Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doktor X

Dołączył: 01 Gru 2003 Posty: 27
|
Wysłany: Czw Sty 01, 2004 3:14 pm Temat postu: Szybkość spalania karmelka |
|
|
Po przygotowaniu karmelka i jego zapaleniu jednego razu palił się bardzo szybko, innym razem jego spalanie nastąpiło wolniej niż poprzednie. Czy karmelek powinien raczej spalać się bardzo szybko czy jego spalanie powinno następować powoli? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Sty 01, 2004 5:47 pm Temat postu: Re: Szybkość spalania karmelka |
|
|
Doktor X napisał: | Po przygotowaniu karmelka i jego zapaleniu jednego razu palił się bardzo szybko, innym razem jego spalanie nastąpiło wolniej niż poprzednie. Czy karmelek powinien raczej spalać się bardzo szybko czy jego spalanie powinno następować powoli? |
........ raczej bardzo szybko Panie Doktorze.
Pozdrawiam
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
endwao

Dołączył: 17 Gru 2003 Posty: 13
|
Wysłany: Czw Sty 01, 2004 8:05 pm Temat postu: Re: Szybkość spalania karmelka |
|
|
Witam!!!
u mnie to sie szybko podpala ... jak stosujesz karmelka do silnika rakietowego to powinno szybko sie palic(dynamicznie), a jak pali ci sie powoli to wychodzi ci swieca dymna. Zależy co z niego chcesz robic  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Pią Sty 02, 2004 9:25 pm Temat postu: |
|
|
szybko to też pojęcie względne, karmelek spala się znacznie szybciej w wyższych cisnieniach czyli w komorze silnika, (nastepuje gwałtowny wzrost szybkości spalania) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
methyl

Dołączył: 30 Kwi 2002 Posty: 166 Skąd: NeW York
|
Wysłany: Sob Sty 03, 2004 1:37 am Temat postu: |
|
|
dodaj 3-5% Fe2O3 albo do karmelka to zobaczysz jak przyspieszy przy spalaniu a tak właściwie dlaczego nie stosujecie katalizatorów do tego paliwa? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Sty 03, 2004 5:56 pm Temat postu: |
|
|
Bo katalizatory kosztują. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob Sty 03, 2004 6:07 pm Temat postu: |
|
|
crave napisał: | Bo katalizatory kosztują. |
1. Co do tlenków żelaza to chyba nie Fe203 a Fe304 Czyli mieszanina Fe ( +2 ) z ( +3 ).
2. W sklepie budowlnanym czarny ( albo czerwony ) tlenek Fe kosztuje parę zł. / kg. Czym sie jednak różni tlenek czerwony od czarnego nie wiem bo na opakowaniu nie pisze
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
methyl

Dołączył: 30 Kwi 2002 Posty: 166 Skąd: NeW York
|
Wysłany: Sob Sty 03, 2004 6:15 pm Temat postu: |
|
|
najprostszym katalizatorem do karmelka jest Fe2O3,dziala takze FeSO4 a nalepszym jest ferrocen ale trudno to dostac bo to juz katalizator do syntez.Tlenek zelaza sluzacy do barwienia betonu to Fe2O3 i moze byc w odcieniach od jasnej czerwieni do czarnego.najlepszy jest czerwony tlenek zelaza ale kazdy inny tez dziala prawie tak samo.
a jesli chodzi o koszt to 3pln/kg a daje sie 3-5%. czyli koszt zaden. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Sty 03, 2004 7:36 pm Temat postu: |
|
|
3 pln to już inna rozmowa . W poniedziałek zawitam w sklepie budowlanym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 10:23 am Temat postu: |
|
|
Czesc
Ostatnio zrobiłem swój pierwszy silnik na karmelek.Ogrzewałem (kilka minut)mieszanke 65%KNO3 35%cukier ,wszystko sie ładnie roztopiło do całkiem rzadkiej masy po czym wlałem do silnika odstawiłem do zkarmelizowania.Po kilku godzinach postanowiłem wypróbowac na działce .Wbiłem go w ziemie i tak:łatwo sie odpalił przez chwile dawał dosłownie pełnym ciagiem że aż słychac było go nie wiem na jaka odległosc po czym zaczał sie jakby dławic i strzelac jakimś szajsem .
Powiedcie mi czy dobrze zrobiłem ten karmelek czy moze za mało ogrzewałem ,czy przegrzanie tez wpływa na jego wydajnosc i czym mój silnik prawdopodobnie strzelał(ja mysle ze była to wada karmelka i po spaleniu wydzielała sie substancja co zalewała silnik ale to tylko moje przypuszczenia ,a ze mnie chemik jest do kitu:D) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piroman2

