Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silniki z PIS20 w locie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 2:28 pm    Temat postu: Próba silnika PIS12 K1 Odpowiedz z cytatem

Witam

Przedstawiam wyniki testu silnika Sr64 z paliwem PIS 12 K1.


Dane silnika:

Długość całkowita = 230 mm
Średnica zewnętrzna = 31 mm
Długość ładunku 140 mm

Masa całkowita silnika = 225g
Masa paliwa = 95 g
Ziarno typu C-slot
Zacisk projektowany Kn=175

Uwagi:
Kolejna nieudana próba z paliwem wysokoenergetycznym z lepiszczem silikonowym.
Tym razem chciałem sprawdzić wpływ geometri paliwa na pracę silnika.
Zastosowałem ziarno o geometri typu C-clot, aby wyeliminować niekorzystne zjawiska w ziarnach typu batest.
Jak widać - nie wiele to zmieniło. Silnik nadal kaprysi.
Wystąpiły trudności z zapłonem, chociaż zapalnik miał odpowiednią "moc".
Czas rozpalenia się silnika od momentu zadziałania zapłonnika wyniósł 7,8sek

Spalanie było niestabilne - po upływie 0,7 sekundy pojawił się pierwszy wystrzał. (5 klatka na zdjęciu)
Drugi wystrzał miał miejsce po upływie 5,5 sek. i silnik zgasł.
( 10 klatka na zdjęciu).
Czas pracy wyniósł 6,733 sek.
Pozostała większość niespalonego paliwa - a ile, to po rozebraniu silnika.

Fazy pracy silnika Sr64


Czas na zmianę lepiszcza - Smile

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zombek



Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 3:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czas na zmianę lepiszcza


Witam,
popieram przedmówcę, jednakże nie zapominajmy, że istnieją także inne metody ( czyt. odgazowywanie Laughing ). Wydaje mi się, że w wyborze lepiszcza silikon to mniejsze zło, w ilości pow. 20 % jest nieporównywalnie lepszy od wszelkich poliuretanów z którymi większość z nas miała do czynienia. Niestety przy większych ilościach ładunku pojawiają się poważne problemy z wydmuchiwaniem paliwa. To samo często dzieje się przy niskiej zawrtości silikonu. Myślę także, że osiągnięcie zadowalającego ciśnienia w komorze dla spalania stabilnego, uniemożliwia także wytrzymałość ziarna... Wyobraźmy sobie, że ciśnienie potrzebne do stabilenej pracy ( P ) jest większe niż maxymalna wytrzymałość ziarna ( Z ) czyli : P>Z. Przygnębiające Crying or Very sad .

Wg. mnie potęcjalne lepiszcza ( na początek ) :

ŻE - Wg. ksarda ma dużą możliwość na zastosowanie w kompozycji z AP, poza tym myślę, że należało by wrócić do poszukiwania utwardzaczy nie reagujących z NH3.

Fix All - Stosowany czasami przez PINOTA, nie stosowałem, ale wydaje się, że dosyć podobny do Silikonu.

Może BUTYLRUB Question - uszczelniacz firmy SOUDAL, zdaje się, że polibutadien. Mimo usilnych prób nie udało mi się go dostać.

Poliuretany - Obecnie odradzam, drastycznie podnoszą wsp. n



PS. Ja chyba jednak na razie, będę próbował Silikonu N i Fosforanu wapniowego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP