Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Silniki z PCV
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Pióras



Do³±czy³: 23 Sty 2004
Posty: 4

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 5:34 pm    Temat postu: Fajnie to wszystko wygl±da ale z czego to zrobi³e¶?? Odpowiedz z cytatem

Fajnie to wszystko wygl±da ale z czego to zrobi³e¶?? Shocked
Ja siê dopiero uczê i na razie to petardy rozklejam bo mi mama nie pozwala w domy takich rzeczy robiæ. Ale jak mnie wkurzy to bêdzie jeb i rozsadze Twisted Evil . Napisz mi proszê z czego zrobi³e¶ proch i jakie da³e¶ sk³adniki!!
hiPozdrowienia

_________________
I tak mam dwie rêce!!!!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 7:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation Exclamation Exclamation Very Happy Cool
Wiêc odpowiadam na wasze pytanka ale nie wpe³ni
Po pierwsze róry s± stosukowo nie drogie za 3m rury do ciep³ejk wody o wytrzyma³o¶ci 480psi, 1/4" zap³aci³em 10z³ grubi¶æ rury 3mm.
Po drugie jestem teraz przekonany ze rura jest w stanie wytrzymaæ i 840psi.

Poniewarz pu¶ci³em dzisiaj kilka silników z róry pcv o srednicy dyszy 4mm,
d³ugo¶ci paliwa 5cm, kana³ przez ca³± d³ugo¶æ paliwa o ¶rednicy 6mm,srednica wew rury 20mm,
paliwo 35/65 karmelka.A jak kto¶ nie wierzy ¿e takie cisnienie w rurze by³o to niech dokona obliczeñ.

Po trzecie, po³ama³ 5mm patyk o d³ugoci 1,20m
wiêc ni wiem jak± móg³ osi±gn±æ prêdko¶æ. Silnik ma³y ale jótro bêd±
wiêksze. A tak przy okazij powiedzcie mi czy ta rura wytrzyma to, d³ugo¶æ paliwa 10cm,srednica kana³u 6mm przez ca³± d³ugo¶æ, dysza 8,9mm,srednica wew rury 20mm. Z obliczeñ wysz³o ¿e taki silnik uzyska 280psi a rura jest do 480psi (przypominam ¿e ciag³e³ej pracy) wiêc mogê zmnieszyæ dyszê aby uzyskaæ wiêksze PSI???? Proszê o odpowied¼ u¿ytkowników bardziej zawansowanych a nie raczkuj±cych i toreotyków.

A teraz do Morpiela siê wzruce ten twój silnik to z jakiej rury zrobi³e¶ o jakiej wytrzyma³o¶ci bo co¶ mi siê wydaje ¿e to jest rura ale nie do ciep³ej wody iloe jest w stanie wytrzymæ PSI.

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 9:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

B³ekitne rury, jak te na zdjêciach morpiela s± z polietylenu. Max ci¶nienie robocze 10 bar ....147 psi (rury klasy SDR 11). Przy tym, w krótkotrwa³ym impulsie wytrzymaj± mo¿e dwa razy wiêcej. Problem w tym , ¿e PE z niczym sie nie skleja.....Ma jeszcze jedn± wadê, ³atwo sie deformuje i rozdyma, co czyni go niemal bezu¿ytecznym na korpusy do SR

