Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Robimy polskiego Jetexa
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Lis 15, 2004 11:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sk³ad paliw OX-16, 17 i 18 znajdziesz tutaj.

Dodam tylko, ¿e sk³adniki (azotan amonu, dwuchromian amonu i wêgiel) musz± byæ zmielone na bardzo drobny py³. Potem wszystko jest zwi±zane poliuretanem ciek³ym. Nie widzê problemu, aby wypróbowaæ inne lepiszcza typu asfalt, parafina, metakrylan metylu z NC itp. w podobnych sk³adach procentowych.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto Pa¼ 25, 2005 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przegl±da³em ostatnio informacje nt. Jetexów, wiadomo, ¿e paliwa oparte by³y na AN lub azotanie guanidyny, b±d¼ ich mieszankach. Mia³y kolor bia³y lub pomarañczowy (tutaj chyba chodzi o obecno¶æ dwuchromianu amonu jako katalizatora).
Znalaz³em ciekawy patent dotycz±cy materia³ów na bazie mieszanin 47,4%AN + 37,1%GN + 12,6%KClO4 + 5,0%PVA (alkohol polwinylowy) twrzo±cych eutektyki o ttop oko³o 110-120 stopni i o bardzo niskim eksponencie n=0,39. Zdradzaj± one pewne podobieñstwo do paliw Jetexów. Po sproszkowaniu i sprasowaniu w pastylki, mieszaniny te tworz± ciekawe paliwa do generowania bezwonnych, nietruj±cych gazów. W patencie s± one polecane jako generatory gazów do poduszek powietrznych.

Do poczytania dla znaj±cych angielski: www.freepatentsonline.com/5850053.html

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Pa¼ 25, 2005 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
....Do poczytania dla znaj±cych angielski: www.freepatentsonline.com/5850053.html


Ja nie znam ale sobie radzê Wink . Przy pomocy TEJ STRONY WWW robie t³umaczenie web strony na rosyjsko jêzyczn± wiêc ¶lepy nie jestem Wink


Газовые составы генератора, используемые для воздушных подушек не должны содержать никаких металлических добавок, типа дихромата аммония, медного хромита, и т.д., так как они все производят твердые частицы в выхлопных газах.


Pisze, ¿e [...] Mieszanka gazotwórcza dla poduszek powietrznych nie powinny zawieraæ ¿adnych dodatków zawieraj±cych metal jak dwuchromian amonu czy chromianu miedzi itp. Dlatego, ¿e w gazach zawarte s± sta³e cz±steczki....[...]


Dziwi mnie tylko jedno. W poduszce , masa piro musi niemal explodowaæ ( dlatego s± na azydku potasu z dodatkiem KNO3 ) i w³asnie dziwi mnie to , ¿e opisane masy na bazie AN te¿ chyba spalaj± siê bardzo szybko .


Pozdr. A
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Gru 01, 2005 10:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten patent mówi o nieco innym rozwi±zaniu. Nie jest tam u¿yty klasyczny ³adunek z szybko spalaj±c± siê mas± typu NaN3+KNO3, która nawet na wolnym powietrzu spala siê bardzo szybko.

Ta mieszanina AN/GN/KP o której mowa, w ci¶nieniach odpowiadaj±cych amatorskim silnikom rakietowym spala siê do¶c wolno. Na tyle jednak szybko, aby napêdziæ np. silniczek typu Jetex. Rozwi±zanie stosowane do tego typu mieszanin w air-bagach polega na tym, ¿e ³adunek z paliwem umieszczony jest w ma³ym ci¶nieniowym naboju (jak do syfonu) wype³nionym azotem pod ci¶nieniem oko³o 1500 psi (100 atm). W wyniku zderzenia paliwo jest odpalane, a ¿e pocz±tkowe ci¶nienie jego otoczenia to jest 100 atm, spala siê ono w mgnieniu oka, jak proch. Prawdopodobnie nabój ci¶nieniowy jest zaopatrzony w odpowiedni zawór b±d¼ kalibrowan± za¶lepkê, która uwalnia gazy po przekroczeniu okre¶lonego ci¶nienia przekraczaj±cego np. 100 atm.

Prawdê mówi±c, nie wiem z ca³± pewno¶ci± jakie ma zalety to rozwi±zanie ponad tym przytoczonym na pocz±tku mojego postu, ale skoro siê je stosuje, jakie¶ tam zalety musi mieæ.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
ARKO



Do³±czy³: 17 Mar 2012
Posty: 286
Sk±d: Radom

PostWys³any: Wto Kwi 24, 2012 7:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam z sob± mam pisaæ Question . No tak, na forum "terrorystów" szukali i i tak im dowalili, ¿e kredki z tornistra wylecia³y :].

Mam nadziejê, ¿e kto¶ mi uwierzy co robiæ aby nie zaliczyæ pobudki o 6 rano a jednocze¶nie nadal bezpiecznie siê bawiæ z piro. Ta zabawa jednak musi wynikaæ z siebie a nie tego co kto¶, w tym ja napisze. Uwa¿am, ¿e da radê bawiæ siê piro w sposób bezpieczny.

Tu macie porównanie potencja³u paliw:

1. kclo4/cukier
2. kno3/cukier

Jeden sk³ad 60/40 (wiem, ¿e inne bilanse tlenowe).



Jak widzimy paliwo na bazie kclo4 ma znacznie lepsze parametry i na tym siê skupiê bo i sam siê w to pobawiê. Mam trochê kclo4 z dawnych czasów gdy zasysa³y mnie silniki rakietowe :]

Co mnie zaskoczy³o bo dzi¶ po raz pierwszy przetestowa³em mix kclo4/cukier plus jeszcze jeden reduktor i nie by³ nim proszek metalu.

Nie potrafi³em tego zapaliæ zapa³k± Idea . Nie wiele w swoim ¿yciu mia³em do czynienia z kclo4 ale potwierdza to moje dawne spostrze¿enie, ¿e utleniacz ten jest znacznie bezpieczniejszy ni¿ kclo3. Mo¿na to uzasadniæ tym, ¿e kclo3 rozpada siê z wydzieleniem ciep³a a nadchloran nie. Nie spodziewa³em siê jednak, ¿e mix kclo4 z cukrem jest tak têpy w zap³onie. No ale jak zaskoczy pali siê ju¿ dobrze.

Wkrótce test w tulejce, sam jestem ciekaw czy palenie zbyt silnie przy¶pieszy pod zwiêkszonym ci¶nieniem.

ARKO
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP