Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Czw Sty 22, 2004 7:20 pm Temat postu: |
|
|
skromne próby jakie przeprowadziłem z karmelkiem wskazują, że rzeczywiście im jaśniejszy karmelek tym większa szybkość spalania na wolnym powietrzu, nawet lekkie skarmelizowanie cukru powodowało wyraźną (stwierdzoną organoleptycznie) różnicę, dlatego jesli zależy nam na szybkości dążymy do białości , karmelizacja cukru to nie jest wada można regulować parametry silnika jego gabarytami oraz gabarytami paliwa (np stosunkiem średnicy ziarna paliwa do kanału) na tym polega cała zabawa w eksperymentowanie aż do uzyskania zadowalających wyników, a później nowy temat i od nowa , pozdrawiam i życzę bezpiecznych testów |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mr_spoon
Dołączył: 04 Lip 2003 Posty: 28
|
Wysłany: Pon Mar 01, 2004 11:39 pm Temat postu: spalanie karmelka |
|
|
witam mam taki maly problem robiłem sobie wczoraj karmelka (jasnego) wpakowałem go do papierowej rurki śr 1.5 cm dł 15 cm i zapaliłem. Palił się ładnie ok 2 min równym płomieniem i wyszła z tego świeca dymna. Niewiem tylko czy taki karmelek nadawał by sie jako paliwo do silniczka rakietowego, bo chyba czas spalania powinien wyniesc max 10 s ?  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2004 7:27 am Temat postu: szybkość spalania |
|
|
Kłaniam się pięknie
Wracając do zasadniczego wątku dyskusji :.
Wsp = 8,2636 x p^0,319
Wsp wychodzi w mm/s a ciśnienie trzeba podstawić w MPa
Wsp - prędkość spalania [mm/s];
p - ciśnienie [MPa]
dla ciśnienia atmosferycnego wychodzi 3,98 mm/s _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Andrew
Dołączył: 14 Wrz 2003 Posty: 26
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2004 2:50 pm Temat postu: |
|
|
mr_spoon najprawdopodobniej dales za malo utleniacza w stosunku do reduktora
Pozdro |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mr_spoon
Dołączył: 04 Lip 2003 Posty: 28
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2004 3:26 pm Temat postu: |
|
|
znaczy cukier to reduktor ?  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bilow
Dołączył: 15 Gru 2003 Posty: 31 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2004 3:28 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Tak cukier to reduktor.
pozdro bilow |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RAKIETOMAN

Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 38 Skąd: Poligon
|
Wysłany: Wto Mar 02, 2004 8:30 pm Temat postu: |
|
|
a saletra potasowa (KNO3) to utleniacz  _________________ Pirotechnika - hobby mego życia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sro Mar 03, 2004 7:31 am Temat postu: |
|
|
Jak myślicie?? W jakich warunkach moznacy uzyskac biały karmelek? Czy jest to wogóle do osiągnięcia?
Musz kupic conieco KNO3 i sprobowac w starym szybkowarze. Bo jakby na to nie patrzec to biały karmelek miałby niezłego kopa
Pozdrawiam S. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sro Mar 03, 2004 7:09 pm Temat postu: |
|
|
A czemu miałby kopa mieć niezłego? To zgrubsza to samo co saletra z cukrem mieszana na mokro - na szybko robisz to wstawiając saletre z cukrem i wodą do garnka i odparowywując większość wody. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sro Mar 03, 2004 7:43 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy mam racje, ale karmelek zawsze miał lepsze parametry niz paliwo "sypkie" czy tam upychane do silnika na mokro. karmelek to spojn blok paliwa. Ale zeby nie wiem co i tak sproboje zrobic bialy karmelek. O postępach bede informował na bierząco |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Czw Mar 04, 2004 10:04 pm Temat postu: |
|
|
Przez lepsze paarametry niekoniecznie uważamy większą szybkość spalania paliwa. IMHO kno3+sacharoza luźny spala się szybciej w stanie syplkim niż roztopionym (choć dla odmiany rozkruszony karmelek spala się szybciej niż zwykła sypka saletra z cukrem). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
morpiel

Dołączył: 26 Paź 2003 Posty: 104 Skąd: lądek, lądek zdrój
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2004 1:36 am Temat postu: |
|
|
Cóż z tego, że szybko, jak niewydajnie. Szybciej i szybciej,
a na całym forum nie widziałem jeszcze czegoś takiego jak "kaloryczność" paliwa, czy energetyczność, czy jak to tam nazwać inaczej. Jakby takie paliwko było, co dużo gazów daje i się długo pali to by było idealne rozwiązanie. Więc może poszukać?
Pozdrawiam !
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2004 1:35 pm Temat postu: |
|
|
Jak narazie polscy twórcy SR niskie koszta stawiają na pierwszym miejscu . To nas troche cofa w stosunku do modlelarzów zagranicznych (spójżmy chociaż na konstrukcjie Paula). Dla tego też nie używamy paliw o wysokim ISP, na nadchloranach amonu i potasu czy innych drogich odczynikach.
No i jeszcze jedno - tych gazów jest ograniczona ilość - nigdy nie ważą więcej niż ilość spalonego paliwa, a więc by by wyrzucany gaz był jak najcięższy musi być spalana jak największa ilość paliwa w jednym czasie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2004 8:13 pm Temat postu: |
|
|
no cóż, jak wiesz, im dłużej go podgrzewasz tym robi się ciemniejszy najlepiej jest starać się by był jak najbielszy. Osobiście robię to tak, że gdy trzymam to nad palniczkiem to cały czas mieszam (oczywiste) a jeżeli zauważam że topi się zbyt intensywnie, to zdejmuję garnuszek z palniczka, dokładnie mieszam i znow podgrzewam. I tak aż całość się stopi ( a nie spali ). Polecam zamiast otwartego ognia np. kuchenki elektryczne.
miłych wybuchów  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2004 11:09 pm Temat postu: |
|
|
Akurat wiem jak sie robi karmelka, ale chce otrzymac idealnie biały kolor ale to chyba sie nei da, bo jak chce stopic cukier, to jusz przy 90*C zaczyna sie robic brązowy, czyli chyba sie nie da białego karmelka zrobic. Ta wogule to ja osobiście preferuje C35S tylko cos mi ostatnio nie wychodzi..... nie wiedziec czemu.....  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2004 11:13 pm Temat postu: |
|
|
Acha, wiecie moze czy gdybym dodal do C35S pyłu Al w ilosci 5% masy paliwa, to cos by sie polepszyła prędkość spalania? Bo dostalem od ciotki troche pyłu Al ....... i KMnO4 ale z niehgo robie inne paliwo, wiec ..... inna bajka  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Nie Mar 07, 2004 12:44 am Temat postu: dodatki metali |
|
|
Kłaniam się pięknie
Jak dodasz do C35S aluminium to już nie będzie C35S ale zupełnie coś innego
Ale możesz spróbować
Nazwę tego paliwka wymyśliłem sobie jako że na trzy części cukru daję pięc części saletry i to jest mniej więcej zrównoważony skład dla tego paliwa. Zresztą niewiele to odbiega od paliwa Nakki 35cukier na 65 saletra.
Generalnie dodatek metali polepsza własności paliwa zwiększając jego impuls, ale trzeba pamiętać, że konieczne jest wtedy zwiększanie ilości utleniacza.
Glin jako dośc reaktywny pierwiastek jest w stanie odbierać tlen od dwutlenku węgla redukując go do czystego węgla.
Jeśli potrafisz to spróbuj przeliczyć skład tego nowego paliwka.
reakcja spalania glinu jest taka jak niżej:
10Al + 6KNO3 ----> 5 Al2O3 + 3 K2O + 6 N2
według tej reakcji możesz wyliczyć w jakiej proporcji glin powinien wchodzić w reakcję z saletrą i w tej samej proporcji musisz mieszać te dwa składniki z innymi paliwkami, bo inaczej totalnie zmienisz bilans tlenowy i zamiast zysku będzie strata.
Ps daj znać na priv jak wyszły obliczenia  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Nie Mar 07, 2004 12:55 am Temat postu: |
|
|
Witam!!!
Znam geneze nazwy Paliwa C35S . Acha, mysle ze z obliczneiami dam rade, i napewno napisze jakie wyniki mi wyszły, ale zrobie to kolo południa bo teraz jest kurde noc a ja nie jestem do konca sobą
Pozdrawiam S. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Mar 07, 2004 9:14 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Zrobiłeś za małą dysze,powiększ jej powieszchnie dwa razy i powinno być ok.Ja ostatnio miałem coś podobnego.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|