Moim zdaniem propozycja gmichala jest bardzo dobra. Z rur z tw. szt. , najlepsze na korpusy s± PCV....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Pi± Sty 23, 2004 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêkuje Piont ¿e racje mi przyzna³e¶ ja siê do rór cisnieniowych z pcv dopiero od w czoraj przekonuje, Zatyczki muszê jescze dokupiæ.
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 12:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe, to lubiê (brak pieprzenia).
W niczym siê nie pomylili¶cie Wink
Rurki niebieskie (te) s± z polietylenu i rzeczywi¶cie siê "marszcz±".
Wzi±³em je z wiose³ plastykowych. O rurkach do ciep³ej wody pisa³em, ¿e to przysz³y zakup, ale zanim zakupi³em, chcia³em spróbowaæ czy to ma sens i stwierdzam, ¿e ma Wink NA ¶ciance 2mm (i rzeczywi¶cie s³abym materiale) sz³o ca³kiem przyzwoicie. My¶lê, ¿e na pcv-kach uda siê zwiêkszyæ ci¶nienie dwukrotnie (3mm ¶cianka). U mnie kosztuj± 3,10 za metr, 3/4". Zmontowa³em rakietê na ostatnim ju¿ kawa³ku przetestowanego PE i jutro start, ale nie mam aparatu. Jak dobrze pójdzie, to sobie kupiê analogow± cam w kwietniu.
Dobra, bo zje¿d¿am z tematu Laughing
Dzisiaj zaczynam pierwsze testy (polegaj±ce na zmniejszaniu dyszy a¿ do rozerwania na identycznych silnikach) Jak zrobiê dam wymiary i opis.
Pozdra !!!
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Pióras



Do³±czy³: 23 Sty 2004
Posty: 4

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 12:38 am    Temat postu: PCV?? Odpowiedz z cytatem

Laughing Chcia³em tez co¶ takiego zrobic ale nie mam miejsca na osiedlu a poza tym w poblizu jest przedszkole!! Rolling Eyes Morpiel gratuluje trzeciej gwiazdki!!
_________________
I tak mam dwie rêce!!!!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 1:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

morpiel nie warto rurki marnowaæ na testy, ja dziêki knodowi nie robi³em testów z dysz± poprostu obliczyli¶my dla ca³ego silnika psi i z moich dotychczasowych do¶wiadczeñ jak ju¿ pisa³em rura wytrzyma dwukrotnie wiêcej.Wiêc bêdzie ok.
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 2:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raduje mnie to co piszesz (i jak).
Móg³by¶ mi przybli¿yæ (lub kto¶) jak siê to ma z tymi miarami ci¶nienia?
Tzn 1Atm = mpa? =bar? = psi?
Zawzyczaj pos³ugwa³em siê kg/cm kw. czyli atmosferami.
A 420 czy 840 psi po prostu nie daje mi wyobra¿enia o tym Wink
Rurki... czy szkoda? Nie. Rozsadzi 1,2,3 nie wiêcej, czyli wydatek 2 z³ za W£ASNE do¶wiadczenie i zabawê? BA! Biore zaczynam od najwiêkszych (na oko) dysz i zmniejszam. Jak mi rozerwie np. przy 6mm to na dyszy daje (do tego oczywi¶cie silnika) 6,3-6,4mm i jest pewniak (no...). Nie mogê siê doczekaæ jutrzejszych testów. Jak wycisne z tej pcv-ki 2 razy wiêksze ci¶nienie to bêdzie masakra.
Aha gmichale, pamiêtaj, ¿e jako paliwo stosuje p.cz. a nie karmelka, wiêc jest trudniej co¶ policzyæ (uroki p.cz.).
Pozdra !
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sob Sty 24, 2004 8:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj tu ma wszystko czego potrzebujesz http://www.nakka-rocketry.net/
Ale s± tam tylko wyresy dla Karmelek

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Pon Sty 26, 2004 1:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobi³em dzisiaj silnik na pcv-ce. ¦rednica wew = 20mm,
D³ugo¶æ ziarna = 160mm, zatycza i dysza standart (morpiel standart Wink ) kana³ przez ca³e paliwo o ¶rednicy 4mm. Odpalany od wew.
Paliwo oczywi¶cie p.cz. ¦rednica krytyczna dyszy = 10,6mm.
Co my¶licie ? Dam znaæ pojutrze jak odpale.

Gmichale, policzy³em procentowo o ile zwiêkszy³em w tym silniku d³ugo¶æ ziarna (w porównaniu do morpiel pcv1), a potem zwiêkszy³em tym samym procentem powierzchnie dyszy.
Potem zapoda³em ¶rednicê, która da tak± powierzchnie. I koniec obliczeñ, dla NOWEGO silnika.
Co prawda paliwo to samo, materia³y te same, ale ci±g... Wink
O nieba lepsziejszy (mam nadziejê)
Pozd.
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Pon Sty 26, 2004 2:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zapomnij wzi±æ kamery Wink wiesz co ja otym sadze jak nie we¿miesz Cool Very Happy Wink i co o tym sadzi Pirotechman
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Wto Sty 27, 2004 12:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, przecie¿, ¿e nie mam camery Crying or Very sad (po¿ycza³em)
Ale zamiast kamery + karty Tv mo¿e kupi³bym cyfrówke?
Co my¶licie? Co mo¿na kupiæ krêc±cego za 350 zeta bo tyle mam, tylko nie ten aparat za 180....
Pozdra !
Maciej.
P.s. Odpal przeci±gn±³ siê na jutro z powodu wyjazdu do miasta (zakupy Wink )
P.s W sumie to mi nie zale¿y, ¿eby Wam co¶ udowadniaæ Wink
Ale fajnie by by³o obejrzeæ taki start 20 razy... przeanalizowaæ co mo¿na poprawiæ itp no nie? I potem pokazaæ dzieciom co to siê w m³odo¶ci robi³o...

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Czw Sty 29, 2004 12:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoñczy³em jak na razie 5 silników morpiel pcv2.
Jeden odpali³em dzisiaj, ale zmêczy³o mnie "tankowanie" p.cz. do rurki termokurczliwej i pomy¶la³em, ¿e mo¿e by tak stopine pirotechmana?
Zrobio³em wysuszy³em, zapoda³em do rurki i jak dosz³o do krawêdzi rurki to nie pali³o siê w niej, tylko wystrzeli³o na zewn±trz. Je¶li obkurczê wcze¶niej rurke to siê pali powoli ale niestabilnie i przepala rurke (odpali nie od koñca tylko o np. po³owy kana³u).
Jak sobie z tym radzicie ?
Mo¿e owijaæ w papier? Ale ...
Chyba wróce do p.cz. Rolling Eyes
Pozd,
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Czw Sty 29, 2004 3:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie wiem, dzisiaj jakie¶ fatum rozpierduchy jest Crying or Very sad
Odpali³em z tych 7 przed momentem 4.
Dysze 7,5mm,
7mm,
6,5mm
6mm.
Pierwsze trzy rozerwa³o (Zacz±³em od najmniejszych, bo nie moglem sie doczekac, czy wytrzyma 6 Laughing ) wku***³em siê masakrycznie wzio³em ostatni silnik i rozwierci³em do 1,3CM!!!!!
Odpalam, ROZJE***£O!!!!!!!!!!!!!! D³ugo¶æ paliwa tylko 10cm p.cz.
Podejrzewam kana³.... 4mm i rurka termokurcz. na wcisk ale lekki.
Podejrzewam ¿e miêknie (mo¿e siê rozdyma?) i zapucha kanal. Nie mam pojecia Crying or Very sad Nie rozumiem. Przecie¿ korpusy s± mocniejsze znacznie od tych niebieskich z PE! D³y¿sze troche s± (ziarno) i dysza podobna a i ta najwiêksza nie da³a rady!!
Ma³o tego w 1 przypadku posz³a dysza i zatyczka (by³y dobrze zrobione!)
Ale na raz!!
# pozosta³e posz³y korpusy. Tylko na drzewach by³o s³ychgaæ od³amki...
Co ¶mieszne ten z najwiêksz± dysz± nawet nie j±kno³ tylko jak petarda i najg³o¶niej wybuch³ Shocked
Mo¿e to dlatego, ¿e siê z pann± poklóci³em?? Rolling Eyes
Nic nie rozumiem...
Nic....
Mo¿e kana³ powinien byæ wiêkszy a stopina w rurce wiêkszy luz??
Czekam na opcje jakie¶, bo dzxisiaj to mi siê ju¿ odechciewa cokolwiek robiæ Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Pozd
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Czw Sty 29, 2004 8:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A widzisz teraz do wszystki\ch co robi± silniki z PC ju¿ tyle raz powiedzia³emnie tylko ja ¿e silniki na PC s± nie powtarzalne.
Jak to kto¶ napisa³ czasami polec± czasami waln± a czasami nawet od ziemi siê nie oderw±.

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Czw Sty 29, 2004 11:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

morpiel napisa³:

Nic nie rozumiem...
Nic....
Mo¿e kana³ powinien byæ wiêkszy a stopina w rurce wiêkszy luz??
Czekam na opcje jakie¶, bo dzisiaj to mi siê ju¿ odechciewa cokolwiek robiæ Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Pozd
Maciej


Witaj
Jezeli moge cos doradzic to:
1. Zacisk przy SR na PC nie moze przekraczac 30 - tak podaje literatura - paliwo to charakteryzuje sie stosunkowo duza predkoscia spalania = 1 cm/sek. Kanal w paliwie powinien miec dlugosc 5- 6 srednic dyszy, czyli przy dyszy 6 mm dlugosc kanalu wynosi 30-36 mm.
Dlugosc calkowita ziarna 50 - 60 mm.
2. Proponuje zastosowac zmodyfikowany PC tz. do klasycznego PC dodac niewielka ilosc lepiszcza (klej typu guma arabska lub zwykly klej biurowy) w ilosci 2-5%. Innaym sposobem jest zwiekszenie zawartosci wegla drzewnego aby zmniejszyc predkosc spalania w proporcjach 75g saletry 32 g wegla 15 g siarki. Przed ubiciem w silniku mieszanine zwilzyc spirytusem denaturowym.
3. Paliwo ubijac nie bezposrednio w rurce PVC ale wczesniej wlozyc do silnika zwinieta z papieru tulejke, ktora spelniac bedzie role inhibitora. Wyeliminuje on mozliwosc przedostania sie plomienia w przestrzeni miedzy scianka silnika a ziarnem paliwa.

To tyle. Zycze powodzenia i czekam na relacje z testow.

Pozdrawiam

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Pi± Sty 30, 2004 12:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzi¶ na nowych si³ach odpali³em taki sam (wcze¶niej zrobiony) z tym kana³em o ¶r. 4mm tylko, ¿e BEZ dyszy!!! i co??
Nie uwierzycie mi, rozje**³o! Wink
Teraz siê z tego ¶miejê, bo nie umiem tego sobie wyt³umaczyæ dlaczego tak jest Rolling Eyes Ale wiem jedno, zwiêkszy³em ¶rednice kana³u do 5,5 mm i bez problemu poszedl silnik tylko, ¿e na dyszy "z zapasem" czyli 9mm Confused
Ci±gu oczywi¶cie nie mia³ ciekawego, ale pracowa³ stabilnie, i szybko.
Rakieto-kij polecia³ (nie wiem na ile, bo siê upar³em na odpalanie w nocy Wink )
Nie wiem, mo¿e to dlatego, ¿e pogodzilem siê ju¿ z dziewczyn±?? Wink
Hehe, ale czu³em, ¿e to przez kana³. A co do wypowiedzi Gmicha³a o niepowtarzalno¶ci p.cz. Jeszcze wam poka¿e jak stabilne i powtarzalne bêd± moje silniki na p.cz. (mam nadziejê Rolling Eyes )
Mam taki inny patent... Wink
No nic, "zmarnowa³em" 5 rurek pcv z zatyczkami i 4 godz. pracy ale ju¿ wiem Wink Mo¿e to jest tak, ¿e kana³ o ma³ej ¶rednicy nie nad±rza wyrzucaæ spalin? No ale przecie¿ kana³ o ma³ej ¶rednicy = ma³a powierzchnia spalania = ma³o gazów Rolling Eyes
P.s. Ksard, nie wierzê, ¿e to okre¶lenie 5-6 ¶rednic dyszy mog³oby byæ prawdziwe w warunkach amatorskich, przecie¿ ka¿dy ma inny p.cz.!
A jak ja w domu, skontroluje ile zmieli³em p.cz.?? Laughing
Mo¿e siê okazaæ tak, ¿e na moim p.cz. ten kana³ (5-6mm ¶r. dyszy) daje przy takiej a takiej dyszy za ma³y ci±g, no wiêc co? Zmniejsze dysze? no to musze zmniejszyæ kana³ i to samo mam.
My¶lê, ¿e to s± takie orientacyjne dane.
A ja siê upar³em na kana³ przez ca³± d³ugo¶æ paliwa:
Ci±g regulowany przez rozmiar dyszy i d³ugo¶æ paliwa,
Czas pracy regulowany przez ¶rednicê korpusu (ziarna)
Kop na starcie przez ¶rednicê kana³u.
No nic, muszê kupiæ pcv-ki nieco, bo mi siê skoñczy³a ju¿ Wink
Za 2 dni kolejna seria,
Hehe, z³ota 7 Laughing

Czekam, na jakiego¶ posta (Ksardzie...) o tym, co MY¦LI w zwi±zku z tym kana³em, literatura, owszem jest oki i wporz±siu, ale nie zrobie takiego p.cz. o jaki chodzi autorom Confused Nie mam szans. Poza tym to ma byæ MÓJ w pelni dzia³aj±cy silnik a nie autorów no nie?
Dlatego nie chcê przepisu, tylko wiedzieæ, co o tym my¶licie i dlaczego ma³y kana³ powoduje rozerwanie paliwa i korpusu??
W sumie nie jest to ju¿ problemem, bo robiê (musze robiæ) wiêksze ¶r. kana³ów.
Acha, miedzy paliwem a zatyczk± nie ma przestrzeni, miêdzy dysz± i paliwem te¿ nie. Po³±czenie jest kana³-dysza bezpo¶rednio.

p.s.2, Jak mo¿e siê zajaraæ paliwo ¶ci¶le przyleg³e do ¶cianki korpusu?
P³onie tylko w kanale i nie ma mo¿liwo¶ci inaczej Wink
Pozdra !
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pi± Sty 30, 2004 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niedawno zaopatrzy³em siê w rurkê z polipropylenu. Ciekawy jak bêdzie siê nadawaæ - polipropylen to rurki do klejenia, wytrzymuj± 16 atm - ciekawe czy wytrzyma silnik pracuj±cy od 800 do 500 psi (i ciekawe czy wytrzyma paliwo i nie pêknie).
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Sob Sty 31, 2004 9:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kiedy¶ zrobi³em z rurki po folii al rakietê bez dyszy. By³ przez ca³± d³ugo¶æ rakiety i mia³ jakie¶ 2mm ¶rednicy. Jak podpali³em, to wydmuchnê³o ca³y proch i wybuch³o. Po prostu kana³ by³ w±ski i gazy z górnej czê¶ci kana³u (przy zatyczce) wypchnê³y proch(by³ bez lepiszcza) i wydmuchnê³y go z silnika. Efekt by³ taki, ¿e znalaz³em tylko dwa ma³e kawa³ki tej rurki.
_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Lut 01, 2004 4:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rurka z polipropylenu okaza³a siê nie byæ z³a (praktycznie do ponownego u¿ytku), tyle ¿e spieprzy³em odpalanie Sad. Paliwo spala³o siê w oko³o 40 sekund, mimo kana³u przez ca³± d³ugo¶æ - na karmelku 65/35 (mo¿e nie dok³adnie zmiesza³em?).
Odpalane lontem (bo mnie elektronika zawiod³a) owniêtym w folie al, by maxymalnie op¼niæ odpalenie (zapaliæ jak najg³êbiej).
No cu¿, 180 gram paliwa zmarnowane.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP