydowa³ siê na budowê silnika bez gwintu, z pier¶cieniami sprê¿ynuj±cymi.
Pomys³ bardzo dobry -bo upraszcza sam± konstrukcjê obudowy silnika. Mia³em w±tpliwo¶ci, co do uszczelnienia takiego silnika, ale Paul zaproponowa³ bardzo ciekawy sposób kompensacji d³ugo¶ci ³adunku paliwa.

A oto, co pisze sam konstruktor:

"Uszczelnienie silnika wyobra¿am sobie w sposób nastêpuj±cy:
- kr±¿ek z tektury 2x1mm i ¶rednicy 30mm
- oring z gumy 1,5 x 30mm
-denko(1) aluminiowe( na zdjêciu widoczna faza 1,5x1,5mm ) . Z drugiej
strony denko posiada gwint M-5 w celu umo¿liwienia wyjêcia denka po skoñczonej
pracy silnika.
- denko(2) dociskowe z mo¿liwo¶ci± za³o¿enia O-ringa 1x30 ( równie¿
widoczne na zdjêciu)
denko posiada dodatkowo jeszcze 3 ¶ruby M-4 w celu zniwelowania ró¿nicy w d³ugo¶ci mat. pêdnego."


Poni¿ej prezentujemy pierwsze zdjêcia SR-UW.




Pozdrawiam

W imieniu Paula S. i w³asnym

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Czw Mar 04, 2004 11:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Niedawno dorwa³em adres sklepu z rurami al i za³atwi³em sobie jedn±
srednica wew.30mm srednica zew.35mm
Przyda³ by mi siê kto¶ do pomocy dysponuje materia³ami oraz tokark± wiêc kto chce mi pomuc to pisac Wink
Pozdrawiam Micha³

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Silnik WU nabiera juz konkretnych ksztaltow. Na poczatku wszystko wydaje sie jasne i proste ale im glebiej w las tym wiecej drzew. Samo zdobycie odpowiedniego materialu zajelo mi pare tygodni, ale dzisiaj moge juz pokazac efekt koncowy.

Silnik WU widok od strony dyszy





Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:21 pm    Temat postu: Niek³amane wyrazy uznania Odpowiedz z cytatem

Witaj Paul Very Happy

Jako pierwszy chcê Ci pogratulowaæ.
Silnik wygl±da naprawdê profesjonalnie.
Awans na PROFI jest pewny - chyba siê zgodzisz ze mn± Pirotechmanie Exclamation
Jest to silnik, o którym marzy ka¿dy amator rakiet Exclamation

Teraz czas na testy...
Czekamy wszyscy na to niecierpliwie.
Odwali³e¶ kawa³ dobrej roboty.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Kwi 27, 2005 8:15 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No z tymi testami to bedzie problem !!!!!!!
Uwazam, ze ty posiadasz wieksza wiedze teoretyczna i praktyczna jezeli chodzi o paliwa rakietowe. Chetnie przesle ci te dwa silniki w celu ich przetestowania oraz dobrania odpowiedniego paliwa. Jezeli chodzi o dysze to moge zrobic z dwie na zapas ( moze o roznej srednicy?)

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mmm Smile
Gratuluje.
Piêkny silnik, piêknie by by³o gdyby dzia³a³ równie piêknie jak wygl±da Smile.
Te¿ chêtnie bym dosta³ sztukê Laughing .
A tak w ogóle to z czego wykonany jest korpus? Al?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 9:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
No z tymi testami to bedzie problem !!!!!!!


Dlaczego tak uwa¿asz - w czym widzisz problem Question

Segmenty paliwowe zrobiê i Ci wy¶lê ( mam nadziejê, ¿e nie bêdzie problem na granicy Question Very Happy )
Zapakujê ze s³odyczami jak cukierki i mo¿e nie znajd± Shocked Very Happy

Co do silników, to nawet nie my¶la³em o takim prezencie od Ciebie.
Z góry dziêkujê .... Embarassed - mo¿e kiedy¶ bêdê mia³ okazjê do rewan¿u.

Napisz co¶ wiêcej o pracach przy SR-WU.
Jak je nazwiesz Question

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Maj 18, 2005 6:55 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 10:10 pm    Temat postu: Re: Niek³amane wyrazy uznania Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
...........
Awans na PROFI jest pewny - chyba siê zgodzisz ze mn± Pirotechmanie Exclamation


Na PROFI trzeba jeszcze wykazaæ siê "histori±" swoich dokonañ a u Paula nic Shocked . Ponadto to i tak "zabawa" - ale cudzys³ów da³em Wink . Nie zawsze ukoñczenie studiów oznacza byæ PROFI w danym kierunku Rolling Eyes .
Ponadto Wasze SR fajnie wygl±daj± ale co z bhp Idea Question . Od³amki metalowe "fruwaj±" , ¿e ho ho Exclamation . Trzeba staæ ze 200 m od rakiety a niestety psuje to wra¿enia Rolling Eyes . Osobi¶cie wola³em "badaæ" mo¿liwo¶æ wykonania szybkich SR bez metalu i wyniki mam Wink . Metal na SR to dla mnie oznaka "lenistwa" , pój¶cia na skróty Razz


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 10:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety nie mogê siê zgodziæ z Twoimi argumentami - no mo¿e z jednym - ¿e to tylko zabawa.

Doceniam Twoje bezsporne osi±gniêcia z silnikami z materia³ów niemetalowych. To naprawdê trudny temat. I z tego co widzê, ostateczny cel jest ju¿ bardzo blisko. Czekam teraz tylko na jaki¶ udany lot Twojej rakiety. Wierzê, ¿e to ju¿ nieodleg³a przysz³o¶æ.
Dobrze, ¿e na forum prezentujesz tward± politykê odno¶nie BHP - to bardzo wa¿ne. Mam nadziejê, ¿e SR-UW Paula bêdzie równie bezpieczny jak te niemetalowe.
Moim zdaniem "zabawa" z rakietami nie nale¿y do najbardziej bezpiecznych i wymaga od nas wszystkich wyobra¼ni, odpowiedniej wiedzy, roztropno¶ci. Je¶li ju¿ o tym mówimy, to wydaje mi siê, ¿e w tej zabawie najbardziej niebezpieczne nie jest mo¿liwo¶æ rozerwania silnika a raczej faza przygotowywania paliwa i skutki upadku rakiety, kiedy zawiod± uk³ady otwarcia spadochronu.
Skutki te mog± byæ tym dotkliwsze im ciê¿sza jest rakieta.
I tutaj muszê wrzuciæ kamyczek do Twojego ogródka - budowanie tak du¿ych silników z paliwem o masie ok. 1000g samo w sobie jest bardzo niebezpieczne - czy nie my¶la³e¶ o tym Question
Bo jaka¿ to bêdzie rakieta z takim silnikiem? Masa startowa nawet do 5 kg Exclamation Question

Droga od silnika do bezpiecznie lataj±cej rakiety jest naprawdê bardzo d³uga ....

I tym mo¿e nie ca³kiem optymistycznym akcentem koñcze.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sro Maj 18, 2005 6:55 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
knod



Do³±czy³: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Sk±d: 3miasto

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtam
Silniczek prezentuje sie naprawde b. ladnie. Mam nadzieje ze tak samo dobrze jak wyglada bedzie napedzal rakiete.
Jako sceptyk musze niestety troche pomarudzic Wink Z tego co zauwazylem dysza jest wykonana z aluminium (stop aluminum) z wkladka ze stali stopowej ktora chroni jedynie przewezenie. Takie zabezpieczenie moze byc niewystarczajace. Sadze ze prawdopodobnie juz po pierwszych lotach widoczna bedzie degradacja stozka wewnetrznego w miejscach gdzie nie ma "wkladki". Mam tez pewne obiekcje co do denka. Wydaje mi sie ze jest ono nieco za cienkie i podczas demontazu silnika bedzie ono mocno narazone na deformacje (czasami trzeba sily uzyc aby rozlozyc metalowy silnik po locie).

Pozdrawiam



knod Cool
naczelny sceptyk dzialu rakietowego
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moja historia zwiazana z budowy rakiet siega poczatku lat siedemdziesiatych.
Szkoda, ze nie mialem w tym czasie mojego apararu fotograficcznego(cyfrowego Wink ), z pewnoscia bym zrobil pare zdjec.
Jezeli chodzi o budowe rakiet to z pewnoscia nie zaliczam sie do amatorow a jezeli chodzi o paliwa rakietowe ( w Polsce tez je robilem) to w Niemczech nie jest to takie "proste".
By zaspokoic ciekawosc Pyrotechmana to opublikuje pare zdjec moich rakiet a jak tylko pogoda na to pozwoli to zrobie rowniez pare zdjec z ich startow.

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Pi± Mar 05, 2004 11:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Knod,
Nikt sie nie urodzil profesorem i jezeli ktos zauwazy jakies niedopatrzenia z mojej strona to bede bardzo wdzieczy za rzeczowa krytyke.

Co do denka w tym silniku to bedzie to wygladalo nastepujaco:
Po zalozeniu ladunku pednego do silnika zostanie jako zabespieczenie termiczne zalozony krazek z tektury ( jeden albo dwa) o grubosci 1mm.Pozniej zostanie zalozone denko aluminiowe o grubosci 6mm i srednicy 29,9mm( silnik ma 30 h7) uszczelnione O-ringiem 30x2mm.
Nastepnie denko nr.2 (rowniez 29,9mm) z mozliwoscia zalozenia O-ringa i na koncu pierscien Seegera. Uwazam ,ze 1do2mm tektura powinna wystarczajaco zabespieczyc aluminiowe denko ( czas pracy silnika max. 2s) przed skutkami reakcji spalania paliwa. Co do dyszy to jest to tylko zbieranie doswiadczenia- co bedzie lepsze- grafit albo stal chromo-niklowa. A moze znajde jeszcze cos innego????

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
rtoipb



Do³±czy³: 18 Lut 2004
Posty: 87
Sk±d: Gliwice

PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 7:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisa³:
Pozniej zostanie zalozone denko aluminiowe o grubosci 6mm i srednicy 29,9mm( silnik ma 30 h7) uszczelnione O-ringiem 30x2mm.


Ja w kwesti formalnej Wink O-ring 30x2mm ma ¶rednicê zewnêtrzna 34mm czyli ciê¿ko bêdzie go wepchaæ do korpusu Wink
Wymiary O-ringów podaje siê ¶rednica wewnêtrzna x grubo¶æ czyli na denko bêdzi pasowa³ o-ring 26x2 mm
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Sob Mar 06, 2004 8:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie masz racje- to jest O-ring 26x2mm. Ale gdy bym to od razu tak napisal to z pewnoscia by ktos inny zapytal dlaczego 26mm a nie 30mm .
Ale w sumie masz racje ( ten blad tez popelnilem kupujac te o-ringi). Po powrocie do domu okazalo sie ,ze mialy 34mm -sr. zewnetrzna.

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP