Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Kana造 gwiazdowe i inne
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sob Sty 10, 2004 2:45 pm    Temat postu: Kana造 gwiazdowe i inne Odpowiedz z cytatem

Panowie,

Ze wzgl璠u na potrzeb poprawienia nieco parametr闚 startowych silnk闚 postanowi貫m zastosowa kana造 gwiazdowe.
Poszukiwania sa trudne - dosta 豉dny profil gwiazdowy graniczy niemal z cudem....
Znalaz貫m dzisiaj szpilki Gardeny do mocowania ogrodniczych w篹y - 豉dny profil krzy穎wy, zw篹aj帷yc si. Nadaje si doskonale po ma造ch modyfikacjach...

Czy macie jaki pomys co jeszcze mo積a by zastosowa do stworzenia takich kana堯w ?

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Sob Sty 10, 2004 3:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kup bylejaki zestaw lego technics. S tam takie d逝gie elementy - czarne pr皻y o przekroju krzy瘸 (nie gwazdy). Szkoda tylko, 瞠 s cienkie (4mm).
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Bateria



Do陰czy: 08 Maj 2002
Posty: 19
Sk康: Rybnik

PostWys豉ny: Sob Sty 17, 2004 8:47 pm    Temat postu: kana造 gwiazdowe Odpowiedz z cytatem

Witam mam takie pytanko czy jak robicie kana w paliwie to czy pozostawiacie w nim forme kana逝 i wyci庵acie ja po wyschni璚iu paliwa , czy moze kszta速ujecie kana i od razu wyci庵acie ??
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Sob Sty 17, 2004 9:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i tu jest problem - radze raczej uformowa kana czym polanym olejem, odczeka chwil i wyj望 - czekanie a wyschnie powoduje, 瞠 co, czym robi貫 kana jest prawie nie do wyj璚ia.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sob Sty 17, 2004 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jednym s這wem albo szybko albo wcale, zw豉szcza przy karmelkach. Sad
ale i nie za szybko bo si zdeformuje kana, je郵i w 鈔odku jeszcze nie zd捫y zastygn望.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Achtung



Do陰czy: 26 Lut 2003
Posty: 317
Sk康: Londyn

PostWys豉ny: Pon Lut 02, 2004 9:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tacy geniusze jeste軼ie a o strzykawkach nie pomy郵eli軼ie? kana ma b.du膨 powierzchnie jak by sie kto nie domy郵i to t這czek sie obcina i ta r帷zka to krzy w przekroju
_________________
wierz帷y nie praktykuj帷y Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
MICHA



Do陰czy: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk康: Centralna Polska

PostWys豉ny: Pon Lut 02, 2004 2:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

albo jakie kawa趾i blach polkutowa wcale nie trude ale skuteczne,
Wieczorem albo jutro dam foty takiej polutowanej wyrabiarki kana堯w Wink

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora Adres AIM
wojtek



Do陰czy: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWys豉ny: Pon Lut 02, 2004 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mo瞠 wa趾i wieloklinowe np ze skrzynek bieg闚 r騜nych urzadze, lub profile aluminiowe - kszta速 H, wszytsko zale篡 od 鈔ednicy ziarna paliwa
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Wto Mar 16, 2004 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to moja pr鏏a zrobienia kana逝 gwiazdowego:

字odek kana逝 powsta podczas odlewania. Ramiona gwiazdy wycinane by造 brzeszczotem i za r闚no to one mi nie wysz造, zdj璚ie kamerk internetow te... Rolling Eyes
Teoretycznie Kn powinno si zmienia tak:

A wpraktyce to mog powiedzie 瞠 spala這 si normalnie, nic nadzwyczajnego si nie dzia這, por闚nuj帷 z silnikami z podobnym Kn ... i tyle moge powiedzie bo nie mam hamowni Evil or Very Mad


Ostatnio zmieniony przez pablo dnia Pi Sty 07, 2005 4:17 am, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Mar 16, 2004 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:
A to moja pr鏏a zrobienia kana逝 gwiazdowego....
A wpraktyce to mog powiedzie 瞠 spala這 si normalnie, nic nadzwyczajnego si nie dzia這, por闚nuj帷 z silnikami z podobnym Kn ... i tyle moge powiedzie bo nie mam hamowni Evil or Very Mad


Witaj

Bardzo pomys這we.
A jak Ci sz這 wycinanie gwiazdy brzeszczotem ?
Bo ja przy ci璚iu karmelka zawsze mam k這poty - pi豉 klei mi si do paliwa Rolling Eyes
Tak na oko to r騜nicy pracy silnika nie jeste鄉y w stanie zauwa篡.
Ale charakterystyka spalania (patrz wykres) jest 鈍ietna bo ci庵 jest prawie sta造.
My郵, 瞠 warto i嗆 w tym kierunku.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 28, 2005 6:50 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
MICHA



Do陰czy: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk康: Centralna Polska

PostWys豉ny: Sro Mar 17, 2004 9:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ten pomys mi si nie podoba a wiecie dlaczego?
Po 1 ma這 wydajne trza d逝go to ci望
Po 2 ma這 powtarzalne.
Po 3 nie podoba mi si Wink (kanalik bardzo Wink ale ten pomys Very Happy

Pozdrawiam Micha

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora Adres AIM
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Sro Mar 17, 2004 12:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co prawda to nie by karmelek tylko paliwko na 浩, ale i tak wycinanie w nim jest do嗆 pracoch這nne.
A co do powtarzalno軼i to da si wycina r闚no, jak si do tego przy這篡, a mnie si troche spieszy這 i wysz這 jak na zdj璚iu...
Ta metoda ma jeszcze jedn wad - marnuje si cz窷 paliwa, w tym przypadku ok. 10%.
Nast瘼ne gwiazdy planuje ju zrobi w ca這軼i podczas odlewania (albo raczej pakowania) paliwa form, kt鏎 豉two b璠zie wyci庵n望 w dowolnym momencie utwardzania.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Sro Mar 17, 2004 1:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:
.....Ta metoda ma jeszcze jedn wad - marnuje si cz窷 paliwa, w tym przypadku ok. 10%..



Nie zmarnuje si. Zbierz i potem mo瞠sz doda do paliwa ( nie wi璚j jak te 10 % ) przy nast瘼nej porcji. Z tym ci璚iem to fajny pomys a wiem, 瞠 to paliwo ( utleniacz tylko KNO3 ) mo積a ci望, r積望 , wali mlotkiem i nic Rolling Eyes Wink . Oby wolno bo szybkie ci璚ie powoduje lokalne grzanie si paliwa , do tego mamy py i mo瞠 by zap這n Exclamation . Ale moja og鏊na ocena bezpiecze雟tw pracy przy produkcji tego paliwa jest bardzo wysoka. Po uformowaniu paliwa nic jego nie "rusza" - z wyj徠kiem ognia Wink . . Nie mniej technologia pablo nie jest powtarzalna. Dla paliwa na bazie ZE / KNO3 / Mg nie trzeba robi takiego kana逝. Kana gwia寮zisty moze by potrzebny je郵i chcemy da proszku Mg poni瞠j 8 % albo w og鏊e bez Mg.

Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Alien_



Do陰czy: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWys豉ny: Sob Lis 27, 2004 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Wink
sory ze tak odgrzebuje stary temat ale ostatnio znalazlem metode pabla na stronce nakki. To sa zdjecia z wykonania takiego paliwa metoda brzeszczotow Wink


A oto caly temat poswicony paliwie "RNX":
http://www.nakka-rocketry.net/rnx_int.html
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Wto Lis 30, 2004 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Porzuci貫m ju "wycinanki"... To jest ziarno z gwiazdk uformowan ju w czasie odlewania:
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Czw Gru 09, 2004 10:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:
To jest ziarno z gwiazdk uformowan ju w czasie odlewania


Witaj

Czy mo瞠sz napisa co wi璚ej o technologii wykonania tego ziarna?
Wysz這 bardzo dobrze - przynajmniej na zdj璚iu.
Up造n窸o troch czasu od napisania przez Ciebie tej informacji - a wi璚 mo瞠 uda這 Ci si odpali silnik z tym paliwem?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 28, 2005 6:50 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Pi Gru 10, 2004 10:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdj璚ie by這 robione ponad p馧 roku temu. Wtedy wykona貫m kilka ziaren tego typu. Na jednym odpali貫m nawet silnik z rurki PCV, ale niestety w tym silniku testowa貫m te nowe zamocowanie dyszy i po kr鏒kim czasie normalnej pracy gazy wypali造 sobie drugi otw鏎. Za du穎 nowo軼i naraz... Ale wydaje mi sie, 瞠 praca silnika na tym ziarnie nie powinna r騜ni si od od pracy na ziarnie z gwiazd wycinan brzeszczotem. Reszta ziaren czeka na lepsze czasy...

Technologia. Podejrzewam, 瞠 si nie przyjmie bo jest z tym troche babraniny...
Poniewa wsi彗造 mi gdzie fotki zestwu do wykonywania ziarna, a sam zestaw "dosta n鏬" i si rozszed, to podepr sie tym nieudolnym rysunkiem:

1 - ramiona gwiazdy, w moim przypadku z dw鏂h warstw laminatu do uk豉d闚 elektronicznych (troch drogie rozwi您anie ale to akurat mia貫m pod r瘯), powinny by d逝窺ze od ziarna. Elementy te powinny by leciutko zeszlifowane tak 瞠by w przekroju poprzecznym to przypomina這 troche trapez.
2 - pr皻 w 鈔odek gwiazdy,
3 - papier oklejony z jednej strony br您ow ta鄉 klej帷 (scotch tape?), do kt鏎ej nie klei si 篡wica. 3-k "owijam" 1 i 2.
4 - kr捫ek odlany z distalu z cementem (dla oszcz璠mo軼i distalu...), gwiazdka w 鈔odku uformowana przez 1,2,3 utrzymywane w kupie przez dwa kr捫ki z tektury z wyci皻ymi gwiazdkami.

Przed wykonaniem ziarna, 1,2,3 wciskam w 4, do嗆 ciasno 瞠by si nie wysun窸y podczas ubijania paliwa, a 4-rk wciskam w rurk Wink PCV (6) z inhibitorem powierzchni zew. z papieru. Paliwo robi takiej konsystencji, aby da這 si ubija. Do ubijania s逝篡 (5). Cz窷 z wyci皻 gwiazdk jest wykonana z laminatu, a uchwyt z rurki o 鈔ednicy wew. takiej, 瞠by wchodzi造 w ni 1,2,3.
Po utwardzeniu paliwa przesuwam w rurce ziarno, tak 瞠by da這 si wyci庵n望 4, a nast瘼nie wyci庵am pr皻 (2) i mo積a teraz po kolei Wciska elementy 1 do 鈔odka gwiazdy i wysuwa je z ziarna. Je瞠li 1 by造 zeszlifowane to powinny bez problemu da si wysun望. Pozostaje tylko wyj望 3, kt鏎a powinna da si bez problemu odkleic od ziarna. Je瞠li 3 by豉 czysta na powierzchni zewn皻rznej, to wychodz te czyste i g豉dkie powierzchnie spalania, co powinno u豉twiac zap這n. Tak by這 w mojej pr鏏ie, zap這n by natychmiastowy od 0,5g zapalnika na chloranie potasu.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Gru 11, 2004 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:
Technologia. Podejrzewam, 瞠 si nie przyjmie bo jest z tym troche babraniny...


Witaj Pablo

Bardzo pomys這wa technologia. Exclamation Very Happy - podoba mi si.
Mo瞠 jest troch z tym zachodu ale nikt nie powiedzia, 瞠 to 豉twe zadanie. Plusem tego rozwi您ania - moim zdaniem - jest to, 瞠 mo積a to wykona w warunkach "domowych" bez u篡cia specjalistycznych narz璠zi.
Wycinanie brzeszczotem wbrew pozorom tak瞠 nie jest 豉twe - pr鏏owa貫m.
Kiedy eksperymentowa貫m z takim rozwi您aniem.
Ot騜 - najpierw z drewna wykona貫m model-wzornik gwiazdy z drewna.
Do pr皻a drewnianego przyklei貫m 6 ramion gwiazdy.
P騧niej wykona貫m odlew gipsowy ze wzornikiem w rurze papierowej.
Po zastygni璚iu gipsu wyj掖em wzornik. Nast瘼nie do wysuszonej formy gipsowej wla貫m o堯w a po rozbiciu gipsu wyj掖em rdze o這wiany.
Wymaga on jeszcze obr鏏ki.
Wykonywane ziarna z tym wzornikiem gwiazdowym by造 jednak trudne (zw豉szcza wyst瘼owa造 trudno軼i z wyjmowaniem rdzenia z gotowego ziarna).
Dalszych pr鏏 zaniecha貫m.

Twoje rozwi您anie jest bardzo ciekawe i kusi mnie, aby go wypr鏏owa.
PS.
Co to by這 za paliwo, o kt鏎ym pisa貫?
I jeszcze jedno - proponuj ten temat prznie嗆 do dzia逝 "Silniki Rakietowe"

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 28, 2005 6:51 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Sob Gru 11, 2004 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:

Co to by這 za paliwo, o kt鏎ym pisa貫?

Paliwo typu RNX czyli 浩/KNO3/Fe2O3.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Gru 11, 2004 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:
Paliwo typu RNX czyli 浩/KNO3/Fe2O3.


Je郵i tak, to jestem bardzo ciekawy Twoich opinii na ten temat.
Du穎 si o tym pisa這, ale chyba tylko Ty zrobi貫 testy.

Z tego co wspomina貫 - zap這n by 豉twy.
Jak powszechnie si s康zi, paliwo RNX wymaga wysokich ci郾ie. Tak przynajmniej wynika z danych opublikowanych przez jego tw鏎c R. Nakk.
Czy potwierdzasz to?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Czw Kwi 28, 2005 6:52 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP