|
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Pióras
Do³±czy³: 23 Sty 2004 Posty: 4
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 5:34 pm Temat postu: Fajnie to wszystko wygl±da ale z czego to zrobi³e¶?? |
|
|
Fajnie to wszystko wygl±da ale z czego to zrobi³e¶??
Ja siê dopiero uczê i na razie to petardy rozklejam bo mi mama nie pozwala w domy takich rzeczy robiæ. Ale jak mnie wkurzy to bêdzie jeb i rozsadze . Napisz mi proszê z czego zrobi³e¶ proch i jakie da³e¶ sk³adniki!!
hiPozdrowienia _________________ I tak mam dwie rêce!!!! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 7:10 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Wiêc odpowiadam na wasze pytanka ale nie wpe³ni
Po pierwsze róry s± stosukowo nie drogie za 3m rury do ciep³ejk wody o wytrzyma³o¶ci 480psi, 1/4" zap³aci³em 10z³ grubi¶æ rury 3mm.
Po drugie jestem teraz przekonany ze rura jest w stanie wytrzymaæ i 840psi.
Poniewarz pu¶ci³em dzisiaj kilka silników z róry pcv o srednicy dyszy 4mm,
d³ugo¶ci paliwa 5cm, kana³ przez ca³± d³ugo¶æ paliwa o ¶rednicy 6mm,srednica wew rury 20mm,
paliwo 35/65 karmelka.A jak kto¶ nie wierzy ¿e takie cisnienie w rurze by³o to niech dokona obliczeñ.
Po trzecie, po³ama³ 5mm patyk o d³ugoci 1,20m
wiêc ni wiem jak± móg³ osi±gn±æ prêdko¶æ. Silnik ma³y ale jótro bêd±
wiêksze. A tak przy okazij powiedzcie mi czy ta rura wytrzyma to, d³ugo¶æ paliwa 10cm,srednica kana³u 6mm przez ca³± d³ugo¶æ, dysza 8,9mm,srednica wew rury 20mm. Z obliczeñ wysz³o ¿e taki silnik uzyska 280psi a rura jest do 480psi (przypominam ¿e ciag³e³ej pracy) wiêc mogê zmnieszyæ dyszê aby uzyskaæ wiêksze PSI???? Proszê o odpowied¼ u¿ytkowników bardziej zawansowanych a nie raczkuj±cych i toreotyków.
A teraz do Morpiela siê wzruce ten twój silnik to z jakiej rury zrobi³e¶ o jakiej wytrzyma³o¶ci bo co¶ mi siê wydaje ¿e to jest rura ale nie do ciep³ej wody iloe jest w stanie wytrzymæ PSI. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 9:43 pm Temat postu: |
|
|
B³ekitne rury, jak te na zdjêciach morpiela s± z polietylenu. Max ci¶nienie robocze 10 bar ....147 psi (rury klasy SDR 11). Przy tym, w krótkotrwa³ym impulsie wytrzymaj± mo¿e dwa razy wiêcej. Problem w tym , ¿e PE z niczym sie nie skleja.....Ma jeszcze jedn± wadê, ³atwo sie deformuje i rozdyma, co czyni go niemal bezu¿ytecznym na korpusy do SR
Moim zdaniem propozycja gmichala jest bardzo dobra. Z rur z tw. szt. , najlepsze na korpusy s± PCV.... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pi± Sty 23, 2004 10:15 pm Temat postu: |
|
|
Dziêkuje Piont ¿e racje mi przyzna³e¶ ja siê do rór cisnieniowych z pcv dopiero od w czoraj przekonuje, Zatyczki muszê jescze dokupiæ. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Sob Sty 24, 2004 12:23 am Temat postu: |
|
|
Hehe, to lubiê (brak pieprzenia).
W niczym siê nie pomylili¶cie
Rurki niebieskie (te) s± z polietylenu i rzeczywi¶cie siê "marszcz±".
Wzi±³em je z wiose³ plastykowych. O rurkach do ciep³ej wody pisa³em, ¿e to przysz³y zakup, ale zanim zakupi³em, chcia³em spróbowaæ czy to ma sens i stwierdzam, ¿e ma NA ¶ciance 2mm (i rzeczywi¶cie s³abym materiale) sz³o ca³kiem przyzwoicie. My¶lê, ¿e na pcv-kach uda siê zwiêkszyæ ci¶nienie dwukrotnie (3mm ¶cianka). U mnie kosztuj± 3,10 za metr, 3/4". Zmontowa³em rakietê na ostatnim ju¿ kawa³ku przetestowanego PE i jutro start, ale nie mam aparatu. Jak dobrze pójdzie, to sobie kupiê analogow± cam w kwietniu.
Dobra, bo zje¿d¿am z tematu
Dzisiaj zaczynam pierwsze testy (polegaj±ce na zmniejszaniu dyszy a¿ do rozerwania na identycznych silnikach) Jak zrobiê dam wymiary i opis.
Pozdra !!!
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pióras
Do³±czy³: 23 Sty 2004 Posty: 4
|
Wys³any: Sob Sty 24, 2004 12:38 am Temat postu: PCV?? |
|
|
Chcia³em tez co¶ takiego zrobic ale nie mam miejsca na osiedlu a poza tym w poblizu jest przedszkole!! Morpiel gratuluje trzeciej gwiazdki!! _________________ I tak mam dwie rêce!!!! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Sob Sty 24, 2004 1:41 am Temat postu: |
|
|
morpiel nie warto rurki marnowaæ na testy, ja dziêki knodowi nie robi³em testów z dysz± poprostu obliczyli¶my dla ca³ego silnika psi i z moich dotychczasowych do¶wiadczeñ jak ju¿ pisa³em rura wytrzyma dwukrotnie wiêcej.Wiêc bêdzie ok. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Sob Sty 24, 2004 2:53 am Temat postu: |
|
|
Raduje mnie to co piszesz (i jak).
Móg³by¶ mi przybli¿yæ (lub kto¶) jak siê to ma z tymi miarami ci¶nienia?
Tzn 1Atm = mpa? =bar? = psi?
Zawzyczaj pos³ugwa³em siê kg/cm kw. czyli atmosferami.
A 420 czy 840 psi po prostu nie daje mi wyobra¿enia o tym
Rurki... czy szkoda? Nie. Rozsadzi 1,2,3 nie wiêcej, czyli wydatek 2 z³ za W£ASNE do¶wiadczenie i zabawê? BA! Biore zaczynam od najwiêkszych (na oko) dysz i zmniejszam. Jak mi rozerwie np. przy 6mm to na dyszy daje (do tego oczywi¶cie silnika) 6,3-6,4mm i jest pewniak (no...). Nie mogê siê doczekaæ jutrzejszych testów. Jak wycisne z tej pcv-ki 2 razy wiêksze ci¶nienie to bêdzie masakra.
Aha gmichale, pamiêtaj, ¿e jako paliwo stosuje p.cz. a nie karmelka, wiêc jest trudniej co¶ policzyæ (uroki p.cz.).
Pozdra !
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Pon Sty 26, 2004 1:01 am Temat postu: |
|
|
Zrobi³em dzisiaj silnik na pcv-ce. ¦rednica wew = 20mm,
D³ugo¶æ ziarna = 160mm, zatycza i dysza standart (morpiel standart ) kana³ przez ca³e paliwo o ¶rednicy 4mm. Odpalany od wew.
Paliwo oczywi¶cie p.cz. ¦rednica krytyczna dyszy = 10,6mm.
Co my¶licie ? Dam znaæ pojutrze jak odpale.
Gmichale, policzy³em procentowo o ile zwiêkszy³em w tym silniku d³ugo¶æ ziarna (w porównaniu do morpiel pcv1), a potem zwiêkszy³em tym samym procentem powierzchnie dyszy.
Potem zapoda³em ¶rednicê, która da tak± powierzchnie. I koniec obliczeñ, dla NOWEGO silnika.
Co prawda paliwo to samo, materia³y te same, ale ci±g...
O nieba lepsziejszy (mam nadziejê)
Pozd.
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pon Sty 26, 2004 2:19 pm Temat postu: |
|
|
Nie zapomnij wzi±æ kamery wiesz co ja otym sadze jak nie we¿miesz i co o tym sadzi Pirotechman _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Wto Sty 27, 2004 12:20 am Temat postu: |
|
|
Wiesz, przecie¿, ¿e nie mam camery (po¿ycza³em)
Ale zamiast kamery + karty Tv mo¿e kupi³bym cyfrówke?
Co my¶licie? Co mo¿na kupiæ krêc±cego za 350 zeta bo tyle mam, tylko nie ten aparat za 180....
Pozdra !
Maciej.
P.s. Odpal przeci±gn±³ siê na jutro z powodu wyjazdu do miasta (zakupy )
P.s W sumie to mi nie zale¿y, ¿eby Wam co¶ udowadniaæ
Ale fajnie by by³o obejrzeæ taki start 20 razy... przeanalizowaæ co mo¿na poprawiæ itp no nie? I potem pokazaæ dzieciom co to siê w m³odo¶ci robi³o... _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Czw Sty 29, 2004 12:28 am Temat postu: |
|
|
Skoñczy³em jak na razie 5 silników morpiel pcv2.
Jeden odpali³em dzisiaj, ale zmêczy³o mnie "tankowanie" p.cz. do rurki termokurczliwej i pomy¶la³em, ¿e mo¿e by tak stopine pirotechmana?
Zrobio³em wysuszy³em, zapoda³em do rurki i jak dosz³o do krawêdzi rurki to nie pali³o siê w niej, tylko wystrzeli³o na zewn±trz. Je¶li obkurczê wcze¶niej rurke to siê pali powoli ale niestabilnie i przepala rurke (odpali nie od koñca tylko o np. po³owy kana³u).
Jak sobie z tym radzicie ?
Mo¿e owijaæ w papier? Ale ...
Chyba wróce do p.cz.
Pozd,
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Czw Sty 29, 2004 3:40 am Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem, dzisiaj jakie¶ fatum rozpierduchy jest
Odpali³em z tych 7 przed momentem 4.
Dysze 7,5mm,
7mm,
6,5mm
6mm.
Pierwsze trzy rozerwa³o (Zacz±³em od najmniejszych, bo nie moglem sie doczekac, czy wytrzyma 6 ) wku***³em siê masakrycznie wzio³em ostatni silnik i rozwierci³em do 1,3CM!!!!!
Odpalam, ROZJE***£O!!!!!!!!!!!!!! D³ugo¶æ paliwa tylko 10cm p.cz.
Podejrzewam kana³.... 4mm i rurka termokurcz. na wcisk ale lekki.
Podejrzewam ¿e miêknie (mo¿e siê rozdyma?) i zapucha kanal. Nie mam pojecia Nie rozumiem. Przecie¿ korpusy s± mocniejsze znacznie od tych niebieskich z PE! D³y¿sze troche s± (ziarno) i dysza podobna a i ta najwiêksza nie da³a rady!!
Ma³o tego w 1 przypadku posz³a dysza i zatyczka (by³y dobrze zrobione!)
Ale na raz!!
# pozosta³e posz³y korpusy. Tylko na drzewach by³o s³ychgaæ od³amki...
Co ¶mieszne ten z najwiêksz± dysz± nawet nie j±kno³ tylko jak petarda i najg³o¶niej wybuch³
Mo¿e to dlatego, ¿e siê z pann± poklóci³em??
Nic nie rozumiem...
Nic....
Mo¿e kana³ powinien byæ wiêkszy a stopina w rurce wiêkszy luz??
Czekam na opcje jakie¶, bo dzxisiaj to mi siê ju¿ odechciewa cokolwiek robiæ
Pozd
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Czw Sty 29, 2004 8:15 am Temat postu: |
|
|
A widzisz teraz do wszystki\ch co robi± silniki z PC ju¿ tyle raz powiedzia³emnie tylko ja ¿e silniki na PC s± nie powtarzalne.
Jak to kto¶ napisa³ czasami polec± czasami waln± a czasami nawet od ziemi siê nie oderw±. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Sty 29, 2004 11:21 am Temat postu: |
|
|
morpiel napisa³: |
Nic nie rozumiem...
Nic....
Mo¿e kana³ powinien byæ wiêkszy a stopina w rurce wiêkszy luz??
Czekam na opcje jakie¶, bo dzisiaj to mi siê ju¿ odechciewa cokolwiek robiæ
Pozd
Maciej |
Witaj
Jezeli moge cos doradzic to:
1. Zacisk przy SR na PC nie moze przekraczac 30 - tak podaje literatura - paliwo to charakteryzuje sie stosunkowo duza predkoscia spalania = 1 cm/sek. Kanal w paliwie powinien miec dlugosc 5- 6 srednic dyszy, czyli przy dyszy 6 mm dlugosc kanalu wynosi 30-36 mm.
Dlugosc calkowita ziarna 50 - 60 mm.
2. Proponuje zastosowac zmodyfikowany PC tz. do klasycznego PC dodac niewielka ilosc lepiszcza (klej typu guma arabska lub zwykly klej biurowy) w ilosci 2-5%. Innaym sposobem jest zwiekszenie zawartosci wegla drzewnego aby zmniejszyc predkosc spalania w proporcjach 75g saletry 32 g wegla 15 g siarki. Przed ubiciem w silniku mieszanine zwilzyc spirytusem denaturowym.
3. Paliwo ubijac nie bezposrednio w rurce PVC ale wczesniej wlozyc do silnika zwinieta z papieru tulejke, ktora spelniac bedzie role inhibitora. Wyeliminuje on mozliwosc przedostania sie plomienia w przestrzeni miedzy scianka silnika a ziarnem paliwa.
To tyle. Zycze powodzenia i czekam na relacje z testow.
Pozdrawiam
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
morpiel
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Pi± Sty 30, 2004 12:48 am Temat postu: |
|
|
Dzi¶ na nowych si³ach odpali³em taki sam (wcze¶niej zrobiony) z tym kana³em o ¶r. 4mm tylko, ¿e BEZ dyszy!!! i co??
Nie uwierzycie mi, rozje**³o!
Teraz siê z tego ¶miejê, bo nie umiem tego sobie wyt³umaczyæ dlaczego tak jest Ale wiem jedno, zwiêkszy³em ¶rednice kana³u do 5,5 mm i bez problemu poszedl silnik tylko, ¿e na dyszy "z zapasem" czyli 9mm
Ci±gu oczywi¶cie nie mia³ ciekawego, ale pracowa³ stabilnie, i szybko.
Rakieto-kij polecia³ (nie wiem na ile, bo siê upar³em na odpalanie w nocy )
Nie wiem, mo¿e to dlatego, ¿e pogodzilem siê ju¿ z dziewczyn±??
Hehe, ale czu³em, ¿e to przez kana³. A co do wypowiedzi Gmicha³a o niepowtarzalno¶ci p.cz. Jeszcze wam poka¿e jak stabilne i powtarzalne bêd± moje silniki na p.cz. (mam nadziejê )
Mam taki inny patent...
No nic, "zmarnowa³em" 5 rurek pcv z zatyczkami i 4 godz. pracy ale ju¿ wiem Mo¿e to jest tak, ¿e kana³ o ma³ej ¶rednicy nie nad±rza wyrzucaæ spalin? No ale przecie¿ kana³ o ma³ej ¶rednicy = ma³a powierzchnia spalania = ma³o gazów
P.s. Ksard, nie wierzê, ¿e to okre¶lenie 5-6 ¶rednic dyszy mog³oby byæ prawdziwe w warunkach amatorskich, przecie¿ ka¿dy ma inny p.cz.!
A jak ja w domu, skontroluje ile zmieli³em p.cz.??
Mo¿e siê okazaæ tak, ¿e na moim p.cz. ten kana³ (5-6mm ¶r. dyszy) daje przy takiej a takiej dyszy za ma³y ci±g, no wiêc co? Zmniejsze dysze? no to musze zmniejszyæ kana³ i to samo mam.
My¶lê, ¿e to s± takie orientacyjne dane.
A ja siê upar³em na kana³ przez ca³± d³ugo¶æ paliwa:
Ci±g regulowany przez rozmiar dyszy i d³ugo¶æ paliwa,
Czas pracy regulowany przez ¶rednicê korpusu (ziarna)
Kop na starcie przez ¶rednicê kana³u.
No nic, muszê kupiæ pcv-ki nieco, bo mi siê skoñczy³a ju¿
Za 2 dni kolejna seria,
Hehe, z³ota 7
Czekam, na jakiego¶ posta (Ksardzie...) o tym, co MY¦LI w zwi±zku z tym kana³em, literatura, owszem jest oki i wporz±siu, ale nie zrobie takiego p.cz. o jaki chodzi autorom Nie mam szans. Poza tym to ma byæ MÓJ w pelni dzia³aj±cy silnik a nie autorów no nie?
Dlatego nie chcê przepisu, tylko wiedzieæ, co o tym my¶licie i dlaczego ma³y kana³ powoduje rozerwanie paliwa i korpusu??
W sumie nie jest to ju¿ problemem, bo robiê (musze robiæ) wiêksze ¶r. kana³ów.
Acha, miedzy paliwem a zatyczk± nie ma przestrzeni, miêdzy dysz± i paliwem te¿ nie. Po³±czenie jest kana³-dysza bezpo¶rednio.
p.s.2, Jak mo¿e siê zajaraæ paliwo ¶ci¶le przyleg³e do ¶cianki korpusu?
P³onie tylko w kanale i nie ma mo¿liwo¶ci inaczej
Pozdra !
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pi± Sty 30, 2004 4:56 pm Temat postu: |
|
|
Niedawno zaopatrzy³em siê w rurkê z polipropylenu. Ciekawy jak bêdzie siê nadawaæ - polipropylen to rurki do klejenia, wytrzymuj± 16 atm - ciekawe czy wytrzyma silnik pracuj±cy od 800 do 500 psi (i ciekawe czy wytrzyma paliwo i nie pêknie). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
yetihehe
Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Sob Sty 31, 2004 9:51 am Temat postu: |
|
|
Ja kiedy¶ zrobi³em z rurki po folii al rakietê bez dyszy. By³ przez ca³± d³ugo¶æ rakiety i mia³ jakie¶ 2mm ¶rednicy. Jak podpali³em, to wydmuchnê³o ca³y proch i wybuch³o. Po prostu kana³ by³ w±ski i gazy z górnej czê¶ci kana³u (przy zatyczce) wypchnê³y proch(by³ bez lepiszcza) i wydmuchnê³y go z silnika. Efekt by³ taki, ¿e znalaz³em tylko dwa ma³e kawa³ki tej rurki. _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Nie Lut 01, 2004 4:47 pm Temat postu: |
|
|
Rurka z polipropylenu okaza³a siê nie byæ z³a (praktycznie do ponownego u¿ytku), tyle ¿e spieprzy³em odpalanie . Paliwo spala³o siê w oko³o 40 sekund, mimo kana³u przez ca³± d³ugo¶æ - na karmelku 65/35 (mo¿e nie dok³adnie zmiesza³em?).
Odpalane lontem (bo mnie elektronika zawiod³a) owniêtym w folie al, by maxymalnie op¼niæ odpalenie (zapaliæ jak najg³êbiej).
No cu¿, 180 gram paliwa zmarnowane. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|