Dołączył: 12 Maj 2002 Posty: 834 Skąd: z moździerza ;)
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 12:23 pm Temat postu: |
|
|
Czym bardziej przegrzany Karmelek tym jego jakość jest coraz gorsza. Strzelal pewnei dlatego, ze były wolne miejsca podczas wlewania i mogło wyrzucać Karmelka z silnika w postaci palących sie kawałków.
A ubijałeś tego Karmelka w korpusie silnika?Czy robiłeśjakis kanał w paliwie? Takie rzeczy mają znaczenie, więc napisz więcej. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 1:13 pm Temat postu: |
|
|
Na pewno robiłeś wagowo? Cdobrze wymieszałeś saletre z cukrem przed karmelizacją? Cubiłeś paliwo w silniku? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 1:56 pm Temat postu: |
|
|
karmelka robiłem wagowo,saletre z cukrem starałem sie dobrze wymieszać a przy wlewaniu ubijałem kanałe tez zrobiłem ,a co do wolnych miejsc byćmoze były ,poprostu musze nabrac wprawy do tego jak bede miał jak to nakręce filmik proby silnika i moze wtedy ocenice czy z tego coś bedzie  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piroman2

Dołączył: 12 Maj 2002 Posty: 834 Skąd: z moździerza ;)
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 6:45 pm Temat postu: |
|
|
Czy ma różnicę to że mieszam KNO3 z cukrem i karmelizuje a między tym ze karmelizuje cukier i dodaje saletrę?
Jeśli wszytsko zrobiłeś dobrze to dlaczego tak się dzieje? Najlepeij zrób kolejną próbę i zobaczymy jak Ci wyjdzie, jeśli ubiłeś dobrze paliwo to nie powinno być wolnych miejsc, przynajmniej dużych, bo male tylko dodają powera  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Nie Sty 04, 2004 7:16 pm Temat postu: |
|
|
Nie ma specjalnej różnicy czy pomieszasz przed czy wtrakcie. Ja osobiście preferuje mieszać przed, bo karmelizuje zazwyczaj porcjami (a komu by się chciało odwarzać porcje po 50-100 gram? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Pon Sty 05, 2004 6:01 pm Temat postu: |
|
|
No i poszedłem do budowniczego. Kg. barwnika to cementu kosztował 16 zł (czerwony)! I na dodatek nie był napisany skład, więc wolałem nie ryzykować. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Sty 05, 2004 9:47 pm Temat postu: |
|
|
Spokojnie ! kup, nie ma nic tanszego niz tlenek zelaza wiec na pewno do betonu niczego innego by nie dodali. Ja od dawna stosuje czerwony barwnik do betonu np. w termitach, jest ładnie rozdrobniony, więc tylko 25% Al i heja...mozna wiercić dziury w ziemi jak ma sie kilka kilo
No i po co katalizowac spalanie karmelka ? Pali się szybko i bez Fe2O3. Jesli juz, to zrob RNXa Nakki (żywica+KNO3+5%Fe2O3) _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 8:44 pm Temat postu: Pytanie |
|
|
A jaki powinien miec kolor karmelek po karemlizacji ?? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RAKIETOMAN

Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 38 Skąd: Poligon
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 8:52 pm Temat postu: |
|
|
taką jak karmel lub jasno-brązową _________________ Pirotechnika - hobby mego życia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
quer

Dołączył: 25 Maj 2003 Posty: 17
|
Wysłany: Czw Sty 22, 2004 2:55 pm Temat postu: |
|
|
Kłaniam się pięknie
jeżeli chcesz/cie mieć łądny szybko palący się karmelek to:
60% saletra 40% cukier ,
jeśli nie masz wagi to 12 łyżek saletry i 6 łyżek cukru
cukier zmiel na puder i wszyp na patelnie albo na coś na czym będziesz je rozpuszczał mieszaj aż jak zzauważysz że przeźroczysta maź cukru robi sie kremowa, wtedy dosyp saletry i mieszaj. gotowe paliwko albo wlej do silnika albo zrób z niego wałek i wepchaj do silnika, ubij je i zrób w środku kanał od strony dyszy. pozdro quer |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|