Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

podsumowanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Pią Cze 23, 2006 11:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hack napisał:
Ale przy konstrukcji silnika z np. paleniem czolowym ziarna nalezy wziasc pod uwage mechaniczna wytrzymalosc paliwa.


Przy każdej konstrukcji silnika i bloków paliwa należy wziąć pod uwagę wytrzymałość mechaniczną paliwa i nie tylko statycznie, ale dynamicznie.

Im większy silnik i wyśrubowane parametry tym te czynniki wyraźniej widać i mogą sprawić kłopoty.
Powrót do góry
Hack



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 352

PostWysłany: Pią Cze 23, 2006 12:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz zupelna racje panie kolego;)
Moja intencja tyczyla sie tego, zeby wytrzymalosc ziarna miala wplyw na lzejsza konstrukcje. Przykladowo zeby nie liczyc wytrzymalosci zatyczki samej w sobie tylko dodac do tego wytrzymalosc ziarna( po spaleniu sie np. 90% paliwa zatyczka zacznie dopiero pracowac).
Jaskrawy przypadek takiej doozej wytrzymalosci paliwa: ziarno z kanalem do 3/4 dloogosci walca.Po zapaleniu wewnatrz kanalu ladunek sam, bez zadnej obudowy potrafi poleciec chwile po czym moze sie rozpasc jak juz na tyle pseudo scianki zrobia sie cieniutkie. Opowiesci mojego ojca jak to po wojnie odzyskiwal z kolegami z ladunkoow miotajacych armatnich "makarony" i spoad buta po zapaleniu same lecialy przychodza mi na mysl. W parametrach dla paliw stalych jest tez udarnosc i masz racje moowiac, ze obliczenia dynamiczne wchodza w gre. W przebiegu obliczen dla doozych silinkoow pojawiaja sie tez wyliczenia flaterow i wibracji dla silnika.
Dla mnie ktos, komu wyszedl silnik zaprojektowany samodzielnie o ambitnych osiagach to mistrz swiata. Wyrazam podziw i pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP